تعداد بازدید: 4447

توصیه به دیگران 5

يکشنبه 4 اسفند 1392-16:34

لطف الله آجدانی:

با کسی تعارف نداریم/ منتقدان را دوست دارم

مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری مازندران گفت: دستگاه‌ها به نیازهای پژوهشی خود واقف نیستند بیشتر طرح‌های پژوهشی به سمت اقتصادی سوق داده شده بود/ تمام بودجه این مرکز به یک پژوهش نانو اختصاص یافته بود/ نمی‌گذاریم کارکنان دولت در دوره‌های آموزشی ما ثبت نام کنند اما در کلاس حضور نیابند و بعد مدرک دریافت کنند/ در حوزه پژوهش، علوم انسانی به شدت مغفول مانده است


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، کلثوم فلاحی: لطف‌الله آجدانی در نشست خبری گفت: در کتابخانه مرکز آموزش و پژوهش استانداری مازندران بیش از 24هزار جلد کتاب مرجع داریم و این کتابخانه، معتبرترین کتابخانه‌ استان است اما مراجعه‌کنندگان کمی دارد.

 مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری مازندران ادامه داد: ورک‌شاپ‌ها اگرچه امری مقدماتی و ساده هستند، در محیط‌های آموزشی باید مورد توجه باشند که این امر در این مرکز مغفول واقع شده بود.

 وی با بیان اینکه کلیه پژوهش‌های مرتبط با توسعه استان در این مرکز نظارت و هدایت می‌شود، افزود: از نظر ظرفیت‌های قانونی این مرکزبه درستی استفاده نشده و هنوز در مازندران یک طرح جامع پژوهشی نداریم.

 آجدانی با اشاره به اینکه باید چرخه مدونی برای تصویب پژوهش داشته باشیم، ادامه داد: دستگاه‌ها به نیازهای پژوهشی خود واقف نیستند و ما بعضا با پژوهش‌هایی مواجه هستیم که آیا اساسا" پژوهش هستند یا نه، محل مناقشه است.

 وی با بیان اینکه جذب اعتبار و تقسیم عادلانه به حوزه‌های پژوهشی مختلف باید انجام شود، گفت: این انتقادی است که نسبت به عملکرد گذشته وجود دارد و اعتبارات به صورت متوازن و عادلانه توزیع نمی‌شد.

 آجدانی با اشاره به اینکه بیشتر طرح‌های پژوهشی به سمت اقتصادی سوق داده شده بود، افزود: حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی نادیده گرفته می‌شد و در حوزه اقتصاد هم صرفا به کشاورزی و صنعت توجه شده و مابقی حوزه‌های اقتصادی مورد توجه قرار نگرفته است.

 وی با بیان اینکه کلیه دستگاه‌های اجرایی طبق قانون باید یک تا سه درصد اعتبارات را به پژوهش اختصاص دهند، یادآور شد: در دوره‌های گذشته بسیاری از دستگاه‌های اجرایی نسبت به عملیاتی کردن این تخصیص اعتبار، تلاش جدی به عمل نمی‌آوردند و استان ما را از اعتبارات پژوهش محروم کردند.

 آجدانی با بیان این که تمام بودجه این مرکز به یک پژوهش نانو اختصاص یافته بود و این نگاه درستی نیست و توسعه باید همه جانبه باشد، تاکید کرد: پیش‌بینی می کنیم در همین سال پیش‌رو حداقل باید 15 میلیارد تومان در دستگاه‌های اجرایی صرف پژوهش شود.

 این مسئول خاطرنشان کرد: برای سال 93 عزم جدی داریم که دستگاه‌ها را مکلف به اجرای این ماده قانونی کنیم.

 وی با بیان اینکه جنبه نظارت آموزش‌های این مرکز، باید جدی‌تر گرفته شود، گفت: نظارت ما جدی است و نمی‌گذاریم کارکنان دولت در دوره‌های آموزشی ما ثبت نام کنند اما در کلاس حضور نیابند و بعد مدرک دریافت کنند.

 آجدانی ادامه داد: هدف از این آموزش‌ها افزایش مهارت کارکنان دولت است و برای برنامه‌های آموزشی و پژوهشی تقویم سالانه تدوین می کنیم. این مرکز تنها عضو درآمدزا در استانداری است.

 مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری مازندران یادآور شد: با توجه به ضرورت به روز بودن دستاوردهای علمی، تاکید ویژه‌ای بر تکنولوژی نانو داریم.

 آجدانی تصریح کرد: در حوزه پژوهش، علوم انسانی به شدت مغفول مانده و این در حالی است که بسیاری مباحث علوم انسانی اگر به درستی دیده شود رویکرد کاربردی دارد.

 وی با بیان اینکه صاحب‌نظران علوم انسانی باید در کمیته‌های تخصصی ما حضور یابند، افزود:  الان جای این افراد در تیم تخصصی ما خالی است.

 آجدانی با تاکید بر ایجاد مشارکت با بخش خصوصی برای آموزش و پژوهش، اظهار داشت: اینجا حوزه تفنن و عرصه آزمایش و خطا نیست و به دنبال توسعه و پیشرفت مطلوب هستیم.

 وی ادامه داد: اگر پژوهش‌ها معطوف به آینده‌نگری نباشد می‌تواند در آینده منجر به بحران شود، افزود: بخشی‌از پژوهش‌ها باید آینده‌نگرانه باشد  نه اینکه بنشینیم و منتظر باشیم تا مسئله‌ای به وجود بیاید و بعد به فکر حل آن مسئله باشیم.

 آجدانی با اشاره به اینکه با کسی تعارف نداریم، گفت: بر اساس مصوبه ابلاغی از طرف دولت و وزارت کشور عمل می‌کنیم.

 وی یادآور شد:  چون خودم منتقد هستم، منتقدان را دوست دارم و از اهالی رسانه کمک می‌خواهیم.

 وی با بیان این که حضور چهره‌های سیاسی و تحت الشعاع قرار گرفتن چهره‌های علمی در مجموعه ما معنا ندارد، ادامه داد:  با هر گرایش سیاسی که دارم باید بدانیم اینجا حزب سیاسی نیست که بخواهیم بر اساس آن به دنبال نتایج سیاسی بگردیم، اینجا حوزه تخصصی است که باید مشکلات و چالش های استان را در حوزه‌های مختلف بشاند.

 آجدانی با بیان این که  اینجا برای ما تخصص حرف اول را می‌زند، افزود: ابتدا به اشخاص نمی‌گوییم دارای چه گرایش سیاسی است، از کسانی که اصل نظام را پذیرفته‌اند، در حوزه‌های تخصصی استفاده می‌کنیم.

 این مسئول تصریح کرد: اکنون بیش از 50 استاد دانشگاه با ما همکاری می کنند که به لحاظ توان‌مندی‌های علمی و تخصصی باید تغییراتی در این افراد داده شود.

 وی تاکید کرد: سامانه جی.پی.اس پژوهشی را برای جلوگیری از موازی‌کاری‌های پژوهشی راه‌اندازی می‌کنیم.

 


  • شنبه 17 اسفند 1392-0:12

    ما در تصمیم گیری شوراها که قانونگذارند آموزش و پژوهشی ندیدیم.

    • شنبه 17 اسفند 1392-0:11

      آیا شهرداری ها و دهیاری ها هم این اعتبار آموزشی و پژوهشی را درست خرج می کنند؟

      • پنجشنبه 8 اسفند 1392-7:46

        حضور آقای آجودانی با توجه به سابقه علمی و پژوهشی شان بسیار امیدبخش است.

        • چهارشنبه 7 اسفند 1392-17:27

          فكر نمي كنم در استان مازندران تدبير و اميدي مانده باشد

          • سه شنبه 6 اسفند 1392-8:14

            خدا رحم کنه

            • دوشنبه 5 اسفند 1392-19:29

              درود و باآرزوی موفقیت برای مرد رروزهای سخت

              • دوشنبه 5 اسفند 1392-17:34

                امیدوارم با حضور شما ما شاهد پژوهش های برنامه محور در استان مازندران باشیم و از ظرفیت موجود در استان به نحو مطلوب استفاده شود . برایتان ارزوی توفیق دارم

                • بنده خداح.عپاسخ به این دیدگاه 4 0
                  دوشنبه 5 اسفند 1392-15:53

                  بادرود: باعرض تبریک وآرزوی موفقیت برای استادآجدانی،ازخدای بزرگ برای این اندیشمندبزرگ وآشنابه امورعلم وسیاست راهی همواروعاری ازکینه وحیله دشمنان مسئلت دارم،وازدوست واستادعزیزم انتظاردارم به بحث پژوهش به معنای واقعی توجه نمایندوباشروع جهادی ایشان فرهنگ(ضدفرهنگ) رفع تکلیف ،درمیان مدیران ومسوولین ریشه کن گردد.(کارشناس علوم سیاسی از بازیارکلای آمل)

                  • آقاگل زادهپاسخ به این دیدگاه 4 0
                    دوشنبه 5 اسفند 1392-14:20

                    ضمن تبریک به جناب دکتر آجدانی در مسند جدید و جایگاه مقدس آموزش و پژوهش استان،انتظار از فرد فرهیخته ای مثل ایشان نیز همین است تا منشاء تحول اساسی با رویکرد عملیاتی در این حوزه باشیم.یکی از ارکان توسعه توجه به نیروی انسانی و دانش محوری و توانمندسازی نیروی انسانی در سازمانهاست.امیدواریم با طراحی مطلوب،سازمانها رو بسمت سازمانهای یادگیرنده و دانش محور رهنمون باشید.

                    • دوشنبه 5 اسفند 1392-11:38

                      هراتفاق مثبت وتحول عظیم، دستاورد تحقیق وپژوهش است.انها که هرتحقیق ضروری وکاربردی راطی این سالها حمایت نکردندوتنها پاسخشان این بود!بودجه نداریم!متوجه نشدندچه سرمایه هایی ازدست رفت.
                      برای استادگرامی اقای دکتر اجدانی ارزوی توفیق وباتوجه به دغدغه ها ونگاه تخصصی ایشان به این حوزه، امید به پیشرفت وتحقق اهداف داریم.

                      • اسناد دانشگاه - ساريپاسخ به این دیدگاه 11 0
                        دوشنبه 5 اسفند 1392-9:0

                        از استاد آجداني انتظار انقلابي در عرصه آموزش وپ‍‍زوهش ميروذ. درود بر ايشان

                        • دوشنبه 5 اسفند 1392-8:26

                          درود بر جناب آجدانی- امیدوارم همیشه و با جدیت آموزش و پژوهش که در کشور و استان توسط مدیران مورد غفلت واقع شده است احیا و عملیاتی شود. به امید آنروز


                          ©2013 APG.ir