تعداد بازدید: 3306

توصیه به دیگران 0

دوشنبه 9 تير 1393-23:25

لطف الله محمد نژاد:

آماده جمع آوری میراث مکتوب و غیر مکتوب مازندرانی ها هستیم

سرپرست مرکز اسناد و کتابخانه ملی مازندران:آمادگی داریم کلیه منابع اطلاعاتی یا تمام آثار مکتوب و یا غیر مکتوب منتشر شده در داخل استان مازندران را جمع آوری کنیم.


مازندنومه؛ سرویس فرهنگی و هنری: سازمان‌ اسناد و كتابخانه‌ ملي‌ جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌ مؤسسه‌اي‌ آموزشي‌، پژوهشي‌، علمي‌ و خدماتي‌ است‌ كه‌ اساسنامه‌ آن‌ به‌ تصويب‌ مجلس‌ شوراي‌ اسلامي‌ رسيده‌ است‌ و رياست‌ عاليه‌ آن‌ با رئيس‌ جمهوري‌ است‌.

شكل‌گيري‌ رسمي‌ كتابخانه‌ ملي‌ به‌ سال‌ 1316 بازمي‌گردد. در سال‌ 1358 مركز خدمات‌ كتابداري‌، و در سال‌ 1378 سازمان‌ مدارك‌ فرهنگي‌ انقلاب‌ اسلامي‌ در كتابخانه‌ ملي‌ ادغام‌ شدند و سرانجام‌ در سال‌ 1381 با تصويب‌ شوراي‌ عالي‌ اداري‌، كتابخانه‌ ملي‌ و سازمان‌ اسناد ملي‌ با هم‌ ادغام‌ شدند و سازمان‌ فعلي‌ شكل‌ گرفت‌.

 اكنون‌ اين‌ سازمان‌ در دو ساختمان‌ مستقل‌ «كتابخانه‌ ملي‌ ايران‌» و «گنجينه‌ اسناد ملي‌ ايران‌» فعاليت‌ دارد و دفاتر استانی آن نیز در سال های اخیر راه اندازی شده است.

لطف ا... محمدنژاد -سرپرست مرکز اسناد و کتابخانه ملی مازندران- اعلام کرد: آماده جمع آوری میراث مکتوب و یا غیر مکتوب مازندرانی ها هستیم.

 محمد نژاد خطاب به مردم استان، دستگاه های دولتی و مراکز غیر دولتی گفت: مرکز اسناد و کتابخانه ملی در استان مازندران آمادگی دارد تا کلیه منابع اطلاعاتی یا تمام آثار مکتوب و یا غیر مکتوب منتشر شده در داخل استان مازندران را جمع آوری کند.

وی این منابع را شامل کتاب، نسخه خطی و منابع غیر کتابی (پایان نامه،نقشه، نوار های صوتی و تصویری،جزوه،خبرنامه،پوستر،مدارک الکترونیکی و دیجیتالی یا نظایرآن) دانست و افزود: این گردآوری از راه های مختلف همانند واسپاری و یا اهدایی می باشد.

گفتنی است مرکز اسناد و کتابخانه ملی مازندران در ساری، بلوار امیر مازندرانی، کنار فرمانداری قرار دارد و از امکاناتی چون: تالار مطالعه، مخزن اسناد و.. بهره می برد.


  • چهارشنبه 11 تير 1393-15:50

    مصیبت است،ایشان چه تخصصی در این حوزه دارن جز دریافت مزد بخاطر عضو ستاد بودن،ایشان بازنشسته هم هستند.مازند نومه فیلتر نکن

    • زمانی درمزاری، حقوقدان. تهرانپاسخ به این دیدگاه 2 1
      سه شنبه 10 تير 1393-22:36

      با سلام و احترام، اندیشه شایسته و طرح بایسته ای است. باید از سالها پیش به این مهم توجه می شد. لطفا از طریق سایت و سردبیر محترم مازندنومه یا به ترتیب دیگری، ضمن تماس یا برقرار ارتباط لازم و معرفی نماینده ای در این باره، عنایت فرمائید، میراث متعددی نسبت به استان قابل معرفی و ارائه خواهد بود.


      ©2013 APG.ir