تعداد بازدید: 3243

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 12 فروردين 1393-12:8

1=5

استاندار: سهم بودجه امسال به اندازه 5 سال گذشته است

گزارش حضور ربیع فلاح جلودار و دلاور بزرگ نیا در تلویزیون مازندران/ ربیع فلاح: توجه به مسایل فرهنگی از اولویت های کاری ما در سال جدید است-دلاور بزرگ نیا: مهم ترین معضلات و مشکلات ما مربوط به حوزه فرهنگ است.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، محمداسماعیل بخشی سورکی: ربیع فلاح جلودار صبح امروز در گفتگو با برنامه ونوشه صدا و سیمای مرکز تبرستان با بیان اینکه مدت شش ماه است که در خدمت مردم مازندران هستیم افزود:در طول این مدت تلاش بر این بوده است که در زمینه های مختلف مطالبات مردم پیگیری شود.

نماینده عالی دولت در مازندران ابراز داشت:علی رغم تمامی مشکلات، ما پایان خوبی در سال قبل داشتیم چرا که درآمد بودجه ای نسبت به اصلاحیه ای که دولت به مجلس ارائه کرده بود بیشتر شده تا جایی که ما تا اواسط اسفند ماه تعهدات جاری خود را به میزان زیادی به انجام رساندیم و اکنون نیز در حال پیگیری امور هستیم.

*چشم انداز سال 93

وی به برنامه های سال 93 هم اشاره کرد و گفت:ما در این زمینه از همه ظرفیت های موجود استفاده کردیم و تخصیص ها و اعتبارات متعارف دولتی را از پایتخت، به اندازه بیشتر از بسیاری از استان ها دریافت کردیم.

فلاح جلودار سال 93 را آغاز سال کاری دولت تدبیر و امید بر اساس بودجه تدوین شده و شرایط برنامه ریزی دولت دانست و گفت:ما ضمن در نظر داشتن چشم انداز اسناد بالادستی و اعتبارات دولتی تمام تلاش خود را در راستای استفاده از ظرفیت بخش خصوصی به کار گرفتیم.

وی با بیان اینکه ما در سال 92 علی رغم فرصت کم به اندازه دو برابر بودجه دولتی جذب سرمایه داشتیم افزود: هم ضریب بودجه سنواتی استان را در سال 93 افزایش دادیم و هم به دنبال این هستیم که در ارتباط با صندوق توسعه ملی که ظرفیت خوبی برای همه استان های کشور است سهمی را به استان اختصاص دهیم و همچنین تلاش کردیم تا سهم قابل توجهی هم از فاینانس به پروژه های استانی اختصاص دهیم.

استاندار مازندران اظهار داشت:سهم بودجه ای ما در سال 93 به اندازه بودجه پنج سال گذشته استان است.

فلاح جلودار به شعار مقام معظم رهبری در سال جدید اشاره کرد و گفت:این شعار تداوم همان سیاست های سالهای قبل است و پایداری و استمرار آن شعارها در امسال تحقق خواهد یافت.

وی عزم ملی و مشارکت عمومی را در راستای یک مدیریت پویا در جامعه دانست و اظهار داشت:افتخار داریم که در سال 92 با فعالیت های خود در استان این شعار را شروع کرده بودیم.

*فرهنگ

مقام عالی دولت تدبیر و امید در مازندران به رویکرد فرهنگی استان در سال قبل هم اشاره کرد و گفت: برگزاری کنگره بزرگ ده هزار و چهارصد شهید، همایش ابن شهر آشوب و... در راستای احیای ارزشهای فرهنگی بوده است.

وی با بیان اینکه به کارهای سطحی و شعارزدگی اعتقاد نداریم افزود:اما در عین حال توجه به مسایل فرهنگی از اولویت های کاری ما در سال جدید است.

*همایش جهادی ها

ربیع فلاح جلودار به احیای تفکر جهادی توسط امام راحل اشاره کرد و گفت:در نظر داریم در اردیبهشت ماه همایشی در راستای احیای مدیریت جهادی در استان برگزار کنیم که اکنون در حال پیگیری هستیم.

وی ادامه داد: تلاش خواهیم کرد تا تلاشهای جهادگران در سال های قبل و سال های پیش رو را در قالب این همایش به مردم معرفی کنیم که اطلاعات دقیق تر در آینده نزدیک در اختیار رسانه ها قرار خواهد گرفت.

استاندار مازندران استعدادهای اقتصادی مازندران را بیشتر از بسیاری از کشورهای اروپایی دانست و گفت:برای مثال ظرفیت های مازندران از نظر جمعیت،نیروی انسانی و....قابل قیاس با جغرافیای کشوری مثل سوییس نیست.

*گردشگری

وی یکی از محورهای توسعه استان را موضوع گردشگری عنوان کرد و گفت:اگر مدیریت درستی در خصوص ظرفیت ها و منابع استان انجام شود بخش قابل توجهی از اقتصاد استان از گردشگری قابل وصول است.

فلاح جلودار به لزوم استقرار ستاد خدمات هماهنگی سفر در طول سال در استان اشاره کرد و گفت:استان ما در طول سال شاهد حضور مسافران و گردشگران است و در نظر داریم تا این امر را به شکل دائمی در استان داسته باشیم.

وی به نبود زیرساخت های لازم در سواحل اشاره کرد و گفت:طرح هایی در حال تنظیم و برنامه ریزی است که باید با مشارکت بخش خصوصی انجام شود.

*شرایط مناسب استان

مقام عالی دولت در مازندران به استفاده از همه سلایق سیاسی ، مدیریتی و همچنین بهره گیری از همه ظرفیت های استان در راستای تحقق شعار امسال اشاره کرد و گفت:تلاش خواهیم کرد تا با هم افزایی از مشارکت جمعی در این راستا گام برداریم.

وی به هماهنگی همه دستگاه های اجرایی در غرب و شرق استان اشاره کرد و گفت:در بحث عرضه و تقاضا در هیچ جای استان مشکلی نداشتیم و آمارهایی در این خصوص وجود دارد که نشان از شرایط مناسب استان دارد.

*نفت و گاز

فلاح جلودار از عملی شدن توافق نامه مربوط به حوزه نفت و گاز با بخش خصوصی تا 20 فروردین ماه خبر داد و گفت:استان مازندران برای اولین بار در کشور در بحث مشتقات گازی و پتروشیمی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

وی به توافق وزیر نفت در این خصوص هم اشاره کرد و گفت:امیدواریم با شروع این شهرک صنعتی بیش از 50 هزار شغل در استان ایجاد شود.

*راه

استاندار مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور معاون اول ریئس جمهور و وزیر راه و شهرسازی از تکامل پروژه تعریض محورهای هراز و سوادکوه تا پایان سال 93 خبر داد و گفت:این موضوع به جد در حال پیگیری است.

مقام عالی دولت در مازندران ابرازداشت:وقتی مسافری شش یا هشت ساعت در جاده می ماند جایی برای دریافت عوارض وجود ندارد اما اگر این زیرساخت ها اصلاح شود حتما برای درآمد زایی اقدامات لازم انجام خواهد شد.

*محیط زیست

ربیع فلاح جلودار به روز 13 فروردین و روز طبیعت اشاره کرد و گفت:مازندران بهترین مکان زیست محیطی در دنیا است که متاسفانه هنوز به جایگاه ویژه در این خصوص نرسیده ایم.

وی با بیان اینکه در پایان سال 92 همه دستگاه های اجرایی در ارتباط با پاکسازی محیط زیست همت جدی داشتند افزود:امیدواریم امسال نیز مردم با همت و عزم ملی در این زمینه اقدام کنند و ضمن استفاده از طبیعت به پاکی و زیبایی آن کمک کنند.

*مهم ترین مشکلات ما مربوط به حوزه فرهنگ است

دلاور بزرگ نیا نیز در این برنامه با بیان اینکه امسال چند اتفاق خوب در استان افتاده است افزود:با استقرار ستادهای اجرایی هماهنگی سفر بین دستگاه های اجرایی هماهنگی خاصی برقرار شد و ما توانستیم ستاد را با ریاست آقای استاندار به نحوی سامان دهیم که کمترین نواقص در ارائه خدمات به مسافرین داشته باشیم.

وی با بیان اینکه آنچه که اتفاق افتاد مطلوب ما نیست افزود:اما آنچه که از ناحیه مسافران اتفاق افتاد نشان می دهد که زحمات دوستان و وتلاش ستاد اجرایی پاسخ خوبی داده است.

مدیرکل صنایع دستی و گردشگری استان مازندران اظهار داشت:ما به دلیل اینکه مبنای آماری سالهای گذشته را باور نداشتیم امسال به ورود و خروج مسافر کاری نداشتیم و مبنای آماری ما اقامت در اقامتگاه های رسمی و تعریف شده بوده است.

وی ادامه داد:همین اقامت های رسمی، رتبه مازندران را به شکل ناباورانه ای در کشور بالا برده است و جالب این است که مازندران در بازدید از مراکز تفریحی-نوریتی و مراکز فرهنگی نیز فاصله معناداری با سایر استان ها پیدا کرده است.

بزرگ نیا به توجه مردم به موزه ها و محوطه های تاریخی اشاره کرد و گفت:بسیاری از مردم در این امر توجه نشان می دهند و از راهنماها در این مورد سوال می کنند و همه اینها نشان دهنده این است که ما در سال اقتصاد و فرهنگ باید به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری توجه جدی داشته باشیم.

وی در خصوص سال فرهنگ و اقتصاد هم اظهار داشت:مهم ترین معضلات و مشکلات ما مربوط به حوزه فرهنگ است.

بزرگ نیا اساسی ترین و بزرگترین عنصر در توسعه هر کشور را در توجه به فرهنگ دانست و گفت:صنعت گردشگری متضمن توسعه پایدار است به این معنا که هم از منابع طبیعی و هم از منابع طبیعی به عنوان نیروی سرمایه ای استفاده کنیم.

وی ادامه داد:نسل آینده در این خصوص نگران از بین رفتن این منابع طبیعی نیست چرا گه در پاکی گردشگری شائبه ای وجود ندارد و مهم تر از همه دعوت سایر کشورها برای آشنایی با فرهنگ اقوام مختلف در کنار استفاده از منابع و جاذبه های طبیعی است.


  • جوان تحصیلکرده مازندرانیپاسخ به این دیدگاه 1 0
    شنبه 16 فروردين 1393-8:8

    از استاندار محترم تقاضا داریم، تا وضعیت پذیرفته شدگان آزمون استخدامی استان مازندران را حل نمایید. بیش از 13 ماه از بلاتکلیفی 1400 جوان تحصیلکرده می گذرد و ما هنوز سردرگمیم. از سایت محترم مازند نومه هم خواهش می کنیم تا از معاون محترم توسعه مدیریت استانداری و معاون محترم برنامه ریزی استانداری مازندران پیگیر این موضوع شوید. به خدا خسته شدیم. ما را از نگرانی نجات دهید.

    • سلام ایران و ایرانی پاسخ به این دیدگاه 0 14
      جمعه 15 فروردين 1393-9:40

      سلام
      جناب استاندار
      دریافت بودجه بیشتر از سال های قبل خبر خوبی است . لطف فرمایید برنامه های استانی را بطوریکه که اگر میتوانید به مردم شرافتمند مازندرانی ارائه نمایید ، تا سطح آگاهی مردم از عملکرد تیم شما در طول مدت خدمت ، از نظر برنامه نوسی ، نحوه مدیریت ، هزینه های بودجه ای در مسیر هدف شفاف گردد.
      حقیقت این که برخی از افراد فرمایشات مدیران ارشد را در پوشه نگهداری کرده و سپس در مقام مقایسه ای برمی آیند و محددا اطلاح رسانی میکنند . بسیار خرسند خواهم بود که شناسنامه ای موفق داشته باشید .
      چون مازندران سرای من است
      سربلند باشی ای ایران

      • جمعه 15 فروردين 1393-1:29

        اگه بتونیم همه رو جذب کنیم و تغییر در کشاورزی و تولید و رفاه رو مشاهده کنیم می تونیم پز بدیم. منتظر می مونیم.

        • پنجشنبه 14 فروردين 1393-0:33

          بله دیگه استاندار هم یاد گرفت از جوان به اصطلاح اول شهر ساری تیم کامنت گذاری و...
          درسته دستمریزاد آقای استاندار ممنونیم اما فکر نمیکنیم این بودجه به غیر از بابل واسه جای دیگه پنج برابر بشه شاید بهشهر هم بی نصیب نباشه

          • گوش مجی کیجا قلهپاسخ به این دیدگاه 1 19
            چهارشنبه 13 فروردين 1393-22:8

            با سلام خسته نباشی خدمت آقای فلاح البته امید دادن کاری خوب و قابل تقدیر نعمتی که خدا به افراد ضعیف جامعه داده بیاد داشتن حرفهاست یادم میآید که در زمان تصدی شما در سازمان جنگلها مرحوم فاضلزاده خواستار کارخانه تخته فشرده در شرکت چوب فریم سنگده شدند که اگر به حافظه خود مراجعه کنید جوابتان را بیاد میآورید الان که سالها میگذرد شرکت از یک محیط کار تلاش به ماندابی در حال نابودی بدل شده افزایش بودجه استانی چهره استان تغیر میدهد ای کاش مقذاری همت مدیریت جهادی شامل حال زنده کردن تولید کار آفرینی شود دوری کردن از افراد چاپلوس و رفتن ومواجه مستقیم با دردها اولین قدم و اساسی ترین است امیدواریم روزی شما در سنگده ببینم البته نه در دفتر مهمانسرا پر زرق برق مدیران چسبیده به میز ریاست بلکه در حضور مردم که ولی نعمت دست اندرکارانند دنیا دار امتحان است خوشا به حال قبول شدگان

            • جمعی از دانشجویان املپاسخ به این دیدگاه 29 2
              چهارشنبه 13 فروردين 1393-10:24

              سلام زنده باد استاندارجهادی ومردمی مازندران صبور دوراندیش دارای تدبیر وامید مقاوم است مانند کوه دلیر شجاع مردیست باتواضوع ومردمی او می تواند با درایت خودش درسال 1393را رشد وشکوفایی و توسعه صنعت وکشاورزی وجذب توریست و درهمه زمینه ها ایجادرونق اقتصادی که مازندران کنجایش را دارا می باشد یس بهتر است نمایندکان محترم این مدیر جهادی را همراهی کنند بدانند مردم به همه مسولین دربزنکاه با رای شان نمره قبولی یا مردودی می دهند تجربه کذشته دیکران درس عبرت مسولین فعلی خود دانید اکر مردود شدید بدانید عملکرد خوبی نداشته اید

              • مهدی عرب معاون ستاد مردمی دکتر روحانی در مازندرانپاسخ به این دیدگاه 37 1
                چهارشنبه 13 فروردين 1393-4:46

                با سلام خسته نباشید خدمت استاندار جهادی
                امیدوارم با تلاش شما و نمایندگان همسو با شما شاهد شکوفایی هر جه بیشتر مازندران عزیزمان باشیم

                • حسن جاویدانیپاسخ به این دیدگاه 37 1
                  چهارشنبه 13 فروردين 1393-2:14

                  سلام به تمام مازندرانیها مزذه برشما که همراه هستید یا درایت مدیر تواتمتد استاندارجهادی دکتر ربیع فلاح که سال 1393 ساله رشد وشکوفای و توسعه و رونق اقتصادی در مازندران همیشه سبز همه حمایت کنند از نماینده دولت تدبیر و امید در مازندران تا شاهد رشد چشمکیرنصیب مردم شریف این دیار سبز کردد انشاالا

                  • چهارشنبه 13 فروردين 1393-1:35

                    چرا به وضوح توضیح داده نمی شود که بودجه تصویب شده در مجلس برای استان مازندران با 25 درصد کاهش مواجه شده و چس از اعتزاض نمایندگان مازندران و حمایت های انجام شده مقداری ترمیم شده و هنوز اتفاق خاصی در ترمیم واقعی بودجه نیفتاده است؟
                    این اطلاعات آقای استاندار را چگونه باید راستی آزمایی کرد؟ در حالیکه استان اصفهان به دلیل دارا بودن تعداد زیادی پروژه با بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی بالاترین رقم بودجه را به خود اختصاص داده چگونه می شود باور کرد که مازندران بیش از همه استانها بودجه دریافت کرده است؟

                    • بیگلریان کلاردشتپاسخ به این دیدگاه 54 1
                      سه شنبه 12 فروردين 1393-22:1

                      همانوریکه وزیر محترم کشور هم اعلام داشتند با درایت و پشتکار استاندار محبوب بودجه استان با پیگیری و درایت شان رشد چشمگیری نصیب مردم ولایتمدارمان گردید ضمن سپاس و تشکر از دکتر فلاح امید است نمایندگان محترم در جهت حمایت از استاندار دولت تدبیر و امید شاهد رشد و شکوفایی و توسعه اقتصادی در مازندران باشیم و همت نماییم از ایشان حمایت جانانه نماییم

                      • چهارشنبه 13 فروردين 1393-10:13

                        بیگلریان عزیز ریس ستاذ سابق هنوز پست ومقام به شما نرسیده که اینگونه کارشناسی برای حمایت از استاندار صحیت می کنید

                        • جمعی از دانشجویان املپاسخ به این دیدگاه 26 0
                          چهارشنبه 13 فروردين 1393-20:38

                          سلام اقای که به اقای بیک لریان ریس ستاد اهلام میکنی ووعده یست به او میکوی ان موقه تمام وقت و زندکیش را فدای دکتر روحانی کرد حضرت علی داشتی نان را به نرخ روز میخرید یدیرو خدا روزیت را جای دیکر حواله دهد این دوستان بی منت زحمت کشیدند وتوقعی از کسی ندارن اکر با این حرفها قسط خلی کردن یشنت استانار محترم هستبد کور خوندی بیکلریان ودیکر دوستان رفقای بی ادعای هسنتد خط وخطوتان مشخصه

                          • جمعه 15 فروردين 1393-0:46

                            دانشجویان آملی از گلوگاه تا رامسر از همه حمایت میکنند از استاندار از بیگلریان ووووو ای ول به دانشجویان آملی


                      ©2013 APG.ir