تعداد بازدید: 3453

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 22 خرداد 1393-11:53

از محل ماده 180 قانون برنامه پنجم توسعه:

اختصاص 172 میلیارد تومان به مازندران

گزارش+عکس از نشست نماینده بابل با جوانان /24 خرداد معاون علمی و فن آوری رییس جمهوری در بنیاد حریری بابل حضور می یابد.


مازندنومه، سرویس سیاسی، بابک ابهرزاد: نشست حسین نیازآذری -نماینده بابل در مجلس- با جوانان این شهر در تالار ماهی بابل برگزار شد.

در این نشست که با حضور مدیرکل ورزش و جوانان مازندران و تعددی از مسئولان شهری برگزار شد، برخی از جوانان با داشتن تریبون آزاد، مشکلات خود را مطرح کردند.

در این جلسه، جوانی از روستای لاله آباد خواستار مساعدت مالی برای ساخت باشگاه ورزشی در این روستا شد و جوان دیگری ضمن معرفی دستاورد خود در ساخت ربات پرنده که در پایان برنامه رونمایی هم شد، بیان داشت: مشکل جوانان فقط در حوزه ورزش نیست و متاسفانه حضور بنیادهای علمی در شهرستان کم است.

سعادت مند -مدیرکل ورزش و جوانان مازندران- ضمن استقبال از بررسی مشکلات جوانان گفت: ما در استان ستادی داریم که متشکل از 21 دستگاه اجرایی است و دغدغه جوانان آنجا مطرح می شود.

وی افزود: رئیس این ستاد در کشور رئیس جمهوری است و تمام وزرا عضو این ستاد در کشور هستند و در استان نیز استاندار ریاست این ستاد را بر عهده دارد.

سعادتمند با بیان این که روز گذشته نیز از 25 جوان برتر در بخش های مختلف تجلیل شد، ادامه داد: اگر جوانان پیشنهاد، انتقاد و یا راهکاری دارند، به صورت مکتوب به دبیرخانه اداره کل ورزش و جوانان ارسال کنند.

در حاشیه این نشست نیز پیرمردی با صدای بلند و رسا از داخل جمعیت از مشکلات فرزندان جوان خود گفت و مشکل اصلی و اساسی جوانان را نبود شغل لازم و در پی آن مشکلات ازدواج جوانان بیان کرد و با نامه ای به نماینده بابل، خواستار رسیدگی به مشکل شخصی  خودشان شد

 در پایان نیز نیاز آذری اظهار داشت: از محل ماده 180 قانون برنامه پنجم توسعه مبلغ 172 میلیارد تومان به مازندران اختصاص داده شده که هر یک از شهرستان ها به تناسب شاخص هایی که دارند بهره مندی از تبصره 22 قانون بودجه را خواهند داشت .

وی افزود: روز شنبه 24 خرداد معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، دعوت بنیاد علمی و حریری بابل است تا در راستای تقویت این بنیاد و در مجموعه شهرستان و استان تلاش بیشتری صورت گیرد.


  • قانون بودجه سال 1393 کل کشور مصوب 06/12/1392پاسخ به این دیدگاه
    جمعه 23 خرداد 1393-23:22

    تبصره 22-
    الف - در اجرای حکم ماده(180) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران دولت مکلف است ماهانه معادل دودرصد (2%) از یک‌دوازدهم اعتبارات هزینه‌ای، تملک دارایی‌های سرمایه‌ای، تملک دارایی‌های مالی و درآمدهای اختصاصی به استثنای اعتبارات مندرج در جدول شماره(10) این قانون را کسر و در ردیف 65 –550000 جدول شماره(9)این قانون منظور نماید. معادل مبلغ منظورشده در ردیف مذکور تا سقف سی و هفت هزار و هفتصد و شصت میلیارد (37.760.000.000.000) ریال مطابق جدول مربوط بین استان‌های کشور توزیع می‌شود.
    معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور موظف است براساس شاخصهای مربوطه نسبت به توزیع شهرستانی آن اقدام و اعتبار این جدول در مقاطع ابلاغ تخصیص را حداقل برابر میانگین تخصیص اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای کشور تخصیص دهد. اعتبارات این جدول تا پایان اردیبهشت ماه سال 1393 توسط معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با رعایت ماده (180) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران، جهت تکمیل طرحها و پروژه‌های ملی مندرج در این قانون و استانی مصوب و یا احداث پروژه‌های کوچک تا سقف اعتبار ده میلیارد (10.000.000.000) ریال که حداکثر طی دو سال به بهره‌برداری می‌رسد، توزیع می‌شود.
    ب- شورای برنامه‌ریزی استان حداقل هشت‌درصد(8%) از اعتبارات عمرانی استان‌ها را در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان و شهرستان قرار می‌دهد تا صرف اجرای طرحهای عمران و بهسازی روستاهای استان شود.


    ©2013 APG.ir