تعداد بازدید: 4343

توصیه به دیگران 2

دوشنبه 15 ارديبهشت 1393-11:24

آغاز طرح میراث داران

بزرگ نیا: رفتار خیانت آمیزی با غار هوتو شده است

 600 اثر ثبت شده در استان داریم که افراد خیر، هنرمندان و ... می توانند میراث دار هر یک از این آثار باشند/ میراث دار مجموعه فرح آباد ساری مشخص شد.


مازندنومه، سرویس محیط زیست و گردشگری، کلثوم فلاحی: دومین نشست انجمن های دوستدار میراث با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در دفتر دلاور بزرگ نیا برگزار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران در این نشست با اشاره به اینکه طرح میراث داران را از یک ماه گذشته شروع کردیم، گفت: 600 اثر ثبت شده در استان داریم که افراد خیر، هنرمندان و ... می توانند میراث دار هر یک از این آثار باشند.

وی ادامه داد: اکنون یکی از خیران به نام شهسوارانی میراث دار مجموعه تاریخی فرح آباد ساری شده است.

این مسئول درباره نشستی که با دست اندرکاران مجموعه تفریحی گردشگری غار هوتو داشت، گفت: در آن نشست اعلام کردم که رفتار خیانت آمیزی با غار هوتو شده است و همچنین اعلام کردم گردشگری استان حاضر است تسهیلات پرداخت کند اما طرح و برنامه ای که ما ارائه می دهیم باید اجرا شود.

وی افزود: اگر عرصه بناهای تاریخی با مطالعات فنی مشخص و احیا شود، با حضور مردم و سرمایه گذارانی که به اصول میراث احترام بگذارند، مردم هم با این عرصه ها آشتی می کنند.

بزرگ نیا با تاکید بر احداث بازارچه صنایع دستی، متذکر شد: باید در گام نخست، شهرهایی که ظرفیت ایجاد بازارچه دارند را شناسایی کنیم و با شهرداران این شهرها وارد مذاکره شویم.

وی درباره بیمه برخی هنرمندان پا به سن گذاشته و استادانی که با وجود سال ها تلاش در عرصه صنایع دستی و موسیقی هنوز بیمه نیستند، تصریح کرد: چند بار با بیمه رایزنی کردم اما موفق نشدم و در نظر دارم در نشستی با وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی این مسئله را عنوان کنم تا برخی هنرمندانی مثل شاه نظری، اسحاقی و... که هنوز زیر پوشش بیمه نیستند، بیمه شوند.

در این نشست که تعدادی از فعالان حوزه میراث فرهنگی و صنایع دستی از جمله: عظیمی، نعمتی، صادقی امیری و ارجمند حضور داشتند، ، استاد امیرحسین سروی-گفت: تقاضا دارم نسبت به تخلیه کاخ چایخوران چالوس اقدام و این محل به موزه شهر چالوس تبدیل شود، چون چالوس فاقد موزه است، در حالی که مرکز حوادث تاریخی بود.

وی هم چنین خواست یگان حفاظت میراث فرهنگی کجور که تعطیل شده، دوباره فعال شود.

ارجمند -فعال بخش صنایع دستی- هم گفت: صنایع دستی مازندران متمرکز نیست و باید ساماندهی شود.

وی راه اندازی شهرک صنایع دستی را در این جلسه  پیشنهاد ارایه داد.

مطلب مرتبط:

بزرگ نیا: به دنبال راه‌اندازی انجمن خیران میراث‌فرهنگی هستم


  • دوستدار هو توپاسخ به این دیدگاه
    سه شنبه 23 ارديبهشت 1393-13:2

    ...
    شما بجاي اين حرفهاي نسنجيده با يد به كمك آنها بروي و اگر اشتباهي بود نظر اصلاحي بدهي نه اينكه صورت مساله را پاك كني و اين يقين را نيز دارم كه اين حرف ها از مدير دولت تدبير اميد بدور است
    ...

    • چهارشنبه 17 ارديبهشت 1393-8:38

      قابل توجه مدير كل محترم اداره فرهنگي استان كه هنوز هنرمنداني چون استاد اسحاقي بيمه نيستند. . . .

      • سه شنبه 16 ارديبهشت 1393-20:59

        باعرض سلام وخسته نباشید وتشکر از اقای دکتر بزرگ نیا بسیار ممنون از اینکه به غار هوتو اشاره داشتن خودم از نزدیک اشتباه نابخشودنی شهرداری و مسولین بهشهری را دیدم وبسیار تاسف خوردم

        • سه شنبه 16 ارديبهشت 1393-13:54

          با سلام خدمت دکتر بزرگ نیا. از زحمات شما متشکریم و از این که به فکر آثار تاریخی بهشهر هستیم تشکر میکنم. آقای دکتر چرا غار مهم هوتو در اختیار شرکت شبه دولتی قرار گرفت؟ چرا شهرداری بهشهر در آنجا سرمایه گذاری کرد؟ مگر آقای استاندار و فرماندار شهر ما نمی داند که نباید درآمد بهشهر را نباید در خارج از محدوده شهر خرج کرد؟ چرا کسی به این تخلفات رسیدگی نمی کند؟ چرا بخشی از بالای غار ریخته است؟ خواهش می کنم آثار تاریخی بهشهر را به افراد فرهنگی و انجمن های میراث فرهنگی شهرستان بدهید تا آن را به خوبی نگهداری کنند. بهشهر بسیار مظلوم است.

          • سه شنبه 16 ارديبهشت 1393-11:46

            خدا انسانهایی چون شما رو برای این ملت و این مرز و بوم نگه داره و امیواریم ما هم قدردان زحمات شما باشیم . سپاس از شما و تمامی دلسوزان مدبر این سرزمین پاک

            • دوشنبه 15 ارديبهشت 1393-19:28

              درود بر دلاورمرد فرهنگ. مديرانى چون شما مايه دلگرمى فرهنگ دوستان اين ديارند. كامياب و سرافراز باشيد


              ©2013 APG.ir