تعداد بازدید: 3356

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 18 خرداد 1393-22:15

انتقاد عضو شورا از فرماندار ساری

آقامیری:نشاط سیاسی در مرکز استان وجود ندارد

عضو شورای شهر ساری: امروز با وجود حمایت‌های صریح مقام معظم رهبری از دولت، گروهی اتاق جنگ برای تخریب دولت تشکیل داده‌اند و هر روز شاهد  تداوم بداخلاقی‌های ناراضیان حماسه ملت ایران در 24 خرداد 92 با سریال‌های زنجیره‌ای دلواپسان هستیم/با تصمیمات محدود‌کننده  فضای سیاسی از طرف مدیران باقی‌مانده دولت هاله‌ نور مواجه هستیم(گزارش+عکس از جلسه شورای شهر ساری)


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، کلثوم فلاحی: پنجاه‌ وچهارمین جلسه علنی شورای شهر ساری با نطق پیش از دستور محمد آقامیری شروع شد و قاسم جان‌بابایی -رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی مازندران- به همراه برخی از معاونان خود هم میهمان این نشست بود.


 محمد آقامیری این جلسه اظهار داشت: امام راحل فرمودند راس همه اصلاحات، اصلاح فرهنگ و نجات جوانان از این وابستگی‌ها است.

عضو شورای شهر ساری افزود: دوم خرداد با خلق حماسه بزرگ جمهوریت نظام، به عنوان نظام بی‌بدیل مردم‌سالاری دینی است که منجر به حضور گفتمان اصلاح‌طلبی در عرصه سیاست کشور شد، سوم خرداد هم نماد ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی استکبار است.

وی با اشاره  به اینکه 14 خرداد یادآور غروب فراموش نشدنی معمار انقلاب اسلامی است، ادامه داد: اگرچه امام رفت اما راه و اندیشه ایشان با برگزیدن مقام معظم رهبری، از مجرای ولایت فقیه جاری است.

آقامیری بابیان اینکه در 24 خرداد سال گذشته مردم که ولی‌نعمت انقلاب هستند خواستار تغییر در رویکردهای نظام اسلامی در جهت منافع ملی بودند، تصریح کرد: این خواسته با انتخاب تدبیر و امید تجلی یافت.

وی با اشاره به اینکه فضای سیاسی کشور در سال گذشته را  فراموش نکنیم  که از چه گردنه سختی عبور کردیم، افزود: امروز با وجود حمایت‌های صریح مقام معظم رهبری از دولت، گروهی اتاق جنگ برای تخریب دولت تشکیل داده‌اند و هر روز شاهد  تداوم بداخلاقی‌های ناراضیان حماسه ملت ایران در 24 خرداد 92 با سریال‌های زنجیره‌ای دلواپسان هستیم.

عضو شورای شهر ساری با بیان اینکه با گذشت یک سال از رویداد 24 خرداد 92 چندان نشاط سیاسی در  مرکز استان ملاحظه نمی‌شود، خاطرنشان‌کرد: با وجود دلدادگی مردم مازندران به شعار تدبیر و امید و آرای 91 درصدی در انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم، با تصمیمات محدود‌کننده  فضای سیاسی از طرف مدیران باقی‌مانده دولت هاله‌ نور مواجه هستیم.

وی با اشاره به اینکه مردم به زمزمه افتاده‌اند که هزینه انتخاب ما کجا رفته است، ادامه داد: در سفرهای آسمانی دولت گذشته آنچه نصیب مردم مرکز استان شده مصوبات عدیده خلق‌الساعه‌ای است که فقط جوهر آن بر روی کاغذ خشک شده است.

آقامیری با بیان اینکه مدیریت ارشد استان برای اغلب امور، فرصت می‌گذارد، اظهار داشت: اما این سوال مطرح است که آیا برای رفع معضلات مرکز استان، کارگروهی تشکیل داده است؟

وی با اشاره به اینکه شهرستان ساری را  با دیگر شهرهای استان هم نمی‌توان مقایسه کرد چه برسد به مراکز سایر استان‌ها، افزود:  این در حالی است که شان مرکز استان باید قابل مقایسه با مراکز سایر استان‌ها باشد.

آقامیری با بیان اینکه نسبت به عملکرد شهردار نه آن قدر ذوب شویم که همه، همه چیز را وانهند و نه دچار کینه و عناد شویم که همه چیز را سیاه‌نمایی کنیم، ادامه داد: ما برای کار جمعی برگزیده شده‌ایم و هدف از برگزیدن ما هم حل مشکلات است.

وی با تاکید بر قطع دست غارتگران در اموال شهرداری و عرصه خدمت‌رسانی و پرهیز از ایجاد رانت برای فرصت‌طلبان و اعمال شایسته‌سالاری در عرصه مدیریت با روحیه جهادی، خاطرنشان‌کرد: نگرانم که اگر امروز خواسته‌های مردم را گوشزد نکنم، خودم هم ناخواسته مداح و مجیزگو شوم.

*کانال خدمت‌رسانی به مردم مشخص شود

جمال باقری  -رئیس شورای شهر ساری- هم در سخنانی با اشاره به اینکه در سیل هفته گذشته، وضعیت شهرستان ساری می‌توانست بدتر از این باشد، با عرض تسلیت به خانواده‌های داغدار در سیل اخیر، تصریح کرد: تمهیداتی اندیشیده شود تا مردم در وضعیت‌های این چنینی دچار مشکل نشوند.

باقری افزود: استانداری یا فرمانداری نحوه مراجعه آسیب‌دیدگان سیل را مشخص کند تا مردم برای پیگیری مطالبات خود، در ادارات سرگردان نشوند.

وی ادامه داد: کانال خدمت‌رسانی به مردم مشخص شود تا با حفظ شان و منزلت انسانی، حقوق خود را دریافت کنند.

*در روند دفع پسماندهای بیمارستانی دچار مشکلاتی هستیم

دیگر عضو شورای شهر ساری در این نشست اظهار داشت: پیشگیری مقدم بر درمان است و بی‌توجهی به مسائل زیست‌محیطی هم موجب به وجود آمدن برخی بیماری‌ها می‌شود.

علی‌اکبر زلیکانی با اشاره به وضعیت مدیریت پسماندهای عفونی در بیمارستان‌ها  و مراکز درمانی،  ادامه داد: در بیمارستان‌ها اقداماتی انجام شده اما در روند دفع پسماندهای بیمارستانی دچار مشکلاتی هستیم.

وی با بیان اینکه پسماندهای بیمارستانی مانند پسماندهای عادی در اختیار شهرداری قرار می‌گیرد، گفت: این خلاف قانون است که از مشکلات استانی است.

زلیکانی با اشاره به اینکه آلاینده‌های فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیک آب آشامیدنی ساری باید کنترل شود، ادامه داد: منابع تامین آب آشامیدنی ساری از طریق چاه بوده و دفع فاضلاب هم از طریق چاه‌های جذبی است.

*به بخش دیالیز بیمارستان امام رسیدگی شود

فرامرز نقیبی -دیگر عضو شورای شهر ساری- هم در سخنانی اظهار داشت: مردم ما فاضلاب خانگی را در جوی رها می‌کنند و آلودگی‌هایی به وجود می‌آید.

وی خاطرنشان کرد: بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان  ساری مورد رسیدگی قرار گیرد.

*طرح تحول درمان از اوایل تیرماه شروع می‌شود

قاسم جان‌بابایی هم ابتدا به بیان مشکلات دانشگاه علوم‌پزشکی مازندران پرداخت اما جان کلام او این بود که شهرداری جرائم ماده صد این دانشگاه را دیگرگونه ببیند.

جان‌بابایی در سخنانی اظهار داشت: مازندران در اجرای تحول درمان از استان‌های پیش‌رو است.

وی با بیان اینکه طرح تحول درمان را از نیمه اردیبهشت‌ماه آغاز کردیم، افزود: این طرح، کاهش پرداخت مردم در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی را به همراه دارد و اکنون فقط 10 درصد از پرداخت هزینه‌ها بر عهده مردم است.

جان‌بابایی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم‌پزشکی مازندران تنها دانشگاهی در کشور است که متصل به سیستم نرم‌افزار وزارت بهداشت است، ادامه داد: طرح تحول درمان هم از اوایل تیرماه شروع می‌شود.

وی با بیان اینکه تمام پروتزهای جراحی و ارتوپدی در بیمارستان‌های استان وجود دارد و مشکلی در این زمینه وجود ندارد، متذکر شد: پزشکان متخصص هم در بیمارستان‌ها حضور دارند.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی مازندران با اشاره به اینکه تمام مراحل زایمان طبیعی از پذیرش تا ترخیص، رایگان است، گفت: با اجرایی شدن طرح تحول درمان، بیماران سرطانی هم پرداخت‌های سنگینی نخواهند داشت و از منابع دولتی برای این اقدام، بودجه لحاظ می‌کنیم تا پرداخت بیماران سرطانی جزئی شود.

وی با بیان اینکه رادیوتراپی رایگان است و داروهای شیمی‌درمانی را هم بیمارستان تهیه می کند، افزود: بیمار فقط 10 درصد هزینه را پرداخت می‌کند.

جان‌بابایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه دریافتی پزشک خانواده شهری در سال گذشته دو برابر دریافتی پزشک خانواده روستایی بود، تصریح کرد: در حال حاضر دریافتی پزشک خانواده روستایی، دوبرابر دریافتی سال گذشته است.



وی یادآور شد: جزو معدود استان‌هایی هستیم که متخصص و فوق تخصص‌های بسیاری در 64 کلینیک ویژه ما فعالیت می‌کنند، اعضای هیئت علمی که می توانند با دائر کردن مطلب در خارج این کلینیک، دریافتی بیشتری داشته باشند.

جان‌بابایی با بیان اینکه ساختمان بیمارستان‌های استان، قدیمی و پیر شده و نگرانی‌هایی در این زمینه داریم، افزود: بیمارستان امام خمینی (ره) و حضرت فاطمه زهرا(س) ساری از نظر تاسیساتی و ساختمانی وضعیت خوبی ندارد و وضعیت بیمارستان زارع هم بدتر از این دو بیمارستان است.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان مهر هم مخروبه است و برای تعمیر و تجهیز آن مشکل داریم، گفت: شرایط دیالیز، مورد قبول ما نیست و از معضلات استان هم بخش دیالیز است.

جان‌بابایی یادآور شد: در پایان سال گذشته نسبت به خریداری 50 دستگاه دیالیز اقدام کردیم اما اکنون مشکل فضا داریم.

وی با بیان اینکه یک سال است مطالبات کارکنان دانشگاه و کارکنان بیمارستان زارع را پرداخت نکرده‌ایم، ادامه داد: با وجود همه مشکلات اما برای مردم کم نگذاشته‌ایم.

جان‌بابایی با اشاره به اینکه ورود مردم به بیمارستان‌های دولتی افزایش یافته است، اظهار داشت: ضریب اشغال تخت‌های بیمارستانی در استان 90 درصد است.

وی با بیان اینکه در مرکز استان، بیمارستان استاندارد نداریم، تصریح کرد: این آمادگی وجود دارد که بیمارستان اتفاقات را در مرکز استان دائر کنیم.

جان‌بابایی با اشاره به بدهی 140 میلیارد تومانی دانشگاه علوم‌پزشکی مازندران و بیان این مطلب که تا پایان سال 60 میلیارد دیگر هم بر بدهی‌های دانشگاه افزوده می‌شود، ادامه داد: در حال حاضر 15 میلیارد تومان به مالکان بیمارستان بوعلی ساری بدهکار هستیم و دانشگاه توان پرداخت جریمه ماده صد را ندارد.

*مبلغ بدهی دانشگاه علوم‌پزشکی مازندران قطعی است

شهردار ساری در این نشست اظهار داشت: مبلغ بدهی دانشگاه علوم‌پزشکی مازندران قطعی شده و بر اساس قانون، از اختیارات شورا نیست که  جرائم قطعی‌شده را پیگیری کند.

مهدی عبوری خاطرنشان کرد: می‌توانیم این وعده را بدهیم که در جرایم ماده صد دانشگاه علوم‌پزشکی مازندران، بازنگری و تجدید نظر صورت گیرد.

* بانوان مازندرانی رتبه یک چاقی را دارند

محسن اعرابی هم گفت: در طول سال در شهرستان ساری 50 درصد از مرگ‌ها به بیماران قلبی و مغزی مربوط است.

وی با بیان اینکه برای مواجه نشدن با این مشکلات باید پیشگیری را در اولویت قرار دهیم، افزود: در همه بیمارستان‌ها دستگاه دفع زباله عفونی وجود دارد ضمن اینکه وجود زباله‌سوز در بیمارستان‌ها را تایید نمی کنیم و همچنین نیروگاه زباله‌سوز هم نیازمند پیوست سلامت و ارزیابی زیست‌محیطی است.

اعرابی یادآور شد: تولید کننده پسماند ویژه، موظف است نسبت به دفع آن هم اقدام کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی مازندران افزود: درباره آب آشامیدنی هم اگر مشکلی وجود داشته باشد به آب‌ و فاضلاب شهری و روستایی تذکر می‌دهیم.

اعرابی ادامه داد: زمانی که پروانه پایان کار ساختمان صادر می‌شود باید همه اجزای ساختمان از جمله فاضلاب مورد توجه قرار گیرد تا مردم فاضلاب منازل خود را به کوچه‌ها و جوی آب رها نکنند و نقش شهرداری هم در این زمینه بی‌بدیل است.

وی با تاکید بر سلامت بانوان و نقش محوری بانوان در سلامت خانواده، خاطرنشان‌کرد: بانوان مازندرانی رتبه یک چاقی و اضافه‌وزن در کشور را دارند.  

 


  • دوست آقامیریپاسخ به این دیدگاه
    چهارشنبه 21 خرداد 1393-6:3

    تشکر از مطلب قشنگ. شورا باید یکدل و یک زبان از شهردار در حل مشکلات شهر حمایت کند. موضوع سیل نباید به وسیله ای برای کوبیدن شهردار تبدیل شود و زحمات بی نظیر ایشان را تخریب کند. شهردار باید به انجام کارهای خوبی که مصوبه آن را از شورا می گیرد تشویق شود. باید یک بررسی کلی بشود و ببینیم در شهرداری و زیرواحدهای آن و شرکت های اقماری آن چقدر از نیروهای غیر ساروی استفاده شد و همینکار را برای سایر شهرها انجام داد تا فهمید دیگران چگونه فضا را برای ورود نیروهای ساروی به شهرهای خودشان بستند و ساری با فشار بخش هایی از استانداری چگونه گشاده دستی کرده است. همکاری هر دو نماینده با شهرداری و شورای شهر باعث پیشرفت شهر خواهد شد و باید موضوعات مرکز استان را با دید مقایسه ای با مراکز سایر استان ها به پیش برد و تراز آن را به خاطر رقایت های درون استانی نباید پایین آورد.

    • سه شنبه 20 خرداد 1393-7:12

      اتفاقا عبوري درجلسه شورا از اين موضوع حمايت كرد وگفت حمايت ميكنيم وسر سخن من اين است شهرداري ازادارات دولتي بابت ساخت وسازوبرابر راي صادره وقطعي شده ميلياردها تومان طلبكاري داره واگرشهرداري با اين رويه برخي شوراييان بيايد واين طلب چندين ساله رانگيرد چه ميشود!؟درآمدشهرداري محقق نشده وبالطبع برخي پروژه ها ميخوابد لذا بخاطرمردم هم شده مطالبات چندين ساله بايداستيفاشود
      اما راجع به هرگونه كارجديدعمراني براي هرارگاني تا جايي كه خبردارم شهرداراستقبال كرده وميكند
      ضمنا درآمدپايدارهم مشكل تمام شهرداري هاي كشوره نه فقط ساري
      درآمد پايدار راتعريف كنين !؟
      شوراييان طرح اجرايي بدهند......

      • سه شنبه 20 خرداد 1393-12:20

        اگه حمایت کرده ایشالله انجام میشه گذشت زمان نشون میده

      • دوشنبه 19 خرداد 1393-15:32

        به شعور ماتوهین نکن
        کامنتم رو تایید کن چی نوشتم مگه مرد باش

        • یاسر رمضانپورپاسخ به این دیدگاه 5 2
          دوشنبه 19 خرداد 1393-12:1

          عرشیا یه بودجه ای اومده واسه استان مازندران که علوم پزشکی میخواد پشت ساختمان طوبی با این بودجه یه درمانگاه فوق تخصصی دندانپزشکی بزنه به علت اصرار شهردار در دریافت طلب بابلی های عزیز خواهان انتقال این درمانگاه به شهر بابل شدند و پیگیرند که این کار رو انجام بدهند اصرار اعضای شورا به خصوص کوروش یوسفی عزیز به خاطر اینه که این اتفاق تو شهر عزیزمون ساری بیافته
          عرشیا بهتر نیست به عبوری جای جنگ بهار نارنج با بابلیها اجازه نده این فرصت از ساری بره بیرون

          • شهروند اصیل ساروی پاسخ به این دیدگاه 1 0
            سه شنبه 20 خرداد 1393-3:59

            هیچ وقت نمی تونند اینکار رو بکنند چون اگرهم بودجه اومده باشه به اسم ساری اومد نه اون دهاتی که تو کامنتت ازش اسم بردین.

            • سه شنبه 20 خرداد 1393-12:19

              بودجه واسه استانه نه ساری
              به لقمان گفتند ادب از که آموختی گفت از بی ادبان

          • دوشنبه 19 خرداد 1393-11:9

            سلام.
            لطفا یه دو کیلومتری از شهر ساری که خارج شدین جنب پمپ گاز یه زمینی به مساحت یک هکتار محل دپوی شن وماسه ست... بپرسید که مال کیه. ...

            • دوشنبه 19 خرداد 1393-10:54

              به به اقای اقا میری
              شما که خانوادگی شهرداری رو قرق کردید
              یکی باید به شما گیر بده
              ...

              • دوست عرشیاپاسخ به این دیدگاه 6 2
                دوشنبه 19 خرداد 1393-10:8

                آقا میری حرف های اینطوری زیاد میزنه! اون 5 نفر را از عضو ستاد خود امسال فقط در شهرداری مشغول کرد . بگوید نه! من اسم هر 5 نفر را می نویسم در سایت میگذارم که بدانی میدانیم . مردم برای شغل گرفتن نباید بروند ستاد ایشان تبلیغات کنند . همه جناح های سیاسی دنبال منفعت خودشان هستند ...

                • دوشنبه 19 خرداد 1393-9:47

                  چندين ميليارد بدهي ادارات دولتي به شهرداريه ..
                  شوراييان بعنوان مدافع حقوق مردم بايد وبايد اين مطالبات را استيفانمايند نه اينكه بيايند براي راي قطعي شده تصميم گيري كنند وازشهرداربخواهند مبالغي را از علوم پزشكي نگيرداگراين منابع مالي شهرداري محقق نشود همين شوراييان ميان وگيرميدن چرا درآمد محقق نشده !!؟؟

                  • دوشنبه 19 خرداد 1393-12:3

                    آقا عرشیا شهرداری باید درآمد پایدار درست کنه نه اینکه با ماده صد شهر رو بگردونه

                  • دوشنبه 19 خرداد 1393-8:3

                    درود بر اقا سید محمد از اینکه شجاع هستی و مردمی خوشم میاد( شاید گرم سر بوشی) گوش اقایون از گل گفته هایت سرخ شد هم به مسولین استانی گوشزد کردی هم به شهردار و هم به اخوی گرام !!!!!! بابا ایو الله داری ## ولی عرشیا رو ناراحت کردی الان منتظر باش چه کامنتی میزاره


                    ©2013 APG.ir