تعداد بازدید: 3962

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 31 ارديبهشت 1393-18:19

قدردانی معاون وزیرکشور از استاندار مازندران

فلاح: باید مشکلات مان را خودمان حل کنیم

معاون وزیرکشور: سرعت و آهنگ تغییر کاربری اراضی جنگلی بسیار نگران کننده است/استاندار مازندران: اعتبارات اندک دولت رقمی نیست که ما بخواهیم وقت مان را برای آن بگیریم.(گزارش جلسه شورای اداری )


 

مازندنومه؛ سرویس اقتصادی، محمداسماعیل بخشی سورکی: هوشنگ خندان‌دل بعدازظهر امروز در جلسه شورای اداری، در سالن شماره یک استانداری مازندران، اظهار داشت: بنا به دلایلی کشور با مشکلاتی مواجه است که اکثر این مشکلات هم در حوزه اقتصادی است.

وی با بیان اینکه شاخص‌های کلان اقتصادی، شاخص‌های خوبی نیست، گفت: از جهت مقابله با بی‌کاری، مقابله با پایین بودن سطح تولید و مقابله با افزایش نرخ تورم، نیازمند همکاری همه هستیم.

معاون عمران و توسعه امور شهری وزیر کشورابراز داشت: فعالیت‌های عمرانی پیامدهای مثبت با خود به همراه دارد و در مازندران هم شاهد اجرای پروژه‌های عمرانی خوبی هستیم که البته هر یک از اینها با مشکلاتی مواجه هستند و قدم‌های سازنده‌ای برای حل این مشکلات باید برداشته شود.

خندان‌دل با اشاره به اینکه شمال کشور تنها متعلق به انسان‌های عصر حاضر نیست و نسل‌های آینده هم باید از این نعمت الهی بهره‌مند شوند، گفت: تغییر کابری‌های غیرمجاز در شمال کشور نشان می‌دهد دست‌هایی وجود دارد که این نعمت را نه تنها از مردم حال حاضر، از آیندگان هم بگیرد.

وی با بیان اینکه جنگل به عرصه کاربری‌های غیرمناسب تبدیل می‌شود، ادامه داد: سرعت و آهنگ تغییر کاربری اراضی جنگلی بسیار نگران کننده است.

این مسئول با اشاره به اینکه در شمال کشور، هیچ چیز مهم‌تر از این مسئله نیست، اظهار داشت: در مقابل نعمت های خدادادی نباید ناسپاسی کرد.

خندان‌دل با بیان اینکه با کسانی که این وضعیت را به وجود آوردند شناسایی و برخورد می‌کنیم، گفت: این مسئله در بالاترین سطح قوه مجریه و قضائیه در حال بررسی است.

وی با اشاره به اینکه زباله هم از دیگر مشکلات مازندران است، تصریح کرد: جای تاسف است که در این سرزمین زیبا و بی‌بدیل در کشور، با نازیبایی‌های ناشی از قرار گرفتن زباله در طبیعت مواجه می‌شویم.

معاون عمران و توسعه امور شهری وزیر کشور با بیان اینکه انباشتی از زباله در نزدیکی مجامع شهری و انسانی به وجود آمده است، گفت: زباله مخاطراتی را برای سلامت و بهداشت مردم و تولیدات کشاورزی به وجود آورده است.

خندان دل ابراز داشت: حجم پروژه های عمرانی اقتضا می کند که بودجه عمومی چند سال دولت یه اتمام این پروژه ها اختصاص داده شود که متاسفانه در سال های قبل بدون در نظر گرفتن تناسب بین بودجه و پروژه این پروژه ها تعریف شده است.

وی ادامه داد: به نتیجه نرسیدن پروژه ها بی اعتمادی مردم به مجریان طرح های عمرانی را تشدید می کند و بزرگترین خسارت خدشه دار شدن اعتماد عمومی مردم است.

معاون عمران و توسعه امور شهری وزیر کشور گفت: لازم است تا پروژه های دارای پیشرفت فیزیکی بیشتر در دستور کار قرار گیرد، چرا که به ثمر رسیدن انبوه پروژه ها در مدت کوتاه ممکن نیست.

وی از تلاش های استاندار مازندران قدردانی کرد و اظهار داشت:استاندار مازندران خود تجربه زیادی در زمینه کشاورزی و منابع طبیعی دارد که امیدواریم حضور ایشان در استان در این مقطع زمانی موجب اقدامات سازنده و تاثیرگذار برای استان باشد.

*ضریب آب آشامیدنی مازندران، کمتر از سیستان و بلوچستان

ربیع فلاح -استاندار مازندران- هم در این جلسه با اشاره به شلوغی محورهای مازندران در ایام تعطیل و ترافیک خودرویی و انسانی، تصریح کرد: کارهای زیربنایی که در استان انجام شده بسیار محدود است و پاسخگوی این حجم از انسان و خودرو نیست.

فلاح یادآور شد: مازندران سه فرودگاه دارد اما وضعیت فرودگاه‌ها به گونه‌ای نیست که بتوانیم به نحو مطلوب استفاده کنیم وهیچ‌یک از این فرودگاه‌ها بین‌المللی نیستند.

وی با بیان اینکه اکثر استان‌ها به راه‌آهن و بزرگ‌راه دسترسی دارند اما در مازندران اینگونه نیست، گفت: در مازندران خودروهای سنگین از درون شهرها عبور می‌کنند، چون کمربندی نداریم و وضعیت غرب استان هم بدتر از مرکز استان است.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه مازندران آب و هوای خوبی دارد و سالانه میزبان میلیون‌ها گردشگر هستیم، خاطرنشان کرد: در استانی با این میزان بارش و وجود رودخانه‌ها اما مشکل آب آشامیدنی داریم و ضریب آب آشامیدنی مازندران، کمتر از استان سیستان و بلوچستان است.

وی با بیان اینکه میلیاردها متر مکعب آب به دریا می‌ریزد، افزود: با کمبود آب آشامیدنی مواجه هستیم و کشاورزی ما هم در خشکسالی به‌سر می‌برد و نیازمند مدیریت منسجم و قوی در زمینه رفع این مشکل هستیم.

استاندار مازندران یادآور شد: تغییر کاربری اراضی در مازندران از مسائل مهمی است که البته مازندران در این زمینه ضربه خورده است و تغییر کابری اراضی در چند سال گذشته رها شده است.

وی با اشاره به تشکیل 12 هزار پرونده درباره تغییر کاربری اراضی در مازندران و صدور رای در 11 هزار و 500 پرونده توسط دستگاه قضا، اظهار داشت: فقط 500 رای اجرایی شده و اقدامات گذشته در این زمینه کافی نبوده است.

فلاح جلودار با بیان اینکه ما باید مشکلات مان را خودمان حل کنیم افزود:اعتماد به نفس و اعتقاد به کارها باید تقویت شود چرا که اعتقاد داریم با این اعتبار اندک مشکلات استان مرتفع نخواهد شد.

وی با اشاره به بودجه سال 93 و روند پیشنهاد طرح ها و پروژه ها توسط فرمانداران جهت جمع بندی و تعیین اعتبار برنامه و فصل هر شهرستان اظهار داشت:هر یک از فرمانداران می توانند با حضور در جلسات معاونت برنامه ریزی و توسعه استان از بودجه شهرستان خود دفاع کنند و هیچ حقی برای هیچ شهرستانی به صورت خاص در نظر گرفته نخواهد شد.

استاندار مازندران به لزوم استفاده از منابع صندوق توسعه ملی و اعتبارات فاینانس اشاره کرد و گفت:اعتبارات اندک دولت رقمی نیست که ما بخواهیم وقت مان را برای آن بگیریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از نزدیکی اجرای طرح های سالم سازی دریا خبر داد و گفت: بیش از 190 نفر غریق در سال 92 داشتیم که در اثر سهل انکاری این افراد از بین رفتند.

مقام عالی دولت تدبیر و امید در مازندران اظهار داشت:از مسئولیت های مدیریتی مدیران ارشد و فرمانداران این است که با شناسایی نقاط ممنوعه شنا به هر طریق ممکن از ورود مردم به این مناطق جلوگیری شود تا اتفاقات ناخواسته سال قبل تکرار نشود.

فلاح به جلسات مکرر خود با مدیران و مدیرعامل صندوق توسعه ملی اشاره کرد و ابراز داشت:قرار بر این شد که عامل این صندوق در استان ها بانک ها باشند و اعتباری بیش از شش هزار میلیارد تومان در اختیار بانک ها بدون هیچ سقفی قرار خواهد گرفت.

وی به لزوم حمایت از سرمایه گذاربه عنوان عامل توسعه استان اشاره کرد و کفت: وظیفه دولت حمایت و پشتیبانی است.

این مسئول سفر استانداراران کشورهای ساحلی به مازندران را منشا تحول دانست و گفت:آنها در مشاهدات خود از نیازمندی کشورشان به تولیدات مازندران خبر دادند.

وی گفت:روسیه بیش از 200 میلیون نفر جمعیت دارد که برخی اقلام مورد نیاز آنها مانند گل از برزیل وارد این کشورها می شود و نیازمندی آنها به محصولات باغی مازندران نیز مشهود است.

نماینده دولت در مازندران بر لزوم تشکیل کارگروه های ویژه برای پیگیری و سامان دهی دستاوردهای سفر تاکید کرد و گفت:در حال حاضر پروتکل های همکاری با روسیه منعقد شده است که در بحث صادرات مشکلی نداریم.

وی همچنین از تامین اعتبار لازم برای پسماند استان خبر داد و گفت:هر شهرستانی موظف است طرح ها و پیشنهادهای خود را به معاونت عمرانی استان ارائه کند.

فلاح جلودار به مشکل تغییر کاربری اراضی کشاورزی در استان هم اشاره کرد و اظهار داشت:اینکه از 12 هزار پرونده 11هزار و 500 پرونده رای گرفته و اجرا نمی شود نشان از بی توجهی نسبت به این موضوع دارد.

وی ادامه داد:خط قرمز ما قانون است.

استاندار مازندارن بر لزوم توجه جدی به فرمایش های رهبری در خصوص مسایل فرهنگی تاکید کرد و گفت: درست است که مشکلات اقتصادی مانع بزرگی بر سر راه مسایل فرهنگی است اما نباید فراموش کرد که اصل توجه به فرهنگ است.

*سه درصد اعتبارات صرف پروژه های پژوهشی شود

حسن خیریان پور -معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی استانداری مازندران- نیز در پایان این مراسم به روز بهره وری و بهینه سازی مصرف اشاره کرد و گفت:دستگاه های اجرایی وظیفه دارند تا در دستگاه های مرتبط خود بر روی داده ها و ستانده ها ارزیابی دقیقی داشته باشند.

وی با بیان اینکه در قانون بودجه سال 93 و ضوابط اجرایی آن بر این موضوع تاکید شده است افزود:دستگاه ها موظفند تا سه درصد اعتبارات خود را صرف پروژه های پژوهشی و مواردی که زمینه های ارتقا بهره وری را مهیا می کند، هزینه کنند.

 


  • پنجشنبه 1 خرداد 1393-22:47

    استاندار جان
    اول باید شناخت درست از مسائل داشت.
    .... وقتی با سفارش وپیگیری یک کارشناس ... که مشکل مالی نیز دارد را بعنوان معاون سازمان... منصوب می کنید. پس ...

    • پنجشنبه 1 خرداد 1393-11:51

      آقا چه كاري انجام دادين !!؟؟؟مشكلات راهمه ميدانند چه كردين چه ميكنين وچه خواهيدكرد


      ©2013 APG.ir