تعداد بازدید: 3416

توصیه به دیگران 2

شنبه 3 خرداد 1393-13:46

چرا مراسم دوم خرداد لغو شد؟

از آرمان های خود دست نمی کشیم

بیانیه جوانان اصلاح طلب مازندران در پی لغو مراسم پاسداشت دوم و سوم خرداد در ساری+تصویر مجوز فرمانداری ساری


مازندنومه، سرویس سیاسی: در پی لغو مراسم پاسداشت دوم و سوم خرداد جمعی از اصلاح طلب های جوان مازندرانی در ساری که با اعمال نفوذ جمع دیگری از اصلاح طلبان (که به محفل جماران معروفند) و نیز بی تدبیری فرماندار ساری که بازمانده از دولت قبل است،صورت گرفت؛ بیانیه ای از سوی جوانان اصلاح طلب مازندران صادر شد که متن کامل آن در پی می آید:

وَمَکَرُواْ وَمَکَرَ اللّهُ وَاللّهُ خَیْرُ الْمَاکِرِینَ

ما به شولای سپیدش ارادت داریم / ما به خرداد پر از حادثه عادت داریم

حماسه های کم نظیر سوم و دوم خرداد که نمود عینی حضور سرنوشت ساز مردم در عرصه های مختلف اجتماعی و سیاسی است، برگ زرینی در تاریخ ملت بزرگ ایران را رقم زده اند. این دو واقعه ی عظیم برای همیشه در تاریخ ما جاودانه شده اند.

خالقان و عاملان هر دو حماسه که یکی با حضور ایثارگرانه در عرصه دفاع از کیان میهن اسلامی و دیگری در میدان گاه دفاع از حق انتخاب ملتی بزرگ تجلی کرده است، آحاد ملت ایران اند و میراث داران بزرگ این دو نیز، ملت بزرگ ایران است.

از این رو بزرگداشت این دو حماسه عظیم رسالتی تاریخی بر دوش همه ماست. هم بدین جهت است که وارثان واقعی این دو حماسه، نگران تلاش عده ای در به فراموشی سپردن عظمت آن بوده و دغدغه شان پاسداشت حرمت این دو روز بزرگ است.

در همین راستا، ما (جمعی از جوانان اصلاح طلب استان مازندران و فرزندان شهدا ) به نمایندگی از جمع کثیری از جوانان مازندران که خود را وارثان حقیقی این دو حماسه بزرگ می دانیم، با مشورت برخی از بزرگان سیاسی و نیز با راهنمایی های برخی چهره های نام آشنای ایثارگر و افتخار آفرین حماسه سوم خرداد در استان، تصمیم به برگزاری مراسمی در جهت پاسداشت و تکریم این دو روز خاطره انگیز گرفته و با تمام توان آماده برگزاری مراسم بودیم که با دستور لغو برگزاری مراسم توسط فرماندار شهرستان ساری مواجه شدیم.

لذا با ادای احترام و طلب عذر به پیشگاه مردم شریف استان، ناچاریم برای رفع هر گونه شائبه، شرح ماجرا از آغاز تا لغو این مراسم را تا آنجا که خود مطلع هستیم به استحضار ایشان برسانیم و قضاوت را به فهم عمیق مردم عزیز استان بسپاریم.

پس از تصویب برگزاری مراسم در جلسه ای که با حضور دوستان همیشه همراه در مناسبتهای سیاسی و اجتماعی تشکیل شده بود، تصمیم گرفته شد با توجه به تغییر فضای سیاسی کشور و استقرار دولت تدبیر و با این امید که مسئولین سیاسی استان نیز از برگزاری چنین جلسه ای استقبال خواهند کرد، موضوع را به اطلاع مقامات ارشد سیاسی استان رسانده و نیز از راهنمایی های آنان در هر چه بهتر برگزار شدن مراسم استفاده نمائیم.

با این رویکرد موضوع را با معاونت محترم سیاسی استانداری مازندران در دفتر ایشان مطرح و ایشان نیز ضمن استقبال از برگزاری مراسم و ارائه پیشنهادهای و ملاحظاتی، برای هماهنگی بیشتر موضوع به اداره کل سیاسی ارجاع داده شد.

از آنجا که بر اساس قانون، برای برگزاری مراسم در فضای مسقف نیازی به اخذ مجوز از فرمانداری نبود، اما به لحاظ اهمیت موضوع، به فرمانداری ساری اعلام و فرماندار ساری طی نامه شماره 16/2857/1/8639 مورخ 29/2/93 مجوز برگزاری مراسم را صادر و به سایر ادارات مرتبط با موضوع اعلام نمودند.

بر اساس روند طی شده و اطمینان از برگزاری مراسم، اطلاع رسانی از طریق سایت های خبری استان و نیز ارسال پیامک به مردم شریف مازندران صورت گرفته و از میهمانان و سخنرانان مراسم روز شنبه نیز دعوت به عمل آمد. اما به یکباره در روز چهار شنبه از سوی فرمانداری ساری با یکی از دوستان ما تماس گرفته شد و لغو مجوز برگزاری مراسم با دستور فرماندار ساری به اطلاع ایشان رسید.

بلافاصله با فرماندار ساری جناب آقای واحدی قرار ملاقاتی گذاشته تا پیرامون چگونگی این اتفاق با ایشان مذاکره نمائیم. از اینجای ماجرا آن قدر تلخ و ناگوار است که اگر نبود حق افکار عمومی در دانستن حقایق، هرگز راضی به اظهار آن نبودیم!

در ملاقات با فرماندار ساری علت لغو مراسم را جویا شدیم که ایشان در طول گفتگوی نیم ساعته، چندین علت را در فواصل مختلف عنوان نمودند که موجب تعجب و شگفتی بسیار است. آقای فرماندار محترم در توجیه اقدام خود دلائلی عنوان نمودند که به تعبیر معروف، عذر بدتر از گناهی بیش نبود.

ایشان یکبار انگیزه لغو مراسم را هشدارهای نهاد های امنیتی استان، یکبار مخالفت معاونت سیاسی استانداری، بار دیگر بیانیه های گروه های مخالف ( همان دلواپسان )و ...ذکر کرد. اما نکته قابل تأمل در جایی از اظهارات ایشان که احساس می شد با مشورت و فشار فردی خاص که از قضا با جناب فرماندار مرافقتهایی دارند، صورت گرفت، عنوان شد علت اصلی و انگیزه فائق برای لغو مراسم، بی وزنی و عدم اعتبار برگزار کنندگان مراسم می باشد.

به جناب ایشان عرض شد، آقای فرماندار؛ برگزار کنندگان مراسم همان جوانانی جوانانی اصلاح طلبی هستند که آن زمانی که شما در کسوت فرماندار دولت احمدی نژاد بودید، با همکاری دیگر دوستان خود و با لبیک به ندای بزرگان اصلاح طلب کشور و استان با همراهی ستاد انتخاباتی جناب دکتر روحانی ، حماسه یکشنبه معروف ( استقبال کم نظیر از جناب آقای روحانی در مسجد جامع ساری) را آفریدند.

شما البته به دلیل اشتغال در فرمانداری دولت قبل حق دارید از اعتبار و اندازه این گروه از جوانان بی خبر باشید، ولی اگر از جناب آقای فلاح، استاندار مازندران بپرسید، ایشان حتما این جوانان را به یاد خواهند آورد.

آخرین تلاشها که با ریش سفیدی یکی از بزرگان اصلاح طلب صورت گرفت نیز نتیجه بخش نبوده و فرماندار همچنان نه تنها از هیچ گونه تلاشی در جهت برهم زدن مراسم دریغ نورزیدند بلکه علتی به علتهای واهی دیگر اضافه کردند.

در نهایت با تأسف فراوان و با اهتمام به خرد جمعی، برگزاری مراسم عملا منتفی و از مردم شریف، خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و دوستان عزیز هم فکر دعوت می کنیم تا همگی ضمن حفظ آرامش، جلوه ای از قانونمداری و پرهیز از هرگونه تنش که موجب خدشه به دولت تدبیر و امید باشد را به نمایش بگذاریم.

اگر چه این بدان معنا نخواهد بود که به واسطه سنگ اندازی یک فرد و یا هجمه دیگران از آرمانهای خویش دست بکشیم.

ما گر ز سر بریده می ترسیدیم / در محفل عاشقان نمی رقصیدیم

روز سوم خرداد / جمعی از جوانان اطلاح طلب مازندران

*مطلب مرتبط:

مراسم اصلاح طلبان جوان لغو شد

اصلاح طلبان جوان به پیشواز خرداد می روند


  • يکشنبه 4 خرداد 1393-14:48

    باید تمام پیچ ومهره های احمدی نژاد را درآورد ودقیقا ریخت به زباله دان تاریخ
    آقای استاندار عزیز
    عزیز برادر تحویل بگیر
    عناصر وابسته به... هنوزهم برات تعیین تکلیف می کنند .براچی؟
    استاندار باید در انتصاب فرمانداران وبخشداران ومعاونان خودش صریح ومهندس باشه.
    تطهیر این نیروهای واپسگرا چندان به صلاح نیست. خواهشا گوش همه این عوامل را بکشید ومقصر قضایا را به کسانیکه به شماها رای دادند معرفی کنید
    اگرهم می ترسید استعفا دهید وبه دکترروحانی بفرمائید من محلل خوبی نیستم

    • يکشنبه 4 خرداد 1393-9:57

      بیطرف هستم اما انصافا همانطوری که دوست قبلی گفت فرمانداری که یکبار مجوز صادر کرده چطوری میتونه بدونه دستور بالادستی لغوش بکنه
      من کاری ندارم که واحدی باید بره یه بمونه
      اما اینکه بخواهیم اینجوری ناجوانمردانه به یکی که ظاهرا فقط ابلاغ کننده و نه تصمیم گیر اصلی هست گیر بدیم فک کنم جالب نیست
      بازم میگم که در مورد اینکه فرماندار باید بره یا بمونه صحبت نمیکنم صلاح مملکت خویش خسروان دانند

      • يکشنبه 4 خرداد 1393-9:36

        جواد واحدي صبغه وسابقه اش اصلاح طلبي بوده...........
        آقايان ... و... و... ازايشان حمايت میكنند

        • يکشنبه 4 خرداد 1393-20:33

          ...
          این فرماندار احمدی نژادی است.
          چونه هم نزنید.
          مثل روز روشنه

          • يکشنبه 4 خرداد 1393-11:38

            میشه بگی کجاش اصلاح طلب بوده ؟؟
            اگه اصلاح طلب بود می تونست تو 8 سال دولت احمدی نژاد پست بگیره ؟؟؟
            امثال ایشون لااقل تو استانداری مازندران زیاد بودن
            آقای شادمان
            آقای شعبان رستمی
            آقای عنایتی
            آقای محمدی فرماندار فعلی قایمشهر
            اقای ناصر زندی فرماندار جدید چالوس
            و ...
            اینا چرا خانه نشین شدن و یا در متنزل ترین پست های سازمانی قرار گرفتن
            به طوریکه حتی بر اساس پست اونها با رتبه ی اداری اونها و سابقه شون به هیچ وجه همخوانی نداشت

          • يکشنبه 4 خرداد 1393-7:10

            جمع كنين اين بساط را كمر مردم زيربارگراني خم كه خوبه خورد شده شما به فكر سياسي بازي و...هستين

            • يکشنبه 4 خرداد 1393-10:11

              برادر من
              با ساختارهای سیاسی اصلاح نشه، تا توسعه ی سیاسی انجام نشه هیچ مشکلی از مردم حل نمیشه.
              من خودم یکی از نفران اصلی این برنامه بودم اما به هر کسی که تو قبول داری فقط برا این کمک کردم که یه کم این فرماندار احمدی نژادی دست و پاشو جمع کنه؛
              به نظر اگه یه ادم با منش و کاری جای این ادم بیاد رفع مشکلات مردم سریع تر نمیشه؟؟؟؟؟؟
              اقای من! همه چیز تو این مملکت تنیده با سیاست و قدرته

            • چهاردانگه ایپاسخ به این دیدگاه 2 3
              يکشنبه 4 خرداد 1393-1:13

              ... رو بزارین فرمانداری ساری تا برای لغو مراسم های بعدی مجبور نامه نگاری این طوری نشه
              بنده خدا آبروی خودش رو به حراج گذاشت
              والا ...

              • شنبه 3 خرداد 1393-23:55

                بیشترجوانان اصلاح طلب استان این گروه را نماینده خودنمیدانند انها برای خودنمایی از اصلاحات وحوانان هزینه میکنند در حماسه یکشنبه همه بودند ولی اونها فقط کنار جایگاه ایستادند که دیده شوند لغو این برنامه هم دلایل دیگری داشت که مربوط به مجریان وعوامل پشت پرده انان بود با فرفکنی ودروغگویی حقیقت کتمان نمیشود از اقای ...که هوشیارانه و شجاعانه درمقابل این انحراف ایسادند ممنونیم

                • یکی از جوانان اصلاح طلبپاسخ به این دیدگاه 7 1
                  شنبه 3 خرداد 1393-23:50

                  آقای ...هیچ می دانی سال 1390 برنامه سالگرد دوم خرداد را در مسجد بالا دزا را چه کسانی برگزار کردند ؟ بله همین جوانان بودند که سن شان آنروز کمتر از اینی که می فرمائید بود ! شک داری از جناب فولادی بپرس و جالبتر اینکه آنروز هم سخنران جلسه جناب آقای دکتر علی کریمی مله بود . بله دوران احمدی نژاد را می گوییم که واحدی فرماندار ، پوزیشن عدالت پیشگی را به ما نشان می داد و حالا شمایان باهم... تا در روزگار غربت مبادا دوم خردادای ها سالگردی برای دو روز دوست داشتنی خود بگیرد . ای لعنت بر پول و پست و ...

                  • شنبه 3 خرداد 1393-23:21

                    بیبین به دستور شخص استاندار لغو شد شما چقدر ساده اید

                    • شنبه 3 خرداد 1393-22:49

                      حفظ ارامش اون شما اصلاح طلب ها البته قانون مداری شمارادر سال 88دیدیم

                      • شنبه 3 خرداد 1393-22:33

                        واقعا برای آقای ...متاسفم با این بیانیه ای که داد فقط میخوام بهش بگم اون وقتی که شما پشت میز بودی ادعای بزرگی میکردی همین جوانان بودن که شور و نشاطو به انتخابات دادن واقعا متاسفم حالا خرت از پل گذشته دیگه میگی این جوونا فلانند...............ما از حاج قاسم اصغری برای فرمانداری ساری حمایت میکنیم چون یک اصلاح طلب واقعی هست...خواهشا عین مطلبو بزار

                        • شنبه 3 خرداد 1393-20:19

                          در خصوص انتشار نامه منسوب به آقای بهمنش با عنوان دبیر شورای مشورتی اصلاح طلبان مازندران و انعکاس آن در یکی از سایت های محلی درخصوص درخواست لغو مجوز همایش جوانان اصلاح طلب مازندران، آقای علی اصغر رحمانی خلیلی نماینده سابق بهشهر با یکی ار اعضای شورای موقت مشورتی اصلاح طلبان مازندران گفت آقای بهمنش حق انجام چنین کاری را نداشته و اظهارات ایشان فاقد اعتبار است.وی افزود این شورا غیر رسمی ،موقت و در شرف رسمیت یافتن است. بنابراین هرگونه مکاتبه یا اظهارنظر در اینباره مورد تایید قاطبه اعضای شورا نیست.به گفته رحمانی خلیلی هرگونه بهره برداری یا مصادره جریان اصلاحات در مازندران مضموم است اگرچه توصیه می شود در شرایط کنونی انسجام، همدلی، وحدت و هماهنگی بین نیروهای همسو با جریان اصلاحات توسعه و تقویت یابد. رحمانی خلیلی بر ضرورت عمل به قانون و التزام به مقررات قانونی از سوی جریان اصلاحات در مازندران تاکید کرد.

                          • شنبه 3 خرداد 1393-19:33

                            معلوم که وزن وفهم جوانان بسیار بیشتر از... است ولی حیف که تنها آرای آنها برای امثال ... ارزش داشتذ نه آرمانهای آنها.......!

                            • شنبه 3 خرداد 1393-17:50

                              احسنت...انش الله فرماندار ساری آقای واحدی خودش بره متاسفم براش که به هر قیمتی میخواد بمونه حتی...به امید فرمانداری اصغری آقمشهدی که یک دوم خردادی اصل هست

                            • شنبه 3 خرداد 1393-17:21

                              سپاس از جوانان فعال اصلاح طلب و یاور دولت تدبیر
                              بهتر که برگزار نشد
                              سیه روی شود هرکه درو غش باشد ...
                              حالا خواه فرماندار احمدی نژادی
                              خواه بی خردان به اصطلاح اصلاح طلب
                              و ...

                              • پورموسویپاسخ به این دیدگاه 7 0
                                شنبه 3 خرداد 1393-17:17

                                ای کاش کمی از تدبیر و توانمندی این جوانان را اعضای مجمع اصلاح طلبان استان می داشتند تا عنان کار خود را بدست یک عده بی خرد ندهند

                                • شنبه 3 خرداد 1393-17:4

                                  مگه ميشه فرماندار ، اين مراسم رو بدون هماهنگي و چراغ سبز استاندار و معاون سياسي لغو كرده باشه .
                                  اين بيانيه شما نشون مي ده كه خيلي بچه هستيد . همون بهتر كه برگزار نكرديد .
                                  و اين نشان از تدبير مسئولين ارشد استانداري است.
                                  احسنت به يونسي و فلاح

                                  • شنبه 3 خرداد 1393-16:15

                                    من متن جوانان إصلاح طلب و نيز متن جناب اكبر بهمنش را خوادم و لذا إز همين متن فهميدم كه وزن جوانان بالأتر إز بهمنش هست

                                    • شنبه 3 خرداد 1393-16:10

                                      ما زنده به آنیم که آرام نگیریم

                                      جناب فرماندار حیف شد که............
                                      و حیف شد...........

                                      اگر عذرخواهی جدی صورت نگیرئ طیف وسیعی از جوانان فعال استان را در برابر خویش خواهید دید

                                      ...


                                      ©2013 APG.ir