تعداد بازدید: 3924

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 5 تير 1393-12:7

سردار اسکندر مومنی:

حتی یک تخلف هم از پلیس پذیرفته نیست

گزارش+عکس از نخستین نشست فصلی روسای راهور و فرماندهان پلیس راه مازندران


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، کلثوم فلاحی: اسکندر مومنی در  نخستین نشست فصلی روسای راهور و فرماندهان پلیس راه مازندران در سالن اجتماعات پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران حضور یافت.

مومنی اظهار داشت: پلیس راهنمایی و رانندگی همواره در حال اجرای برنامه و طرح و ایام خاص است و زمانی وجود ندارد که طرح خاصی اجرا نشود.

وی با اشاره به اینکه مازندران جزو استان‌های خاص در کشور است، ادامه داد: بسیاری از استان‌های ما پر تردد هستند اما فقط به عنوان محل عبور مورد استفاده قرار می‌گیرند در حالی که مازندران هم معبر و هم مقصد سفر بوده و از این منظر استان منحصر به‌فرد در کشور است.

مومنی با بیان اینکه بیش از یک دهه است که تردد در محورهای ورودی مازندران صرفا مربوط به تابستان یا ایام نوروز نیست، افزود: مازندران همواره در آمارها جزو سه، چهار استان برتر کشور در افزایش میزان سفر است.

این مسئول با اشاره به اینکه دو عمده ماموریت پلیس راه، ایمنی و انضباط است، تصریح‌ کرد: در حوزه ایمنی دستاوردهای بزرگی داشتیم.

وی با بیان اینکه آمار 28 هزار نفری کشته‌های تصادفات در سال 84 و 85 با بیش از شش میلیون خودرو اکنون با 16 میلیون خودرو به 18هزار نفر رسیده است، گفت: تلاش ما در راستای آسایش و ایمنی مردم است.

مومنی با اشاره به اینکه 23 درصد کشته‌های کشوری مربوط به عابر و 21 درصد مربوط به موتورسواران است، متذکر شد: در استان‌های شمالی این رقم به 60 درصد می‌رسد و مازندران و گلستان هم رتبه نخست کشته‌های عابرپیاده و موتورسوار را دارند و نیاز است پل‌های هوایی مکانیزه شوند، چرا که مردم به استفاده از پل‌هایی که مکانیزه نیستند، رغبتی ندارند.



فرمانده پلیس راه کشور با بیان اینکه  70 درصد از کشته‌های موتورسواران ناشی از ضربه به سر است، ادامه داد: اگر از کلاه ایمنی استفاده شود، این رقم کاهش می‌یابد.

وی افزود: استان‌هایی داریم که بسیار گرم‌تر از مازندران هستند اما درصد زیادی از موتورسواران از کلاه ایمنی استفاده می کنند.

مومنی یادآور شد: با توجه به ترددهایی که در مازندران وجود دارد میزان آزادراه‌ها، بزرگ‌راه‌ها و تعداد دوربین‌های هوشمند بسیار کم است.

وی با تاکید بر اصلاح علائم و تابلوهای راهنمایی و رانندگی، خاطرنشان‌کرد: بسیاری از این تابلوها قدیمی است و باید اصلاح شود همچنین در شهرهای بزرگ تابلوهای پارک‌ممنوع و حمل با جرثقیل مورد توجه قرار گیرد، گاهی این تابلوها در کوچه‌ها نصب می‌شود.

مومنی با بیان اینکه سرعت، سبقت و خستگی و خواب‌آلودگی علت بیش از 70 درصد از تصادفات است، متذکرشد: اگر مثلث پلیس، مردم و رسانه به درستی شکل گیرد می‌توانیم این آمار را به حداقل برسانیم.



وی با اشاره به اینکه در رانندگی اهل شتاب و عجله هستیم، افزود: تصور می کنیم سانحه فقط برای دیگران اتفاق می‌افتد و باور نداریم که ممکن است خودمان دچار سانحه شویم.

مومنی با بیان اینکه ماموریت‌های ما بسیار سنگین است اما حتی یک تخلف هم از پلیس پذیرفته نیست، گفت: برخورد مناسب با مردم از تاکیدات سازمانی است.

وی تعامل با مردم را بزرگ‌ترین سرمایه پلیس دانست و اظهار داشت: هرگاه به مردم توصیه کردیم که سفر را مدیریت کنند تا ترافیک روان در جاده‌های کشور داشته باشیم مردم همکاری کردند و نمونه آن هم مدیریت سفر در ایام نوروز و آخرین روز سفرهای نوروزی بود.

مومنی خاطرنشان‌کرد: این سرمایه اجتماعی باید با انجام درست ماموریت‌ها توسط پلیس و برخورد مناسب، حفظ شود.

وی در حاشیه این نشست در جمع خبرنگاران، گفت: عمده دلیل تصادف اسکانیا نقص فنی این خودرو است. همه خودروهایی که ضوابط قانونی برای شماره‌گذاری را رعایت کرده باشند شماره‌گذاری می‌شوند اما اسکانیا تا رفع نقص نشود، شماره‌گذاری نمی‌شود.

طرح‌های دریا در ماه رمضان دائر است

سردار مسعود جعفری‌نسب در این  جلسه اظهار داشت: سیاست استان بر این است که طرح‌های دریا با رعایت مسائل شرعی در مازندران فعال باشد و ورود مسافران به دریا بدون مانع است.

وی ادامه داد: پروژه 14 میلیارد تومانی پایش تصویری در شورای تامین استان تصویب شد و 307 دوربین در مازندران نصب می‌شود.

جعفری‌نسب با بیان اینکه از تمام ظرفیت‌های پلیس در اجرای ماموریت‌ها استفاده می‌کنیم، یادآور شد: برای ایجاد انگیزه در نیروهای پلیس برنامه‌ریزی کردیم.



    ©2013 APG.ir