تعداد بازدید: 3924

توصیه به دیگران 0

سه شنبه 27 اسفند 1392-21:8

مهدی محمدی:

مدیر بی تدبیر خداحافظی کند و برود

در گفت و گوی مازندنومه با فرماندار قائم شهر مطرح شد: در سال 93  بخشی از گره کور ترافیکی خصوصا در مرکز شهر برطرف می شود/ بنا نداریم که در ذهن مردم تداعی کند که ما دروغ می گوییم/ هرکسی هرچقدر توان دارد قول بدهد/ هنوز به مشکل بیمارستان رازی و اوقاف ورود پیدا نکردم+ پیگیری فوری دو معضل شهری از سوی فرماندار


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، رضا شریعتی: پیش از ظهر سه شنبه و در روزهای پایانی سال 92 در دفتر مهدی محمدی –فرماندار قائم شهر- با او گفت و گو کردیم. پرسش های ما و پاسخ فرماندار در پی آمده است. در پایان نیز دو معضل شهری را فرماندار قائم شهر در حضور خبرنگار ما پیگیری کرد.

*شهر قائم شهر دچار مشکل ترافیکی است. نبود پارکینگ طبقاتی هم یکی از مشکلات مشهود این شهر است، به خصوص در این روزها که شب عید است، در مرکز شهر جایی برای پارک خودروها وجود ندارد. در این راستا چه اقداماتی جهت تاسیس حداقل یک پارکینگ طبقاتی و رفع معضل ترافیک فرسایشی  صورت گرفته است؟

یک پارکینگ طبقاتی داخل شهر ساخته شده است، منتهی بحث ترافیک را من هم باشما هم عقیده ام. در واقع یک جلسه شورای ترافیک گذاشته شد و از دبیر شورای ترافیک استان دعوت شد. هم چنین جلسه مشترکی با اعضای شورای شهر قائم شهر گذاشته شد و قرار شد که کمیته فنی شورا موضوع را بررسی کند ونظرشان را به ما بگوید.  یک پارکینگ طبقاتی را علی الظاهر در خیابان تهران در حال ساخت هستند، منتهی اگر طرحی که الان مد نظر ماست مصوب شود، همان پارکینگ طبقاتی که الان ساخته شده و در مرکز شهر هست، فعال می شود. بحثی که هست این است که باید فرهنگ سازی شود و ما نباید هر جا با خودرو توقف کنیم که اگر مثلا" من در این مغازه کار دارم، همین جا ماشین را پارک کنم و راضی نباشم که بخواهم بیست متر پیاده بروم. در سال 93 با برنامه ریزی ای که انجام گرفته بخشی از گره کور ترافیکی خصوصا در مرکز شهر برطرف می شود.

*قائمشهر بیشتر، محل عبور مسافران است تا اسکان چند روزه آن ها. یعنی این شهر را گردشگر و مسافر به عنوان شهر مقصد گردشگری در ذهن ندارد و نهایتا" بعد از بیتوته چند ساعته  در آن، به شهر دیگری می رود.  برای جذب کامل گردشگر از طریق جذب سرمایه گذار چه برنامه ای دارید؟

در ارتباط با بحث سرمایه گذار من در این مدت اطلاعاتی که دریافت کردم یکی در مورد احداث سدلاستیکی پایین دست تلار در همین جاده قائمشهر به بابل است. سرمایه گذاری در پارک جنگلی تلار و شاید اماکن دیگر نیز مدنظر ماست. با برخی افراد صحبت  شد. به توافقات اولیه هم رسیدیم و با عده ای خودم صحبت کردم وآن ها قول هایی برای سرمایه گذاری دادند.همه ما باید تلاش کنیم تا از آن نگاهی که نسبت به قائمشهر وجود دارد و به قول شما محل گذر است، فاصله بگیریم.

*چنانچه حس کنید مدیری در شهرستان ظرفیت ها و ظرافت های لازم دولت تدبیر وامید را ندارد با او چه برخوردی خواهید کرد؟

بدون شک به او خواهیم گفت خداحافظی کند و برود. ما هیچ تعارفی با کسی نخواهیم داشت. به همه مدیران در شورای اداری عرض کردم آن چیزی که برای ما مهم است ارائه خدمت صادقانه است، اصلا بنا نداریم که در ذهن مردم تداعی کند که ما دروغ می گوییم و یا وعده می دهیم وبه وعده عمل نمی کنیم. با همه همکاران ومدیران شورای اداری این عهد را بستیم. هرکسی هرچقدر توان دارد قول بدهد. قول ندهیم که مردم از اساس دلگیر شوند ونسبت به نظام آزرده خاطر شوند.هرکسی که کار کرد در خدمتش هستیم وهرکس کار نکند وبنای کار کردن ندارد، خداحافظی کند.

* چندی پیش خبرهایی مبنی بر وقایع پیرامون بیمارستان رازی واوقاف قائمشهر مطرح شد. الان وضعیت این بیمارستان به چه صورت است؟ کار تحویل بیمارستان رازی به اوقاف به کجا رسید؟

والله همچنان در همان شرایط باقی مانده، منتهی قرارمان بر آن شد که ما هم از طریق اداره کل اوقاف وهم از طریق دانشگاه علوم پزشکی ارتباطات و تعاملاتی بین اینها برقرار کنیم. من هنوز ورود پیدا نکردم، به دلیل اینکه بخشی از کارهای با اولویت بالاتری وجود داشت، در عین حال که مشکل بیمارستان به صورت مستقیم به جان مردم بستگی دارد و باید به آن هم رسیدگی شود.

*طرح دو مشکل شهری و پیگیری فوری فرماندار  

*آقای محمدی، معضل دیگر شهر بحث کارتن خواب ها و خیابان خواب هاست. شهرداری و ماموران سد معبر این افراد را جمع می کنند اما به دلیل فقدان گرما خانه در شهرستان، این افراد بعد دو روز رها می شوند. یا بحث پارک خیابان ساری که جناب اکبرزاده مسئول امنیت شهری نیروی انتظامی  در گفت وگو با ما از نور ناکافی این پارک  گلایه مند بود. از طرفی وجود شهر کتاب وکتابخانه عمومی مردم را علاقه مند به حضور در پارک می کند، ولی حضور اراذل ومزاحمان علی رغم حضور مقطعی ماموران و نگهبانان هم کار ساز نیست.

(در این لحظه محمدی از مسئول دفترش می خواهد شماره شهردار قائم شهر را بگیرد. لحظاتی بعد خطاب به شهردار می گوید: در مورد بحث کارتن خواب ها می گویند زنگ می زنند وشما جمع می کنید ولی بعد از دو روز بهزیستی رهایشان می کند. داستانش چیه؟
متوجه توضیحات شهردار نمی شوم. محمدی می گوید: چرا بهزیستی رهایشان می کند؟
در ادامه فرماندار می گوید: مورد دیگر پارک ولی عصر است. گیری که دارد این است که آن جا نگهبان دارد ولی برخی از اراذل واوباش وارد پارک می شوند و امنیت را به خطر می اندازند. نور پارک هم مشکل دارد.)

بعد از این مکالمه تلفنی فرماندار به ما می گوید: این متکدیان به بهزیستی استان مربوط می شوند که من باید از این طریق پیگیری کنم. در مورد نور و مشکلات پارک ولی عصر هم  شهردار می گوید از پارک سراج شروع کردیم به سمت مرکز شهر، منتهی اگر شما دیدید اقدامی نشد لطفی کنید و دوباره به ما خبر بدهید.

 


  • پنجشنبه 29 اسفند 1392-1:44

    ...
    آقای فرماندار یه ذره متواضع تر برخورد کنین بهتره

    • چهارشنبه 28 اسفند 1392-10:26

      آقارضای گل جالب بود- احسنت - اما سعی کن طرفتو بیشتر به چالش بکشی . مخصوصا اگه مسئول باشه.
      از هیچ کی نترس

      • چهارشنبه 28 اسفند 1392-9:17

        احسات به اين فرماندار عزيز واقعا كه مدير توانايي هستيد اين مدير هاي ضعيف بايد بدانند كه در شهر امام زمان بايد با تمام توان كار بكنن مثل شهردار كه دور برگردوني كه زد با رمپ يا دور برگردون بسيار نا مناسب

        • سه شنبه 27 اسفند 1392-21:26

          ممنون از خبرنگار عزیز


          ©2013 APG.ir