تعداد بازدید: 3571

توصیه به دیگران 3

چهارشنبه 27 فروردين 1393-19:30

دانشگاه می داند

دانشگاه می داند که ارائه برداشت های غیر عقلانی، تحجر آمیز، ظاهر گرایانه و قشری از مذهب و دین ، آفتی جانسوز و غیر قابل جبران برای دین خواهد بود و ما را از غایت و گوهر دین حنیف و لطیف دور خواهد ساخت.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، صمد علیپور:

سحر ز هاتف غیبم رسید مژده به گوش / که دور شاه شجاع است می دلیر بنوش
شد آن که اهل نظر بر کناره می رفتنند /هزار گونه سخن در دهان و لب خاموش

جناب دکتر اصغری -ریاست جدید دانشگاه مازندران- در مراسم معارفه خود چه زیبا و هوشمندانه و عالمانه کارکردهای علمی، پژوهشی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها را بیان کردند.

حفظ استقلال دانشگاه ها، رسالت نقد و نقادی، احساس امنیت منتقدان، زیست اخلاقی و عقلانی، رعایت حرمت و کرامت انسان ها، خلق و خوی نیک، شفافیت و پاسخگویی درمدیریت دانشگاهی، تقویت انجمن ها و کار گروهی،  اتکا به عقل و خرد جمعی، توجه به امور رفاهی دانشگاهیان و اهمیت سرمایه اجتماعی از مهمترین اولویت و برنامه های ریاست جدید دانشگاه مازندران به شمار می آید.

ما دانشگاهیان ضمن همراهی و همگامی با برنامه های اعلام شده بر این باوریم که دانشگاه نمی تواند نسبت به پرورش اخلاق مدنی و بسط تفکر انتقادی، نقش و رسالتی برای خود قائل نباشد.

دانشگاه نمی تواند نسبت به اهمیت آزادی بیان و اندیشه و حق اظهار نظر عنایتی نداشته باشد .

دانشگاه می داند که جویبار تولیدات و فرآورده های فکری و فرهنگی از چشمه سار حق استفاده از آزادی بیان و آرا و افکار مخالف و مختلف جاری خواهد شد.

دانشگاه می داند که می توان قرائت و چهره ای انسانی تر،  دلنواز تر، شاداب تر و اخلاقی تر از دین ارائه داد.

دانشگاه می داند که ارائه برداشت های غیر عقلانی، تحجر آمیز، ظاهر گرایانه و قشری از مذهب و دین ، آفتی جانسوز و غیر قابل جبران برای دین خواهد بود و ما را از غایت و گوهر دین حنیف و لطیف دور خواهد ساخت.

براین موضوع تاکید دارم که دانشگاه مازندران با بیش از ده هزار دانشجو به عنوان مهمترین واحد آموزش عالی در استان، می تواند در کنار مباحث جدی علمی ، تاثیر بسیار مثبتی در ابعاد فرهنگی و اجتماعی داشته باشد. بر همین اساس شایسته است با انتخاب و انتصاب مدیران خوشفکر فرهنگی، زمینه فعالیت های فرهنگی و اجتماعی دانشجویان همراه با اتخاذ سیاست های عقلانی و منبسط و نه سختگیرانه و انقباضی در محیطی آزاد و آرام فراهم آید.

  امید است ریاست جدید دانشگاه مازندران با بهره گیری از همه اندیشمندان دانشگاه ، کارکنان شریف، توان متکثر و تنوع آمیز دانشجویان ارجمند و نیز استفاده از استادان روشنفکردینداری  چون دکتر کریمی مله و دیگر یاران، عملکردی تحسین آمیز از خود به یادگار بگذارد.


  • شنبه 30 فروردين 1393-15:21

    از دوست فاضل جناب آقای علی پور سپاسگزارم که از آزادی گفتند حقیقت اینکه رسالت دانشگاه تولید فکر واندیشه است و مقدمه آن آزادی است
    آه اگر آزادی سرودی می خواند
    کوچک
    همچون گلوگاه پرنده ای،
    هيچ کجا ديواری فرو ريخته بر جای نمی ماند.

    ساليان بسيار نمی بايست
    دریافتن را
    که هر ويرانه نشانی از غياب انسانی است
    که حضور انسان
    آبادانی است.
    امید وارم آقای دکتر اصغری تجلی حضور انسان و مظهر آبادانی باشد

    • شنبه 30 فروردين 1393-10:19

      آقای اصغری فقط یکسال رییس داتشکده حقوق و علوم سیاسی بود نه سالها

      • برادر قانمشهریپاسخ به این دیدگاه 4 0
        جمعه 29 فروردين 1393-18:27

        برادر صمد عزیز چشم ما به نوشته های زیبای شما روشن بیشتر شما را در عرصه های فرهنگی استان انشالله ببینیم و استان از شما استفاده کند در مورد دانشگاه همینطور هست که می فرمائید دکتر اصغری باید از نیروهای قدر و مدیر بدون ترس استفاده کند ولی به نظرم متاسفانه تا حال که یک ماهی هم گذشته خیلی کند عمل کرده به قول مازندرانی نا کشنه نا مردال کنده متاسفانه نورینده!!! ایام به کام باد

        • اصغردوستپاسخ به این دیدگاه 1 0
          جمعه 29 فروردين 1393-0:27

          تعداد دانشجویان در دانشگاه مازندران زیر 8000 نفر است و بیش از 10 هزار نیست.
          دکتر اصغری چهره ای امتحان پس داده است و تجربه سالها مدیریت در کسوت ریاست دانشکده حقوق کافی است که چهره ایشان را به عنوان یک مدیر لایق با بینش مدیریتی قوی معرفی کند.
          دکتر اصغری کسی بود که توسط آقای دکتر ... از ریاست کنار گذاشته شد و همین آقای ... که دکتر کریمی مله و اصغری و ... را قلع و قمع کرده بود الآن جزء مشاوران استاندار می باشند و چرخش 180 درجه ای داشتند اما قسم حضرت عباس هم افاقه نمی کند
          دانشگاه مازندران به عنوان دانشگاه مادر باید اعتبار و حیثیت خود را حفظ کند و از رشد بهینه و مطلوب برخوردار باشد. تعداد دانشجو ملاک رشد در دانشگاه نیست بلکه تعداد مقالات آی اس آی و کیفیت مقالات آن می تواند معیار این برتری باشد.

          • پنجشنبه 28 فروردين 1393-23:50

            درود بر روحانی عالم و دانشمند دکتر اصغری آقمشهدی


            ©2013 APG.ir