تعداد بازدید: 3061

توصیه به دیگران 0

پنجشنبه 1 خرداد 1393-18:17

احداث 30 درصد واحدهای آموزشی مازندران توسط خیران

در جشنواره خیران مدرسه ساز مطرح شد: مازندران بالاترین نرخ رشد مشارکت مدارس غیر دولتی در کشور را دارد/تعدادی از محصلان مازندرانی در 63 کانکس مشغول تعلیم هستند.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، محمداسماعیل بخشی سورکی: صبح امروز مراسم شانزدهمین جشنواره خیران مدرسه ساز استان مازندران با حضور معاونت پشتیبانی و مشارکت های مردمی سازمان نوسازی مدارس، نبیان معاونت امور هماهنگی و عمرانی استانداری مازندران، فیاضی نماینده نور و محمودآباد در مجلس، قادری فرماندار میاندورود، قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران، ولی پور مديركل دفتر برنامه ريزي و بودجه استانداري مازندران و جمع زیادی از مسئولان محلی و استانی در اردوگاه دانش آموزشی بادله شهرستان میاندورود برگزار شد.

سید باقر مسلمی –معاونت پشتیبانی و مشارکت های مردمی سازمان نوسازی مدارس- در این مراسم با اشاره به اینکه موسسات و نهادهای مختلفی در کشور برای انجام کارهای خیر ایجاد شدند، گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) نمونه ای از این نهادها است .

این مسئول با بیان این‌که ماهیانه 15 میلیارد تومان توسط صندوق هایی که در دست مردم است، جمع آوری می‌شود، افزود: جمع این مبلغ در سال یکصد و 80 میلیارد تومان می شود اما در برخی از سال ها کمک های خیران مدرسه ساز از مبلغ 800 میلیارد تومان نیز فراتر می رود.

  معاونت پشتیبانی ومشارکت های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور با بیان اینکه انجام برخی تکالیف در بین مسلمانان واجب است، افزود: اهمیت علم و دانش بین ما ایرانیان بدان جهت است که در دین مبین اسلام نیز پیامبر اکرم(ص) بر فراگیری علم و دانش تاکید داشتند.

وی تصریح کرد: در دنیای امروز ثابت شده است که راه رسیدن به توسعه پایدار، اقتدار، عزت و سربلندی و خوشبختی کسب علم است.

این مسئول با بیان این‌که امروز استکبار با استفاده از شیوه‌های مختلف مقابل پیشرفت ملت ایستادگی می کنند، اظهارکرد: امروز با ناجوانمردانه‌ترین شیوه‌ها دانشمندان ما را ترور می‌کنند.

وی با اشاره به کمبود فضا و تجهیزات آموزشی در مدارس کشور گفت: 6 هزار مدرسه ناتمام در سطح کشور داریم که در دو سال گذشته بخش زیادی از اعتبارت مصوب تحقق پیدا نکرد.

معاونت پشتیبانی ومشارکت های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور با بیان این‌که رویکرد جشنواره امسال اتمام مدارس نیمه تمام دولتی با نام خیر است، گفت: با همکاری شما خیران این پروژه‌های ناتمام را به بهره برداری می رسانیم.

*224 پروژه نیمه کاره داریم

سیدعلی قاسمی ظهر-مدیرکل آموزش و پرورش مازندران- نیز در این مراسم اظهارداشت: شما خیران در مسابقه خیر برنده هستید.

وی با بیان این‌که خیران مجاهدان راه خدا به شمار می‌آیند، افزود: شما خیران سرمایه زندگی خود را برای اجابت فرمان خدا گذاشته‌اید، صدقه جاریه کار خیری است که پس از مرگ انسان باقی می‌ماند.

قاسمی با اشاره به اینکه هزاران دانش آموز با انجام کار خیر شما وارد جامعه می‌شوند، افزود: 481هزار دانش آموز مازندرانی در 3هزارو541 فضای آموزشی تحصیل می‌کنند.

وی تعداد کلاس‌های درس را20هزارو189 کلاس اعلام کرد که از این تعدادبالغ بر3هزارو248 کلاس در مدارس غیر دولتی است.

قاسمی با بیان این‌که آمارها حاکی از آن است که مازندران بالاترین نرخ رشد مشارکت مدارس غیر دولتی در کشور را دارد، بیان کرد: بیش از 15درصد از فضای آموزشی توسط مردم و حدود30درصد نیز توسط خیران احداث شده‌است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد فضای آموزشی ما مناسب است، بیان کرد: درحال حاضر138 مدرسه، دو نوبته هستند که بیشتر این مدارس در شهرهای مرکزی ما همانند ساری، نکا و قائم شهر قرا دارند.

وی گفت:تعدادی از محصلان مازندرانی در 63 کانکس مشغول تعلیم هستند که در این خصوص به 201 واحد آموزشی نیازمندیم.

قاسمی ابراز داشت: در حال حاضر224 پروژه نیمه کاره داریم که برای اتمام آن‌ها اعتباری بالغ بر120 میلیارد تومان نیاز است.

وی با بیان این‌که از این 224 پروژه 121 پروژه مدرسه است، ادامه داد: اگر تا اول مهرماه این تعداد پروژه به بهره‌‌‌ بردای برسند، بازهم حدود80 مدرسه کم داریم و این آمار منهای مدارس تخریبی و یا مدارسی است که در حادثه برف خسارت دیدند.

لازم به ذکر است در این مراسم گروه موسیقی محلی محمدرضا اسحاقی و گروه های هنری طنز به اجرای برنامه پرداختند و در انتها از خیران مدرسه ساز استان و همچنین برندگان دانش آموزای نامه به خیران مدرسه ساز قدردانی شد.



    ©2013 APG.ir