تعداد بازدید: 4524

توصیه به دیگران 4

چهارشنبه 21 اسفند 1392-22:28

زیگزاگ های یک نماینده مجلس(2)

این ادعاهای اثبات نشده و تکراری چه سودی برای استان دارد؟

مواضع این نماینده محترم، با مخالفت استاندار مبنی بر انتصاب گزینه وی برای تصدی گری مدیریت شهرک های صنعتی استان دوباره طمع تند انتقاد به خود گرفت.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، محمد اسماعیل بخشی سورکی: ظاهرا هنوز عده ای پیام انتخابات خردادماه گذشته را متوجه نشده اند و از این رو ضمن مخالفت با اقدام های مردم پسند و رو به جلوی دولت، مدام بر طبل اختلاف می کوبند.

این حضرات به فرمایش ریاست محترم جمهوری نه تنها خود را قیم مردم و دولت، بلکه خود را ناجی انقلاب و کشور می دانند و بر وهم نادرست خود از موضوعات دامن زده و از تریبونی که هر دقیقه سخن گفتن از آن 15 میلیون تومان هزینه بر مملکت تحمیل می کند، وحدت عمومی استان و کشور را دچار آسیب می کنند.

 نویسنده بر این اعتقاد است که در عین حالی که باید صدای افراد با سلایق متعدد شنیده شود، در این راستا باید رعایت انصاف نیز صورت پذیرد؛ چراکه هجمه به مقام عالی دولت در استان به دلیل منافع شخصی و سیاسی به صلاح نیست.

 آنچه ما را بر این گمان به یقین می رساند عدم استقلال در رای و نظر برخی نمایندگان است که ظاهرا این روزها همراهی و تعامل دولت و مجلس را ، به کرسی نشاندن نظر خود در خصوص انتصابات تلقی کرده، بدون در نظر گرفتن رای مردم بر خواست بی دلیل خود اصرار می ورزند.

 فی الحال آنچه مشخص است تاکید بر این موضوع اساسی است که تنانی از نمایندگان مجلس ظاهرا دولت تدبیر و امید را با دولت مهرورز اشتباه گرفته اند و با توقعات نابجا در انتصابات، حتی در حد کارشناس یک دستگاه اجرایی نیز دخالت کرده و استاندار محترم و مجموعه مدیران سیاسی استان را تحت فشار قرار می دهند.

این  نمایندگان باید بدانند نه روحانی، احمدی نژاد است و نه در استان و کشور قحط الرجال است که مسببان تحقیر ملت و زوال مدیریت در جامعه، همچنان حکم برانند.

 مخالفت یکی از نماینده های مردم مازندران در مجلس علیه نماینده عالی دولت در استان، نه از امروز که قبل از انتخابات 24 خرداد ماه با حمایت مطلق از گزینه ای خاص بر همه آشکار شد.

در ادامه او درموضوع انتصاب فرماندار سوادکوه شمالی علیه استاندار مازندران جنجال ایجاد کرد و با ادبیاتی نادرست مردم حوزه انتخابیه خود و آرای بیش از یک میلیون و 107 هزار مردم مازنی را به دکتر روحانی نادیده گرفت.

در ادامه زیزاگ های او، در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان نوشهر از تلاش گسترده استاندار در مدیریت بحران برف در غرب استان تشکر کرد و گفت: الحق و والانصاف استاندار مازندران از زمان شروع بحران زحمات زیادی را کشیدند و همه مدیران باید مانند دکتر فلاح وارد کار می شدند و این جای تشکر و قدردانی دارد!

در ادامه اما مواضع این نماینده محترم، با مخالفت استاندار مبنی بر انتصاب گزینه وی برای تصدی گری مدیریت شهرک های صنعتی استان دوباره طمع تند انتقاد به خود گرفت و این بار از تریبون مجلس بر این اختلاف دامن زده شد و او بار دیگر با ادبیات نادرست از عالی ترین مقام استان در مازندران انتقاد کرد.

 راقم این سطور بر این اعتقاد است که نباید در راستای حفظ منافع شخصی با شخصیت و آبروی افراد بازی کرد و این موضوع از شخصی که خود را مدافع حقوق جماعتی می داند، آن هم از تریبون علنی و رسمی مجلس شورای اسلامی دور از انتظار است.

برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی که این روزها با ادبیات بی رحمانه ای بر طبل اختلاف خود با استاندار محترم مازندران می کوبند- تنها به دلیل عدم انتصاب افراد مورد وثوق شان در مسند- باید بدانند که حمایت های نماینده محترم ولی فقیه در استان و بیانیه ائمه محترم جمعه در همایش "رسالت نمازجمعه و حماسه اقتصادی" این شائبه را در اذهان عمومی جامعه به وجود می آورد که آقایان مدعی راهی دیگر را می پیمایند.

آقایان به دلیل از دست دادن نیروهای خود در پست های اجرایی دم از جنگ شهرها و استیضاح وزیر می زنند، در حالی که موضوعات اساسی استان همچنان مغفول مانده است.

 آنچه که آشکار است تلاش استاندار محترم در راستای احیای استان است و در این راه از هیچ کوششی هم دریغ نکرده است؛ برای مثال صدور مجوزهای لازم برای توسعه امر گردشگری در منطقه بهشهر در عرض یک هفته، در نوع خود رکوردی در کشور محسوب می شود.

 استاندار مازندران در ماه های اخیر با جذب سرمایه گذاران، بیش از دو برابر بودجه تخصیصی دولت برای استان، اعتبار جذب کرده است.

همین طور قرار گرفتن 20 هزارتن برنج تولیدی مازندران در مرحله دوم تخصیص سبد کالا در گام نخست حاصل پی گیری های شخص ربیع فلاح با معاون رییس جمهوری و مقامات عالی دولت بود.

 بیان جملات احساسی و طرح موضوعاتی اثبات نشده مثل پرونده دار بودن ربیع فلاح از تریبون رسمی یا در نشست های خبری (که احتمالا" تحت تاثیر القائات یکی دیگر از نمایندگان گفته شده که با طرح این موضوع در تریبون مجلس توانست امتیاز انتصاب یک فرماندار را بگیرد!) هیچ عایدی و خروجی برای استان نخواهد داشت، بلکه باید استان را با دیگر استان های کشور قیاس کرد که در مدت مشابه دیگر استانداران چه کرده اند و استاندار محترم مازندران چه کرده است.

 آنچه که مشخص است و یکی از نمایندگان اصولگرا هفته گذشته رسانه ای کرد، هیات دولت و وزیر کشور از اقدام های ربیع فلاح تقدیر کرده اند و جالب آن که دیگر نماینده هم حوزه با همین نماینده مخالف دولت، در هفته های اخیر حداقل سه بار از فعالیت ها و پیگیری های استاندار قدردانی کرد و گفت:«فلاح شخص بسیار پیگیری است و من هر جا رفتم یا هفته گذشته استاندار از آن جا بازدید کرده بود یا این که قرار بود هفته بعد به آن مکان برود.»

در جلسه شورای اداری استان نیز معاون سیاسی و امنیتی از تقدیر رسمی و کتبی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور از دکتر فلاح در راستای پاسداشت و احیای ارزش های انقلاب در دهه فجر امسال تقدیر کرد و این خود به تنهایی می تواند وزنه ای قابل قبول برای فعالیت یک استاندار قلمداد شود.

در پایان باید گفت ما ربیع فلاح را مصون و بری از اشتباه و خطا نمی دانیم و خودمان نقدهایی بر عملکرد او به خصوص در حوزه فرهنگ و هنر و رسانه داریم، ولی یک سویه به قاضی رفتن و تکرار حرف ها و ادعاهای اثبات نشده علیه استاندار آن هم به دلیل عدم انتصاب فرد دلخواه مان را قابل پذیرش و منطقی ندانسته، آن را مانع توسعه استان می دانیم.


  • پنجشنبه 22 اسفند 1392-16:18

    درود بر دولت تدبیر و امید. درود بر استاندار مازندران. درود بر مازندنومه

    • مازندرانیپاسخ به این دیدگاه 1 1
      پنجشنبه 22 اسفند 1392-16:11

      جناب آقای علی پور سند پاک دستی آقای فلاح در زمان مدیریت جنگلبانی زبانزد مدیران می باشد واقعا متاسفیم برای شما ؟

      • پنجشنبه 22 اسفند 1392-12:31

        آقاي نماينده ضد دولت تدبير و اميد: دذر اين دوره انتخابات باي باي

        • پنجشنبه 22 اسفند 1392-10:41

          نماینده حق قانونی جهت نظارت بر عملکرد مدیران اجرایی و سیاسی دارد آقای قلم بدست برای کسب موقعیت در این دولت مستعجل خودت رو قربانی نکن! ...

          • تاریخدان پاسخ به این دیدگاه 7 7
            پنجشنبه 22 اسفند 1392-10:29

            من هم با آقای نویسنده موافقم نباید برای مطامع سیاسی زحمات استاندار محترم را زیر سوال برد.
            این تنها نامردی به فلاح نیست بلکه ستم به 3میلیون مازندرانی و 1میلیون رای دهنده به دولت تدبیر است
            اما برخی افراد که تا دیروز توی ستاد انتخابات قالیباف مشغول خودکشی بودن امروز در دولت تدبیر و امید با لابی گری شدید حتی دست به تغییر مسئولان میزنند و در این راه برای رسیدن به قدرت بیشتر چشم بر ضعفهای موجود می بندند
            اینها همانهایی هستند در دولت بسیار ناکارامد!قبلی مهر استخدام در زندگینامه خود دیدند
            *مــــــــــــــازندنومــــــــــه مردی منتشر کن*

            • جمعه 23 اسفند 1392-10:57

              حالا تو چرا داری می سوزی؟نکنه دوست داشتی تو دولت قبل طرف نفس هم نکشه .عقده ی عرضه نداشتنت رو چرا سر این بنده خدا خالی می کنی؟

            • منتقد معتدلپاسخ به این دیدگاه 5 10
              پنجشنبه 22 اسفند 1392-9:51

              با سلام خدمت خوانندگان محترم و با تشکر از سایت مازند نومه به جهت پیشگامی در عرصه اطلاع رسانی در استان.
              دوست عزیز جناب آقای بخشی؛ نوشتار شما تنها یک نوشتار متعصبانه و پر از کلی گویی های عوام فریبانه بنظر می رسد. اینگونه نوشته ایید که ((هنوز برخی پیام انتخابات خرداد ماه گذشته را متوجه نشده اند)) آیا قرار بر این است هر گروه یا دسته ای که اکثریت آرای مردم را بدست آورده در انتصابات و رفتارهای سیاسی خود خصوصاً در استان ها هرطور که می خواهد عمل کند!؟ در صورتیکه اصلاً موضوع بحث مهندس علیپور صرفاً انتصابات در استان نیست. آیا دوستان اصلاح طلب شما و برخی فتنه گران پیام انتخابات 88 را خوب درک کرده بودند؟ نتیجه آن شد که رئیس جمهور منتخب را با بیش از 24 میلیون رای ناجوانمردانه مورد هجمه قرار می دادند و هزینه های سنگینی به نظام تحمیل میکردند! با کدام استدلال اقدامات صورت گرفته در استان را اقدامات مردم پسند جلوه میدهید؟ نگاهی به آرشیو سخنان و مواضع این نماینده مجلس بیاندازید. مگر همین نماینده مجلس نبود که خواستار سعه صدر بیشتر نمایندگان در قبال اقدامالت دولت خصوصاً در بخش های اقتصادی شدند؟ پس چگونه انتقادات علیپور را در راستای سخنان قیم مابانه تفسیر می کنید؟ با کدام محاسبه به هزینه 15 میلیونی در هر دقیقه برای سخنان یک نماینده در مجلس رسیده ایpد؟ آیا این اعداد و ارقام در جهت انحراف اذهان و مشغول کردن مردم به مسائل حاشیه ای و دور نمودن آنها از اصل بحث نیست؟ پس بگوییم نمایندگان برای صرفه جویی در هزینه های کشور انتقاد نکنند، بحث نکنند و حرفی هم نزنند! اصلاً چرا سعی دارید این بحث را از مسیر خود منحرف کنید مگر نه اینکه انتقادات مهندس علیپور بجا و صحیح می باشد؟ اینگونه آورده اید که: ((چون نظر این نماینده مجلس در انتصابات لحاظ نشده پس ایشان استاندار را مورد هجمه قرار می دهد)) حال یک سوال از شما دارم و آن اینکه اگر نمایندگان دیگری از استاندار تعریف و تمجید می نمایند و یا انتقادی نمی کنند پس نظرات آنها در انتصابات لحاظ شده و یا به تعبیری ساده تر سهمی برایشان در نظر گرفته شد؟ متاسفانه عمداً و یا سهواً نوشتار شما در این بخش چنین ذهنیتی را تداعی می کند. پس از زمان نسبتاً طولانی از انتصاب فرماندار شمالی هنوز هم خانواده اش را به شهرستان محل کارش نیاورده. حالا شما بگویید که آیا تمام فکر این فرماندار در محل کارش تمرکز یافته و یا دائماً بایستی نیمی از تمرکزش را به خانواده اش که در شهرستان دیگری ساکن هستند معطوف نماید!؟ درنتیجه اعتراض به این انتصاب اشتباه نبود. شما تاب تحمل شنیدن صدای یک منتقد منصف را هم ندارید که اگر داشتید اینگونه این نماینده مجلس را مورد حمله خود قرار نمی دادید. در صورتیکه این انتقادات وظیفه ذاتی کار یک نماینده است. مگر در همین بحران برف اخیر مهندس علیپور همراه و کمک استاندار نشد؟ اسناد آن که موجود است. تشکر علیپور از استاندار نیز صرفاً بجهت حضور ایشان در محل بود و مربوط به همان موضوع یعنی اگر اقدام خوبی هم از سوی استاندار صورت پذیرفته از چشم این نماینده مجلس دور نمانده است. در بحث قرار گرفتن برنج مازندران در سبد کالایی دولت برای دفعات آینده نیز توجه شما را به نکته مهمی با اسناد و مدارک جلب می کنم؛ شما تلاش ها و پیگیری های مستمر استاندار محترم را دلیل اصلی این اختصاص عنوان کرده اید. البته منکر زحمات استانداری در این موضوع نیستم اما اگر قرار بود تلاش استانداری و استاندار محترم نتیجه دهد در همین مراحل ابتدایی به بار می نشست حال آنکه اینگونه نشد. در زمان توزیع مرحله اول این سبد، مهندس علیپور به عنوان دو سه نماینده ای بود که درخصوص کلیت این سبد کالایی نقدهایی را داشتند و می توان گفت از جمله اولین نمایندگانی بود که درخصوص عدم ارائه برنج شمال در سبد مرقوم اعتراض کردند و این اعتراض را با هماهنگی و همکاری دیگر نمایندگان محترم استان تا حدی ادامه داد که استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز از سوی وی مطرح گردید. (اسناد این موضوع، گفته ها و مصاحبه های مهندس علیپور و دیگر نمایندگان محترم در سایت ها موجود است و می توان به آنها دسترسی داشت) حال یک سوال اساسی؛ چگونه امتیاز تخصیص برنج مازندران برای سبد کالایی را بطور کامل به نفع استاندار محترم و مجموعه استانداری مصادره نموده اید؟ آیا نوشتاری شما در این بخش نوعی عوام فریبی و جهت دهی ناصحیح به اذهان مردم، روزنامه ها و سایت ها نیست؟ در بخشی به کانون تدبیر و امید اشاره نموده اید؛ در بین برخی نخبگان استان و حتی در میان مردم عادی جامعه، خصوصاً اقشار تحصیلکرده و جوانان اینگونه عنوان می شود که شما در کانون تدبیر و امید جلسات محفلی میگذارید و اساسی ترین بحث شما در این جلسات محفلی بحث عوض نمودن استاندار فعلی می باشد. اگر نماینده ای طبق قانون از استاندار انتقاد نموده و یا به قول ناصحیح شما اتهاماتی به وی وارد نموده اجازه دهید شخص استاندار محترم بعنوان مدیر ارشد اجرایی کشور در استان مازندران در مقام پاسخگویی برآید و به سوالات و ابهامات پاسخ دهند. دقت فرمایید صرفاً پاسخگویی و تنویر افکار عمومی و نه دفاع از خود که در دفاع کردن عوام فریبی نیز چاشنی آن می شود اما پاسخگویی و تنویر اذهان عمومی یعنی پاسخ هایی مستند و شفاف با اسناد و مدارک. ورود شما و دیگر عزیزان به این بحث ها تنها بر ابهامات افزوده و باعث ایجاد تنش های سیاسی بی مورد میگردد که لازمه این بحث نیست. لازمه این بحث پاسخگویی شفاف و روشن شدن افکار عمومی است.
              از حوصله خوانندگان محترم تکشر می نمایم. همچنین تشکر ویژه از مدیریت محترم سایت وزین مازند نومه به جهت رعایت اخلاق حرفه ای که در چندین نوبت شخصاً شاهد آن بودم و سعی نموده تا منعکس کننده نظرات همه طیف های سیاسی استان باشد که جای تقدیر دارد.

              • پنجشنبه 22 اسفند 1392-9:37

                ...درود بر دولت تدبیر و امید و استاندار جهادیش.آقای شجاعی به شما هم میگم بست است شخصیت شما در این حد کوچک نیست که برای حفظ کارمند های جز با وزیر تماس بگیری !

                • پنجشنبه 22 اسفند 1392-9:13

                  دولت وامدار
                  استان شده سهم خواهي
                  حتي براي ميز وپست بر سروكله هم ميپرند.....

                  • پنجشنبه 22 اسفند 1392-9:6

                    چه زود ديكتاتور شديد. عمر دولتتان به يك سال هم نكشيده.

                    • میاندرودیپاسخ به این دیدگاه 12 18
                      پنجشنبه 22 اسفند 1392-8:43

                      آقای بخشی،امروزه آن چیز که زیاد شده به علت بیکاری خبرنگاری است هرکه نتوانسته کار بگیرد به سوی یک قلم و دفتر رفته تا بانتقادات و تحلیل ها بتواند در عرصه مجازی و رسانه ای خودی نشان دهد تا به هدف خود برسد وقتی به هدف خود رسید حالا حاشیه نشین می شود و محافظه کار همین شما نبودید در دولت آقای احمدی نژاد در سفرهای ایشان کنار جاده می ایستادی تا برایش دست تکان بدهی حالا شد دولت آقای روحانی،

                      • پنجشنبه 22 اسفند 1392-8:42

                        متاسفانه برخي انتقادها غيرمنطقيه
                        اما اما بايد گفت دراستان ما همه دارندلابي ميكنند اين ضعف ازكيست؟؟؟؟
                        دراستانهاي ديگه دنبال بودجه وپروژه هاي ملي اند تواستان بر سر وكله هم ميزنند؟؟؟؟؟؟؟!!!

                        • جمعي از دانشجويان ساريپاسخ به این دیدگاه 15 7
                          پنجشنبه 22 اسفند 1392-8:33

                          آقاي كمال عليپور خيلي ناراحت شدي كه گزينه شما واسه شهزكهاي صنعتي انتخاب نشد؟تا كي سهم خواهي؟

                          • جمعی از دانشجویان مازندران پاسخ به این دیدگاه 1 10
                            پنجشنبه 22 اسفند 1392-11:32

                            از موضع گیریهای جناب آقای علیپور حمایت میکنیم

                          • پنجشنبه 22 اسفند 1392-7:33

                            اميدواريم با گشايش در فضاى سياسى و به ميدان آمدن نخبگان در انتخابات بعدى مجلس، بازار كاسبان، كاسته شود.
                            شوربختانه بيشتر نمايندگان استان ما غيرهمسو با دولت يازدهم و خواسته هاى مردمى هستند كه در ٢٤ خرداد ٩٢ نظر خود را اعلام كردند.

                            • یکی از مردمپاسخ به این دیدگاه 11 7
                              پنجشنبه 22 اسفند 1392-1:22

                              آقای کمال علیپور سهم خواهی و افراطی گری ...گذشت دوره رانت خواری. درود بر دولت تدلبیر و امید. حمایت از ربیع فلاح یک ضرورت است تا افراطیونی چون بعضی نماینده ها یادشون باشه دورشون در حال تمام شدنه


                              ©2013 APG.ir