تعداد بازدید: 3447

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 5 فروردين 1393-19:15

4 شب و 5 روز

بزرگ نیا: متوسط اقامت در مازندران افزایش یافت

دلاور بزرگ نیا گفت: بزرگ ترين نمايشگاه صنايع دستي در مازندران با 100 غرفه در شهرستان نوشهر و كوچكترين نمايشگاه با 7 غرفه در شهرستان چالوس فعال است.


مازندنومه؛ سرویس محیط زیست و گردشگری، کلثوم فلاحی: دلاور بزرگ نيا گفت: از تاريخ 29 اسفند ماه سال گذشته  تا سوم فروردين ماه بيش از 58 هزار و 834 نفر از 15 نمايشگاه و بازارچه صنايع دستي و هنرهاي سنتي بازديد كردند.

وي گفت: در حال حاضر 415 غرفه در سراسر استان در سطوح مختلف ملي، منطقه اي و استاني براي بازديد و خريد سوغات گردشگران برپا شده است.

این مسئول تصریح کرد: بزرگ ترين نمايشگاه صنايع دستي در مازندران با 100 غرفه در شهرستان نوشهر و كوچكترين نمايشگاه با 7 غرفه در شهرستان چالوس فعال است.

مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري مازندران يادآور شد: پراكندگي نمايشگاه هاي صنايع دستي كشور در مازندران تا حدي است كه گردشگران به راحتي مي توانند از اين جاذبه فرهنگي كشور بازديد کنند.

بزرگ نيا تصريح كرد: بازاريابي براي توليدات صنايع دستي مازندران يكي از دغدغه هاي سازمان است كه با برپايي چنين نمايشگاه هايي تحقق مي يابد.

وي برگزاري اين نمايشگاه ها را بهترين فرصت براي  ورود صنايع دستي به كالاهاي مصرفي مردم برشمرد و افزود: ايجاد گردش اقتصادي در اين هنر و صنعت ملي موجب افزايش كيفيت توليدات صنايع دستي و نوآوري در كار مي شود.

گفتني است اين نمايشگاه در شهرستان‌هاي بهشهر، گلوگاه، نكا، ساري، قانم شهر، بابل، بابلسر، سوادكوه، آمل، محمودآباد نوشهر، تنكابن و رامسر قرار دارد.

  *56 واحد گردشگري تشویق شدند

بزرگ نيا افزود: از 28 اسفند و شروع به كار ستاد اجرايي خدمات سفر استان تا 3 فروردين ماه 2 ميليون و 645 هزار و 325 نفر در تاسيسات گردشگري سراسر استان اقامت كردند.

وي گفت: متوسط اقامت گردشگران در مازندران به 4 شب و 5 روز افزايش يافت.

مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري مازندران يادآور شد: وجود چندين موزه با موضوعات مختلف و احداث آن در بناهاي تاريخي و فرهنگي استان و آمار بالاي بازديد كنندگان از اين موزه ها و محوطه هاي تاريخي، نمايشگاه هاي صنايع دستي  و همچنين رونق روستاهاي استان به عنوان مقصد سفر در طولاني بودن مدت اقامت موثر است.

بزرگ نیا از تذكر به  60 واحد گردشگري به دليل عدم ارايه خدمات استاندارد خبر داد و گفت: عدم درج قيمت، عدم رعايت نرخ مصوب و همچنين نامطلوب بودن تجهيزات در فضاي نمازخانه از جمله نارسائي هاي واحدهاي خدماتي گزارش شده است كه در صورت تكرار و عدم رفع نواقص از ارايه خدمات آنان جلوگيري مي شود.

وي همچنين افزود:56 واحد گردشگري به دليل رعايت استانداردهاي كيفي و فني و جلب رضايت مشتريان تشويق شدند.

بزرگ نيا  تصريح كرد: 620 راهنماي گردشگري استان مازندران در مبادي ورودي استان و محدوده شهرهاي ساحلي در 89 كيوسك اطلاع رساني و پايگاه هاي رزرواسيون، وظيفه اطلاع رساني و پذيرش و اسكان گردشگران در مراكز اقامتي استان را برعهده دارند .

*گردشگران خارجی باید مورد توجه قرار گیرند

معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در گفت‌وگویی تلفنی با ما اظهار داشت:  این هفته به مازندرن سفر کردم وهدف اصلی من از این سفر، بازدید از پروژه‌ها و تاسیسات در حال ساخت و بهره‌برداری مربوط به حوزه گردشگری است.

سعید شیرکوند ادامه داد: با توجه به شرایط و موقعیتی که مازندران دارد و برخورداری از جاذبه‌های اکوتوریسم از جهت جنگل و دریا، مازندران می‌تواند از پرجاذبه‌ترین استان‌ها به ویژه در ایام نوروز باشد.

این مسئول با بیان اینکه ظرفیت‌هایی در استان برای گردشگران  از نظر هتل و اقامتگاه و مسائل مربوط به گردشگران وجود دارد، گفت: چون در موقعیتی قرار گرفتیم که این انتظار وجود دارد گردشگری کشور توسعه یابد و جایگاه واقعی خود را در اقتصاد کشور پیدا کند و لازم است سیاست‌های جامع‌تری برای گسترش تاسیسات گردشگری در پیش بگیریم.

شیرکوند با اشاره به اینکه از چند هتل پنج ستاره در حال ساخت، هتل چهار ستاره و کمپ‌هایی که در حال گسترش است بازدید کردم، افزود: این مسئله نشان می‌دهد مقامات محلی نسبت به گسترش این تاسیسات توجه داشتند و نیاز به جامع‌نگری در سطح کلان دارد تا در آینده کسانی که به مازندران سفر می‌کنند از نظر اقامت، با مشکلات کمتری روبه‌رو شوند.

وی ادامه داد: با  توجه به شرایط مازندران باید زمینه‌سازی کنیم که گردشگران خارجی که مایل به سفر به مازندران هستند مورد توجه قرار گیرد و تاسیسات مورد نیاز گردشگران را فراهم کنیم.

*4 عکس از نمایشگاه ملی صنایع دستی؛ ساری، مجتمع ایرانیان



  • چهارشنبه 6 فروردين 1393-8:57

    دلاور خان
    لطفا به ميراث گذشتگانمان توجه كن
    سايت گردشگري فرح آباد نيمه كاره رهاشده
    حاصل اقتصادي اين سفرها براي استان چقدربوده !!؟


    ©2013 APG.ir