تعداد بازدید: 5911

توصیه به دیگران 4

چهارشنبه 11 تير 1393-2:31

نگاهی به کارنامه صد روزه رییس جدید دانشگاه مازندران

آنچه در دانشگاه مازندران رخ داده، وزیدن نسیم تدبیر و رویش امید است که متاسفانه هنوز در بسیاری از ادارات و مراکز اصلی تصمیم گیری علی الخصوص در مرکز استان خبری از آن نیست.


  مازندنومه؛ سرویس سیاسی، محمد اصغری، دانشجوی دکتری حقوق، علوم و تکنولوژی دانشگاه تورین: شروع فعالیت رییس جدید دانشگاه مازندران به طور رسمی بعد از تعطیلات عید کلید خورد. اتفافی که واکنشی صفر و صدی را در پی داشت. عده ای با اشاره به نقش دکتر فخرالدین اصغری آقمشهدی به عنوان مسئول ستاد استادان حامیان مهندس میرحسین موسوی، او را بالکل فاقد چنین صلاحیتی تشخیص دادند که سکاندار بزرگترین مرکز آموزشی و فرهنگی شمال کشور شود.  در مقابل عده ای با این مدعا که کاندیدای مذکورنامزد مورد تایید نظام بوده و صرف حمایت نمی تواند نافی چیزی باشد، اساسا چنین بحث هایی را سالبه به انتفاع موضوع فرض کردند.

 اما در دانشگاه مازندران در این مدت چه گذشت که چنین هجمه هایی کماکان ادامه دارد که در آخرین مورد یک وبسایت شمالی به نقل از روزنامه "کیهان" دکتر اصغری -رئیس دانشگاه مازندران- را سابقه دار تغییرات دانست که در مدت سه ماه، نزدیک به سی مدیر و معاون را عوض کرده است. با این مقدمه  به بررسی گوشه ای از اتفاقات حادث شده در دانشگاه مازندران در مدت زمان اخیر،تنها دردو محور نحوه انتخاب و تغییرات مدیریتی می پردازیم.

1.    نحوه انتخاب دکتر اصغری به عنوان رئیس دانشگاه مازندران

حساسیت بالای تغییر مدیریتی در دانشگاه های دولتی و حواشی آن، وزارت علوم را بر آن داشت تا طرحی را برای انتخاب روسای دانشگاه‌ها ارائه کند که بر اساس آن مسئولیت تعیین رییس دانشگاه ها بر عهده هیئت های اعزامی وزیر خواهد بود تا پس از بررسی نظرات دانشگاهیان، به یک جمع بندی پیرامون جو عمومی دانشگاه در رابطه با لزوم تغییر و در رابطه با گزینه جایگزین دست یابند.

 در این مورد عده ای از ابتدا منکر کارایی چنین اقداماتی شدند و آن را نمایشی خواندند، حال آنکه  اعضای هیئت علمی به عنوان مهم‌ترین ذی‌نفع‌های دانشگاه حق دارند که در انتخاب روسای دانشگاه مشارکت کنند و این موضوع تنها به انتخاب روسای دانشگاه متمرکز نمی‌شود بلکه در کل نظام سیاستگذاری و تصمیم‌گیری دانشگاها اعضای هیئت علمی باید مشارکت گسترده‌ای را داشته باشند . لذا استادان دانشگاه مازندران در یک اقدام کم نظیر اکثریت آنان با معرفی لیست دو نفره ای به هیئت اعزامی وزارت علوم راسا خواهان انتخاب دکتر علی کریمی مله - اصلاح طلب خوشنام و عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران- شدند و دکتر اصغری آقمشهدی نیز به عنوان اولویت دوم مطرح شد.

 در این بین استادان دیگری نیز با تکاپو به عنوان یک  اقلیت عددی در مقابل گروه اول صف کشی کرده و خواهان ریاست برای دکتر صالحی عمران استاد رشته مدیریت شدند.
 
متاسفانه دانشگاه مازندران علی رغم پیگیری های مکرر از نعمت حضور دکتر کریمی مله محروم شد و قرعه نام به نام دکتر فخرالدین اصغری آقمشهدی -روحانی حقوقدان- رسید .

 پس با تفاسیر فوق نفس انتخاب ایشان بر خلاف تمامی روسای سابق که با توصیه پسر یا آشنایان صورت می گرفت در روندی دموکراتیک و مبتنی بر خرد جمعی حاصل شد ، اتفاقی که از دانشگاه به عنوان مرکز ثقل نخبگان جامعه همواره باید انتظار داشت. چنین انتخابی بدین شکل یقینا نوید دهنده اتفاقات مثبتی است که در قسمت بعد بدان اشاره می شود.



2.    در باب تغییرات فراوان

در تمامی انتقادات از عملکرد رییس دانشگاه مازندران، نقطه ثقل انتقادات تغییرات فراوان بوده است.  حقیقت امر از دیدگاه نگارنده این مورد است که حجم تغییرات انجام شده (که هنوز کافی نیست) تنها واکنشی است به روی کارآمدن  اکثریت مدیران اتوبوسی بدون بلیطی که در دولت احمدی نژاد  وارد عرصه های مدیریت شده بودند و با روی کار آمدن دولت جدید در نوبت پیاده شدن در ایستگاه اصغری قرار گرفته اند که با توجه به منطق حقوقی رئیس جدید که بدون بلیط سوار شدن را طبیعتا بر نمی تابد امری طبیعی جلوه می نماید.

 متاسفانه و یا شاید خوشبختانه در بسیاری از موارد، بنا بر آموزه های اخلاقی امکان بازگویی چرایی تغییر نیست و تنها به تغییر بسنده می شود.

در این میان نکته ای که مغفول مانده نحوه تغییر روسای دانشکده هاست که به نظر بنده عدم انعکاس این مورد از موارد ضعف روابط عمومی دانشگاه مازندران به حساب می آید.

در اقدامی بسیار مبارک در تعیین روسای دانشکده ها صرف نظر از تفکر سیاسی استادان، رییس دانشکده را با رای مستقیم خود انتخاب می کنند که باعث نشاط سیاسی در دانشگاه شده است و به عنوان مثال علی رغم اینکه در دانشکده ریاضی توصیه بعضی نزدیکان رئیس دانشگاه بر این بوده است که انتخابات برگزار نشود و انتصاب رئیس صورت گیرد، ریاست دانشگاه زیر بار نمی رود و رئیس سابق دانشکده که از منتصبان دکتر احمد پور بوده است به دلیل محبوب بودن و داشتن آرای بالا برای یک دوره دیگر به خدمت ادامه خواهد داد.

 در دانشکده های دیگر نیز نظیر تربیت بدنی و اقتصاد و علوم اداری و علوم انسانی و اجتماعی تماما انتخابات صورت گرفته و چنین امری در هیچ دانشگاهی بدین صورت سابقه نداشته که روسا با رای مستقیم انتخاب شوند.

در رابطه با تغییر در دانشکده اقتصاد و علوم اداری بسیاری از وبسایت ها با تیتر "داس اصغری، جعفری صمیمی را درو کرد" به انتقاد شدید از برکناری پروفسور صمیمی پرداختند.

باید به این دوستان خاطر نشان کرد در اینکه شخصیت علمی جناب صمیمی بسیار بالاست شکی نیست ولی ایشان در دوره مسئولیت گوبا نتوانسته همکاران و استادان را اقناع نماید که مدیریت کارآمد داشته و نتیجه این می شود که سمتش را به دکتر محمد تفی گیلک حکیم آبادی، دانشیار اقتصاد با اختلاف ده رای واگذار کند.
 
از موارد مثبت دیگر تغییرات انتخاب فردی همچون دکتر محسنی به عنوان مسئول حراست طبیعتا تنش های موجود در دانشگاه مازندران را کمتر خواهد کرد. حضور فردی با مدرک دکتری و عضو هیئت علمی بودنشان اتفاقی در ابتدای امر مبارک است که در دراز مدت می تواند حراست بیشتر از یک نیروی کنترل کننده - برخوردی به یک نیروی فرهنگی-توصیه ای تبدیل شود.

در انتها با اذعان به این نکته که تغییر مدیران حق مدیر جدید است، باید خاطرنشان ساخت این تفویض اختیار از جانب ریاست دانشگاه به استادان به عنوان متولیان امر آموزش و پژوهش برای انتخاب مدیران خود با آرای مستقیم، اتفاق مبارکی است که امیدواریم در تمام دانشگاه ها الگو شود.

 انتخاب معاونانی با سابقه درخشان اداری و تشکیل شورای مشورتی دانشگاه مازندران و عضویت استادان خوشنامی چون دکتر شارع پور و خصالی و ... در آن نیز نوید نظارت مستمر مجموعه مدیریتی دانشگاه بر مجموعه میانی است.

امید است دانشگاه مازندران به عنوان دانشگاه مادر استان مازندران در چهار سال اول دولت تدبیر و امید بتواند علی رغم وجود سنگ اندازی های فراوان به جایگاهی والا آن گونه که شایسته آن است، برسد.

حضور شخص رییس دانشگاه در مراسمی نظیر شب شعر دانشجویی و برنامه های دانشجویی  و گفتگوی  بی واسطه با دانشجویان از دیگر تغییرا ت فرهنگی محسوس است که نشان دهنده این است طرز فکر مدیریت فرهنگی دانشگاه مازندران با درایت دکتر محمود دیانی ، مدیران دانشگاه و دانشجویان را در عرض یکدیگر می بیند و نه در طول هم که نوید بخش دورانی خوش برای دانشجویان خواهد بود.

آنچه که به طور خلاصه در دانشگاه مازندران رخ داده، وزیدن نسیم تدبیر و رویش امید است که متاسفانه هنوز در بسیاری از ادارات و مراکز اصلی تصمیم گیری علی الخصوص در مرکز استان خبری از آن نیست.

هنوز فرمانداری مرکز استان مازندران و چند فرمانداری و اداره کل،همچون دژ محکمی در اختیار کسانی است که با نام بهار خزان را هشت سال بر مردم تحمیل کردند.

به امید امتداد رویش امید در همه ارکان اداری و پیاده کردن کسانی که هشت سال بدون بلیط تنها سواره بودند و مردم پیاده. . .


 


  • سه شنبه 17 شهريور 1394-0:57

    با سلام، انتخابات ریاست دانشکده با رای و نظر اساتید آن دانشکده می تواند بسیار عالی باشد. اما آیا حقیقتا آنچه در دانشکده علوم ریاضی اتفاق افتاد انتخابات بود؟ در نظام انتخاباتی معمولا هر فرد دو دوره بیشتر بر مسند قدرت قرار نمی گیرد. مثلا ریاست جمهوری، ریاست دانشگاه و ... در حالی که ملاحظه می شود ریاست دانشکده ی علوم ریاضی حدود 10 سال در این مسند هستند!!! در یک نظام انتخاباتی اساسا چنین فردی حق نامزد شدن ندارد تا چه رسد به اینکه ابقا ی آن را یک امتیاز بشمار بیاوریم!!

    • دانشجوی ارشدپاسخ به این دیدگاه 8 0
      جمعه 13 تير 1393-23:3

      دکتر اصغری بعد از چند سال امید و نشاطو به دانشگاهمون برگردونده.
      با شنیدن خبر ریاستش، دانشجویان به هم تبریک می گفتن و علناً به شادی و سرور پرداختند...
      و این یعنی موفقیت، این یعنی محبوبیت...
      و حالا کامنت های حسودانی رو می بینیم که به پسر این استاد ارجمند حمله کردند، آخه شما چه می دونید از سیستم بورسیه و معدل و واحد دانشگاهی؟
      من 6سال در این دانشگاه بودم و شاهد تغیر 3 رئیس دانشگاه. تفاوت ها به وضوح قابل حس است.بد نیست کمی واقع بین باشیم...
      مازندنومه! کامنت قبلیمو که تأیید نکردی، امیدوارم اینو به نمایش بگذاری.
      با آرزوی موفقیت برای دکتر اصغری جوان...

      • یارانه بگیرپاسخ به این دیدگاه 4 9
        جمعه 13 تير 1393-18:5

        اقازاده گرامی از قدیم گفتند مشک ان است تاخود ببوید نه آنکه عطار بگوید تعریف پسر از پدر چه روزگار غریبی شده در این دولت تدبیر و امید ،رانت خواری 650 میلیون یورویی میشه در آرامش تمام آبرومندانه فیصله ش میدن .میگن لیست بدهکاران بانکی را اعلام کردیم اما اسمی از ویژه خواران اصلی تو این لیست نیست وووووووووووووووووو

        • جمعه 13 تير 1393-20:3

          به قول رئیس جمهورتون:
          آبو بریز همونجا که سوخت...
          شما از جای دیگه داری می سوزی برادر...!
          انقدر حرص نخور...

        • حامد کاظمیپاسخ به این دیدگاه 12 4
          جمعه 13 تير 1393-5:26

          متاسفانه اکثر دوستان از بورسیه اتحادیه اروپا اطلاعاتی ندارند و نمیدونند که هرکسی لیاقت و توانایی راه یافتن به اون مرحله رو نداره. به جای حسادت و بخل ورزیدن بهتره از افراد توانا و مستعد به نیکی یاد کنیم. محمد آقای اصغری به امید موفقیت روزافزون.

          • ف.عدالت خواهپاسخ به این دیدگاه 13 5
            جمعه 13 تير 1393-2:42

            با اطلاع دقیق عرض می کنم که پسر دکتر اصغری دوره کارشناسیرا در دانشگاه مازندران با معدل بالای 17 و در 6 ترم به اتمام رسانیر که یک امر کاملا استثنایی بوده است. د.ره ارشد را در مالزی در 3 ترم به اتمام رسانیر که در رته حقوق در آن دانشگاه حتی برای دانشجویان بومی نیز اتفاق نیفتاد. در بورس اتحادیه اروپا نی از بین حدود 300 متقاضی که 9 نفر را بر اساس سوابق پؤوهشی، اموزشی، طی کردن کارها های آموزشی و مصاحبه از طریق اسکایپ صورت پذیرفت ایشان انتخاب شد به جای افتخار کردن به این افراد صرفا به دلایل سیاسی آنها را نا دیده می گیریم.ضمنا آیا حرف های ایشان خلاف واقع بود که برخی ها را عصبانی کرده است. این ک چه کسی این حرف را زده مهم نیست مهم مطالب مورد بحث است

            • پنجشنبه 12 تير 1393-6:7

              پسر رئیس اگر میتوانست لااقل یک مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه های درجه3 داخلی میگرفت نه از بلاد شرقی که مدرک میدهند به آب خوردن، تا ما میتوانستیم باور کنیم اخذ بورس دکتری ایشان که انقدر بر ان می بالند بر اساس صلاحیت بوده نه رابطه، و به آسانی اخذ مدرک ارشد ایشان....بحث حسادت نیست، منظور اجرای عدالت و شایسته سالاری است که همیشه دم از آن میزنیم البته فقط برای دیگران، نه خود...امیدواریم تا دوره ی ریاست ابوی گرامی به پایان نرسیده مدرک دکتری شما اخذ و به ااستادی دانشگاه پدرتون نایل شوید و به هوشو زرنگ بازیتون در دور زدن همه چی افتخار کنید.....

              • محمد اصغری پاسخ به این دیدگاه 11 8
                پنجشنبه 12 تير 1393-16:43

                "نیش عقرب نه از سر کین است - اقتضای طبیعتش این است"
                ممنون از شما "دلواپس" گرامی برای اظهار فضلتون. جک ماجرا وجود پارتی در اتحادیه اروپا برای بورس بنده بود...بدبخت شهروندان اروپایی که از داشتن چنین پارتی هایی محرومند و یک کله سیاه خاورمیانه ای با رابطه پدر موقعیت انها را تصاحب میکند. شما "دلواپس " بمونید ما هم به زندگی عادیمون ادامه میدیم.رییس جمهور روحانی ریروز فرمودند والله بالله تالله ان هشت سال تمام شده. یکی از مصادیقش میتونه عضویت پسر رییس اسبق در هیئت علمی دانشگاه مازندران با مدرک کارشناسی ارشده در حالیکه صلاحیت امر برای دانشگاه پیام نور احراز نشده باشه..اون هشت سال تمام شده ..بنده هم قرارداد ده ساله دارم برای کار در اینجا تا از امثال شما به دور باشم و در آرامش به زندگی علمیم ادامه بدم..موید باشی

                • مجتبی فاضلپورپاسخ به این دیدگاه 11 6
                  پنجشنبه 12 تير 1393-16:32

                  من همکلاسی ایشون بودم تو کارشناسی. ایشون کارشناسی رو 6 ترمه و با معدل الف به پایان بردند که این امر در تاریخ دانشگاه مازندران و رشته حقوق بی سابقه بوده و در حالیکه باید از سهمیه دانشجویان استغداد درخشان استفاده میکردند برای ارشد از این سهمیه به دلیل اینکه مسئول ستاد جوانان مهندس موسوی بودند در مارندران منع شدند و به نوعی ستاره دار دولت فخیمه احمدی نژاد!. بعد هم به دانشگاه ملی مالزی رفتند نه هر دانشگاهی که رنک 186 جهانی داره. در ضمن ایشون در دانشگاه شرقی درجه سه اگه درس خونده بودند مطمینا اتحادیه اروپا بورسش رو که سالانه تنها به 9 نفر تو این زمینه میده به ایشون نمیداد. حسد به بعضی ها اجازه تفکر رو نمیده بنده خودم همیشه حس رقابت در من بوده نسبت به ایشون اما دلیل نمیشه کور باشم و از ظلمی که بهشون رفته سخن نگم....امیدوارم وقتی اینجوری اونم تو ماه رمضون در مورد چیزایی که نمیدونید قضاوت میکنید به فکر روز پاسخی هم باشید.

                • پنجشنبه 12 تير 1393-1:11

                  1- کی گفته پسر دکتر اصغری بودن مانع از تحلیل اوضاع می شود. تنها چیزی که مانع است اینه که آیا حرف بیربط زده یا تحلیل درستی انجام داده. اگه حرف بیربط زده شایسته نقد است واگر تحلیل درستی کرده شایسته تجلیل.
                  2- نکته اصلی این است که واقعاً آیا تمام کشانی که از میرحسین حمایت کردند جزء فتنه گران هستند یا در آنها تعدادی هم وجود دارند که ورود در فتنه را قبول نداشتند و از فتنه گران و آشوب طلبان و هتاکان به امام و عاشورا و آسیب زنندگان به اموال مردم و قاتلان بسیجیان و مردم بیگناه تبری می جویند و بیانیه های موج آفرین و دشمن شادکن میرحسین را هم قبول ندارند ولی به دلیل تفکر اصلاح طلبی و روح آزادی خواهانه و اعتقاد به انحصارگرایی بخشی از اصولگرایان حامی دولت احمدی نژاد با جریان میرحسین همراهی کردند و در اوائل حضور میرحسین هم همانند خاتمی با آن قلباً مخالف بودند. همه را نمی شود با یک چوب راند کما اینکه در بین اصولگرایان هم انسان های اهل دانسش و بینش و منطقی و اصولی و معتدل خیلی زیاد هستند و نمونه بارز آن شخص رهبری هستند که با بینش وسیع و عمیقی که دارند هم اصولگرا هستند و هم ناقد اصولگرایان و هم ناقد و مقابله گر با فتنه گران و آشوب طلبان 88 هستند و هم دلسوز دولت اعتدال و مشی مشخصی دارند که همه باید به دنبال ایشان باشیم.
                  پسر آقای اصغری آنجا که تحلیل انحرافی به خورد مردم می دهند این است که مسیر خود را به مرکز استان باز می کند و فرماندار مرکز را باقیمانده تفکر اصولگرایانه دانسته و باقیماندن ایشان را تقبیح کرده و نقطه ضعف استاندار میداند. شاید در نگاه اول چنین حالتی وجود داشته باشد و از دیدگاه گروه گرایانه و منقبض و بسته این تحلیل درست به نظر بیاید ولی از نگاه دیگر این حسن آقای استاندار نیز می تواند محسوب شود که خود را اصلاح طلب صرف نمی داند و در بخش اصولگرایان طرفدار ناطق نوری قرار می دهد که دوستان زیادی در بین اصولگرایان دارد و به مطلق کردن اصلاح طلبی هم فکر نمی کند. درصد اصولگرایی استاندار باید بیش از درصد اصلاح طلبی ایشان باشد و اگر نبود مشی اعتدالگرایانه رئیس جمهور می بایست مسیر انتخاب خود رابه سمت انتخاب اصولگرایان معتدل متمایل تر می ساخت. به هر حال فرماندار مرکز استان بنا به دلایل و پشتوانههایی که دارد همانند فرماندار آمل جایگاه خود را تاکنون حفظ کرده است.
                  حالت تعادل و بدون تنش های سیاسی و با آرامش در دانشگاههای دیگر هم حاکم است که با وجود تغییرات به دلیل بدون شائبه بودن آنها و اقناع سازی و استفاده از طیف های مختلف بدون دیدگاه سیاسی و تاکید بر توانمندی نیروها آرامش کامل و بدون تنش های تبلیغاتی له و علیه وجود دارد که سازنده تر می باشد.
                  البته در هر جریانی افراد تندخو و متوقع و فضا ساز هستند که با اتصال خود به استاندار و تحریک تعدادی از دانشجویان و وعده دادن به آنها برای آینده ای نامعلوم و با استفاده از نفوذ خود اقدام به تهیه بیانیه ها و نامه نگاری و ایجاد تردید و برجسته سازی ضعف های مقطعی و تنش های کارکردی تاشی از تغییرات می نمایند که این همیشگی و دائمی است و گریزی از آن نیست و نمی توان در هیچ جریانی همه را راضی نگهداشت. خدا عالم بر همه امور است و باید او را ناظر بر اعمال همه دانست و برای رضایت او گام برداشت و در اجرای عدالت از سرزنش های خار مغیلان ترس و واهمه ای نداشت.

                  • جمعه 13 تير 1393-2:29

                    پدرام عزیز اگر توانسیدیکی از دروس انتخابی دوره کارشناسی ارشد رشته حقوق را را در یکی از دانشگاه های معتبر مالزی مثل UM یا UKM پاس کنی شاهکار کردی در صورتی که چنین معدلی در دوره ارشد در اریان یک امر عادی است. لطفا با تحقیق حرف بزن.

                • چهارشنبه 11 تير 1393-22:21

                  1-بخل و حسادت مازنی ها آدم رو کلافه میکنه. چرا به پسر نخبه دکتر اصغری گیر میدید.
                  2-ای کاش استاندار مازندران هم کمی بخار داشت.

                  • ابوالحسن سليمانیپاسخ به این دیدگاه 19 0
                    چهارشنبه 11 تير 1393-19:42

                    در جایی از متن مقاله آمده سالبه به انتفاع موضوع.صحیحش سالبه به انتفاء موضوع است.انتفاء از نفي است.چون نویسنده دانشگاهی است این تذکر را دادم.ویرایش را جدی بگیریم.

                    • صمد علیپورپاسخ به این دیدگاه 8 2
                      چهارشنبه 11 تير 1393-13:20



                      ما بر این باوریم که دانشگاه نمی تواند نسبت به پرورش اخلاق مدنی و بسط تفکر انتقادی، نقش و رسالتی برای خود قائل نباشد.
                      دانشگاه نمی تواند نسبت به اهمیت آزادی بیان و اندیشه و حق اظهار نظر عنایتی نداشته باشد .
                      دانشگاه می داند که جویبار تولیدات و فرآورده های فکری ، علمی و فرهنگی از چشمه سار حق استفاده از آزادی بیان و آرا و افکار مخالف و مختلف جاری خواهد شد.
                      دانشگاه می داند که می توان قرائت و چهره ای انسانی تر، دلنواز تر، شاداب تر و اخلاقی تر از دین ارائه داد.
                      دانشگاه می داند که ارائه برداشت های غیر عقلانی، تحجر آمیز، ظاهر گرایانه ، قشری و سختگیرانه از مذهب و دین ، آفتی جانسوز و غیر قابل جبران برای دین خواهد بود و ما را از غایت و گوهر دین حنیف و لطیف دور خواهد ساخت.
                      دانشگاه نهادی مدرن ، فلسفی و غیرایدئولوژیک است . دانشگاه ایستگاه گفتگو و پرسشگری و حقیقت خواهی است . دانشگاه مکان امن تضارب و تعاطی اندیشه هاست . و هیچ نهادی در دانشگاه نمی تواند از حق ویژه ای برخوردار باشد .
                      دانشگاه محل پرورش افکار روشنگرانه و عقلانی است . دانشگاه نهادی است که با اختیار تمام و با پرهیز از انحصار و جزم اندیشی ، مسئولیت رشد عقلانیت و مدنیت را در فضایی آزاد و سالم به عهده می گیرد و نیز اخلاق مدنی و روحیه انتقادی را در درون دانشگاه و جامعه توسعه می دهد .
                      و نیز چه زیبا گفته اند : "دستان علم و آزادی ، در دست یکدیگر است ، رشد علم در محیط غیر آزاد ، غیر ممکن است ، علم ذاتا" آزادی طلب است ، اگر علم آمد ، آزادی را با خود به ارمغان می آورد و اگر آزادی آمد ، به علم هم راه می دهد " .
                      " پرسشگری و شک عقلانی بخشی از تعریف نهاد دانشگاهی است . بدون این دو عنصر ، دانشگاه کارکرد واقعی خود را از دست می دهد " .
                      و از هایدگر نقل است که پرسش ، تقوای تفکر است .
                      دانشگاه تکریم کننده تفاوت ها و تمایز ها و اختلاف آرا و عقاید است زیرا که هدف اصلی اش تحقق کرامت انسانی و رسیدن به حقیقت است. و اما وضیعت فعلی دانشگاه های ما با این مفروضات فاصله زیادی دارد .
                      باید تلاش شود تا دانشگاه را به جایگاه راستینش باز گردانیم . پایان دادن به نگاه های امنیتی و انضباطی، و برخورد های صغارت آمیز غیر بشری و خشونت زا و نیز خود برتر بینی و خود برتر اندیشی ، از آرزو ها و آرمان ها ی ما دانشگاهیان و بویژه دانشجویان با مطالبات و خواسته های متنوع و متکثر و به حق است .
                      براین موضوع به این دلیل تاکید دارم که دانشگاه مازندران با حدود هشت هزار دانشجو به عنوان مهمترین واحد آموزش عالی در استان که آئینه ی تمام نمای فخرو عزت و آبروی ماست می تواند در کنار مباحث جدی علمی ، تاثیر بسیار مثبتی در ابعاد فرهنگی و اجتماعی داشته باشد. بر همین اساس شایسته است با انتخاب و انتصاب مدیران خوشفکر فرهنگی ، اجتماعی و علمی ، زمینه فعالیت های فرهنگی و اجتماعی دانشجویان همراه با اتخاذ سیاست های عقلانی و منبسط و نه سختگیرانه و انقباضی در محیطی آزاد و آرام فراهم آید .

                      • چهارشنبه 11 تير 1393-13:3

                        ...
                        فقط مازندنومه

                        • چهارشنبه 11 تير 1393-12:49

                          مازندنومه یکی از فتنه گران است

                          • چهارشنبه 11 تير 1393-12:32

                            ...خدا کند که از سهمیه فرزند استاد بودن برای ادامه تحصیل استفاده نکرده باشی. همین که همه اساتید دانشگاه که در دوره قبل مسئولیت داشتند را مدیران اتوبوسی می دانید نشانگر نداشتن بینش لازم در تحلیل مسایل می باشید شاید برای شما پسر بهتر باشد که مطالعه بیشتری کنید و با این نگاه هیچ گاه دنبال استادی دانشگاه نباش چون فاقد ویژگی های حداقلی یک معلم هستید. موفق باشید. مازند نومه نترس وسانسور نکن بزن

                            • چهارشنبه 11 تير 1393-13:10

                              آقاجان حرف حساب رو گوش بده. چه کار داری پسر زده یا کس دیگر. ایشان می توانست اسمش را نزند، اما مردانگی کرد با اسمش زد. شما به اصل مطلب حرف داری بگو. خیلی مضحکه بعضی کامنتها

                              • محمد اصغری پاسخ به این دیدگاه 11 7
                                چهارشنبه 11 تير 1393-16:12

                                در ضمن فرزندان اساتید سهمیه ای ندارند برای ادامه تحصیل در خارج از کشور لذا سر را راحت به بالین بگذارید که بنده بورس اتحادیه اروپا هستم...

                                • محمد اصغری پاسخ به این دیدگاه 13 6
                                  چهارشنبه 11 تير 1393-16:11

                                  عباس جان ... بنده حقیقتا نمیدانم چرا امثال شما برای دست یازی به اهداف خودتون به مثله کردن حرف نویسنده روی میارید..بنده نوشتم اکثریت مدیران ولی جنابعالی گویا دوست داشتید بنده مینوشتم همه مدیران..اینکه معلم دارای چه صفاتی است و در باب توصیه تان هم به اینکه بنده شغل معلمی پیشه نکنم دقیقا نماینده تفکرات شماست که مبتنی بر اصل "حذف " است. باقی سلامتی شما

                                  • دوشنبه 16 تير 1393-15:59

                                    جناب آقای اصغری چرا عصبانی میشی. به نظرم در حالت عصبانیت صحبت های آدم منطق ندارد

                              • چهارشنبه 11 تير 1393-9:55

                                انشا الله موفق باشند و همه ی اتوبوسی ها پیاده شوند.استاندار مازندران یاد بگیر

                                • چهارشنبه 11 تير 1393-9:33

                                  پسر حاج آقا اصغری هستی دیگه. بایدم بری تورین درس بخونی. چون از ما بهترونی.
                                  مازندنومه داری بد میشی

                                  • چهارشنبه 11 تير 1393-16:46

                                    شما بهتره به سایقه تحصیلی ایشون و بورسی که به دست آوردن دقت کنی. مثل فرزند بسیاری از آقایون از بورس دولت ایران یا پارتی بازی یا حتی پول بابا استفاده نکردن!
                                    کاری نداره، میتونین بازم متهم کنید که خارجی ها به فتنه‌گران بورس میدن و غیره...

                                    • چهارشنبه 11 تير 1393-16:13

                                      چنابعالی هم یخده تلاش کنی یه ده بیست تا مقاله بنویسی و معدل لیسانس و فوق لیسانست بالا باشه شاید بتونی بورس بگیری بلکه اینجوری کامنت ندی

                                    • سیروس میرزاییپاسخ به این دیدگاه 18 2
                                      چهارشنبه 11 تير 1393-9:17

                                      مطلب منطقی و خوبی بود. ما از بیرون به تحولات دانشگاه مازندران نگاه می کنیم و به عملکرد دکتر اصغری و تیمش نگاه مثبتی داریم. استاندار تغییرات را یاد بگیر. هنوز فرماندار مرکز استان را نتوانسه عوض کند. و مدیرکل ارشاد را و....

                                      • ع انسانیپاسخ به این دیدگاه 6 12
                                        چهارشنبه 11 تير 1393-9:9

                                        برادر اصغری:
                                        1-کاش شما پدرتان را ارزیابی نمی کردی و اجازه می دادی این همه ادم در این دانشگاه حرفی را می زدند.
                                        2- روسای دانشکده انتخاب نبودند بلکه تظاهر به انتخابی کردند البته این حق رئیس دانشگاه هست که هر فردی را رئیس دانشکده کند اما انتخابی بودن دروغ محض هست حد اقل من که در دانشکده علوم انسانی هستم.
                                        3- البته نباید از درایت دکتر دیانی گذشت ادم زیرک و کارکشته ای است
                                        4- پدرتان کمی باید از کسانی که خود را به او خیلی نزدیک می کنند به عبارتی می چسبانند، زیرکی به خرج دهد گول انها را نخورد و انها را در مسند های مهم نگمارد انسانهای فرهیخته استحضار دارید ابا دارند از دستمال بدستی و...
                                        امید وارم موفق باشید

                                        • شنبه 24 مرداد 1394-23:25

                                          در دانشگاه انتخاب مدیران سلیقه ای کاملا سیاسی است در دانشکده اقتصا د پروفسور صمیمی بر کنار شد کی امد ؟؟؟؟
                                          در معاونت ها هم سلیقه بر عقلا نیت سبقت گرفته بود


                                        ©2013 APG.ir