تعداد بازدید: 4529

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 21 خرداد 1393-7:49

آلاشت، سرزمین ابرهای سفید

ویدئو/ معرفی شهر گردشگری آلاشت به زبان انگلیسی


مازندنومه، سرویس محیط زیست و گردشگری: شهر آلاشت متعلق به بخش مرکزی شهرستان سوادکوه  است. آلاشت از نظر اقلیمی آب وهوایی معتدل و مرطوب دارد و رودخانه چرات (روآر )که از کوه های خوزنک پرخیان و خوز از سلسله جبال البرز سرچشمه می گیرد، در این منطقه جریان دارد و در نهایت به رود تالار می ریزد.

سنگ نوشته ی گوری در آلاشت و خطوط ویژه ای که بر روی آن حک شده است باستانی بودن این منطقه را نشان می دهد . این خط در هیچ فرهنگ لغت و سند تصویری نیامده است ومتخصصان زبان شناسی احتمال داده اند که این خط ،خط سکاییها یا کاسیها باشد.

در جای جای آلاشت وتپه های باستانی اطراف آن گورهای تاریخی بسیاری که به سمت خورشید دفن شده اند با اندازه هایی بزرگتر از گور های معمولی که در منطقه به گورهای گبری معروف هستند واز درون آنها به کرات اشیا عتیقه یافت شده است که نشان از تاریخی بسیار دیرینه و ناشناخته دارد.

مکان های دیدنی مانند ساختمان موزه مردم شناسی است که این ساختمان مربوط به دوره قاجار بوده و بعد از انقلاب اسلامی تبدیل به کتابخانه و نمایشگاه صنایع دستی شده است. علاوه بر خانه ها ، کوچه های زیبای این شهر هم می تواند برای بسیاری از بازدید کنندگان جالب و دیدنی باشد.



©2013 APG.ir