تعداد بازدید: 17736

توصیه به دیگران 10

پنجشنبه 14 فروردين 1393-21:11

روستا سازی شگرد تازه زمین خواران

ایجاد روستایی جعلی به نام «اجت» در ورسک

ساخت و ساز غیر قانونی و قطع درختان راش در منطقه ای که جزو منابع ملی قلمداد می شود، آغاز شد و در میان مالکان ویلاهای این روستای خودتاسیس، نام همسران چند مسئول قبلی و فعلی دیده می شود+عکس


مازندنومه؛ سرویس محیط زیست و گردشگری:  ورسک روستایی زیبا و کوهستانی در کنار جاده سودکوه به تهران است.

از ویلاسازی و خوش نشینی موجود در روستا که بگذریم، حرکتی عجیب و ساختی روستایی جعلی در چند کیلوتری ورسک، پرسش ها و ابهاماتی را به وجود آورده است؛ سئوالاتی که هر گز برای آنان جوابی داده نشد.

 مردم ورسک هنوز هم نمی دانند در ابتدای سال 92  و در پایان دولت قبل چه گذشت که از دل روستای شان، روستایی جدید با نام «اجت» ایجاد شد.

 طی صورت جلسه ای در تاریخ 05/02/1392  که به امضای تمامی مسئولان شهرستان سواکوه  رسیده، منطقه جنگلی اجت در اطراف روستا، خالی از سکنه اعلام شد و فقط دو خانوار دامدار هستند که به صورت ییلاقی برای چرای دام از آن جا استفاده می کنند.

50 روز پس از امضای این صورتجلسه که به تایید نماینده مجلس در منطقه، فرماندار و دیگر مدیران اجرایی و نهادی سوادکوه رسید، انتخابات شوراها در 24 خردادماه سال 92 در این مکان خالی از سکنه برگزار شد و افرادی نیز به عنوان عضو شورا معرفی شدند.

پس از این اقدام، ساخت و ساز غیر قانونی و قطع درختان راش در منطقه ای که جزو منابع ملی قلمداد می شود، آغاز شد و در میان مالکان ویلاهای این روستای خودتاسیس، نام همسران چند مسئول قبلی و فعلی دیده می شود!



در سرشماری سال 1391، جمعیت ورسک هزارو 84 نفر اعلام شد و  جالب اینجاست که در این سرشماری از مکان هایی اسم برده شده که فقط 4 خانوار زندگی می کردند، اما اسمی از اجت در آن نیست.

ایجاد روستای جدید به اینجا ختم نمی شود و کاش حرف مردم ورسک فقط همین بود. در اقدامی عجیب و فوری، اداره برق سوادکوه که گویا به تمامی نقاط برق رسانده و فقط همین نقطه از ایران است که برق نرسیده، دکل های برق فشار قوی را در مسیری راه عموم قرار داد که با اعتراض مردم و حضور آن ها در جلوی ماشین های اداره برق، مانع از این پیشروی شدند.



بد نیست بدانیم جاده ورسک 2 متریست و اگر در بعضی نقاط عرض آن بیشتر است، خاک های رانشی ست که حتی با کمی گام برداشتن ریزش می کند.

زیر این جاده 2 خط لوله آب آشامیدنی مردم ورسک عبور می کند که بسیار قدیمی ست و مشخص نیست چطور کارشناسان اداره برق سوادکوه به این نتیجه رسیدند که روی لبه جاده رانشی و روی لوله های آب قدیمی دکل های برق قرار دهند!؟



عکس های گرفته شده ی فعالان محیط زیستی حاکی از قطع درختان راش در بزرگترین راشستان خاورمیانه است. طی نامه ای که مردم ورسک به معاون رئیس جمهوری - معصومه ابتکار- رساندند، او دستور پیگیری سریع را به استاندار مازندران داد.

تا همین حالا نیز به محیط زیست و منابع ملی آسیب های زیادی وارد شده است، ولی امیدواریم حداقل خانم ابتکار به داد بزرگترین راشستان خاورمیانه برسد که به ویلا تبدیل می شوند.



در پی شکوائیه مردم و شورای روستای ورسک، فرماندار سوادکوه که خود اولین امضا کننده صورتجلسه 5 اردی بهشت ماه 1392 بود،  در نامه ای به استاندار مازندران  در آذر 92، اجت را روستایی با 20 خانوار در سرشماری سال 90 اعلام کرد، اما همانطور که گفته شد در سرشماری سال 91 اسمی از این مکان نیامده و خود ایشان هفت ماه قبل نظر دیگری داشتند.

 اصلا" مشخص نیست در روزهای پایانی عمر دولت قبل چه اتفاقاتی افتاده است و اکنون دهیار و اعضای شورای روستا به خاطر مخالفت ها و پیگیری های شان تهدید به بر کناری از سمت شان شده اند!



تخلف بزرگ تر این که با اینکه در سال 87 منابع طبیعی سوادکوه در نامه ای به دادستان سوادکوه، منطقه مورد نظر را به عنوان بنه دامی دامداران و جزء اراضی ملی و زراعی اعلام کرده، چطور این اراضی ملی با قطع درختان راش تبدیل به خانه هایی برای خوش نشینی برای چند روز از سال می شود؟

منطقه چند هکتاری اجت در نزدیکی ورسک مثل صدها روستای خودساخته ای که در سال های اخیر در مازندران تشکیل شده است، مورد تاخت و تاز ویلاسازان قرار گرفته است. آیا کسی پیدا می شود به داد منابع ملی و جنگل خدادادی ما برسد؟

گفتنی است تمام اسناد و مدارک مربوط به این زمین خواری و روستاسازی نزد مازندنومه محفوظ است.


  • علی قهارپورپاسخ به این دیدگاه 4 0
    يکشنبه 11 شهريور 1397-11:16

    با عرض سلام،ییلاق اجت وجود دارد و جایی بسیار رویایی در دل جنگل های ورسک است،تا چند سال پیش میشد گفت که بکر ترین منطقه ورسک است ولی از سه یا چهار سال پیش یکی از مسئولین مازندران اقدام به خرید زمینی در آنجا میکند و چهره ییلاقی آنجا را تبدیل به یک روستا می کند...حیف

    • چهارشنبه 21 تير 1396-12:51

      زمین خوران اصلی همان ... هستند که ده ها هکتار از زمینهای منابع طبعی رو گرفتن

    • نسل اینده ورسکپاسخ به این دیدگاه 2 0
      يکشنبه 27 تير 1395-2:31

      متاسفم
      متاسفم برای این همه دعواودرگیری
      اقاادم کشته شدتواین راه
      یادتون باشه یه پل صراطی هم هست یروزبایدازروش ردبشین

      • علی صالحی ورسکی پاسخ به این دیدگاه 3 2
        جمعه 13 فروردين 1395-1:15

        سرمنشأ همه این غریب نوازی...چیزی جز فقر و نداری نیست ‌، یارو مجبور واسه چندر غاز پول خاکشو بفروشه، ...

        • مهدیسا Oladپاسخ به این دیدگاه 3 3
          چهارشنبه 11 فروردين 1395-7:26

          اینکه خنارها ازسالیانی قبل در اجت بودند دلیل بر مالکیت نیست باتوجه ب اینکه سیستم ارباب رعیتی حاکم بود.
          ..

          • سه شنبه 26 آبان 1394-17:29

            باسلام خدمت همه چه بد چه خوب الان همه در عصری زندگی میکنیم که اطلاعات حرف اول میزنه متاسفانه مستند سازی دروغین زیاد شده روستای اجت در سه چهار کیلومتری ورسک است واز دل آن نیست برخی چون خرابکاری خودشون را بپوشونند دیگران را خراب میکنند.توهین کردن به دیگران ومسولین آخر بی ادبی وکمال بی فهم وشعور بودنشان است جالبتر اینکه یکسری زمینهای فروشی در اجت توسط ورسکیها بعنوان مستثنیات که از منابع طبیعی گرفتن در اختیار عموم قرار گرفته

            • حافظ محیط زیستپاسخ به این دیدگاه 1 1
              پنجشنبه 23 مهر 1394-7:30

              شما اگر به روستای دوگل (بین ورسک و شوراب) بیایید میبینید که عده ایی که خودشان میدانند این قسمتها جزو منابع طبیعی هستند را تصرف میکنند . بعد با .. تبانی کرده ی پولی بهش میدن و فروشنامه میگیرند مستند سازی کرده بعد با لودر زمینها را زیاد کرده و شروع به ویلا سازی کردند. و شروع به خرید و فروش در این منطقه کردند . بنده خودم در عرض چند سال این تحولات را مشاهده کردم که البته الان بیشتر شده. حرص به ملک و زمین و زمین خواری در ....هست....بیایید به طبیعت و محیط زیست و قانون احترام بگذاریم و بیشتر از این مملکت خودمان را خراب نکنیم.

              • سلیمه آقاجانی پاسخ به این دیدگاه 9 10
                يکشنبه 5 مهر 1394-21:21

                با سلام خدمت همه دوستان
                من عضو روستای اجت هستم پارتیمون کلفته زرمونم زیاد...

                • شنبه 21 شهريور 1394-14:48

                  این هم از نماینده قائم شهر

                  • پنجشنبه 29 مرداد 1394-10:39

                    در تاریخ 19 مرداد 94 ، وقتی اعضای شورای روستای ورسک به همراه دهیار برای کار اداری راهی تهران بودند، در حادثه دلخراش رانندگی در جاده فیروزکوه در منطقه دماوند متاسفانه دو نفر از اعضاء شورا به نام ساسان فروتن عباس آبادی و ایمان مرادی عباس آبادی کشته و یک عضو شورا به نام علی اصغر اولادی عباس آبادی و دهیار عباس مرادی از ناحیه سر و صورت و چشم مصدوم شدند.
                    روحشان قرین رحمت و تسلی خاطر بازماندگان.

                    • چهارشنبه 28 مرداد 1394-18:14

                      این تازه اولشه ما تمام سر کتوه رو میگیریم

                      • وانیا خنار سرگتوپاسخ به این دیدگاه 5 1
                        يکشنبه 20 ارديبهشت 1394-19:6

                        سلام امیدوارم تمام مشکلات ما دامدارهای اطراف حل شه واسه اینکه دود تمام اختلافات به چشم ما میره...

                        • parastoo mahajerپاسخ به این دیدگاه 4 1
                          سه شنبه 16 دی 1393-0:36

                          afsos

                          • چهارشنبه 12 شهريور 1393-10:56

                            مخاطبین این سایت مراقب باشید کسانی که خود زمین خوار سیری ناپذیر هستند خود را جای حافظان محیط زیست جا نزنند پیشینه افراد و طایفه های موجود در ورسگ را مد نظر داشته باشید زود نسبت به اشخاص و عملکرد آنها قضاوت نکنید
                            کسانی که در زندگی شخصی افراد حق را زیر پا میگذارند نمی توانند مدافع چیزی باشند
                            انشا الله در انتخاب شورا ها ی آینده دقت بیشتری داشته باشیم
                            باشد که روزی ورسگی آباد- زیبا - جاذب - و امن داشته باشیم
                            باتشکر فراوان

                          • عباس آبادی هاپاسخ به این دیدگاه 7 2
                            پنجشنبه 6 شهريور 1393-11:33

                            با سلام واحترام
                            تمام مازندران به یغما رفت این بهشت زیبا واین طبیعت زیبا تمام زمین خواران مازندران را به گورستان خود خواهد برد. نگران نباشید
                            با تشکروسپاس فراوان ازبذل توجه

                            • خنار ریکاپاسخ به این دیدگاه 3 14
                              چهارشنبه 5 شهريور 1393-23:5

                              سلام به همه دوستان
                              هیچ یک از ما از از یهود و... نیستیم همه همشهری هستیم ازیک کیش ومذهب دنبال همگرایی باشیم جاذبه همواره بهتراز دافعه است .خانه های قدیمی وچوبی حکایت از قدمت روستای اجت است ونام ورسک هم یادآور پل تاریخی ورسک و اقتدار سوادکوه ما خیلی حرفهای مشترک تاریخ مشترک و.... داریم که باید بدان ارج نهیم. باهم برادر وتابع ولایت فقیه باشیم ودر عمران وآبادی منطقه بکوشیم.کنار هم باشیم نه روبروی هم

                              • عاشق ورسگپاسخ به این دیدگاه 10 4
                                چهارشنبه 5 شهريور 1393-10:37

                                با سلام خدمت تمام دوستان از شما می خواهم که با نقشه ماهواره ای گوگل یک دیدی به روی روستای ورسک بیندازید
                                آنگاه متوجه می شوید که در منطقه ای که بعضی از آقایان که برای طرح طوبی قرار بود درخت کاری کنند در بالای کوه در نقشه کاملا مشخص است کوه که جزء منابع ملی میباشد دوستان حافظ محیط زیست در آنجا چند هکتار را برای خود به وسیله بلوک سیمانی پلاک بندی کرده اند اما در دید مردم نیست از امکانات شورا برای خود بهربرداری شخصی کرده اند در حالی که ورسگ خودش کلی جای کار دارد لطفا خودتان قضاوت کنید
                                آیا حق اهالی ورسک این است که از ان مهاجرت کنند بدلیل آپارتمان سازی و مشکلات بد فرهنگی که میهمانان در بیشتر ایام سال دارند پوشش بد و نامناسب مردان و زنان در این روستای زیبا و خوش آب وهوا بهتر نیست که شوراها کمی بفکر این مسائل بیفتند

                                • جمعه 24 مرداد 1393-9:54

                                  با سلام .در مازندان در خیابانی که بالای 100 خانوار زندگی می کنند سیم های برق سه جواب وسایل برقی رو نمی دهد چه طور در دل جنگل تیر برق می کارند و میلیاردها هزینه می کنند ؟؟
                                  چه طور دامدارها منابع طبیعی رو خراب می کنند ولی این ساخت و سازها منابع طبیعی رو خراب نمیکند ؟؟
                                  ما که بالای نود ساله به کلزا رفت و آمد می کنیم اجت جز منابع طبیعی بود چه طور حالا روستا شده ؟؟

                                  • سه شنبه 14 مرداد 1393-19:43

                                    با سلام خدمت تمام کسانی که این مطلب را می خوانند
                                    من نمی دانم که چه کسانی و با چه اهدافی این مطلب را منتشر کردن چرا که نه از این شورا کار دیدم و نه از شورا های قدیم این شورا با آوردن و جمع آوری طایف خودشان از شهرهای دیگر رای اورد دیگری ها هم همین تو چرا که اگر شورا ها خوب عمل می کردن ورسک با این همه امکانات خدادادی این چنین نبود خیلی از روستا های دیگر عقب هستیم پس مشخص است که کسانی که در شورا هستن فقط بفکر منافع خود می باشند
                                    آنها جایی که به سود آنها نباشد دوستار محیط زیست میشوند و لی به موقع و بی صدا خود تمام ورسک را به نام خود سند زده و فروخته اند
                                    با تشکر فراوان
                                    لطفا به فکر این همه آپارتمان در ورسک باشید اینها با مجوز چه شورا های ساخته میشوند که مردم اصلی ورسک را مجبور به کوچ می کنند

                                    • دوشنبه 1 ارديبهشت 1393-19:43

                                      مااز چندین سال قبل ساگن بودیم گسی هم نیس بتونه ماروازوطنمون بیرون کنه

                                      • چمازکتی ریکاپاسخ به این دیدگاه 46 46
                                        شنبه 23 فروردين 1393-7:52

                                        اگه خنار خناره دونده چکارهاکنه که همه راضی باشند

                                        • پنجشنبه 21 فروردين 1393-12:16

                                          برار رئیسی اسا من گمبه ته گوش هاکن شما که گنی اما پنصد سال قدمت دارمبی ات سند پنجاه ساله بیار که ثابت هاکنه شما یک متر زمین دارنی اما شه سند روکمبی 1- نوش سره ملک ولی خان - رخصت- میرزا کاظم 2- لش فیروز اولادرزاد و رستم خان اولادی 3-افرابن حاجی قنبر ویزدان خالقی 4-تلکا بن امیر خان حجت بابا خان مرادی 5- اس دشتحجت خدایار بابا خوان خدایار امیر خان 6- ونبن داداشپور ها 7- تپه سررخصت ولی خوان ومشتی باقر ام امنبی سر وقت قبرستون که اهدای زهرا خاتون بیه برای همه اموات اسا بوینم خانی سند ومالکیت کجه جا بیاری که اجت شمهشه

                                          • بچه های بی وقتیپاسخ به این دیدگاه 42 40
                                            جمعه 22 فروردين 1393-21:26

                                            اقای سونامی ماکه خان خانان نداریم ونداشتیم که حسرت بخوریم قرن 21 دادت نره

                                          • چهارشنبه 20 فروردين 1393-19:22

                                            برابر ضوابط کشاورزی، حداکثر بنا برای کشاورز 30 متر است.

                                            • يکشنبه 30 فروردين 1394-21:48

                                              سلام نمی دانم مظورتون ازاین حرکت چیه اما میتوانید راه بهتری را پیشه کنید ارتمند شما مرادی عباس آبادی

                                            • فرشوات کوهپاسخ به این دیدگاه 24 8
                                              چهارشنبه 20 فروردين 1393-19:21

                                              دولت به جای اجرای طرح ویلاسازی، در پی ایجاد طرح کشاورزی برای افزایش تولید و اشتغال باشه تا نیازهای کشت رفع شود.

                                              • چهارشنبه 20 فروردين 1393-16:15

                                                زمین مورد نظر را که ادعا می شود راشستان بوده است در قدیم سه هکتار آن محل کاشت گندم طایفه خالقی ورسکی بوده است که به علت رها شذن زمین طی 50 الی 60 سال در آن بوته زار و درختچه های زرشک و زالزالک رویید که عکس های قدیمی هوایی جنگلبانی خود شاهد بر این مدعاست حدود 12 سال پیش جناب آقای خالقی ورسکی و ورسکیان محترم منطقه را با سیم خاردار بسته ادعای مالکیت اجدادی نمودند که طایفه خنار اجت در شکایت به جنگلبانی و استانداری مراتب وقوع امر را گزارش نمودند در آن موقع سازمان محیط زیست و جنگلداری انگار خواب تشریف داشته و حالا بیدار شدند که زمین را از دست متجاوزین ورسکی خلع ید نمایند خب آقای خالقی ورسکی و جماعت عباس آبادی علاوه بر 3 هکتار گندم زار قدیم شروع کردند به قطع کردن درختان راش اطراف و بعد ها سند گرفته از 5 سال پیش شروع به فروختن کردند و طبعا طایفه خنار نیز که حدود 25 خانوار آقاجانی-قنبری-باشتین و ... قبلا در آنجا بودند زمین مذکور را برای سایر اقوام خود برای خرید پیشنهاد نمودند چون جناب خالقی ورسکی به همراه شورای ورسک زمین را از دولت و منابع طبیعی استرداد نموده بودند چون با خرید زمین و خانه سازی اکثریت سکنه اجت از طایفه خنار شدند و تبدیل به روستا گردیدند ورسکی ها و جماعت عباس آبادی... چون تحمل ندارند خنار دارای منزلت باشند با پلتیک سیاسی مرموزانه خاصی منطقه را خالی سکنه معرفی می نمایند در صورتی که همه می دانند 25 خانوار جمعیت داشته و شبه روستا بوده است حالا خود را مظلوم معرفی مینمایند و مدعی اند که راشستان قطع گردیده دیگر یادشان رفته که این آقای خالقی ورسکی و جماعت عباس آبادی از اولادزاد و اولادی بوده و هستند که جنگل های بالای اجت و چندین هکتار مرتع و جنگلات اسپه خاک را غصب نموده باغ گردو زده اند

                                                • اولادزادپاسخ به این دیدگاه 34 16
                                                  شنبه 23 فروردين 1393-15:17

                                                  الان بی طرف بودی نه؟ خیلی جالبه، در زمینهای خودمون هم نهال بکاریم، خونه نسازیم و کشاورزی کنیم حرفه توش؟ مرده نا حسابی، ما سند داریم، مدرک داریم، شکمی حرف نمیزنیم مثله شما که، خودت میدونی چی داری میگی؟ من چندتا خونه نشونت بدم اون وسط که توی راشستان ساخته شده؟

                                                  • سه شنبه 26 فروردين 1393-17:58

                                                    آقای اولاد زاد محترم تمام این مراتع و دامداران درون آن از سال 1341 سند مالکیت چرای دام و حق سکونت دارند قبل از سال 1341 هفت پشت نسل اندر نسل در آنجا بوده اند حالا شما ورسکی ها زمین را به عنوان گندمزار کرفتید پلاک بندی کردی فروختی آقا !!! وقتی جمعیت بالای 60 خانوار بشود با 40 خانوار سکنه قدیم اجت که بوده اند قبل از تصرف زمین معلوم است که روستا خواهد شد تو که داغ ملک اربابی پدری داری باید بدانی که حکومت قبلی وقت بود که تمام این مراتع را نه تنها در سوادکوه بلکه در تمامی ایران مراتع را منابع ملی اعلام نمود حالا اگر شکایتی داری یقه آقای ... را بگیر که چرا فروخته ؟ مدرک مورد نظرت باطل شده از سال 1341 ثانیا بسیاری از این مراتع را همچون اسپه سنگ هلی چشمه کلکش و ... دو سه سال قبل از وقوع اصلاحات ارضی اجداد شما به خنار فروخته اند که اسناد آن هم موجود است به وقتش عنوان می گردد منتهی داغ تو چیز دیگریست نه قطع راشستان که اگر هم کرده اند ورسکی های خودتان بوده اند

                                                • چهارشنبه 20 فروردين 1393-12:29

                                                  مهدی عشق اجت برو از بزرگترهای اجت بپرس ان زمان: بار هیزم بر اسب ،ریسمان در دست،جلوی خانه ورسکیها دنبال اسکناس سبز کی بود.

                                                  • پنجشنبه 21 فروردين 1393-7:16

                                                    بار بردن با اسب وزندگی شرافتمندانه عار نیست....... عا راست

                                                  • رضا رئیسیپاسخ به این دیدگاه 30 37
                                                    چهارشنبه 20 فروردين 1393-11:24

                                                    دوستان من چند تا نکته میگم دیگه حرفی ندارم
                                                    1 . اولین طایفه ای که تو منطقه ورسک سکنا گزیدند خنار ها و باوند ها بودند
                                                    2. طایفه خنار از 500 سال پیش تو ورسک در حین دامداری و کشاورزی هستند مدرک این حرف بنده هم قبر های قدیمی باقی مانده از این طایفه است
                                                    3 . با توجه به نکته 1 و 2 و با توجه به این که یکی از شاخه های خنار در قسمت اجت زندگی میکردند پس نمیتوان گفت روستای اجت تازه تاسیس است بلکه آن زمانی که ورسک ورسکی ها ( غیر مازنی ها و غیر سوادکوهی ها ) حضور نداشتند اجتی ها حضور داشتند
                                                    4 . خود این افرادی که در ورسک سکونت دارند اصلیتشان اصلا مازنی نیست یا این سوادکوهی نیستند در صورتی که مردم روستای اجت و هلی چشمه و تنگو سر و ..... سوادکوهی اصیل هستند .قضیه قطع درختی هم اصلا وجود ندارد. حالا خودتان قضاوت کنید .

                                                    • نماینده دامدارپاسخ به این دیدگاه 39 27
                                                      سه شنبه 19 فروردين 1393-21:57

                                                      باعرض سلام.ما اهالی مناطق بزمیلش.کرتاله.تنکوسر اسبه سنگ لچو و.............حمایت خود را از شورای روستای اجت اعلام مینماییم .مسئولین نمیتوانن مارا درک کنن درزمان بارندگی به محل بیان وضیعت ببینن خدا قوت به شورای اجت که جاده را شن ریزی کردن تشکر میکنیم و حمایت خودرا بار دیگر برای توسعه امکانات در منطقه اعلام می نماییم از نمایندگان محترم تقاضا داریم خصوصا مهندس کمال علیپور خواهشمندیم مارا درکنید چه سختی و مشکلاتی داریم باتشکر

                                                      • پنجشنبه 4 ارديبهشت 1393-0:6

                                                        افرین به شورای پر کار اجت تلاشتان برای ابادی ان منطقه قابل تقدیر است . قابل توجه مسئولین محترم::::::::::::::::::::یاد بیرین شورا ها اونقدر نفوذ دارنه که اراده هاکنن دوسوت روستا سازنه .درواقع اجت یک کارگاهمهارتی برای همه هسه

                                                      • گزارش گرپاسخ به این دیدگاه 27 2
                                                        سه شنبه 19 فروردين 1393-20:41

                                                        دلیل کاهش جمعیت سوادکوه، فرار جمعیت نیست؛ بلکه اهمیت خرید و نگهداری زمین ها در اجرای پروژه هایی مانند احداث سد لفور، تعریض جاده و نگهداری منابع طبیعی و استفاده معدنی است.

                                                        • سه شنبه 19 فروردين 1393-19:5

                                                          ...روستای اجت روستای ناخلف دولت میباشد...

                                                          • دوشنبه 18 فروردين 1393-17:57

                                                            مالک هر زمین با سند مالکیت مشخص می شه؛ اگه به نام منابع طبیعیه، باید دید آیا از طریق مزایده واگذار کردن یا نه؛ علت چه بود؟

                                                          • مهدی عاشق اجتپاسخ به این دیدگاه 21 25
                                                            دوشنبه 18 فروردين 1393-1:37

                                                            بعضی از آقایونی که ادعای طبیعت میکنید آن زمان که تهرانیها با دلارهای سبزشون چشماتون گرد میکردن کجا بودید حرفی از طبیعت نمیزنین حالا ...من خودم نه اجتی هستم نه اجت زمین دارم ونه آشنایی اونجا دارم..ولی به عنوان کسی که همیشه به اجت میرم باید بگم که نه یک شاخه قطع شده ونه ذره ای به داخل جنگل نفوذ کردن دورتادور زمینهایی که فروختن سیم خاردار کشیده اند.من 10 سال که به اجت میرم همینطوری بوده ..ولا نمیدونم این عکسها رو از کجا اوردن که میگن درختهای راش قطع کردن..اصلا شمایی که ادعا میکنید درختهای راش قطع کردن درخت راش میشناسی ..آقا کسی به زور نیومده که زمینها رو از دست اهالی بگیره .. خدا پدر این شورای اجت بیامرزه که به وضع جاده رسیدگی کردن شن ریزی کردن..این ورسکیها که چند سال ادعا میکنن یه بیل شن حتی به جاده نریختن..لطفا دیگه این بحثها ادامه ندید که دهنم بسته بمونه..

                                                            • دهياري ورسكپاسخ به این دیدگاه 31 8
                                                              دوشنبه 18 فروردين 1393-0:34

                                                              مازندنومه به دو نكته دقت كنيد:
                                                              1- يكي از افرادي كه نقش دارد در روستا شدن اجت و سهم هم دارد و ... آقاي ... است كه...
                                                              2- به جهت مخالفت شورا و دهياري ورسك در واگذاري زمين ورسك به تعاوني مسكن كاركنان ...كه ...از اعضاي هيات مديره
                                                              آن است. با محوريت ... اين بازيهايي كه مازندنومه لب به اعتراض گشود رهبري مي شود. مازندنومه جان اين آقاي... از دست نشانده هاي دولت شماست كه موي دماغ ورسكي ها شد و اجت را حمايت كرده و مي كند تا به زمين خواري تعاوني خودشان برسند.

                                                              • اسماعیلیپاسخ به این دیدگاه 29 29
                                                                يکشنبه 17 فروردين 1393-19:43

                                                                افرین به بچه های خنار که اینقدر باسرعت کارکنه شاید امه شورای کمی از شما یاد بیرن مشکلات مردم محل ره حل هاکنن

                                                                • عباس ابادیپاسخ به این دیدگاه 29 18
                                                                  يکشنبه 17 فروردين 1393-17:39

                                                                  خناروچه عزیز شما کی تو جیبتون چی میذاره که اینطور برآشفته وناراحت از غارت بیت المال دفاع می کنی ...........لطفا توهین آمیز اظهار نظر نکن ...........

                                                                  • يکشنبه 17 فروردين 1393-15:5

                                                                    توزمستان بیان اونجا دادبزنن یکی ورسکی بیرون نمیان.حال تابستانتون شلوغ درسته.ولی از100 نفر70تهرانی هستن برو عباس ابادی ادعا نکن.دیدین نمیتونین کاری کنین دست به هر کاری زدین بسته حسودی حسادت خودتون که پیشرفت نمیکنین مانع پیشرفت دیگران هم میشوین.پول زیاد خوردین از تهرانی ها نمیدونین چکار کنین درسته.ویلا چند صد میلونی میسازن جلوگیری نمیتونین بگیرین چرا.جواب نداری چون بابتش پول تو جیب شورا دهیار میزارن.همه اعضا شوراتون به جیب خودشون میرسن.

                                                                    عباس ابادی
                                                                    خبردار هرس هه

                                                                    • جمعه 29 فروردين 1393-12:29

                                                                      نیس شما ها رفتن اجت درست کنید کلی نهار شام داداید مردم جمع کنید ببینید عباس ابادی از ده نسل شجر نامه دارن ...

                                                                      • بچه های بی وقتیپاسخ به این دیدگاه 14 23
                                                                        شنبه 30 فروردين 1393-11:17

                                                                        شجرنامه را داشته باش هر وقت رفتی زیر نظر تهران بدردت می خوره فدایی داری

                                                                      • يکشنبه 17 فروردين 1393-16:24

                                                                        با سلام،
                                                                        1- مراجعه کنندگان عزیز ، لطفا در نوشتار نظرات خودتون، نزاکت رعایت بشه.
                                                                        2- شاید یه زمانی شورا اینجوری بوده، اما حالا اوضاع فرق کرده.

                                                                      • يکشنبه 17 فروردين 1393-13:46

                                                                        ...دمت گرم عجب مقاله ای نوشتی ؛ میگن کارد هیچ وقت دسته شو نمی بره ولی شما این ضرب المثل را هم بریدی

                                                                        • مهدی عاشق اجتپاسخ به این دیدگاه 13 20
                                                                          يکشنبه 17 فروردين 1393-12:6

                                                                          آقایونی که ادعامیکنن درختها را قطع کردن برای ویلا سازی.. دور تا دورزمینهای فروخته شده فنس کشده شده کسی ذره ای نمیتونه تجاوز کنه. چرا ورسکیها اون زمینهای بالای ورسک فروختند اونجا مگه منابع طبیعی نبودالکی شلوغش نکنید بازی در نیارید..اینهایی که دارند شلوغ میکنند همون کسایی هستند که شوراها رو از ورسک جدا کردند جلوی بعضی از کارهاشون گرفته شده....

                                                                          • حسین گوران پاسخ به این دیدگاه 22 12
                                                                            يکشنبه 17 فروردين 1393-7:48

                                                                            امان از دست فرماندار - بخشدار

                                                                            بی تفاوت ؟؟؟؟؟

                                                                            • يکشنبه 17 فروردين 1393-1:0

                                                                              امام صادق(ع) فرمود: هیچ کاری نزد خدا محبوب‌تر از کشاورزی نیست. پس بیاییم زمین را از کشاورزی و درخت خارج نکنیم.

                                                                              • يکشنبه 17 فروردين 1393-0:26

                                                                                سوادکوه به دلیل مشکل اشتغال، روز به روز آمارش تنزل می یابد. آیا ویلاسازی اشتعال زایی به همراه دارد؟ بیاییم بستر کشاورزی و معدن و صنعت را در شهرستان فراهم کنیم تا مردم فرار نکنند.

                                                                                • يکشنبه 17 فروردين 1393-0:23

                                                                                  نمی دانیم آیا پیشرفت مازندران فقط در ویلاسازی است؟ رفیقم در هلند بود و دیدیم در رودخانه ها قایق رانی وجود دارد و زمین های کشاورزی فراوان هست و بدون استفاده نمی ماند و خیابان ها استاندارد درست شد و بلندمرتبه سازی هم در فضاهای مسکونی با تامین نیازهای عمومی ترسیم و احداث شد. اگر زمین خدا فقط برای سکونت باشد روزی می شود به جای خودداری از وابستگی هسته ای، وابسته به غذا شویم و در زمان تحریم باید گرسنگی همدیگر را بخوریم؛ کاری کنیم که اینگونه نشود.

                                                                                  • دوست سوادکوهیپاسخ به این دیدگاه 15 9
                                                                                    يکشنبه 17 فروردين 1393-0:18

                                                                                    ما خواهان رونق سوادکوه هستیم و به این نام افتخار میکنیم. هر کجایش آباد شود ما هم سر افرازیم.

                                                                                    • یار خنارپاسخ به این دیدگاه 18 16
                                                                                      يکشنبه 17 فروردين 1393-0:17

                                                                                      آقای خنار من در اینترنت گشتم و دیدم چند وبلاگ به تازگی درست شده و نام اجت آورده شد.

                                                                                      • يکشنبه 17 فروردين 1393-0:16

                                                                                        آقا این قدر دعوا نیافتید؛ طبق ماده 13 قانون تقسیمات کشوری، ایجاد روستا مستلزم تصویب هیات وزیران است؛ مشکلی که ما اکنون داریم این است که آقایون تند تند می خواهند روستا ایجاد کنند؛ پس مجموعه روستایی برای چیست؛ متولی معماری روستا بنیاد مسکن هست؛ آیا طرح هادی تصویب شد؟ در طرح هادی باید به نزدیکترین روستا چسبانده شود.

                                                                                        • آقاجانیپاسخ به این دیدگاه 13 21
                                                                                          يکشنبه 17 فروردين 1393-0:12

                                                                                          نویسنده محترم
                                                                                          شما باید پاسخگوی این نوشتارتان باشید .ما بالای 90 سال است که در این منطقه ساکن بوده ایم و حتی از خانه های قدیمی ما هم میتوانستید عکس بگیرید.ثانیا بنده به اتفاق اهالی از همه مسئولین برای کمک به این روستا متشکرم چون باعث آبادانی منطقه شدند.

                                                                                          • خنار وچهپاسخ به این دیدگاه 21 23
                                                                                            شنبه 16 فروردين 1393-22:48

                                                                                            ورسک چند نفر زمستان هستن.اگه شما میگین ویلا.اون خونه ها تو ورسکه چیه اها اخه اونا اهل تهران هستن به شورا ها یادهیار پول میدن هر چی میخوان میسازن درسته.برق رسانی چه منعی برای شما دارن شما دنبال سودتون هستین چقدر حسود هستن این عباس ابادی ها بسته دست از حسودی بردارین نمیتونین کاری کنین چون مقابل قانون هستین ن زور شماو..................اجت موفق باشه برقم میره خسته نباشین شورای اجت خدا قوت

                                                                                            • عباس آبادپاسخ به این دیدگاه 25 16
                                                                                              يکشنبه 17 فروردين 1393-0:38

                                                                                              ... صبر کنید، دوران ......ها گذشته خنار وچه، به نورستان افغانستان باید برگردین

                                                                                            • شنبه 16 فروردين 1393-12:48

                                                                                              من 55 سال اجت با سکنه ثابت ندیدم

                                                                                              اینها که وارد منطقه شدن فقط برای تخریب

                                                                                              جنگل آمدن /

                                                                                              • شنبه 16 فروردين 1393-10:22

                                                                                                بابا کجا ی دنیا یک روستا ظرف مدت چند ماه تشکیل میشه

                                                                                                • سه شنبه 2 ارديبهشت 1393-2:36

                                                                                                  وقتی دست از ما بهترون در کار باشه کار نشد نداره

                                                                                                • محمدحسن آغازپاسخ به این دیدگاه 20 12
                                                                                                  شنبه 16 فروردين 1393-9:57

                                                                                                  خدا به د اد محیط زیست ما برسد . بیش از همه اولویت مازندران در شرایط امروز ، حفظ محیط زیست است . بخصوص استانداری که خودش اینکاره است .

                                                                                                  • سوادکوهیمهپاسخ به این دیدگاه 17 22
                                                                                                    شنبه 16 فروردين 1393-9:41

                                                                                                    پل ورسک از پلهای تاریخی دنیاست و منطق آن دارای جاذبه های بی نظیر بوده و از جمله آستانه مبارکه قریب آقا و کت او سربند و جاهای دیدنی اجت میباشد و چه اشکالی دارد اجت و دیگر روستاهای در مسیر دارای نعمت روشنایی برق مثل دیگر ییلاق که همه از نعمت برق برخوردارن باشند و مورد توجه گردشگران که باعث رونق اقتصادی باشد و تمام ساکنین روستای اجت از ابا اجدات خنار که سابقه دیرینه ای دارند ساکن هستند و زمینهای موجود خریداری شده وساخته شده پس بیایید با همدلی منطقای باصفا را رونق دهیم

                                                                                                    • شنبه 16 فروردين 1393-8:53

                                                                                                      مشابه اجت در روستای شوراب هم وجود دارد متاسفانه بخشداری سوادکوه طبل تبدیل تغیر اراضی کشاورزی و منابع ملی را به حمایت از ویلا سازان میزند

                                                                                                      • شنبه 16 فروردين 1393-7:31

                                                                                                        از حق که نگذریم کسی که درختان را قطع کرده به خاطر نفع شخصی تنه درخت را جا نمی زاره نکنه دستی تو کاره که دیگران را خراب کنه ؟باز شیطونی کردی؟

                                                                                                        • طبیعت دوستپاسخ به این دیدگاه 15 5
                                                                                                          شنبه 16 فروردين 1393-10:28

                                                                                                          یکم اطلاعات خودتون رو بالا ببرید، درختها را در پاییز قطع میکنند و رها میکنند، در بهار به سراغ آنها می آیند تا دوباره با خود ببرد و به قیمت گزافی به فروش میرسانند.

                                                                                                        • عباس آبادیپاسخ به این دیدگاه 28 15
                                                                                                          شنبه 16 فروردين 1393-0:49

                                                                                                          از قدیم میگفتند، دزد پرو، یقه ی صاحب خونه را میگیرد
                                                                                                          جالب است، عده ای می آیند، اندک زمین زراعی را میخرند، محدوده ای فرعی را که جمعیت آن صفر است را روستا جا میزنند، زیر این مطلب میگویند ما دارای پیشینه ی تاریخی هستیم و دین مدار و مومن، دین مدار بودید دروغ نمیگفتید، دروغ گناه کبیره ای نا بخشودنی است. از تاریخ نگویید که کتاب تاریخ خنار را نشانتان میدهیم، از نورستان بودید فکر میکنم، در هر حال، نمیخواهم پرت گویی کنم و به اصل میپردازم، شما بی مدرک سخن گفتید، میخواهم مدرک نشانتان بدهم که سربلند نگویید مردم مومن از خطه ی نا معلوم.
                                                                                                          ایران اسلامی، قانون دارد، مجلس دارد و نهاد ناظر هم زیاد دارد، طبق قانون تقسیمات کشوری، ماده ی 2، روستا باید 20 خانوار دائمی (نه فصلی) که شغلشان کشاورزی، دامداری و باغبانی است داشته باشند، این منطقه که شما میگویید، 2 دامدار داشت که حکم خروج دام از جنگل را داشتند و غیر قانونی کار میکردند، از چه چیزی سخن میگویید؟ اجت تا همین دو سال پیش جمعیت صفر داشت، چگونه شد که تاریخ در دو سال تغییر کرد؟ شما به عربهایی میمانید که میگویند خلیج پارس خلیج عربیست.
                                                                                                          مردم بدانید و آگاه باشید، در تاریخ 5/2/92 جلسه ای در ورسک برپا شد، با حضور، رئیس اطلاعات سوادکوه، فرماندار سوادکوه (باقری) ، مدیر کل برق استان، مدیر کل بحران استان، مدیر کل راه آهن استان، معاون راه و ترابری استان، نماینده ی مردم سوادکوه در مجلس( آقای علیپور) ، رئیس منابع طبیعی سوادکوه، رئیس شورای بخش سوادکوه، رئیس شورای اسلامی شهرستان سوادکوه و... که همگی مسئولین ارشد استانی هستند، در این نامه در بند سوم امده است " طبق گزارش آقای نوری، مسئول امارگیری ورسک و حومه، اجت خالی از سکنه و نقطه ی فرعی ورسک اعلام شده است ولی متاسفانه الان عده ای اقدام به نام نویسی برای انتخابات شورا در این منطقه نموده اند که حساسیتهای زیادی را برانگیخته است" در همان زمان فرماندار سوادکوه مسئول بررسی این موضوع شد، تصور کنید تمامی مسئولین گزارش اقای نوری را تایید و نماینده ی مردم سوادکوه دستور پیگرد قانونی را داد، اما ماه بعد انتخابات غیر قانونی برگزار شد در منطقه و در جواب باقری (فرماندار) مردم ورسک را به پرخاش محکوم کردند، حال سوال:
                                                                                                          پرخاش به چیز؟ آقای فرماندار سابق، دوران شما سرامد، اما مردم ماندند که شما را قضاوت کنند.
                                                                                                          طبق عکس نامه ی عینی فرمانداری سوادکوه، در سرشماری جمعیت سال 91 هیچ نامی از منطقه ای به نام اجت نیامده است، حال چگونه اقایان میگویند ما دیندار هستیم و اینگونه دروغ میگویند که ما 45 خانوار جمعیت داریم...نمیدانیم.
                                                                                                          در جای دیگر، دهیاری ورسک در سال 91 در نامه ای به ساخت و سازها در زمینهای مزروعی منطقه ی اجت اعتراض کرد، که در جواب دادستان سوادکوه و مدیر جهاد سوادکوه، برابر ماده ی 1 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی اطلاعیه دادند و محکوم کردند این حرکت را و در حقیقت باید در همان سال تمامی بناها قلع و قمع و جریمه ای 1 تا 3 برابر قیمت روز زمین میدادند. اما نشد.
                                                                                                          در نامه ی شماره ی 4810 اداره منابع طبیعی سوادکوه در سال 87، در جواب شکوائیه ای عرصه ی تحت تصرف اهالی اجت بنه ی دامی و جز اراضی ملی قلمداد گردید که...خودتان بهتر میدانید.
                                                                                                          حال آقایان خنار و درویشی و رئیسی و ...که خود را دیندار و... میدانید و از حافظ دین و نظم ملت، چگونه و با چه اساسی میگویید مالکان اجدادی آن منطقه هستید؟ در حالی که تمامی رئسای حساسترین و امنیتی ترین نهادهای مملکت امضا میکنند که منطقه خالی از سکنه است، شما به پشتوانه ی کدام فردی و با کدام تکیه ی جراتی میگویید 45 خانوار در محل زندگی میکنند؟
                                                                                                          اگر دین ندارید، آزاده باشید.

                                                                                                          • سوادکوهی مردپاسخ به این دیدگاه 22 18
                                                                                                            شنبه 16 فروردين 1393-0:23

                                                                                                            توصیه می کنم به چند خانوار اجت که بازیچه دست زمین خواران نشوند و این موارد را ما در استان زیاد دیدیم آن وعده هایی که زمین خواران به شما می دهند فقط برای رسیدن به زمینهای خودشان هست روستا شدن و چند خانه بلوکی ساختند نه یرای شما آبادی می آورد و چیزی جز تخریب جنگل نیست

                                                                                                            • انسانی بی طرف و دوستدار طبیعتپاسخ به این دیدگاه 17 19
                                                                                                              شنبه 16 فروردين 1393-0:20

                                                                                                              در ضمن مطلبی را به برای دوستان اعلام کنم اجت و خیلی از مناطق در مازندران به صورت چرا گاههای در دست قبایلی از قبیل خنار بوده. و در خیلی از جا ها مشاهده این دوستان زمینهایی از مردمی که سالیانی به زمینهای خود سر نزدند و یا اسنادش را گم کردند گرفتند و این برتری به خاطر حضور چوپانان در منطقه است. و حتی در مناطق قشلاقی خود نیز به چنین کارهایی دست زدند. این دوستان در فصل زمستان به سمت مناطق چون قائمشهر و ... می آیند. نمونه در روستا کوتنا مشاهد شده زمینهای مردم توسط بعضی از خنار ها گرفته شده

                                                                                                              • جمعه 15 فروردين 1393-22:41

                                                                                                                مازندنومه عزیز اسم مسئولان را اعلام کن تا جرات از خطاکاران گرفته شود.

                                                                                                                • جمعه 15 فروردين 1393-22:32

                                                                                                                  من 23 خرداد متوجه اين موضوع شدم كه اجت يك روستا شده و توي تقسيمات كشوري كد سيستمي گرفته
                                                                                                                  ولي قطع درختان راش و تخريب محيط زيست چيزي نيست كه بشه ازش گذشت
                                                                                                                  اي كاش مسئولين ما به جاي اينكه دو رو برشون اين همه حاشيه درست كنن واقعا واسه مزدم كار كنند
                                                                                                                  از شما مدير محترم سايت كه اين قدم مهم رو برداشتين و شروع به اطلاع رساني كرديد از صميم قلب سپاسگذارم

                                                                                                                  • جمعه 15 فروردين 1393-22:31

                                                                                                                    جایی بمونسه که نشیبویی شی خدر ره بکشتی قانون گنه 20 خانوار روستا تلقی بونه از قرار معلوم ته قانون وقانون گزار ره قبول ندارنی ای کاش ته اونجه دی و گتی 50 خانوار روستا بوه اون وقت بتونسی یه کاری هاکنی که بدرد بخره

                                                                                                                    • دوشنبه 18 فروردين 1393-6:45

                                                                                                                      فارسی بنویسید ما هم بفهمیم . با این زبونتون . اه اه

                                                                                                                    • سوادکوهیپاسخ به این دیدگاه 20 8
                                                                                                                      جمعه 15 فروردين 1393-22:7

                                                                                                                      عجب کارهایی صورت بیته چش نخرین برارون

                                                                                                                      • گردش گران بابلپاسخ به این دیدگاه 21 22
                                                                                                                        جمعه 15 فروردين 1393-22:2

                                                                                                                        اجت عجب جای قشنگی است افرین به شوراهای اجت بابت شن ریزی جاده

                                                                                                                        • جمعه 15 فروردين 1393-21:59

                                                                                                                          جان برار تی حرفها دیگه خریدار ندانه

                                                                                                                          • جمعه 15 فروردين 1393-21:53

                                                                                                                            واقعا متاسفیم برای دهیار وشورای ورسک دست از این کشمکش سلیقه ای بردارید

                                                                                                                            • جمعه 15 فروردين 1393-21:44

                                                                                                                              باتوجه به مطالب و عکس های درج شده در سایت که توسط برخی ازافراد نا اگاه به حقوق مردم صورت پذیرفته وهمچنین تنویرافکار عمومی مطالبی به شرح ذیل اعلام میگردد:
                                                                                                                              روستای اجت براساس سرشمای انجام شده درسالهای90و13912ومطابقت باقوانین وشرایط موجود دراستانداری و......دارای کدابادی مستقل گردیدودرفاصله سه کیلومتری ورسک قراردارد مردم این روستا مردمی اخلاق مدار بوده و از ویژگی بارز انان توجه به اموزه های دینی در رفتار و کردارو... و از شعور بالای انسانی بر خور دار می باشند به فرمایشات رهبر معزز انقلاب و نظام پایبند و در دوره های مختلف انقلاب با ایثار گری و تقدیم چند شهید والا مقام امتحان پس داده اند.این روستا در حال حاظر 45 خانوار و قریب به 170 نفر جمعیت می باشد.در زمستان همانند سایر مناطق سواد کوه از جمله ورسک به دلیل سرمای شدید و نبود امکانات جمعیت ان محدود میی شود . بااین مختصر از فرصت استفاده نموده و از همه ی دوستان خوب دعوت می شود تا با جستجوی اینترنتی "روستای اجت سوادکوه" اطلاعات کاملی در این زمینه بدست اورند گر چه هنوز افرادی وجود دارند که قضاوت دنیای پیرامون مردم را درک نکرده و با کوتاه نظری دچار توهم شده و به لیاقت مردم توهین می کنندانشااله بااجرای قانون مردم به حقوق خود میرسند .
                                                                                                                              در خاتمه ذکر نکات ذیل ضروریست
                                                                                                                              -چاله های به تصویر کشیده شده مربوط به اجرای پروژه برق رسانی است
                                                                                                                              -تصویر قطع درختان مربوط به اقدامیست که از سوی نیروگاه برق اتمی و فشار قوی به منظور جلو گیری از اتش سوزی سیم های دکل ها در زمان تابستان و انبساط انجا م شده است
                                                                                                                              -ساخت و ساز های روستا قانونی بوده و در زمین های فروخته شده توسط ... صورت گرفته است که میله های کاشته شده جلوی ساختمان ها گواه این مو ضوع است ضمنااسناد ان نیز وجود دارد
                                                                                                                              -حدود و ثغور روستا با اجرای نقشه توسط کار شنا سان محترم منابع طبیعی دقیقا مشخص شده است .
                                                                                                                              -هیچ مسولی حضور نداردوکارها توسط شورای روستا انجام میشود و ساکنین ان ازطایفه نجیب خناربوده واستفاده ازاین عبارات تزویر ونیرنگ بیش نست ودردولت تدبیروامید این تلاشها برای سلب آرامش مردم جایگاهی ندارد.
                                                                                                                              خداونددر قران می فرماید "انان نقشه کشیدند وخداهم نقشه کشید البته خدا در نقشه افرینی بهترین است"

                                                                                                                              • سواد کوهی هاپاسخ به این دیدگاه 28 11
                                                                                                                                شنبه 16 فروردين 1393-9:0

                                                                                                                                بیایید با همفکری و همدلی منطقه ورسک را به منطقه توریستی و گردشگری باجاذبه های آن از جمله آستانه مبارکه قریب آقا و کت او سربند و عباسآباد و اجت و توسعه آن

                                                                                                                                • عباس آبادیپاسخ به این دیدگاه 20 15
                                                                                                                                  جمعه 15 فروردين 1393-23:44

                                                                                                                                  آقای خنار، این متن با هویت است و مدارک ارائه داده است، شما از دین مداری میگویید؟ این چه ربطی به مدارک دارد مرد مومن، در کدام سرشماری آنجا جمعیت دارد؟ مدرک موجود است، تا اردیبهشت 91 جمعیت منطقه صفر بوده است و اسمی از ان مکان نیامده، با کدام مدرک میگویید 45 خانوار؟ دروغ را مردم دین مدار میگویند؟ تهمت را مردم دیندار میزنند؟ فرماندار منطقه، نماینده ی مردم منطقه (آقای علیپور) و حتی ریاست اداره ی اطلاعات سوادکوه در نامه ای تایید کرده اند منطقه خالی از سکنه است، حرف همه را رد میکنید؟ میتوانید در محاکم قضایی هم همین حرفها را تکرار کنید؟ قطع درختان را میگویید برای اداره ی برق است؟ خانه های کذایی که ساخته شده همگی با قطع درختانیست که در تصاویر آمده، دروغ را تمام کنید، زمان دولت سابق به سر رسیده و دروغ های شما دیگر اساسی ندارد. کد آبادی شما ثبت کشوری نیست و تنها در بخش کوچکی از استانداری مازندران به ثبت رسیده است که ارزشی هم ندارد. عکسهای نشان داده شده، همگی منطقه ی بعد از برق اتم هستند نه زیر محدوده ی برق اتم تنویر دروغین اذهان این است نه سخنان آمده در متن، روستا طبق قانون تعریف مشخص دارد که هیچ کدام از اینها مربوط به منطقه ی کوچک زراعی مذکور نمیباشد.
                                                                                                                                  درست فکر کنیم و درست عمل کنیم، تا نام جامعه ی دیندار را خراب نکنیم.

                                                                                                                                  • جمعه 15 فروردين 1393-22:36

                                                                                                                                    تا جايي كه من ميدونم روستاي اجت در 23 خرداد كد سيستمي تقسيمات كشوري گرفته و قبل از انتخابات 24 خرداد خالي از سكنه بوده است
                                                                                                                                    جاييي كه حتي پوشش اپراتور هاي تلفن همراه محدوديت داره

                                                                                                                                  • راشستانپاسخ به این دیدگاه 13 18
                                                                                                                                    جمعه 15 فروردين 1393-21:34

                                                                                                                                    با سلام و عرض ادب و تشكر فراوان از شوراي اسلامي ورسك،از زحمات بسياري كه در اين راه متحمل شديد ممنونم و اميدوارم كه مسىولين محترم حمايت خود را از شما دريغ ننمايند و از سركار خانم ابتكار خواهشمنديم كه هر جه سريعتر به اين مسىله رسيدكي نمايند و جلوي نابودي اين سرمايه ملي را بكيرند به اميد بابرجا بودن اين سرمايه ملي.با سباس فراوان

                                                                                                                                    • شورای بخشپاسخ به این دیدگاه 4 11
                                                                                                                                      جمعه 15 فروردين 1393-19:18

                                                                                                                                      وقتی نظارت و صدور پروانه ساختمانی به سازمان همیاری شهرداری های استان (که کارش شهری است) منحصر می شود معلومه که شوراها و دهیاری ها نباید (در روستاها) کاره ای باشند!

                                                                                                                                      • همیشه سبز پاسخ به این دیدگاه 8 13
                                                                                                                                        جمعه 15 فروردين 1393-15:18

                                                                                                                                        امیدوارم با این همه سعی وتلاش شوراهای عزیز و مسئولین محترم و به ویژه رسیدگی سرکار خانم ابتکار بتونیم ورسک همیشه سر سبز و زنده و پابرجا و دور از دسترس افرادی که سعی در نابودی برای منافع خود دارند،نگه داریم.با تشکر فراوان

                                                                                                                                        • جمعه 15 فروردين 1393-13:14

                                                                                                                                          آیا سوادکوه شمالی رو هم مانند این روستا غیر مجاز از سوادکوه تجزیه کردند؟ نکند همانند طرح های قبلی جداکردن سوادکوه و جویبار و کیاکلا از قائم شهر باشد؟

                                                                                                                                          • شنبه 6 ارديبهشت 1393-16:18

                                                                                                                                            منطقه ورسک جایی برای استراحت و دم زدن تهرانی ها وپول دارهای قائمشهری است لطفا مواظب خونه هایشان باشید تا خراب نشود بلکه پول بیشتری به شماها بدهند

                                                                                                                                          • جمعه 15 فروردين 1393-11:37

                                                                                                                                            از وقتی شورای اسلامی و دهیاری جدید مشغول کار شدن که مدت 7 ماه می شه برنامه ریزی دقیق داشتن و خدمات خوبی به مردم دادن مثل ساخت غسالخانه ، نصب دستگاه دیجیتال که توی کشور بی نظیر و کار بزرگیه ، مراسم جشن انقلاب ، پیگیری ساختمان دهیاری ، فضاسازی و تمیز سازی محل ، نگهبان محله و .... ولی برخی از مسئولین شهرستانی با همین اقدامات توی کارشون اختلال بوجود آوردن که خدا هدایتشون کنه ، بابا به چه زبونی بگیم ما اونا رو انتخاب کردیم دوسشون داریم و حمایتشون می کنیم.

                                                                                                                                            • جمعه 15 فروردين 1393-11:12

                                                                                                                                              قاضی و راه و شهرسازی و استانداری باید در کمیسیون ماده 99 قانون شهرداری، فوری رای قلع بنا را صادر کنند؛ به شرطی که اگه به دیوان عدالت اداری کشیده شد حقوقی شان چشمان را نبسته تا رای به نفع متجاوزین برنگردد!

                                                                                                                                              • جوانان ورسكپاسخ به این دیدگاه 20 17
                                                                                                                                                جمعه 15 فروردين 1393-0:25

                                                                                                                                                سركار خانوم ابتكار ما به عنوان جوانان منطقه ورسك از شما نهايت تقاضا را داريم اين موضوع را پيگيري بفرماييد با تشكر از زحمات شما

                                                                                                                                                • مجتبي داداشي وسطي كلا پاسخ به این دیدگاه 2 8
                                                                                                                                                  يکشنبه 7 ارديبهشت 1393-19:7

                                                                                                                                                  هر جا كه دوم ته نوم يادنكمبه

                                                                                                                                                • کارپردازپاسخ به این دیدگاه 9 10
                                                                                                                                                  جمعه 15 فروردين 1393-0:2

                                                                                                                                                  پس این همه پول که از جیب ما برای بازرسی، نظارت و قضاوت خرج می شود نتیجه اش کو؟

                                                                                                                                                  • پنجشنبه 14 فروردين 1393-23:37

                                                                                                                                                    در افراکتی قائم شهر بنیاد مسکن مجتمع سازی کرد و زمین های مفتی منابع طبیعی را گرفت و به جای مستمندان به رفقا لطف کرد.

                                                                                                                                                    • سوادکوهیپاسخ به این دیدگاه 25 9
                                                                                                                                                      پنجشنبه 14 فروردين 1393-23:34

                                                                                                                                                      با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص فصل الخطاب بودن قانون و رعایت همگان از آن مهم ، متاسفانه برخی با سوء استفاده از جایگاه و پست های مسئولیتی خود با قدرت و زورگوئی و اعمال فشار های غیرقانونی به نظام و خون پاک شهداء و مردم ولایتمدار خیانت کرده و مردم را نسبت به دولت و نظام بدبین و دلسرد می کنند . امید است تا قبل از ظهور حضرت مهدی (عج) مسئولین صادق و شجاع کشور و استان حق مردم را ادا کرده و روح امام بزرگوار معمار انقلاب اسلامی را که فرمودند نگذارید این انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد ، شاد کنند.

                                                                                                                                                      • دوشنبه 18 فروردين 1393-6:47

                                                                                                                                                        دقیقا همینه باندبازی و رابطه بازی بعضی گردن کلفتا

                                                                                                                                                      • کلاردشتیپاسخ به این دیدگاه 8 6
                                                                                                                                                        پنجشنبه 14 فروردين 1393-23:32

                                                                                                                                                        اینجا چون زمین کشاورزان نبود مخالفت کردند و گفتند. بسیاری از جاها کشاورزان به علت اینکه آب منطقه ای و سازمان کشاورزی آب مناسب در دسترس قرار نمی دهند و در اثر تفکیک زمین ها و تقسیم شدن ارثیه، امکانات کافی ندارند خودشان می فروشند.

                                                                                                                                                        • پنجشنبه 14 فروردين 1393-23:29

                                                                                                                                                          خیلی جاها حتی حریم رودخانه و دریا را تجاوز می کنند و می فروشند و کسی نیست بگوید چه می کنند؟ امیدواریم دولت جدید ا نقشه برداری و سند مالکیت گرفتن زمین های عمومی این نقیصه را حل کند.

                                                                                                                                                          • ماهفروجکیپاسخ به این دیدگاه 13 2
                                                                                                                                                            پنجشنبه 14 فروردين 1393-23:27

                                                                                                                                                            بابا بیخ گوش مرکز استان، در جاده اصلی ساری به قائم شهر، نیروی انتظامی برای کارکنانش، زمین کشاورزی را بدون مجوز تفکیک و دیوار کشی کرد و قصد ساخت و ساز داره. حتی جاده مناسبی در جوار حریم راه
                                                                                                                                                            آهن هم نگذاشت؛ به برسه به تامین 30% کاربری های عمومی؛ حالا بدبخت خریدارانند که باید مشکل کمبود سرانه عمومی را به جان بخرند.

                                                                                                                                                            • پنجشنبه 14 فروردين 1393-23:23

                                                                                                                                                              شما کجای کارید که ندیدید در دولت قبل، خانه های سازمانی اداره های کل استان توسط اداره کل راه و شهرسازی به ثمن بخس تحویل رانت خواران دولتی داده شد!

                                                                                                                                                              • پنجشنبه 14 فروردين 1393-23:21

                                                                                                                                                                اداره برق وقتی می خواهد ضعف برق خانه مان را رفع کند یا شب برق ها را لامپ بزند می گوید پول ندارم؛ تعجبم چگونه برای تجاوز منابع طبیعی این گونه عمل می کند؟ اعضای شورای حفظ حقوق بیت المال کجایید؟

                                                                                                                                                                • ریکنده ایپاسخ به این دیدگاه 9 9
                                                                                                                                                                  پنجشنبه 14 فروردين 1393-23:19

                                                                                                                                                                  منابع طبیعی 2 هکتار از زمین روستای همسایه مان را از آقای طیبی گرفت و به جایش زمینی در ریکنده داد؛ اما چه دادنی که این آقا هم اون زمین را دوباره گرفت و هم این زمین را مالک شد!

                                                                                                                                                                  • پنجشنبه 14 فروردين 1393-23:17

                                                                                                                                                                    منابع طبیعی هر وقت ببینه به نفعشه، تجاوز، تخریب و ورود خسارت به بیت المال رو نمی بینه و برای این که مسوولین رو دور بزنه و بگه من دنبال کار هستم، دادخواستی به دادگاه می ده و دادگاه هم بنازم ارجاع به کارشناسی می ده و اونوقت می گن پول کارشناس فلان میلیون شد و چون منابع طبیعی نداره بده پرونده معلق می مونه. ولی اگر بخواهد حال یک بیچاره را بگیرد اعلام جرم می کند و فوری چوپان رو به زندان می اندازد!

                                                                                                                                                                    • کلان شهریپاسخ به این دیدگاه 12 5
                                                                                                                                                                      پنجشنبه 14 فروردين 1393-23:13

                                                                                                                                                                      اگه آقایون، مازندران را کلان شهر بپندارند و دنبال افزایش شورا و دهیاری و شهرداری نباشند این اتفاق ها کمتر می افتد/

                                                                                                                                                                      • پنجشنبه 14 فروردين 1393-23:11

                                                                                                                                                                        اجت دیگه چه صیغه ای هست؟ پس منابع طبیعی و مرجع قضایی کجا بودند؟

                                                                                                                                                                        • سوادکوهیپاسخ به این دیدگاه 13 17
                                                                                                                                                                          پنجشنبه 14 فروردين 1393-23:9

                                                                                                                                                                          پس سوادکوهی ها حق دارند بگویند ما را تهرانی یا سمنانی کنید! زیرا برخی مسوولین به جای توجه به اشتغال و درآمد و عمران و آبادی، فقط دنبال زمین خواری اند.

                                                                                                                                                                          • سوخته کلاییپاسخ به این دیدگاه 7 2
                                                                                                                                                                            پنجشنبه 14 فروردين 1393-23:5

                                                                                                                                                                            اما اگه دونسمی شما جرات پخش اینجور خورهاره دارنی چند سال دردسر دو بی دو بی در استانداری و دیوان عدالت اداری ره نکشیمی تا آخر سر ابطال نامه استانداری به فرمانداری قائم شهر ره ونه ایجاد اختلاف امه مردم ره به نام چمران ده بهیتمی؛ هر چند همه سوخته کلایی و کشکایی ها دوندنه شهید چمران خله گت تره.

                                                                                                                                                                            • پنجشنبه 14 فروردين 1393-22:49

                                                                                                                                                                              شما مرکز نشین هستین و سوادکوه رو دیدین. برید اون طرف تر به خصوص غرب استان رو ببینین که در روستای سردآب رود معاون پارلمانی وزیر بدون پرداخت پول پروانه و سند مالکیت چه ساخت؟

                                                                                                                                                                              • پنجشنبه 14 فروردين 1393-22:45

                                                                                                                                                                                سابقه دولت گذشته در این گونه خلاف کاری ها کم نیست؛ مثل ایجاد شهر ارطه بدون تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری یا ایجاد شهرستان سیمرغ بدون تایید رییس مجلس. حالا باید دولت تدبیر و امید این ها را پاک سازی کند.

                                                                                                                                                                                • پنجشنبه 14 فروردين 1393-22:42

                                                                                                                                                                                  گزارش دقیقا درسته.

                                                                                                                                                                                  • جمعه 15 فروردين 1393-22:21

                                                                                                                                                                                    مرد باش عادل باش و بجز خدا از هیچ چیز نترس قریب به 80 سال پیش ورسک 14 خانواربیشتر نداشت قدمت اجت بیشتر از ورسک و مدارک ان موجود است .

                                                                                                                                                                                    • يکشنبه 17 فروردين 1393-16:20

                                                                                                                                                                                      با سلام،
                                                                                                                                                                                      اگر مدارکی موجوده، بیارین شورا و ارائه بدین .
                                                                                                                                                                                      ما با راستی نمی جنگیم، بلکه دشمن دروغ و ریا هستیم.

                                                                                                                                                                                      • دوشنبه 13 اسفند 1397-17:27

                                                                                                                                                                                        روستای ورسک با وجود آقای ساسان فروتن و مهندس ایمان مرادی ب اینجا رسید وگرنه شوراهای قبل اگر بودن با ...زمین خوار ها همکاری میکردن...
                                                                                                                                                                                        روحتون شاد یادتون همیشه جاوید

                                                                                                                                                                                        • ریکا مله پشتیپاسخ به این دیدگاه 1 0
                                                                                                                                                                                          شنبه 10 فروردين 1398-12:24

                                                                                                                                                                                          سخنی با زمین خواران : راستی از مله پشت و سرکتوه خبر دارید ؟ کی آنجا را به تسخیر در میارید ؟ اجداد شما چشم به راهند معصیت دارد مرده چشم به راه بماند / ///


                                                                                                                                                                                  ©2013 APG.ir