تعداد بازدید: 3680

توصیه به دیگران 2

شنبه 24 خرداد 1393-18:52

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران:

مردمی بودن، جوهره اصلی سپاه است

در مراسم تودیع و معارفه فرماندهان قدیم و جدید سپاه کربلای مازندران مطرح شد: آمریکا قدرت کوچکی نیست که ملت ما در برابر آن ایستاد /مازندان علی رغم داشتن منابع و امکانات غنی با مشکلات و تنگناهای بیکاری و اقتصادی مواجه است


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، فاطمه عربی: سردار حسین سلامی در مراسم تودیع و معارفه فرماده هان قدیم و جدید سپاه کربلای مازندران، با اشاره به هدایت رهبر انقلاب در میان فتنه های داخلی و خارجی، گفت: در عصر پیچیده امروز، رهبری نظام را به ساحل آزادی و آزادگی هدایت کرد.

وی افزود: به فضل الهی در این سرزمین و در میان محاصره و تحریم، رهبرانقلاب گلستانی از گل های زیبا ایجاد کرد.

سلامی اظهارداشت: ملت ایران در منظومه جهان، قدرت حقیقی و صاحب امتیاز و برجسته است که عناصر اصیل مانند رهبر بزرگ، مکتب حیات‌بخش، مردمی آگاه و مومن دارد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان این که کشورها بر اساس ذهنیت و نگرش خود نسبت به کشورها عمل می کنند، گفت: ملت و جامعه‌ای می‌تواند ادراک، نگرش و برداشت جهان را به سمت خود به کشاند که دارای رهبری بزرگ، مکتبی حیات‌بخش و مردمانی آگاه باشد.

سلامی وجه تمایز انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب ها را وجود رهبری عنوان کرد و افزود: عامل کلیدی که زیر ساخت های اصلی استحکام بنیان بزرگ ملت را برعهده می گیرد، رهبری یک نظام است.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان این که با ورق زدن به تاریخ مشاهده می کنیم هیچ انقلابی نتوانسته است برای مدت طولانی در برابر استکبار دوام بیاورد و به سرعت در نظام های بزرگ هضم شدند و هنجارها را هم پذیرفتند.

وی افزود: نمونه این انقلاب‌ها را می‌توان در انقلاب کبیر فرانسه، انقلاب الجزایر، کوبا و چین مشاهده کرد.

سلامی با اشاره به انقلاب مصر و تحولاتی که پس از سه سال مردم همچنان با آن مواجه اند، گفت: انقلاب مصر به دلیل نداشتن رهبری مقتدر به غارت رفت و بسیاری از افرادی که در قفس مردم گرفتار شدند آزاد شدند و انقلابیون جای آن ها به قفس رفتند.

وی افزود: داستان یک انقلاب پس از گذشت دو سال معکوس شد.

سلامی ادامه داد: انقلاب مصر با وجود شکستی که داشت تاثیر قابل ملاحظه‌ای در منطقه ایجاد کرد و نظام سلطه را در آسیا به چالش جدی کشاند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران به خلا رهبری در کشورهایی همچون سوریه، عراق، لیبی، یمن، تونس و مصر اشاره کرد و متذکر شد: نقش مهم رهبری در کشور ایران غیر قابل انکار است.

وی ادامه داد: اگر دشمن جنگ خارجی را برای شکست یک انقلاب طراحی کرد، امام راحل نیزبا بسیج یک ملت توانست در برابر قدرت  های دنیا و ائتلاف فشرده آن ها طی هشت سال غلبه کند.

سلامی افزود: جنگ موجب رشد ادبیات، اعتقاد و باورهای ملت ما شده است.

وی گفت: آمریکا قدرت کوچکی نیست که ملت ما در برابر آن ایستاد و بزرگ‌ترین قدرت است که اگر تعاملش را با کشورهای حاضر در مذاکرات 5+1 قطع کند، کشورها به لحاظ اقتصادی و سیاسی دچار چالش می‌شوند.

سلامی با اظهار این که آمریکا با وجود توانمندی‌هایی که دارد قدرتش توسط کشور ما به رسمیت شناخته نمی‌شود، اظهارداشت: بسیاری از کشورها از امریکا می ترسند اما ایران تنها کشوری است که از آمریکا نمی‌ترسد و بر ترس در برابر آمریکا به خوبی غلبه کرد.

وی همه عظمت ایران در برابر آمریکا را داشتن رهبری مکتبی و مسلمان دانست.

سلامی ادامه داد: ملت ایران تنها ملتی است که به این باور رسید قدرت‌های بزرگ هرچه بزرگ باشند در برابر قدرت ملت ایران کوچک هستند و این حقیقت سبب دوام ملت ایران در برابر دشمنان شد.

وی با بیان این که دشمن بذر ناامنی، آوارگی، فقر، حزن و اندوه را در کشورهای اسلامی پاشیده است و از این اقدام خویش لذت می‌برد، گفت: آواره شدن ملتی هماند سوریه محصول آمریکا و متحدان آنها است و ناامنی ایجاد شده در عراق نیز حاصل بذر فتنه آنان در منطقه است.

سلامی با اشاره به مدیریت پنج ساله سردار شاهچراغی در مجموعه سپاه مازندران، اظهارداشت: ایشان برای توسعه و ترویج روح دین باوری و مقاومت و ایثارگری در این استان تلاش کرده است.

وی با اشاره به بحران برف سال گذشته در غرب استان و تلاش های سپاه پاسداران، گفت:  مردمی بودن جوهره اصلی سپاه است.

تغییر و تحولات مانع پیشرفت نمی شود

استاندار مازندران نیز در این مراسم با تبریک سالروز حماسه سیاسی 24 خرداد ماه، گفت: سال گذشته ملت ایران با حضور پرشکوه خود منویات رهبری را  با انتخاب ارزشمند "روحانی" محقق کردند.

ربیع فلاح جلودار با اشاره به تشکیل سپاه پاسداران و نقش آفرینی این نهاد در هشت سال جنگ تحمیلی، افزود: هدف نخست این نهاد، حفظ و پاسداری از ارزش های انقلاب اسلامی بود اما امروز سپاه پاسداران در تمام صحنه ها حضور فعال دارد.

وی اظهارداشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان بازوان توانمند ولایت فقیه هستند که در تمام این سال ها پیش بند خدمت را برای انواع ماموریت ها به کمر بسته است.

استاندار مازندران با اشاره به عملکرد سپاه در برخورد با گروهک های مخالف در ابتدای انقلاب، جنگ های داخلی و خارجی به ویژه جنگ تحمیلی، گفت: امروز سپاه در صحنه های سازندگی ایثارگری می کند.

وی در بخش دیگری از صحبت هایش با بیان این که تغییرو تحولات مانعی برای پیشرفت نیست، بیان کرد: مازندان علی رغم داشتن منابع و امکانات غنی با مشکلات و تنگناهای بیکاری و اقتصادی مواجه است.

نماینده عالی دولت در استان افزود: همه ما مسئولان و نمایندگان مردم باید در جهت تحقق منویات رهبری مشکلات استان را در کوتاهترین زمان برطرف کنیم.

شاهچراغی، چلچراغ استان بود

دبیر مجمع نمایندگان استان نیز با بیان این که برای اولین بار در تاریخ 35 ساله مدیریت استان یک وفاق و همدلی برای تمدید مسئولیت یک مدیر در بین مسئولان، نمایندگان و نماینده ولی فقیه دیدم ، افزود: شاهچراغی، چلچراغ استان بود.

احمد علی مقیمی ادامه داد: همه آحاد ایران سربازان رهبری هستند اما در این بین برخی از سربازان همانند مجموعه سپاه خواص تر هستند.

وی با برشمردن ویژگی های اخلاقی شاهچراغی، گفت: علی رغم هیاهوی سیاسی در بازار مکاره داخل و خارج ایشان تنها به وظیفه خود می اندیشید.

دبیر مجمع نمایندگان استان اعتقاد و باور عمیق به رهبری، زمان شناسی، داشتن روحیه جهادی را از دیگر ویژگی های این سردار عنوان کرد.

*الان نیز دوره جهاد است

فرمانده جدید سپاه کربلای مازندران نیز در سخنانی کوتاه، گفت: افتخار می کنم خادم مردمی هستم که رهبر انقلاب نیز توجه ویژه ای به مردمان این خطه دارد.

حسین بابایی افزود: رهبری، مردم مازندران را یکی از ذخایر انقلاب اسلامی  دانسته که تفکر انقلاب را پرورش می دهند.

وی با اشاره به تشکیل حکومت علویان در مازندران و با اظهار این که مردم این دیار اعتقادات عمیقی به اهل بیت(ع) دارند، اظهارداشت: الان نیز دوره جهاد است و باید جهاد مقدس را در ابعاد مختلف انجام دهیم.

 در پایان از زحمات سید تقی شاهچراغی قدردانی و حسین بابایی به عنوان فرمانده جدید سپاه کربلا مازندران معرفی شد.

شایان ذکر است؛ سید تقی شاه چراغی به عنوان فرمانده سپاه منطقه سمنان منصوب شد.

 

 


  • سه شنبه 27 خرداد 1393-9:32

    اوایل سربازی ام توی سپاه کربلا بود- یادمه سردار شاهچراغی رو یه روز توی راهرو دیدم. هول شدم. چون تا اون وقت هنوز چنین مقامی در این حد (سردار) از نزدیک ندیده بودم. یه لحظه همه چی یادم رفت و نمی دونستم باید چطور احترام نظامی بزارم. قاتی کردم و خودم نفهمیدم چیکار کردم. مشخص بود که سردارم متوجه شده که من هول شدم. لبخندی زد و رد شد.
    ایشون واقعا اسوه متانت و اخلاق حسنه بودند.


    ©2013 APG.ir