تعداد بازدید: 4212

توصیه به دیگران 3

شنبه 19 بهمن 1392-22:54

درنمایشگاه کتاب(7)

استاندار با معاونانش آمد

گزارش+عکس های مازندنومه از بازدید استاندار، معاونان سیاسی و عمرانی، فرماندار میاندورود و هیئت همراه از نمایشگاه کتاب ساری


مازندنومه؛ سرویس فرهنگی و هنری، محمد اسماعیل بخشی سورکی:ربیع فلاح در بازدید از دهمین نمایشگاه کتاب مازندران اظهار داشت:علما و شخصیت‌ها اعتقاد دارند همه تحولات که در هر نظامی به وجود می‌آید، ریشه در فرهنگ آن نظام دارد.

وی با بیان اینکه فرهنگ در جهت توسعه است، گفت:حضور چنین نمایشگاه‌ هایی بسیار محترم است و باید بتوانیم مردم را به فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی تشویق کنیم.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه رئیس دولت تدبیر و امید هم از افراد بلندپایه فرهنگی است، ادامه داد:  شعار دولت هم ریشه فرهنگی داشت و فعالیت ما و همکاران ما هم در کیفیت بخشی به محتوای فعالیت‌های فرهنگی است و اگر پیشنهادی در این زمینه ارائه شود استقبال می کنیم.

وی با بیان اینکه با مردم و غرفه‌داران صحبت کردم و رضایت نسبی از برگزاری این نمایگاه داشتند، تصریح کرد: انواع کتاب ها در نمایشگاه ارائه شده تا مردم به کتاب‌های مورد نظر خود دسترسی داشته باشند.

فلاح با اشاره به اینکه اگر درصدی از این کتاب‌ها را هم مردم استفاده کنند جامعه به سوی پیشرفت می‌رود، گفت: باید به نحوی کار کنیم که مردم ترغیب شوند در نمایشگاه کتاب حضور یابند

*کتاب عروس حجله علم است

علیرضا یونسی –معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران- عصر امروز در بازدید از دهمین نمایشگاه کتاب استان مازندران اظهار داشت:هر اقدامی که منجر به افزایش خرد ، دانایی و اخلاق شود کار پسندیده ای ایست.

وی با بیان اینکه هیچ ملتی به رشد و کمال نمی رسد جز اینکه دانا و توانمند باشد، افزود:یکی از محورهای افزایش دانایی، مطالعه است چرا که کتاب عروس حجله علم است و هیچ گاه به انسان خیانت نمی کند.

یونسی کتاب را مراقب و محافظ انسان دانست و تصریح کرد:کتاب با هدایت انسان در مسیر رستگاری او را از جهالت رهانده و به سمت نور رهنمون می شود و از این منظر کتاب بهترین یار انسان است.

وی با اشاره به اینکه کتاب غذای روح است، افزود:همانطور که جسم انسان اگر تغذیه نکند از حرکت می ایستد، کتاب نیز غذای روح انسان است و اگر روح انسان تقویت نشود کار انسان لنگ می شود.

 معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران کمال انسان را در گرو مطالعه مستمر و تقویت روح انسانی دانست و تاکید کرد: تمام جوامع پیشرفته در تاریخ دارای فضایلی هستند و از آن جمله دین و اندیشه های معرفتی و همچنین مطالعه و کتابخوانی است.

 وی حرکت به سوی خردورزی و روح هم بستگی ملی را از دیگر عوامل دخیل در پیشرفت و توسعه جوامع انسانی عنوان کرد و گفت: همه این موارد در راستای حرکت جوامع به سمت آرمان های خود شکل خواهد گرفت.

 یونسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه بنده هم به دلیل ارتباط با دانشجویان و تدریس در دانشگاه خود را بی نیاز از مطالعه نمی دانم، افزود:لازمه حضور در کلاس درس مطالعه است و این هم به دلیل نیاز فردی است و هم ضرورت شغلی بنده ایجاب می کند که مطالعات مستمری داشته باشم.

 وی همچنین به آخرین کتاب مورد مطالعه درحوزه دانشگاهی خود هم اشاره کرد و گفت:کتاب های مکمل درس مدیریتی از جمله مدیریت از منظر اسلام و مدیریت از منظر آیات و روایات را چند بار مطالعه کرده ام.

معاون سیاسی و امنیتی استاندارعلاقه فردی خود را مطالعه کتاب های پیرامون جایگاه گوهر وجود انسان یعنی عقل عنوان کرد و افزود: در همین نمایشگاه نیز کتابی در خصوص رابطه عقل و عرفان را تهیه نمودم و آخرین کتاب مورد مطالعه بنده نیز کتاب رابطه عقل و قانون بوده است.



* اکثر سایت ها را مطالعه می کنم

علی نبیان –معاون عمرانی استانداری مازندران-عصر امروز در بازدید از نمایشگاه کتاب اظهار داشت: از اینکه با توجه به شرایط این روزهای استان این نمایشگاه برپا شده است جای خوشحالی است.

 وی با بیان اینکه عملکرد ارشاد در برپایی این نمایشگاه قابل تقدیر است، افزود: علی رغم کمبود امکانات و مشکلات فراوان، بسیج نیروها و پوشش رسانه ای مناسب این رخداد فرهنگی در استان موجب شده است تا امروز شاهد اتفاقات خوبی باشیم.

معاون عمرانی استاندار به لزوم توجه و برنامه ریزی جهت ایجاد یک مجموعه ای مختص نمایشگاه در مرکز استان اشاره کرد و گفت: با رایزنی های انجام شده با یکی از سرمایه گذاران بخش خصوصی تلاش می کنیم تا مجموعه درخور شانی برای استان ایجاد کنیم.

 نبیان با بیان اینکه از هر فرصتی برای مطالعه استفاده می کنم، افزود:با توجه به اینکه بنده دانشجو هستم بیشتر تلاشم در راستای مطالعات علمی و دانشگاهی است.

وی ادامه داد:البته تلاش می کنم که مطالعات خود را در رشته فنی و مدیریتی به روز کنم و در کنار آن نیز اگر فرصتی ایجاد شود به مطالعات جنبی می پردازم.

معاون عمرانی استاندار به مطالعه اکثر سایت ها و رسانه های خبری استان اشاره کرد و گفت:در این راستا هم از اخبار بهره می برم و هم از نقدها و تلاش ها ی دوستان خبرنگار در راستای انعکاس مشکلات مردم استفاده می کنم.

وی گفت:در خانواده نیز فرزندم به دلیل علاقه به مطالعه اکثر اوقات کتاب را از کتابخانه مدرسه امانت می گیرد و مطالعه می کند .

 وی ادامه داد: علاوه بر آن با رجوع به سایت ها از طریق آن نیز مطالعه می کند و ما هم باید تلاش کنیم تا این فرهنگ در جامعه نهادینه شود.

 

*خبر مرتبط:

از ترانه و زبانزد تا شعر و آیین

دیدار کودکان با کتاب

قطره ای از دریای کتاب

 برای فرهنگ کار کنیم

بزرگ نیا: مردم کتاب را دوست دارند

کریمی مله: برگزاری نمایشگاه کتاب لازم بود


  • يکشنبه 20 بهمن 1392-0:39

    اقاي ابراهيمي معلوم كه قرار است همچنان بر اداره ارشاد بمانيد مباركتان باشد اما نيم نگاهي هم به موسسات فرهنگي داشته باشيد كه از بيكاري در حال كشتن مگس هستند از انجا كه شهرداري بساط فرهنگي خود را بسيار پهن گسترده و بيشتر كارهايي كه به عهده ارشاد است را انجام ميدهد واز انجا كه كارهاي اب ونان دار فرهنگي هم ...به دوستان عزيز. محول ميشود نتيجه ان ميشود كه در موسسات فرهنگي بايد تخته شوند ، پس سهم مردم از اين نهاد چه ميشود


    ©2013 APG.ir