تعداد بازدید: 4685

توصیه به دیگران 0

چهارشنبه 27 فروردين 1393-16:2

سِلام مازندرونی

قرار است یک شنبه آینده مازندرانی ها در پارک آب و آتش تهران به آب و آتش بزنند و برای چهارمین سال پیاپی در پارک آب و آتش تهران به بهار سلام کنند.


 

مازندنومه؛ سرویس فرهنگی و هنری، عادل جهان آرای: دبیر جشنواره‌های موسسه پارپیرار اعلام کرد: مازندرانی‌های مقیم تهران بر اساس سنتی دیرین، برای چهارمین سال پیاپی «جشن سلام» را در پارک آب و آتش تهران واقع در تپه‌های عباس‌آباد برگزار می‌کنند.

«سیدحسن موسوی چلک» گفت: این جشن یک‌شنبه 31فروردین برابر با 26«ارک‌مای تبری» از ساعت 17 با اجرای موسیقی مازندرانی شروع می‌شود.

به گفته وی «جشن سلام» به همت موسسه فرهنگی - هنری پارپیرار، بنیاد هم‌اندیشان تبری، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران، معاونت اجتماعی فرهنگی شرکت نوسازی عباس‌آباد و انجمن‌های فرهنگی –هنری فعال مازندران (رامسر – سوادکوه‌شناسی- تلارپی- آمل- کجور- بابل- تنکابن) برگزار می‌شود.

موسوی‌چلک گفت: در این جشن که به بهانه دیدار نوروزی برگزارمی‌شود برنامه‌هایی از قبیل دیدوبازدید، نوروزخوانی، شعر و موسیقی مازندران به همراه برپایی هفت‌سین، آواز محلی، تخم‌مرغ شکستن که در مازندران به «مرغنه‌جنگی» معروف است، اجرا خواهد شد.

البته نمایشگاه و بازارهای سنتی و پخت غذاهای محلی از برنامه‌های جانبی «جشن سلام» است.

دبیر جشنواره‌های پارپیرار معتقد است که با برگزاری جشن‌های شادمانه در جامعه می‌توان علاوه بر ترویج فرهنگ آیینی کهن استان، نشاط اجتماعی را در کلان‌شهرهایی چون تهران ایجاد کرد.

وی گفت: کسانی که به «جشن سلام» می‌آیند اگر با لباس‌های محلی حضور یابند، ضمن ایجاد فضای شاد و صمیمی، می‌توانند بخشی از داشته‌های بومی و محلی مازندران را برای شهروندان تهرانی یا مازندرانی‌هایی که به هر دلیل از فرهنگ خود دورافتاده‌اند و سال‌ها در تهران زندگی می‌کنند، به تصویر بکشند.

علاقه‌مندان برای اطلاع بیشتر با شماره‌های 66908810 و 66564365 تماس بگیرند. ضمن آنکه سایت www.parpirar.org آخرین خبرها را در این زمینه به روزرسانی می‌کند. متشکرم. موفق باشید.

 


  • بهشهری کیجا(فرشته)پاسخ به این دیدگاه 3 0
    شنبه 30 فروردين 1393-23:49

    عالیه
    کاش ایران به هنر مازندران بها بده که رشد کنه
    شمه خنه ابدون
    امان شماره دوس دارمی
    شمه دست درد نکنه

    • سوادکوهی کیجاپاسخ به این دیدگاه 5 0
      شنبه 30 فروردين 1393-10:59

      خیلی دوست دارم تو این جشن باشم ولی هرسال دقیقا میوفته روزایی که همسرم نمیتونه بیاد هزار حیف- بچه های پارپیرار خیلی زحمتکشن و واقعا در بعد فرهنگی- ما مازندرانیها یه جورایی بهشون مدیونیم. دست شما درد نکنه . پارپیراری ها دوستتون داریم

      • پنجشنبه 28 فروردين 1393-23:22

        سلام . آیا مازندنومه با صدا و سیمای مازندران مرتبط است؟ در چه حد؟

        • مازندنومهپاسخ به این دیدگاه 2 0
          جمعه 29 فروردين 1393-15:12

          مازندنومه وابسته به صداوسیما نیست اما مدیر آن کارمند صداوسیماست.

        • پنجشنبه 28 فروردين 1393-9:31

          خدايي اين مراسمها با اين كيفيت درتهران برگزار بشه ميتونه فرهنگ وشعر وموسيقي مازندرا ن را به همگان نشون بدهد...

          • بهشهری کیجا(فرشته)پاسخ به این دیدگاه 3 0
            شنبه 30 فروردين 1393-23:54

            اره عرشیا جون کاش بشه مردم با فرهنگ ما اشنا بشن

            • شنبه 30 فروردين 1393-9:39

              عرشيا جان پول نفت خرج نمي كنند ديدو بازديد دوستان و اشنايانه هرگوشه اگر بانشاط كنار هم جمع بشند شايد بد نباشه.


            ©2013 APG.ir