تعداد بازدید: 3763

توصیه به دیگران 1

جمعه 9 اسفند 1392-21:13

به بهانه انتصاب چند زن در سمت های مدیریتی در یک استان محروم

یک حرکت مبارک!

در استان سیستان و بلوچستان سه زن در سمت های ستادی استانداری و فرمانداری منصوب شدند/ پیش تر نیز شهردار یکی از شهرهای این استان از میان بانوان انتخاب شده بود.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، سیده زینب جلالی، کارشناس حوزه زنان و خانواده: بر اساس خبر روزنامه ایران در روز چهارشنبه هفتم اسفندماه 92، سه بانوی استان سیستان و بلوچستان  به سمت های معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری و فرمانداران شهرستان های قصر قند و هامون منصوب  شدند.
 
این خبر در  حالی است که پیش تر نماینده زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز (سیستان)  برای نخستین بار از بین زنان این استان به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کرد.

  هم چنین شهردار یکی از شهرهای استان سیستان و بلوچستان (کلات )از میان بانوان  این استان انتخاب شد.

در استانی که بیشتر زنان به دلیل محرومیت‌ها و حاکم بودن فضا و بافت سنتی  ازحقوق ذاتی، از قبیل تحصیل، حق انتخاب  همسر، ثبت ازدواج‌، داشتن هویت و... محروم هستند،انتخاب زنان به مدیریت های سیاسی و اجرایی سرآغازی برای رفع تبعیض ها و بی عدالتی وتوجه  عملی جامعه به توانمندی های زنان و محترم شمردن آنها در این خطه از ایران عزیز است.

  ابتکار و راهکار عملی مقام ارشد این استان(استاندار) برای تبدیل نمودن تهدیدات علیه خانواده و زنان  به فرصت ها، قابل ستودنی است.


یادمان نرود که علی اوسط هاشمی –استاندار سیستان و بلوچستان- دیدگاه های بروزی درباره مسایل مختلف، از جمله مسایل اجتماعی و ارتباط با رسانه ها دارد و تنها استاندرای است که صفحه ای نیز در فیس بوک دارد.


 اهتمام هاشمی به عنوان استاندار یک استان محروم در حمایت از زنان  که نشان از درایت و تدبیر او دارد، جای تبریک و ستودن دارد.


  امید است حرکت استاندار محترم سیستان و بلوچستان در امور زنان  شروعی برای همه استان های کشور از جمله استات مازندران در جهت پیشبرد ارتقای منزلت و جایگاه واقعی زنان و استفاده از توانمندی های بالقوه این قشر عظیم جامعه انسانی به منظور افزایش شاخص های توسعه پایدار باشد و جامعه زنان نیز از این فرصت به عنوان جایگاهی برای معرفی قابلیت های خود در جامعه بهره گیرند.

*سایر مطالب نویسنده:

پیر می شویم!

نهاد «سلامت اجتماعی» ایجاد کنیم

بانوان مازندران و مشارکت سیاسی آن ها

جایگاه سند راهبردی حوزه زنان و خانواده کجاست؟

آیا بارقه امیدی هست؟


  • دوشنبه 12 اسفند 1392-21:44

    مشكلات زنان ريشه در باورهاي ما دارد بسيار زحمت ميطلبد تا گشايشي ايجاد شود بايد رهروي باشيم كه از باد و طوفان نهراسيم و انچه را كه حق انساني ماست را از جامعه طلب كنيم والا بيش از نيمي از جمعييت منفعل خواهند بود وانسان منفعل هم بيهويت خواهد بود ما زماني ميتوانيم بگوييم كه داراي حيات هستيم كه نقش داشته باشيم

    • دوشنبه 12 اسفند 1392-21:39

      از ماست كه بر ماست تا خودمان مطالبه محور عمل نكنيم اين چرخه معيوب ادامه خواهد داشت

      • دوشنبه 12 اسفند 1392-21:36

        من به عنوان يك زن بسيار به اينده زنان در مازندران نا اميدم دليل ان هم ملاقاتي بود كه چند هفته پيش با مسول ارشد استان در امور زنان ديداري داشتم از برخورد در خور تامل ايشان فهميدم كه اميدي به بهبودي اوضاع نابسامان زنان نيست بايد به كساني كه ايشان را به اين مسوليت رساندند دست مريزاد گفت .

        • دوشنبه 12 اسفند 1392-8:47

          باتشکر از نگارنده،وقتی عده ای ای همچنان برسر پست خط ونشان میکشندوفضابرای رفتارهای مقابل شایسته سالاری فراهم است دیگر راهی برای حضورزنان بازنخواهدشد. هنوز یادمان نرفته است دفتر اقای استاندار فرصت جلسه 50بانوی فرهیخته ودانشگاهی استان رابااستاندار نداده بودند.حتما در ان جمع مدیران شایسته ای اجازه ظهورمی یافتند!
          هنوزهم دیرنشده.البته این امرباتشکیل غیرتخصصی اتاق فکر زنان که حضور جامع وواقعی نمایندگان فرهیخته ازجامعه فعال اجتماعی سیاسی علمی واقتصادی ..زنان نیست!،میسر نخواهد شد.
          راهکارها مشخص واما اراده ای براین امر وجود نداردمتاسفانه.

          • يکشنبه 11 اسفند 1392-22:53

            استاندار ما انقدر که دنبال پست دادن به بابلیها هست دنبال چیز دیگه ای نیست حاتا به قول دوستمون ببینید خانم بابلی اصولگرا پیدا کنید به استانداری که زیر همه قولهاش زد معرفی کنید شاید فرجی شد

            • يکشنبه 11 اسفند 1392-8:38

              اين كه در استاني سه خانمخانم به پست مديريتي ميرسند جاي خرسندي است مهم تغيير نگاه مردان و زنان ماست كه تفاوت زن ومرد را به لحاظ فيزيولوژي بهانه اي براي خانه نشين كردن انان ميخدانند نمايندگان فعلي زن در مجلس هم بجاي تغيير اين نگاه به ان دامن زدند حال كسي نيست از انان بپرسد شما چطور با اين نگاه خود به شغلي ميپردازيد كه بيشترين اوقات را در بيرون مي گذرانيد به اعتقاد بنده تا زنان و مردان ما نپذيرند كه جنسيت نميتواند مانع تعيين كننده توانمندي يا عدم ان باشد در بر همان پاشنه خواهد چرخيد

              • يکشنبه 11 اسفند 1392-0:0

                تا نگاه مديران ما تغيير نكند و تا زماني كه زن به عنوان شهروند درجه ٢محسوب ميشود اين استثناست كه چند مدير در فلان استان به سمتي ميرسند ناگفته پيداست كه مردان ما در جمع مردانه كه قرار ميگيرند حقي براي كار اجتمايي زنان قايل نيستند فقط در مواقع رقابت انتخاباتي زنان به حساب ميايند هر چند مردان به زناني كه دنبال حق خود هستند انگ فمنيست ميزنند ولي خودشان نگاه به شدت اپارتايدي دارند خلاصه تا افكار مردان وزنان ما تغيير نكند اتفاق خاصي در اين مورد نمي افتد ٠

                • شنبه 10 اسفند 1392-23:0

                  خطاب به خانم جلالی :اگر استاندارمازندران به حرف های شما گوش نداده ،پس خانم جمشیدی ومومنی از کجا مسولیت گرفتن.تازه شنیدیم مدیر کل ها هم قراره مشاوربانوان بگیرن!

                  • دوشنبه 12 اسفند 1392-10:26

                    خانم یا آقای محترم لطفا به نام خودتان کامنت بگذارید .متشکرم. در صمن تا جایی که می دانم استاندار برای امور زنان از هیج یک از فعالین اجتماعی و سیاسی نظرخواهی نکردند

                    • يکشنبه 11 اسفند 1392-14:27

                      خانم جمشيدي را خود استاندار معرفي كردند بدون نظر خواهي از زنان فعال استان خانم مومني هم كه. داراي پست نيستند ايشان فقط به عنوان مشاوري هستند كه از مشورت ايشان هم استفاده نميشود

                    • شنبه 10 اسفند 1392-18:55

                      سلام کاربسیار یسندیده ایشااله روش خوب استاندار سیتان بلوچستان درمازندران ازنیروی قوی وهوش بالای خانمها در استان مازندران هم بهرمند شوند چو حق انها خیلی ضایع کردید خانمها نیمی ازجامع را تشکیل میدهند در تقسیم قدرت یک هزارم هم مسولیت ندارند دنکار شده عربستان استاندار مازندران فردی روشن است از اواین انتظار هست شک نکنید

                      • یک هموطن مازندرانیپاسخ به این دیدگاه 5 0
                        شنبه 10 اسفند 1392-7:39

                        خب برید تو بابل اگه خانمی هست که مدیریت بلده به آقای فلاح معرفی کنین تا بهش پست بده ،اگه نبود هم برین بهشهر بگردین و به آقای یونسی معرفی کنین

                        • جمعه 9 اسفند 1392-23:16

                          ضمن تبریک به آقای هاشمی باید گفت مدیران ارشد در انتصاب مدیران و معاونان در سطح استان شیوه تفکر خود را به معرض نمایش می گذارند و نشان می دهند چه سطحی از عقلانیت برخوردارند . انهم در استانی که جزئی از محرومترین استانهاست و در ان سنت و همچنین توجه به قومیت محور بسیاری از کارهاست .جامعه نیازمند چنین مدیرانی است برایشان ارزوی توفیق دارم.


                          ©2013 APG.ir