تعداد بازدید: 2930

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 8 ارديبهشت 1393-13:7

کمی به گذشته نیز بنگرید

کارشناسان منصف که شما برای زیر گرفتن دولت از آن نام می برید، حتما همان کاسبان دیروز هستند که امروز جیغ شان برای قطع شدن دست شان از بیت المال و افتادن تشت رسوائی شان بلند شده است.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، بهنام جویباری: چند روز از نطق میان دستور نماینده محترم قائم شهر، سوادکوه وجویبار در مجلس و نقد که نه بلکه تخطئه عملکرد دولت در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی و به ویژه بحث هسته ای وهمچنین خواب زمستانی مسئولان مازندران می گذرد.

در یک بررسی کلی از محتوای مطالب این نماینده محترم، آن چه به ذهن خواننده متبادر می شود، نا کار آمدی دولت یازدهم در همه بخشها در طول عمر 8 ماهه می باشد.(توجه بفرمائید 8 ماه نه هشت سال!)

 در این مدت نیز عکس العمل های متفاوت وگاه تندی هم در فضای رسانه ای استان و دربین افکار عمومی در تقبیح یا تائید مواضع آقای علیپور شاهد بودیم که نمونه بارز آن اعلام حمایت برخی از همکاران ایشان از استاندارو سکوت برخی دیگر، اعلام حمایت ستاد سابق حامیان دولت در استان ، موضع گیری افراد واشخاص حقیقی وحقوقی، برخی منسوبان دولت فعلی و برخی ائمه جمعهو روحانیان بود و نیز در مقابل، مقالاتی که در تائید موضع گیری ایشان منتشر شد.

من هم چند نکته را در این زمینه متذکر می شوم: چنین بگو مگوهایی که گاه گاهی در استان باعث ایجاد موج رسانه ای می شود، مطمئنا چیزی جز عقب ماندگی عاید استان نخواهد کرد. در حالی که رقابت در دیگر استان ها برای کسب اعتبارات بیشتر و حرکت بر مدار توسعه در جریان است واز هر فرصتی استفاده می کنند، اما در استان ما هنوز دعوا بر سر غنائمی است که زحمتش را مردم کشیدند و سودشان را جریان های قدرت؛ چرا که این مردم هستند که همیشه در صحنه حضور داشته وبا نثار جان ومال از انقلاب نظام ورهبری دفاع کردند وباید محصول خرمن این مقاومت وپایداری در راه حفظ وحراست از نظام را مشاهده کنند اما جز کاه و کلش جنگ نافرجام باند قدرت چیزی عایدشان نمی شود.

فرصتی که در طول این چند روز به بطالت و بیهودگی صرف شد، منجر به خستگی و بی رغبتی ودر نهایت فرسایش سرمایه اجتماعی شد تا بجای پرداختن به مسائل و مشکلات اساسی استان، برنامه ریزی منسجم وهماهنگی برای سال« اقتصاد وفرهنگ با عزم ملی ومدیریت جهادی» و بهره گیری از همه ظرفیت های استانی وکشوری در جهت خدمت رسانی بهتر به مردم، به حاشیه ها بپردازیم.

  جناب مهندس علیپور! بنده به عنوان یک موکل از حوزه انتخابیه شما، در مجلس نهم با علم و مطالعه شما را انتخاب کردم تا به درد مردم این دیار برسید و مشکلات بسیاری که هر روز گریبان مردم زحمت کش این منطقه به ویژه کشاورزان عزیز و سخت کوش و خانواده های آنان را می فشارد، حل کنید؛ از قطعی مکرر آب آشامیدنی بیش از 15 روستای شهرستان جویبار که حتی در طول روز بیش از 12 ساعت با قطعی مواجه هستند، از گرانی وفشار اقتصادی روزمره، از نامناسب بودن راه های ارتباطی وبروز خسارت های جانی ومالی ناشی از حوادث جاده ای، از بیکاری و اعتیاد، گرانی نهاده های کشاورزی و پائین بودن بهای محصولات تولیدی کشاورزی(برنج) و ده ها معضل اجتماعی وفرهنگی دیگر، که شما باید جلودار باشید برای حل آن چون متعهد شدید تا نسبت به پیگیری و رفع آن اقدام کنید.

ما از شما و دیگر نمایندگان محترم استان می خواهیم برای حل مشکلات در جذب اعتبارات وبودجه استان وشهرستان تلاش کنید. مطمئن باشید مردم ما داوران وناظران خوبی برای تصمیم گیری های بعدی هستند.

به خاطر رضای خدا کار کنید، نه اینکه تمام وقت خودتان را صرف این کنید که فلانی بشود فرماندار ومدیرکل و ... وفلانی نشود وآن وقت اگر چنین نشد در تریبون مجلس و استفاده نامناسب از قدرت به خاطر یک دستمال، قیصریه ای را به آتش بکشید!

هیچ کس مخالف نقد شما نیست اما انتظار همه قدری انصاف هست ؟ کل تلاش دولت را به خاطر یک انتصاب در یک جایی نا دیده نگیرید.

 مردم همین حوزه انتخابیه ضمن اینکه در مجلس به شما رای دادند، در سال 92 به رقیب کاندیدای مورد حمایت شما هم رای دادند. بیش از 28 هزار رای در جویبار دکتر روحانی را انتخاب کردند، پس در نطق های تان کمی به رای ونظر منتخبان خود احترام بگذارید .

  همگان شاهد هستیم هجمه سنگینی از سوی هم قطاران شما در مجلس و جاهای دیگر که منتقد پر وپا قرص وجدی دولت یازدهم هستند بابرنامه طراحی شده آغاز شده است؛ از ساخت فیلم «من روحانی هستم» تا تهدید به پخش فیلم مهمانی زنانه همسر ریس جمهوری به مناسبت روز زن گرفته تا احضار گاه وبی گاه وزرای دولت به مجلس و تهدید به استیضاح و برگزاری ده ها میتیگ ومناظره ومقاله ونشریه و.... که بیانگر خط آتش ویران کننده هم مسلکان شما برای به زیر کشاندن دولت در جهت رسیدن به مقاصد نافرجام خویش در انتخابات سال گذشته است.

کمی به گذشته نیز بنگرید. به سکوت معنا دار شما و دوستان مجلس نشین شما در برابر هزاران تخلف ریز ودرشت دولت گذشته . به توزیع سیب زمینی در ایام انتخابات، به گزارش تخلفات اقتصادی دولت قبلی که گزارش آن توسط دیوان محاسبات مجلس اخیرا منتشر شد، به پرونده بابک زنجانی ها، خیابان فاطمی، تامین اجتماعی، اختلاس میلیاردی که به گواه خود همین دیوان بالغ بر 2500 مورد می شود، به اجرای ناقص قانون هدفمندی در مرحله اول و هزینه کرد بالای 135 هزار میلیارد تومانی دولت از خزانه دولت واز جیب ملت علی رغم در آمد سرشار بالای 700 میلیارد دلاری دولت، به اینکه می گفتند مجلس در راس امور نیست و ده ها وصدها ادبیات سیاسی نامناسب به کار گرفته شده که بیان آنها نه در شان گوینده است و نه ساحت مقدس مخاطبان عزیز رسانه.

کارشناسان منصف که شما برای زیر گرفتن دولت از آن نام می برید حتما همان کاسبان دیروز هستند که امروز جیغ شان برای قطع شدن دست شان از بیت المال و افتادن تشت رسوائی شان بلند شده است. کاش قدری تامل می کردید و حداقل از رئیس محترم مجلس کمی حرف شنوی داشتید ومقداری هم خویشتنداری.

حتما شنیده اید که دکتر لاریجانی ونواب محترم شان در صحبت های اخیرشان تاکید کردند که وضعیت اقتصادی کنونی ناشی از مدیریت سال های قبل است.

رییس مجلس گفته:« برخی ها مشی مارکسیستی دارند و این مردانگی نیست که برای رسیدن به اهداف مان از هر حربه ای استفاده کنیم. برخی ممکن است سبک دوستان دولت را نپسندند، خب باید نقد منصفانه داشته باشند نه اینکه از هر ابزاری برای کوبیدن دولت استفاده کنند. منتقدان دولت در مجلس نیز باید حرف خود را بزنند اما آراستگی و متانت را فراموش نکنند. باید کشور در فضای منطقی و معقولی به حرکت خود ادامه دهد.»

حال برادر عزیز! آیا نطق شما دلسوزانه و از سر خیر خواهی برای ملت بوده؟ اندکی با خدای خود خلوت کنید وبیندیشید.

ما هم دولت فعلی را خالی از اشتباه نمی دانیم، همان طور که گذشتگان را. ملاک ومعیار ما در قضات باید کمی خرد ورزی باشد و مثقالی دیانت.

 مهندس عزیز! هجمه به دولت بدون سند ومدرک حرف زدن آن هم در بحث هسته ای که تعبیر فرمودید « وادادگی » به نظرم نافرمانی کردن از رهبری است.

مطلعید که مقام معظم رهبری تاکید کردند مذاکره کنندگان فرزندان این نظام هستند وباید کمک کرد و مجددا تاکید کردند باید این مذاکرات ادامه پیدا کند هرچند ایشان خوشبین نیستند واعتماد ندارند.

 پیرو واقعی ولایت باید مطیع باشد نه مطاع . توجه بفرمائید به جملات زیر که اتفاقا حرف من نیست بلکه صحبت های شخصیتی است که در بین قاطبه مردم به عنوان یک شخصیت تقریبا منصف مطرح است ودر ثانی از همه کس در نظام به مقام معظم رهبری نزدیک هستند، هم مشاور معظم له هستند وهم قرابت خانوادگی دارند .

 دکترحداد عادل اخیرا در استان گلستان گفتند:«عملکرد دولت تا به الان خالی از اشتباه نبوده است. باید به دولت کمک کرد تا اشتباهات خود را کمتر کند و و به آنان تذکر خواهیم داد تا مواظب باشند تا به سالهای 76 برنگردیم. مقام معظم رهبری کاملا بر این موضوع اشراف دارند و ایران را متعهد کرده تا به این مذاکرات ادامه دهد تا کشورهای اروپایی نگویند که ایران عامل توقف این مذاکرات بوده است و این در حالی است که ایشان به مذاکرات خوشبین نیستند.»

 جناب علیپور! بنده شما را فردی منصف می دانستم و با توجه به روحیات شما و برخی دیدگاه های شخصی از حامیان گذشته شما بودم، ولی دیگر نخواهم بود؛ چرا که وقتی به  موضع گیری های اخیر شما نگاه می کنم، می بینم از مدار انصاف خارج شده اید.

گاهی فکر می کنم نکند روزی پاسخوگی این انتخاب نادرست در پیشگاه الهی باشم. اخلاق مداری و رعایت ارزش های والای انسانی در مکتب اسلامی زیور و زینت هر مسلمانی است. انتقاد حق شماست. نظارت ومطالبه حق شماست. شکی در آن نیست. ولی آیا مطالب شما واقعا منصفانه بود؟

*مطالب مرتبط:

آقای نماینده! کدام دولت بایدپاسخگو باشد؟

رحمان زاده:حاشیه سازی ها به نفع مازندران نیست

همه ی ما در حمایت از استاندار متّحدیم

شایعه سازان و رویا پردازان عزل ربیع فلاح چه کسانی هستند؟!

فرار به جلو

برای مازندران دل بسوزانید، نه خودتان!

تخریب دولت با تضعیف استاندار

 


  • سه شنبه 9 ارديبهشت 1393-12:8

    مازند نومه خود از حاميان استانداري مي باشد و كار كردن اين گونه مطالب تخريب كننده از سوي مدير اين سايت به دور از انتظار نيست .

    • سه شنبه 9 ارديبهشت 1393-11:27

      اقای جویباری چشمتان راباز کنید تا انتصابات استاندار را ببینید

      • منتقد معتدلپاسخ به این دیدگاه 4 1
        سه شنبه 9 ارديبهشت 1393-8:35

        جناب آقای جویباری؛ نوشتار سراسر احساسی و به دور از منطق سیاسی شما را خواندم. از جنابعالی بعنوان کارشناس سیاسی که اتفاقا از اهالی محترم شهرستان جویبار هستید انتظاری بیش از اینها می رود. هرچند سابقه حضرتعالی در نوشتار اینگونه کمی از این انتظار می کاهد اما جویباری بودن شما این امید را در دل زنده می کرد که شاید با نگاهی به اطرافتان و سوابق کارکرد آقای علیپور در این شهرستان و دیگر شهرستان های حوزه انتخابیه در مواضع خود تجدید نظر اساسی می کردید. تنها داشتن دیدگاهی مخالف دیدگاههای سیاسی علیپور برای قضاوت و حمله به این نماینده کافی نیست. برای روشن تر شدن بحث مورد نظرم توجه شما را به وب سایت آقای علیپور معطوف میکنم. با نگاهی به این سایت و مراجعه به کارکردهای ایشان در شهرستان جویبار علی الخصوص روستاهای این شهرستان به خوبی در می یابید که زحمات آقای علیپور برای جویبار بیش از سایر شهرستان های حوزه انتخابیه بوده است. چه در همان بحث آب آشامیدنی و چه در موارد دیگر؛ نگاهی به آرشیو کمال نیوز سوادکوه و جستجوی کلمه جویبار در این وب سایت صحت سخنان بنده را برای شما نیز روشن میکند. به قول خودتان رئیس جمهور محترم رای بالایی را در مازندران کسب کردند و بخشی از این رای خوب مربوط به شهرستان جویبار و به طور خاص شهر جویبار بود. حالا بنده یک سوال از حضور شما دارم؛ با توجه به رای بالای مازندرانی ها برای رئیس جمهور محترم، آیا نگاه ویژه ای در این دولت به مازندران شده است؟ مگر همین دولت با بستن چشم خود بر این رای بالا در همین گام اول بودجه مازندران را برخلاف رای و نظر نمایندگان مازندران تنظیم نکرد؟ تا جایی که مسئولان اجرایی مازندران که منتصب دولت تدبیر و امید هستند نیز به این موضوع اعتراض داشتند. پس شما از چه چیزی دفاع می کنید!؟ آقای علیپور نیز منتخب همین مردم هستند و در حوزه انتخابیه خود بعنوان رای اول وارد مجلس شدند، لذا بنظر شما صلاح در این است که انتقاد نماینده مردم از عملکرد دولت محترم را با هجمه های اینگونه و بدون تفکر و تعقل پاسخ دهید؟ اصلا آیا صلاح در این است که نماینده منتخب خود را که اتفاقا منتقد دولت است اینگونه مورد حمله قرار دهیم؟ شعار دولت محترم تحمل منتقد و حتی مخالف است؛ ولی آیا براستی روشی که شما و برخی دوستان در تخریب نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در پیش گرفتید معنی واقعی کلمه تحمل منتقد و مخالف است!؟ یعنی نماینده مطیع و سر به را می خواهید که کاری به کار کسی نداشته باشد! هر ماه حقوق خود را بگیرد و کاری هم به کار هیچ کس نداشته باشد. خوب شد تعریف واقعی شما از تحمل منتقد و مخالف را نیز فهمیدیم و درک کردیم. لااقل تکلیف خودمان را بدانیم. شما از حضرت آقا سخن به میان آوردید. چرا فقط بخشی از سخنان معظم له را که با مذاق شما خوشایند است می بینید و می شنوید؟ مگر نه اینکه ایشان فرمودند رای مردم حق الناس است، پس این را بدانید حق الناس بودن فقط برای سر صندوق ها نیست بلکه نماینده ای که رای آورده وظیفه قانونی و شرعی دارد که زبان گویای مردم باشد و ایرادات را متذکر شود و اگر غیر از این بود جای اشکال داشت. نمی دانم چه دلیلی دارد که دائما بگویید انتقادات آقای علیپور بدلیل انتصابات داخل استان است! چرا ایرادات را نمی بینید؟ که البته برخی انتصابات جای نقد و اشکال اساسی دارد. یکی از همین انتصابات مربوط به فرماندار سوادکوه شمالی است. فرمانداری با 29 سال سابقه کار که تماما داخل استانداری در حد کارشناس بوده و تنها بدلیل رابطه (دقت بفرمایید رابطه) و نه ضابطه بر سر این کار یعنی فرمانداری است. بدلیل کهولت سن از زمان انتصاب تاکنون در یکی دو نوبت مرخصی طولانی - حداقل دو هفته ای - گرفته و در محل کار نبود. حتما می دانید نبودن فرماندار به مدت دو هفته در محل کار یعنی چه؛ ایشان اهل و ساکن بهشهر هستد. ... پس می بینید که اعتراض مهندس علیپور بعنوان نماینده این حوزه انتخابیه اشتباه نبوده و به قول معروف بدنبال سهم نبوده اند و نیستند. اصلا اینگونه که شما و برخی دوستان عنوان می کنید یعنی دیگر نمایندگان سهم خود را در انتصابات گرفته اند و صدایشان در نمی آید. که البته از سخنان شما تنها همین برداشت امکان پذیر است. متاسفانه ورود ناصحیح شما و برخی دیگر از دوستانتان به این بحث و تخریب این نماینده مجلس امکان پاسخگویی استانداری را به ایرادات مطرح شده از سوی این نماینده مجلس از بین برده و شاید هم این ورود و هجمه با برنامه و بجهت بسته شدن راه پاسخگویی استاندار محترم و مجموعه تحت امر ایشان صورت گرفته است. در پایان تقاضا دارم با نگاهی به عملکرد مهندس علیپور در طول مدت دو سال، در قضاوت منصف تر شوید و جانب حق را بگیرید تا در قیامت و در پیشگاه خداوند شرمنده و خجالت زده نباشید. لیکن همیشه به عدالت رفتار کردن کار بسیار سختی بوده تا جایی که حضرت امیر (ع) پای ایستادگی در راه عدالت فرقش بدست منافقین و کافران شکافته شد. مستدام باشید.

        • سه شنبه 9 ارديبهشت 1393-14:58


          درود بر منتغقد منصف سلام بر مهندس کمال علیپور از تخریب ها و ناجوانمردیها نهراسید که دعای این مردم بدرقه راهتان است

        • دوشنبه 8 ارديبهشت 1393-16:7

          قرارداد مالی استانداری مازندران با سایت مازند نومه برای کوبیدن منتعقدین در آینده ی نزدیک رمز گشایی میشود.


        ©2013 APG.ir