تعداد بازدید: 4119

توصیه به دیگران 0

جمعه 23 خرداد 1393-20:57

بسته ويژه 24 خرداد/7

فال نیک

اظهارنظر 5 نفر از مدیران استان درباره 24 خرداد/ علیرضا یونسی رستمی+علی احسانی+علی شادمان+محمدرضا منصوریان+علی قاسمی


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، کلثوم فلاحی: یک سال از حماسه به یادماندنی مردم ایران در 24 خردادماه 1392 گذشت و اینک در آستانه ورود به دومین سال آن حضور تاریخی هستیم. در همین راستا نظرات تعدادی از چهره های منسوب به دولت یازدهم را درباره عملکرد دولت تدبیر و امید پرسیده ایم.

* سربازان ما در وزارت خارجه در میدان نبرد جنگ نرم حضور دارند

علیرضا یونسی –معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران- با بیان این که معرفی کابینه توسط حسن روحانی در روز تحلیف، در بعد از انقلاب اسلامی بی سابقه بود، گفت: دولت یازدهم شاید نخستین دولتی بود که در مقایسه با دولت های گذشته، زودتر از همه و در مراسم تحلیف، وزرا را معرفی کرد و این مسئله بیانگر این است که با برنامه و آمادگی کامل و برای اینکه فرصت را از دست ندهند وارد فعالیت شدند.

وی افزود: بعد از استقرار دولت، بر اساس شعاری که روحانی در ایام انتخابات به مردم وعده داده بود که در حوزه سیاست خارجی، سیاست تعامل را برمی گزینیم نه تقابل و به دنبال اهداف برد برد هستیم و چرخ ماشین تحریم را پنچر می کنیم؛ دولت این سیاست را اتخاذ کرد که با استقبال جامعه جهانی مواجه شد و همچنین مورد تایید رهبری هم بود.

معاون سیاسی استاندار تصریح کرد: با هدایت رهبری، باب مذاکره با قدرت های بزرگ باز شد و این کشورها مسئولان خود را در بالاترین سطوح، پای میز مذاکره فرستادند و اکنون هم شاهد هستیم که ماشین صدور قطعنامه متوقف شد.

وی ادامه داد: با توجه به فتوای رهبری مبنی بر حرام بودن بمب اتم، دولت توانست این اعتماد را در نظام بین الملل ایجاد کند و مذاکرات شروع شد و فضای بین المللی نسبت به این دولت و سیاست های دولت، فضای رو به بهبودی است.

یونسی با بیان این که  اقبال کشورها برای سرمایه گذاری و برقراری ارتباطات نسبت به دولت گذشته، بسیار افزایش یافته است که موجب رونق گرفتن فضای کسب و کار هم می شود، استدلال کرد: قفل اقتصاد کشور که در هیچ شرایطی نمی توانستند مراودات اقتصادی با جهان داشته باشند در حال باز شدن است، تورم، کنترل و مهار و از بالا رفتن قیمت طلا و ارز که روز به روز در حال صعود بود، جلوگیری شد.

این مسئول تصریح کرد: در فضای داخلی هم شادابی و نشاط ایجاد شد و مردم احساس می کنند که حضور در حماسه سیاسی و رای دادن به دولت روحانی، در حال ثمر دادن است.

وی تاکید کرد:  در این فضا که فضای مذاکره با قدرت های جهانی است، اگرچه اثری از بمب و خمپاره وجود ندارد اما سربازان ما در وزارت خارجه در میدان نبرد جنگ نرم حضور دارند و در حال مذاکره هستند و بر همه آحاد ملت، فرض است که تحت هیچ شرایطی سربازان خط مقدم را تضعیف نکنیم و این تیم را مورد حمایت قرار دهیم.

یونسی در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان این‌که هیچ جامعه‌ای بدون وحدت همه اقشار آن جامعه، به توسعه نمی‌رسد، گفت: نخستین ضرورت استان ما در درجه اول وحدت همه مجموعه‌های اداری و مردمی استان است، همه باید تلاش کنند و با همه امکانات و ظرفیت‌هایی که در استان وجود دارد در جهت شکوفایی استان گام بردارند و نخستین اولویت همبستگی و دمیدن روح اعتماد متقابل بین مردم و مسئولان است.

  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با بیان این‌که تمام تلاش مدیریت ارشد استان تبدیل تقابل به تعامل در استان است، گفت: ما در دوره مدیریتی جدید کشور از سیاست تهاجمی و تقابلی دور شدیم، در فضای داخلی هم بحث وحدت ملی و معیشت مردم از ضرورت‌های دولت در کنار گسترش فرهنگ است.

یونسی‌رستمی افزود: تلاش مدیریت استان جذب سرمایه‌گذار در بخش‌های مختلف است. اما ابتدا باید فضای روانی آماده شود. در حال حاضر به این سمت در حرکت هستیم. سرمایه‌گذارانی وارد استان شدند و برای فعالیت در مازندران اعلام آمادگی کردند. تیمی هم در استانداری تشکیل شد تا به درخواست متقاضیان موافقت اصولی با سرعت بیشتری رسیدگی کند تا در صورتی‌که اجرای طرح در راستای مصالح استان است و فرد یا افراد سرمایه‌گذار از اعتبار علمی، مالی و اجتماعی مناسبی برخوردار بودند، فرآیند اداری صدور مجوز کوتاه‌تر شده و به سرعت مجوز صادر شود.

وی اظهارکرد: در حوزه اجتماعی فرهنگی، سیاسی و امنیتی به هم‌افزایی نیاز داریم. در تامین امنیت همه تلاش ما این است که امنیت شهروندان در همه حوزه ها فراهم شود و ناامنی‌ها به حداقل ممکن برسد و ضریب امنیت روز به روز افزایش و گسترش یابد. در حال حاضر پاکسازی مناطق ناامن در اولویت ما قرار دارد. عباس آباد نکا، نوبنیاد و کوی غفاری ساری و نقاط دیگر در سراسر استان وجود دارند که زمینه‌های ناامنی در مناطق دیگر محسوب می‌شوند، بر همین اساس تلاش می‌کنیم با توانمندسازی این مناطق و پاکسازی از جرائم به افزایش ضریب امنیت استان کمک کنیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: در حوزه اجتماعی و فرهنگی هم با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب با همه صاحبنظران فرهنگ استان جلساتی گذاشتیم که منجر به طراحی یک بسته فرهنگی در 5 حوزه شد. این بسته در اختیار صاحبنظران قرار گرفت و به تصویب رسید و در نهایت برای اجرا در اختیار سازمان‌های مربوطه قرار گرفت تا شاهد گسترش اندیشه‌های معنوی و فضیلیتی و اخلاقی در استان باشیم.


* 24 خرداد را به فال نیک می‌گیریم

علی احسانی با بیان اینکه 24 خرداد را به فال نیک می‌گیریم، اظهار داشت: روحانی رئیس‌جمهور محبوب ما اساسی‌ترین مطالبه مردم در حوزه اشتغال را با مدیریت اقتصادی که در پیش گرفت توانست پاسخ دهد.

وی ادامه داد: همچنین دولت توانست گرانی و تورم را هم کاهش دهد و گرانی را تثبیت کرد تا افزایش قیمت بی‌مورد اتفاق نیفتد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار مازندران یادآور شد: رئیس‌جمهوری، تورم را کاهش داد و به قول امروزی‌ها شاخ تورم شکسته شد.

وی افزود: بعد از این اقدامات، انتظار مردم از دولت این است که فضای کسب و کار فراهم شود و اشتغال جایگاه خود را پیدا کند.

احسانی خاطرنشان‌کرد: تاثیر دو شاخص کاهش تورم و گرانی، در حوزه سرمایه‌گذاری و اشتغال بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه اشتغال عاملی است که باعث می‌شود جوانان به آینده امید داشته باشند و ترغیب به ازدواج شوند، ادامه داد: جوانان وقتی احساس کنند مفید واقع نمی‌شوند ما هم نمی‌توانیم قدمی برداریم. تحصیل‌کرده‌ها  متخصصان استان را ه عنوان دارایی‌های مثبت استان تلقی می کنیم.

احسانی تصریح کرد: وقتی سرمایه‌گذاری صورت گیرد و عزت‌نفس به جوانان بدهیم آنها هم احساس مفید بودن می کنند و از ناهنجاری‌های جامعه هم کاهش می‌یابد.
.

این مسئول با تاکید بر لزوم تامین امنیت اقتصادی برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اظهارکرد: اگر شاخص های بهبود فضای کسب و کار کاهش پیدا نکند و از این شرایط بیرون نیاییم خیلی نمی‌توانیم بخش خصوصی را به استان جذب کنیم. نباید بگذاریم بخش خصوصی به دلیل سیاست‌های نادرست دچار مشکل شود. در مجموع با توجه به شرایط کوتاه حضورمان در استان گام‌های مثبتی را برای این بخش برداشته شد و سعی کردیم همه حرکات ما بر پایه نظریه توسعه ملی و در راستای آمایش سرزمین باشد. مرحله اول مطالعات آمایش سرزمین پایان یافت و در مرحله دوم قرار دارد. تلاش می‌شود هرچه زودتر این برنامه به تصویب شورای برنامه‌ریزی توسعه استان برسد تا بتوانیم قدم‌های بهتری برای توسعه استان برداریم.

وی با بیان اینکه دولت روحانی تعاملات خوبی با جهان خارج به وجود آورد، افزود: ان شاءلله دولت بتواند بحث تحریم‌های ظالمانه را  بشکند و در کنار آن زمینه برای ورود بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری فراهم شود و سرمایه‌گذاران داخلی هم از آرامش نسبی برخوردار شوند و بتوانند در حوزه تولید، رقابت داشته باشند

* فعال کردن کارگروه‌ها و سمن‌ها از اولویت‌های مدیریت اجتماعی استان است

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران به مناسبت نخستین سالگرد انتخاب دولت تدبیر و امید، با اشاره به شعار دولت یازدهم، گفت: تدبیر و امید شعار و محور اصلی فعالیت‌های دولت هستند. ما هم در مجموعه این دولت قرار داریم و معتقدیم که شعارها و عمل‌ها باید هماهنگ باشد. برای همین سعی کردیم کارها را با برنامه آغاز کنیم. برنامه‌ها را هم دسته بندی کردیم تا با استفاده از نظر کارشناسان، موارد را در اولویت‌های مختلف قرار دهیم.

 علی شادمان افزود: در بخش اجتماعی با نگاه علمی، کارشناسی و برنامه‌ای وارد شدیم. در این زمینه فعال کردن کارگروه‌ها با حضور افرادی که شأن علمی، شناختی و برنامه‌ای دارند یکی از اولویت‌های مدیریت استان محسوب می‌شود. در بحث فرهنگی با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر مباحث فرهنگی از کلیه دستگاه‌های فرهنگی و نهادها و صاحب نظران به صورت رسمی خواستیم تا دیدگاه خود را در حوزه فرهنگ و تحقق بخشیدن شعار اعلام کنند.

  وی اظهارکرد: در همین زمینه یک مجموعه برنامه فرهنگی با 11 هدف کلی و 209مولفه اجرایی برای استان تصویب کردیم. این مولفه‌ها در کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان که بالاترین و مهم‌ترین کارگروه کارشناسی فنی و تخصصی در حوزه‌های اجتماعی است مورد بررسی قرار گرفت و برای اجرای آن‌ها بحث و تبادل نظر و در بین دستگاه‌ها اجرایی تقسیم کار شد.

  این مسئول خاطرنشان کرد: در حوزه ساماندهی طرح‌های دریا ستادی را با عنوان ستاد ساماندهی دریا تشکیل دادیم. در هر شهرستان به موازات این ستاد کمیته‌هایی فعالیت می‌کنند تا نظارت بر فعالیت‌های ساحلی به بهترین شکل ممکن انجام شود. امسال در تعطیلات نیمه اول خرداد شاهد بازگشایی طرح‌ها و حضور مسافران بودیم. با به‌کارگیری بیش از هزار ناجی غریق در خارج از طرح‌ها و چند ناجی در محدوده طرح‌ها 67 درصد کاهش تلفات غرقی در دریا را داشتیم.

   مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران گفت: در حوزه فرهنگی و اجتماعی نگاه ما بر پایه برنامه‌محوری است. در کنار آن استفاده از نخبگان و عملیاتی کردن برنامه‌ها نیز در دستور کار قرار دارد.

شادمان درباره فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد در استان و میزان حمایت از این سازمان‌ها گفت: از بدو آغاز فعالیت اعلام کردیم که با تکیه بر برنامه‌محوری این سازمان‌ها به کمیته‌های تخصصی تقسیم شوند. برای مثال سازمان‌های مردم نهادی که در حوزه سلامت و درمان فعالیت دارند در کمیته سلامت به‌کار گرفته شوند. سایر سمن‌ها نیز به فراخور فعالیت‌شان در کمیته‌های فرهنگی، گردشگری، علمی و سایر کمیته‌ها حضور یابند. در نهایت سازمان‌های مردم‌نهاد را در هشت گروه ساماندهی کردیم.

 وی افزود: معتقدیم که سازمان‌های مردم نهاد هنوز به جایگاه واقعی خود دست نیافته‌اند. به  همین دلیل منشور همکاری دستگاه‌های اجرایی با سمن‌ها را تدوین کردیم و به دستگاه‌ها ابلاغ شد که از ظرفیت سمن‌ها را در طرح‌ها و برنامه‌های خود بهره ببرند و فرهنگسازی ضرورت بهره‌گیری از سمن‌ها را به صورت تکلیفی انجام دهند. ما در کشور قانونی برای سمن‌ها نداریم. نمایندگان در این زمینه تلاش کردند، اما وقتی قرار شد طرح‌ها به مرحله تثبیت برسد پیش‌نویس قانون دچار حذف و اضافه شد که برای تثبیت کردن چیزی از سازمان‌ها نمی ماند. در نتیجه نحوه همکاری دستگاه‌ها را مشخص کردیم.

  این مسئول اظهار کرد: به آموزش عالی پیشنهاد دادیم بحث اهمیت و ضرورت فعالیت سازمان‌های مردم نهاد را در کتب درسی بیاورند. هراسی که از فعالیت سازمان‌های مردم نهاد وجود داشت نادرست بود. ما در این بخش از کشورهای توسعه یافته پیشرفته‌تریم. برای مثال 6 هزار هیات مذهبی در استان داریم. کارکردهای این هیات‌ها نشان می‌دهد که سازمانی مردم‌نهاد هستند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران به آسیب‌های اجتماعی موجود در مازندران اشاره کرد و با بیان این‌که آسیب‌های اجتماعی مازندران جدا از کشور نیست، گفت: بحث جوانان مهم‌ترین مسأله اجتماعی است. باید از ظرفیت جوانان درست استفاده شود. زیرا هم می‌توانند بزرگترین منشاء تحولات اجتماعی و رونق جامعه و پیشگیری از مشکلات اجتماعی باشند و هم در مقابل پتانسیل منفی داشته باشند. باید این‌ قشرها را ببینیم و به کار بگیریم و از توان آن‌ها بهره ببریم.

شادمان افزود: یکی دیگر از اولویت‌های ما در مازندران تحکیم بنیان خانواده و پیشگیری از افزایش آمار طلاق است. طلاق علاوه بر تخریب خانواده به جامعه هم آسب می‌زند. برای کاهش جرائم باید در جهت تقویت بنیان خانواده‌ها تلاش کنیم تا جامعه به لحاظ دینی و ملی از آسیب‌ها مصون بماند.

  وی با اشاره به رتبه نخست مازندران در ضریب نفوذ اینترنت، خاطرنشان کرد: هم‌زمان با افزایش استفاده از فضای مجازی باید با توجه به آموزش‌ خانواده‌ها را آگاه کنیم که از این ظرفیت برای پیشرفت استفاده کنند. فضای سایبری بازار انواع کالاهای مثبت و منفی است. این تعدد و تنوع می‌تواند سبب بروز آسیب به خانواده‌ها باشد. بنابراین تلاش می‌کنیم که تمرکز ویژه‌ای بر آگاه‌سازی خانواده‌ها در این زمینه داشته باشیم.


* مهرباني و اعتدال، بهترين زبان براي گفتگو با مردم است

فرماندار سوادکوه شمالی با بیان این که 24خرداد سال ۱۳۹۲ نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران بود، گفت: در انتخابات گذشته مردم فهيم ايران رشد اجتماعی و سیاسی خود را که در طول ۳۴ سال در کوره حوادث انقلاب اسلامی کسب کرده اند، به نمایش گذاشتند .

محمدرضا منصوریان افزود: مردم از یک سو با مشارکت بالای خود درانتخابات 24 خرداد حماسه سیاسی را محقق واز سوی دیگر با گزینش گفتمان اعتدال، افراط گرایی را که آرمانهای انقلاب اسلامی را درمعرض خطر قرار داده بود، به چالش كشاندند.

این مسئول با بیان این که  انتخاب 24 خرداد و نتايج معنادار آن درس‌هاي فراواني در سياست داخلي و خارجي به همراه داشت، تصریح کرد: از يك سو به جهانيان و مدعيان دروغين سردمداران ملل آموختیم كه مردم ايران را نمي توانيد پشت ديوارهاي تحريم محصورنمايند و شعار تعامل با ملت‌ها، بدون حضور صاحبان متمدن‌ترين و بافرهنگ‌ترين آنها، يعني ايرانيان، بي معنيست و از سوی دیگر مردم به بزرگان انديشه‌ساز در داخل كشور آموختند كه انحصارطلبي‌ ، متاعي بي‌بهاست و جايي در تاقچه‌ي ذهن مردم اين سرزمين ندارد.

منصوریان تاکید کرد: انتخابات 24 خرداد نشان داد مهرباني، تعامل و اعتدال، بهترين زبان براي گفتگو با مردم است.

وی با اشاره به این که انتخابات 24 خرداد فقط يك رويداد سياسي نبود، افزود: این انتخابات يك اتفاق فرهنگي، يك هشدار اقتصادي و يك همراهي اجتماعي براي اعلام مخالفت با قانون‌گريزي و فراز و فرودهاي افراط و تفريط و برگشت به راه اعتدال و عقلانيت بود كه جانْ‌مايه رسالت نبوي و اساس تعاليم ائمه وامام راحل وعظيم الشان ما بود.

فرماندار سوادکوه شمالی با بیان این که دكتر روحاني رئیس‌جمهوری همه‌‌ی ملت است، گفت: همه باید برای دست یافتن به آرمان های بزرگی كه رئیس‌جمهوری و همكاران وی در دولت، متعهد و مسئول تحقق آنند، كمك و با آنان همكاری صمیمانه كنیم.

* کارها با حوصله و برنامه جلو می رود

علی قاسمی -مدیرکل آموزش و پرورش مازندران- اظهار داشت: شعار دولت روحانی، تدبیر و امید بود و اقتضای تدبیر این است که افق کارها و روش ها با روش های گذشته متفاوت باشد.

 وی با بیان اینکه امید و تدبیر، مقوله فرهنگی هستند، ادامه داد: مستلزم این است که کارها با تانی، درایت و حوصله پیش برود.

قاسمی افزود: ممکن است در کوتاه مدت از سوی بعضی جریان هایی که تعجیل در کار دارند، مورد انتقاد قرار بگیریم اما مطمئن باشند که کارها با حوصله و برنامه جلو می رود و دولت در همه زمینه ها، اهداف و برنامه های خود را پیگیری می کند.

 مدیرکل آموزش و پرورش مازندران خاطرنشان کرد: بالاترین سیاست فرهنگی ما این است که بتوانیم امید را در دل مردم زنده نگه داریم، مردم با نشاط باشند و تعلق خاطر مردم به جمهوری اسلامی را افزایش دهیم و اینکه رهبری و جمهوری اسلامی توانایی برآورده کردن خواسته های به حق مردم را دارد.

 قاسمی یادآور شد: پایداری این مسائل در بین مردم، بزرگ ترین اقدام فرهنگی است و باید در حد توان خواسته های مردم را به جای آوریم و برخورد انسانی با مردم داشته باشیم و نسبت به تحکیم این امید، موفق باشیم


  • شنبه 24 خرداد 1393-10:3

    باسلام باور کنید ضعیف ترین مدیر کل... که مازندران داشت اقای ...هستند


    ©2013 APG.ir