تعداد بازدید: 3941

توصیه به دیگران 0

سه شنبه 27 اسفند 1392-21:47

چهارشنبه، ساعت 15، جشن هفت سین برکت

ساختن دنیایی بهتر برای کسانی که در دنیا کسی را ندارند


فقط با 3 هزار تومان دل کودکان محروم را شاد کنیم/جشن هفت سین برکت روز چهارشنبه 28 اسفند، ساعت 15 در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران برگزار می شود.


مازندنومه؛ سرویس مهرورزان، محمد سفری: بازارها شلوغ است و خانواده‌ها در تب و تاب خرید عید. کودکان خوشحال و راضی در انتظار سال نو.

ماهی‌های کوچک در تنگ‌های بلورین می‌رقصند. تخم‌مرغ‌ها رنگ می‌شوند. سبزه‌ها می‌رویند. سفره هفت سین کامل می‌شود. و بهار می‌آید. دیدارها جان می‌گیرد.

بساط خنده و شادی فراهم است. شکوفه‌ها فضا را مطبوع می‌کنند و گل‌های پامچال رنگ می‌پاشند به زندگی. زندگی نو می‌شود، فقط به خاطر آنکه، بهار می‌آید.

 هیجان در سیمای شهر رخ می‌نماید. تحرک و پویایی مهمان خانه‌هاست و هر گوشه شهر را که می‌بینی، نشانی از وجد مشاهده می‌کنی.

 فروشگاه‌ها پرنورند، اما اگر کمی با دقت به گوشه‌های شهر نظر بیندازی، می‌بینی بهار آن چنان نتوانسته سرمای زمستان را از بین ببرد.

 اینجا، در موسسات خیریه کودکان بدسرپرست، هوا آنچنان هم بهاری نیست. کودکان بدسرپرست تحت حمایت جمعیت امداد دانشجویی - مردمی امام علی (ع)، در سایه‌های این شهر زندگی می‌کنند.

 ***

جمعیت مستقل امداد دانشجویی - مردمی امام علی (ع) در سال 1378 پس از ثبت رسمی در وزارت کشور، به عنوان یک سازمان مردم نهاد مستقل شناخته شد و سپس فعالیت خود را به دانشگاه های کشور گسترش داد.

آنان غذارسانی و آموزش را در راس برنامه های خود قرار داده بودند به محلات معضل‌خیز و فقیرنشین شهر تهران می رفتند و خانواده‌ها و کودکان محروم را شناسایی می کردند و به امداد رسانی به آنان می‌پرداختند.

 جمعیت امام علی(ع) قریب به سه سال است که فعالیت‌های امدادی و حمایتی خود را در شهرستان ساری آغاز نموده‌است و خانه ایرانی که یکی از چندین طرح جمعیت امام علی (ع) می‌باشد، از آبان ماه سال جاری در شهرستان ساری تاسیس شده است و به عنوان یک موسسه خصوصی و مردم‌نهاد، با کمک‌های مردمی اداره می‌شود.

رسالت این موسسه شناسایی خانواده‌های نیازمند و تهیه نیازهای اولیه از جمله غذا و پوشاک برای آنان و همچنین برگزاری جلسات مشاوره‌ ، كلاس‌هاي آموزشي تحصیلی، هنری، فرهنگی و ورزشی براي كودكان، آموزش مهارت‌هاي خود اشتغالي براي زنان سرپرست خانوار و ... است.

 هم اکنون 25 کودک در مقاطع ابتدائی و راهنمائی تحت پوشش این موسسه از امنیت، بهداشت، آموزش و رفاه برخوردارند. اما حلقه مفقود این زنجیر، محبت است. محبتی که انسانیت می‌آفریند.

در حال حاضر بیش از 30 عضو به صورت داوطلبانه با این موسسه همکاری دارند که اغلب جوان هستند و با یک انگیزه مشترک دور هم جمع شده‌اند.



 "ساختن دنیایی بهتر برای کسانی که در دنیا کسی را ندارند" ؛ و باور دارند برای شاد کردن دل یک کودک، نه به سرمایه نیاز است و نه وقت بسیار.

 کودکان این موسسه، با یک ذره محبت هم شاد می‌شوند. یک رفتار دوستانه امید را در دل شان روشن می‌کند. امید به اینکه، انسانیت اگرچه بی‌رمق است، اما هنوز کاملا نمرده. بنابراین اعضای این موسسه تصمیم گرفتند طبق روال دو سال گذشته "جشن هفت سین برکت" را در روز چهارشنبه 28 اسفند، ساعت 15 در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان شهبند، جنب پارک سنگ برگزار کنند.

در این جشن برنامه‌های از جمله اجرای موسیقی زنده، تئاتر، سرود و نمایش برگزار می‌شود. منتظرتان هستیم. بیاید، و سفره‌ی هفت‌سین‌مان را روشن کنید.

 برآنيم تا با «حول حالنا»ي كودكان شهرمان هم‌صدا شويم، تا شايد معصوميت چشمان شان، خواهش كلام شان و گرماي دستانشان براي همه‌مان «احسن‌الحال» را به ارمغان بياورد.

 باشد كه سعادت كودكان شهرمان سين هفتم باشد و مايۀ بركت هفت‌سين‌هاي مان.

 برای تهیه بلیت و همچنین دریافت اطلاعات بیشتر با شماره 09305138267 و یا 01513250643 تماس بگیرید.

 مبلغ بلیط سه هزار تومان است و تمام عواید حاصل از این جشن، به موسسه خیریه امام علی (ع) پرداخت می‌شود.

 


  • چهارشنبه 28 اسفند 1392-3:15

    ازنزدیک شاهد تلاش عزیزان انجمن برای تهیه مکان وامکانات اجرا بودم.تلاشی که بدون هیچ انگیزه ای جز دیده شدن نزد خدا وشادی کودکانی است که گاهی مافقط برای منت گذاشتن سرفرزندانمان انها را به کودکانمان نشان میدهیم وظاهرا حضور انها در خیابان ودر شرایط نامناسب عادی شده است!
    کودکانی که مثل همه لایق اموزش تفریح پوشاک خوراک مناسب هستند ومتاسفانه درروزمرگیهای مسئولین وعدم قبول مسئولیت کامل یک ارگان همچنان بی پناهند وانجمن امام علی ع چون رسم مولایمان مرحمی در حد بضاعت خویش است. ازمسئولین دعوت میکنم برای دیده شدن خود نزد خدای خود ونیز دیدن تمنای محبت ابن عزیزان روز پایان سال را در کنار این عزیزان باشند.
    تشکروسپاس ...


    ©2013 APG.ir