تعداد بازدید: 3221

توصیه به دیگران 0

چهارشنبه 10 ارديبهشت 1393-13:51

پذیرش 89 مقاله در دومین همایش ملی تبرستان

مقالات پذیرفته شده در سه بخش ارایه شفاهی، پوستر و  برخی نیز چاپ در مجموعه مقالات  است و پذیرش  روز 17 اردیبهشت راس ساعت 8 صورت می پذیرد.


 

مازندنومه، سرویس فرهنگی وهنری: ماریا کرد جمشیدی -دبیر علمی دومین همایش ملی هنر تبرستان(معماری بومی)- با اشاره به این مطلب که اولین همایش ملی هنر تبرستان (گذشته و حال) که در 20اردیبهشت 90 برگزار شد و امسال شاهد دومین همایش با رویکرد معماری بومی هستیم، گفت: معماری بومی معماری منطقه ای در بخش ساختمان و شهرسازی است که بر اساس نیازهای منطقه ای و ویژگی های جغرافیایی کاملا" در تطابق و سازگاری با محیط زیست و فرهنگ بومی بوجود آمده وتوسعه یافته است.

کرد جمشیدی با بیان این که معماری بومی ساده ترین فرم پاسخگویی به نیازهای انسانی است که به نظر می رسد در معماری مدرن ارزش های آن به دست فراموشی سپرده شده است، تصریح کرد: رشد و گسترش معماری مدرن و ظاهر شدن کمبودهای آن سبب شد که به معماری بومی با دیدگاهی نو و در سطحی وسیعتر توجه شود..

دبیر علمی دومین همایش ملی هنر تبرستان با اشاره به این که ایران با قدمتی دیرینه درزمینه الگوهای معماری بومی از این قاعده مستثنی نیست، افزود: وقت آن است ویژگی های ارزشمند الگوهای معماری بومی بیشتر مورد بحث و بررسی قرار گیرند تا به طور کاربردی در معماری امروزی با سازگار کردن آن با نیازها و شرایط امروزی مورد استفاده دانشگاه محل شروع چنین حرکت های علمی و پژوهشی است.

وی ادامه داد: گروه معماری دانشکده هنر و معماری دانشگاه مازندران با همکاری دیگر ارگان ها و مجامع علمی دانشگاهی در سطح کشور قصد دارد که با برگزاری همایش ملی  معماری بومی گامی در جهت شناسایی و بررسی ویژگی ها و الگوهای معماری بومی بردارد، به این امید که نتیجه این بررسی به طور کاربردی مورد استفاده جامعه مهندسین و طراحان معماری قرار گیرد.

عضو هیات علمی دانشکده هنر و معماری دانشگاه مازندران با ارایه این مطلب که این همایش در حول 9 محور در دوران پیش از تاریخ، تاریخی و اسلامی برگزار خواهد شد، تصریح کرد: کمیته علمی این همایش به تعداد 30 نفر و  متشکل از کلیه اعضای هیات علمی دانشکده هنر و معماری دانشگاه مازندران و استادان مرتبط با محور های همایش از سایر دانشگاه های کشور از قبیل دانشگاه تهران مرکز قطب معماری در کشور،دانشگاه شهید بهشتی ، تربیت مدرس،علم و صنعت،صنعتی بابل، و دانشگاه هنر تهران در برنامه ریزی و تدوین محور های این همایش مارا یاری کردند.

وی ادامه داد: ارسال چکیده مقالات به دبیرخانه  از زمان اعلام فراخوان آغاز شد و بیش از 250  چکیده مقاله به دبیرخانه ارسال شد که از این تعداد ارسالی در مرحله اول  185 خلاصه مقاله پذیرفته شد  و در مرحله دوم 159 مقاله کامل به دبرخانه ارسال شد که از این تعداد 89 مقاله پذیرفته شد که از این 89 مقاله، 52 مقاله از گروه معماری، 7 مقاله  از گروه شهرسازی ، 21 مقاله از گروه صنایع دستی و 9 مقاله از گروه باستان شناسی بوده است.

کرد جمشیدی اذعان داشت: مقالات پذیرفته شده در سه بخش ارایه شفاهی، پوستر و  برخی نیز چاپ در مجموعه مقالات  است و پذیرش  روز 17 اردیبهشت راس ساعت 8 صورت می پذیرد و مراسم افتتاحیه ساعت 30/8 دقیقه با سخنرانی کلیدی محمدرضا حائری مازندرانی از پژوهشگران مطرح کشور برگزار می شود.

وی گفت: پس از برگزاری مراسم افتتاحیه دو پنل  مقالات تخصصی معماری بومی و مقالات مربوط به شهر سازی و باستان شناسی برگزار خواهد شد و در بعدازظهر همین روز نیز دوپنل تخصصی معماری بومی و صنایع دستی را نیز همزمان خواهیم داشت و پس از برگزاری پنل ها یک کارگاه آموزشی معماری پایدار و روش های صرفه جویی در مصرف انرژی که مختص به مهندسین معمار است که با هماهنگی سازمان نظام مهندسی استان صورت پذیرفته است ،که حضور مهندسان معمار در این کارگاه گواهی حضور در همایش و کارگاه اموزشی در این دوره جهت ارتقای پایه آن ها ارایه خواهد شد.

دبیر علمی دومین همایش ملی هنر تبرستان افزود: دانشگاه مازندران ، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران، موسسه آموزش عالی مارلیک، شورای اسلامی شهرستان بابلسر،جهاد دانشگاهی واحد مازندران، شهرداری بابلسر، موسسه آموزش عالی مازیار و مرکز پژوهش شورای اسلامی آمل هستند.

 



    ©2013 APG.ir