تعداد بازدید: 3208

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 19 اسفند 1392-21:59

رسولی در جلسه شورای فرهنگ عمومی :

نمایندگان نه می آیند، نه تلفن می زنند!

امام جمعه میاندورود:نمایندگان منطقه در دو سال گذشته حتی در یک جلسه شورای فرهنگ عمومی حضور نیافتند/مسئولان ما برای فرهنگ جامعه اهمیت چندانی قائل نیستند/ دین نمی گوید که در ایام شهادت و سوگواری اهل بیت هیچ کاری نکنید و فقط عزاداری کنید.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، محمد اسماعیل بخشی سورکی: حجت الاسلام سید مجتبی رسولی در آخرین جلسه شورای فرهنگ عمومی میاندورود اظهار داشت: اعتبار و هویت همه کارهای ما در گرو فرهنگ دینی است.

وی با بیان اینکه متاسفانه مسئولان ما برای فرهنگ جامعه اهمیت چندانی قائل نیستند، افزود:این هم جای نگرانی جدی و هم جای گلایه دارد چرا که همه امور باید با نگاه فرهنگی و دینی انجام شود.

 امام جمعه میاندورود فعالیت دستگاه های مختلف در جامعه را مستلزم نگاه فرهنگی عنوان کرد و گفت: موضوع پیوست فرهنگی که در دولت های قبل نیز مطرح شده است داشتن نگاه فرهنگی است.

 وی پیوست و نگاه فرهنگی را اصلاح کننده کارها دانست و گفت: همانگونه که مجلس برای قوانین خود اصلاحیه می نویسد امور جامعه نیز باید در راستای اصلاح بر اساس رویکرد دینی و نگاه فرهنگی باشد.

حجت الاسلام رسولی به عدم شرکت نمایندگان مجلس در هیچ یک از جلسات شورای فرهنگ عمومی شهرستان اشاره کرد و گفت: حداقل توقع ما این بود که در طول این دو سال حداقل یک بار در این جلسات شرکت می کردند و یا تماس می گرفتند که فرصت شرکت در جلسه نداریم.

 وی ادامه داد:لااقل نماینده ای از جانب خود برای شرکت در این جلسه معرفی می کردند اما متاسفانه این امر هم محقق نشد.

 امام جمعه میاندورود در بخش دیگری از سخنان خود به ایام فاطمیه و همزمانی آن با ایام نوروز اشاره کرد و گفت: نگاهی که در بین برخی از مردم باب شده است این است که ببنیم کدام فاطمیه مهم تر است که ما در همان فاطمیه عزاداری کنیم.

 وی ادامه داد: هر دو فاطمیه مهم است و هیچ تفاوتی بین آنها نیست.

حجت الاسلام رسولی با بیان اینکه برخی می گویند فاطمیه اول اعتباری ندارد و کمتر به آن اهمیت می دهند افزود:متاسفانه همین افراد به فاطمیه دوم که می رسند می گویند که فاطمیه اول مهم بوده است و فاطمیه دوم اهمیتی ندارد.

 وی در تشریح این موضوع اظهار داشت: هر دو فاطمیه مهم است و ما باید مانند شبهای قدر برای هر دو فاطمیه اهمیت قائل شویم.

امام جمعه میاندورود به تعدد شبهای قدر و حکمت موجود در آن اشاره کرد و گفت: ما با عزاداری در هر دو فاطمیه چیزی از دست نمی دهیم منتها مشکلی که وجود دارد این است که ما دست مردم را در برخی موارد بسته ایم، برای همین مردم به دنبال این هستند که با کم اهمیت جلوه دادن این موضوع کارهای شخصی خود را پیگیری کنند.

 وی گفت: مسئولان تلاش کنند تا با برنامه ریزی صحیح هر دو فاطمیه را به یک اعتبار و ارزش ببینند و سند هر دو را محکم نقل کنند .

حجت الاسلام رسولی به مصادف شدن ایام فاطمیه با عید نوروز امسال هم اشاره کرد و گفت: آمادگی برای عزاداری از چند روز قبل تا چند روز بعد باید وجود داشته باشد که البته این وحی منزل نیست اما باید احترام ایام فاطمیه نگه داشته شود.

وی با بیان اینکه دین ما مخالف با شادی و آزادی نیست افزود: دین نمی گوید که در ایام شهادت و سوگواری اهل بیت هیچ کاری نکنید و فقط عزاداری کنید بلکه اسلام شادی و تفریح سالم را تایید و مردم را به آن تشویق می کند.

 امام جمعه میاندورود ابراز داشت: دین به ما راهکار نشان می دهد اما ما متاسفانه این مصادیق را در تقابل با دین قرار داده ایم.

وی ادامه داد: ما می توانیم در عین حالی که عزادار حضرت فاطمه هستیم به دید و بازدید هم برویم و تفریح سالم نیز داشته باشیم اما باید در همه این موارد حرمت اهل بیت حفظ شود.

 امام جمعه میاندورود در ادامه به فرهنگ غلط و تفکر ناصحیح شکل گرفته در خصوص چهارشنبه آخر سال هم اشاره کرد و گفت: برنامه های چهارشنبه آخر سال با نقشه تفرقه افکنانه در بین مسلمان ها رواج یافته و از مدت ها قبل هم رسانه های خارجی بر روی آن مانور می دهند.

وی ابراز داشت:متاسفانه این موضوع با عنوان سور وارد فرهنگ ما شده است و امروز دغدغه اصلی شهرداری ها و فرمانداری مدیریت کردن این مراسم است.

حجت الاسلام رسولی با بیان اینکه با ورود اسلام به ایران اسلام بر برخی از کارها خط بطلان کشیده است و برخی از کارها را نیز تاکید کرده است افزود: در برخی موارد نیز دین به تعدیل موضوعات پرداخته است.

 وی اسلامیت ایران را مهم تر از ایرانیت دانست و گفت:ما باید بر اساس حکم اسلام برنامه ها، کارها و فرهنگ خود را تنظیم کنیم.
رئیس شورای فرهنگ عمومی میاندورود به لفظ غلط و اشتباه به در کردن 13 و تعطیلات عید هم اشاره کرد و گفت: مسئولان کشور در راستای سامان دهی و مدیریت این هجمه این روز را به نام روز طبیعت نام گذاری کردند و نحس بودن 13 امر نادرستی است که به غلط جا افتاده است.


  • کارمند شهرداری سورکپاسخ به این دیدگاه
    چهارشنبه 21 اسفند 1392-22:33

    آقای من میگم شهردار داره ... دارن تابلو ها رو به شرط اینکه فقط 30 درصد از آونها رو به عنوان اعیاد و مناسبت ها تغییر دهند و بقیه زمانها و بقیه 70 درصد رو حتی بدونه دریافت یک ریال به یک شرکت به مدت طولانی واگذار نموده اند و بابت آن آقای شهردار با اداره راه و اعضای شورا درگیر شده و به آنها حساب پس نمیدهد و این یعنی چه ؟!!!!!!....خواهشن پیگیری نمایید !زندگی ما بابت تاخیر در پرداخت حقوق و مزایا در حال فروپاشی می باشد

    • سه شنبه 20 اسفند 1392-23:14

      خیلی بد شد حاج آقا که یک نماینده مجلس از خودتون ندارین تا بزارین تو جلسه
      ماشاالله همه جور شخصیتی در ستاد نمازجمعه دارید مگر یک دونه نماینده !!!
      از فلانی گرفته تا الا ماشاالله

      • سه شنبه 20 اسفند 1392-10:20

        نماينده شما چند روز پيش با دوربين وخبرنگاران در منطقه بودند به شما مراجعه نكرد!!!! شايد پيش بخشدار بود؟؟؟
        ...

        • سه شنبه 20 اسفند 1392-9:48

          حاج اقا زيارت قبول ...
          ميشه لطف كنين جلسات خود را وسط هفته نزارين تا نمايندگان بتونن شركت كنن.خب دوشنبه نماينده مجلسو ول كنه بياد تو جلسه...


          ©2013 APG.ir