تعداد بازدید: 4504

توصیه به دیگران 2

پنجشنبه 29 خرداد 1393-12:29

این بازدیدها به چه کار آمده است؟

گزارش+عکس مازندنومه از بازدید اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از کارخانه چوب و کاغذ مازندران


مازندنومه؛ سرویس اقتصادی، کلثوم فلاحی: اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از کارخانه چوب و کاغذ مازندران بازدید کردند و بعد از آن درجلسه‌ای در سالن اجتماعات این کارخانه حضور یافتند.

ابوالفضل روغنی -مدیرعامل کارخانه چوب و کاغذ مازندران- در این نشست اظهار داشت: کاغذ به عنوان مقوله فرهنگی و اقتصادی در دنیا نقش مهمی دارد و از شاخصه‌های توسعه یافتگی است.

وی ادامه داد: فنلاند بیشترین و عراق کمترین مصرف کاغذ دنیا را به خود اختصاص داده‌اند.

روغنی با اشاره به اینکه تامین چوب از معضلات شرکت چوب و کاغذ مازندران است، افزود:  کشور با کمبود منابع چوبی مواجه است و مقررات سختی هم برای واحدهای چوبی در واردات چوب وجود دارد.

وی با بیان اینکه کاغذ از سهل‌الوصل‌ترین کالاهای وارداتی است، یادآور شد:‌ هر کسی پول اضافه دارد به ویژه افراد غیر مسئول و کارشناس، به واردات کاغذ ورود  پیدا می‌کند.

علیرضا یونسی معاون سیاسی استاندار مازندران هم در سخنانی گفت: پرچمداران انقلاب ما برجسته‌ترین انسان‌های فرهنگی بودند.

وی با بیان اینکه 60 درصد از مطالبات مردم ما در به پیروزی رساندن انقللاب اسلامی، مطالبات فرهنگی بود، افزود: انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بود.



حجت‌الاسلام احمد سالک -رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی- هم در این نشست اظهار داشت: کارخانه چوب و کاغذ مازندران مصداق بارز اقتصاد مقاومتی و فرهنگ است که برد اقتصادی، فرهنگی و زیرساختی دارد.

وی با اشاره به اینکه احیای مطالبات رهبری و تقویت زیرساخت‌های فرهنگی کشور در دستور کار کمیسیون فرهنگی مجلس قرار دارد، گفت: توسعه چوب و کاغذ مازندران را هم در دستور کار این کمیسیون قرار می‌دهیم.



سالک با بیان اینکه باید واردات کاغذ را به حالت تعادل برسانیم، ادامه داد: بین تولید و نیاز داخل، هم‌پوشانی وجود ندارد. در واردات کاغذ هم عدم تناسب وجود دارد و باید کنترل شده کاغذ وارد کنیم.

وی متذکر شد: هدف نخست ما از سفر به مازندران، بازدید از کارخانه چوب و کاغذ بود و اگرچه بازدید مختصری داشتیم اما این بازدیدها به برنامه‌ریزی بودجه در سال آینده کمک می‌کند.



حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی -نائب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس- هم در سخنانی اظهار داشت: جالب بود که معاون سیاسی استاندار مازندران، حرف‌های فرهنگی می‌زند.

وی ادامه داد: تاکنون در چند دوره نمایندگان از چوب و کاغذ مازندران بازدید کرده‌اند، این بازدیدها به چه کار آمده است؟ مثبت و منفی این سفرها را نمی‌دانم. باید در کمیسیون فرهنگی، کمیته‌ای راه‌اندازی کنیم که پیگیری عملکردهای این سفر را داشته باشد و مسئولیت آن را هم به آقای شجاعی بسپاریم.

آقاتهرانی با اشاره به تفکیک زباله از مبدا، افزود: ننه بی‌سواد من هم می‌داند پلاستیک سبز برای چه موادی است! در اصفهان، زباله را در خانه تفکیک می‌کنند و استانداری و شهرداری و ... درگیر این کار نیست.



آقاتهرانی متذکر شد: در کشور مهندسی فرهنگی داریم اما مهندسی صنعتی نداریم.

علی مطهری -نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون فرهنگی- در این نشست، گفت: من در دو جمله سخنانم را خلاصه می‌کنم.

اما با طولانی شدن سخنان مطهری، شجاعی -نماینده مردم ساری در مجلس و عضو کمیسیون فرهنگی- با خنده گفت: معنی دو جمله را هم فهمیدیم.



وی درباره اخبار برخی رسانه‌ها مبنی بر ورود 90 نفره کمیسیون فرهنگی به استان، اظهار داشت: کمیسیون فرهنگی یازده عضو دارد، ما 90 نفر نیستیم.

علی مطهری در این نشست، با اشاره به اینکه ذائقه مردم ما به گونه‌ای شده که بیشتر کاغذهای خارجی را می‌پسندند، ادامه داد: چون دست‌اندر کار نشر آثار شهید مطهری بودم این مسئله را به خوبی لمس کردم. در دوره‌ای که آثار شهید مطهری را با کاغذ ایرانی منتشر کردیم به ما خیلی اعتراض می‌شد که چرا آثار شهید مطهری را روی کاغذ ایرانی چاپ می‌کنید.



وی با بیان اینکه این موضوع در جامعه ما باید اصلاح شود، تصریح‌کرد: کیفیت کاغذ تولید داخل هم باید افزایش یابد. متخصصان چاپ معتقدند کاغذ تولید داخل از نظر ضخامت، یکنواخت نیست و مشکلاتی را برای دستگاه چاپ ایجاد می‌کند.

نماینده مردم تهران اظهار داشت: تعرفه واردات کاغذ به گونه‌ای است که کاغذ خارجی راحت‌تر و ارزان‌تر به دست مصرف کننده می‌رسد برای همین از کاغذ تولید داخل استفاده نمی‌شود که نیاز است وزارت صنعت، معدن و تجارت تعرفه واردات کاغذ را اصلاح کند.

گفتنی است اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس سپس به بازدید از طرح دریا در ساحل فرح‌آباد ساری رفتند.

رمضان شجاعی نماینده مردم ساری درباره این سفر، گفت: سفر فشرده و خوبی بود و در طول یک روز، جلسات اثرگذاری داشتیم.

وی با بیان اینکه فضای جدیدی از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های مازندران برای اعضای کمیسیون فرهنگی ایجاد شد، ادامه داد: این سفر می‌تواند در تصمیم‌گیری‌های جدید، لحاظ شده و اثرگذار باشد.

نماینده مردم ساری خاطرنشان‌کرد: کمیسیون فرهنگی مجلس به اجرایی شدن این پروژه‌ها کمک می کند تا طرح سالم‌سازی دریا نسبت به گذشته، بهتر اجرا شود


  • حاشیه نشین پاسخ به این دیدگاه
    دوشنبه 2 تير 1393-20:18

    یکی به آقای دکتر شجاعی بگه خودت که تو یک ماه دو بار رفتید در بخش کلیجان رستاق چه اقدامی صورت دادی که حال با تیم 11 نفره یا 90 نفره میاری ؟؟؟
    فقط هزینه است هزینه

    • يکشنبه 1 تير 1393-11:32

      با خودقرارگذاشته بودم به برخي ها جواب ندم
      چون كسي كه با يك آي پي چند اسم ميذاره وهميشه براي كامنتم جواب نا صواب ميده
      بايد بگم عزيزم مجيد! اين كامنته نظرمنه تو هم نظرت گذاشتي پس چرا حرف هاي ناجورميزني فرق من وتو همينه متوجهي دل بندم مجيد!!

      • از خدا چه پنهانپاسخ به این دیدگاه 2 2
        يکشنبه 1 تير 1393-8:58

        ما از کار فرهنگی نماینده اصولگرا به کلی ناامید هستیم . این آقا دو هفته پیش مدیر کل همسو با خود را برای تقویت همین زیر ساخت ها به یک کافی شاپ برد...آیا چند صدم درصد از اشکال بر یک نماینده متمایل به اصلاحات بود اینگونه سرپوش میگذاشتند ؟ باور بفرمایید که لازم است مسایل فرهنگی را باید منصفانه و به دور از امیال انتخاباتی دنبال نمود... !!تمنا می شود مسئولیت پیگیری کاغذ را به استانداری بدهید نه یک نماینده که فردا بازهم باید مسائل فرهنگی را قربانی انتخابات کند . ( صادقی محافظه کار شدی )

        • دوشنبه 2 تير 1393-9:13

          بله عکس هایشان در اینترنت انتشار یافت حتی عکس تکی ...این مدیر کل چرا هنوز سرکارش است...

        • يکشنبه 1 تير 1393-6:53

          مازند نومه !! درچينش عكسها هم .....
          شما نميخواي يه وحدتي مابين نمايندگان صورت بگيره عكس يكي ازنمايندگان را از كنارقطع كردي !!!؟؟؟
          اگر فلاني توعكس وجلسه بود بوق وكرنا ميكردي
          حالا عكس ره چي بروي اي بابا

          • آنتی عرشیا-خواننده هر روزهپاسخ به این دیدگاه 0 3
            يکشنبه 1 تير 1393-8:19

            من پیشنهاد می کنم عرشیا خودش رو به یک روان پزشک معرفی کنه. علائم روان ریشی و توهم در ایشان به حد وفور وجود دارد.کلا در خبرها می گردد تا یک عکس و خبر مربوط به نماینده های ساری یا شهردار ساری پیدا کند و آن وقت متوهمانه نظر خودساخته بنویسد!! عرشیا دلم برات می سوزه، خیلی داغونی! حتما به روانپزشک مراجعه کن.

          • شنبه 31 خرداد 1393-16:46

            حد اقل شاید اینگونه بازدیدها بکار آیند!!
            مردم مهمان نواز مازندران با توجه به حسن اخلاق و رفتارشان از حضور نمایتدگان مجلس و بازدید از شرکت چوب و کاغذ مازندران بسیار مسرور و شادمان گشته اند لیکن انتظار داشته اند که نمایندگان 1- به موضوع ثبات شغلی کارگزان و وضعیت معیشت آنان با توجه به تورم موجود می پرداختند 2 – مدیریت موجود ترغیب و ماموریت می یافت به استفاده از حد اکثر ظرفیت به ایجاد بستر لازم به کارآفرینی در جهت کمک به رفع حداقلی بیکاری 3-( سوء مدیریت و برداشت غیر کارشناساته و بیشتر تجارت مابانه و سود جویانه که هر ساله مازندران سر سبز را به کویر نزدیک می نمایند - آلودگی در نتیجه رها کردن پسابهای صنعتی و تشعشات حاصل از سوخت که امراض لاعلاج و زیانباری را به مردم ساری تحمیل می نماید - و تخریب راههای روستائی در نتیچه تردد پر ترافیک وسایل سنگین حامل چوب که منجر به مرگ و میر اهالی محلات می گردد) مواردی هستند که لازم می نمود تا نمایندگان مدیریت عامل شرکت را مورد سوال ومواخده قرار می دادند 3- شایسته بودمهمانان و سزاوارتر ازآن نمایندگان محترم ساری تیم مجرب حسابرسی را در سال اقتصاد مقاومتی به بر رسی حسابها , دخل و خرجها ویا احتمالا انحرافات مالی , به همراه می داشتند که موضوعی بسیار استرا تژیکی وبا لاتر از آن با اهداف اقتصاد مقاومتی نیزمنطبق است – مدیران بومی متدین و با سواد و کاردان که به مراتب از مدیزیت فعلی که غیربومی است شایسته ترند زیرا که آقای روغنی که غیر بومی است وبا فرهنگ و طبیعت مردم مازندران نا آشنا است و بصورت طبیعی حساسیت و دلمشغولی مدیران بومی مازندرانی را در رفع نا هنجاریهای فوق ندارد به طرز وافری تجربه بسیار کمتری از مدیران با سالها تجربه و دانش مرتبط دارد مدیران لایق بومی که هم اینک در شرکت حضور دارند 5- شائبه ها و نشانه ها سلامت مالی مدیران آقای روغنی را مبهم می نماید و از طرفی آقای روغنی از مدیران دوزه احمدی نژاد است و لازم است یاد آوری کنیم که ضرورت تغییر حکم خودش را می طلبد . شرایط مهمان نوازی فرصتی بسیار مغتنم بخصوص برای نمایندگان محترم ساری ایجاد می نمود که با پیگیری و عملیاتی کردن موضوعات فوق , ارتقاء و محبوبیت سیاسیشان را بهبود بخشند.
            و بسیار مطالب دیگری که از حوصله کامنت خارج است و نیاز به فرصت دیگری دارد با شد تا فرصت دیگر . یا علی مدد


            ©2013 APG.ir