تعداد بازدید: 3620

توصیه به دیگران 4

چهارشنبه 11 تير 1393-12:48

کارگاه سازندگی در قائم شهر

تکذیب شایعات/ حسینی: یار دوازدهم شورا هستم

در گفت و گو با شهردار قائم شهر مطرح شد: در عرض 8 ماه، 3 بوستان احداث کردیم/ بودجه امسال شهرداری قائم شهر 65 میلیارد تومان است/اتوماسیون اداری شهرداری قائم شهر امسال اجرا می شود/هر شب 170 تن زباله جمع می کنیم/ دومین جشنواره کلیا در فصل برداشت نیشکر برگزار می شود.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی: سید جعفر حسینی 8 ماهی است که به عنوان شهردار قائم شهر به فعالیت مشغول است و این روزها عملکرد او را برخی رسانه های استان زیر سئوال برده اند. در یک عصر تابستانی در دفترش با او گفت و گو کردیم و حسینی به پرسش های و ابهامات موجود پاسخ داد. هر چند نوک حمله برخی انتقادها و پرسش های موجود نه به او،  بلکه به عملکرد شورای شهر قائم شهر بر می گردد. به خاطر کوتاه تر شدن مصاحبه، پرسش های مازندنومه را حذف کردیم و پاسخ های سیدجعفر حسینی در پی آورده می شود.

*آسفالت تلفنی
یکی از وظایف ذاتی شهرداری، بهبود وضعیت امور و مرور و مسیرها و آسفالت معابر شهری است . ما از ابتدای امسال حدود 90 هزار مترمربع از معابر و خیابان ها را آسفالت کردیم که نسبت به دوره مشابه سال قبل، 50 هزار متر مربع(بیش از دو برابر) افزایش داشتیم.

یکی از افتخارات ما امروز، همین نهضت آسفالت  است و برای نخستین بار ما تلفنی لکه گیری و آسفالت را اجرا می کنیم، یعنی شهروندان می توانند تلفنی به ما گزارش بدهند و همکاران واحد عمران شهرداری، ضمن نوبت دهی، در سریع ترین زمان به لکه گیری و آسفالت اقدام می کنند.

*8 ماه، 3 پارک
در حوزه فضای سبز، شعار ما هر محله، یک بوستان است. باور داریم که باید برای همشهریان، فضای سبز کافی و مجهز به وسایل ورزشی و بازی کودکان، جهت پارک درمانی ایجاد شود.
در مدت 8 ماهی که در سمت شهردار قائم شهر مشغول خدمت هستم، 3 بوستان احداث شده است و 5 پارک هم برای امسال طراحی و برآورد هزینه شده که پس از تصویب شورای شهر، به مرحله اجرا در می آید.

قابل ذکر است که در دوره 6 ساله شورای سوم، تنها 2 پارک در قائم شهر احداث شد، ولی ما توانسته ایم در 8 ماه،  3 پارک را احداث و 5 پارک را طراحی کنیم. اگر حمایت ها بیشتر شود، مطمئن باشید که خدمات شهرداری هم بیشتر خواهد شد.

*اعتبار طرح تفصیلی تا سال 95
طرح جامع قائم شهر در سال 68 به تصویب رسید. طرح تفصیلی شهر نیز در سال 75 تصویب و در سال 85 تجدیدنظر شد.  افق طرح جامع قائم شهر سال 90 بود که با پی گیری های شهرداری، تجدید نظر این طرح، امسال در دستور کار اداره کل راه و شهرسازی قرار گرفت.

طرح های تفصیلی در 3 بخش قابل ارزیابی است: اول بحث ضوابط و مقررات که شهروندان بر اساس ضوابط ساخت و سازها را انجام می دهند و مقررات و قوانین اعمال می شود.
دوم بحث تعیین کاربری هاست که دستگاه های دولتی و شهرداری نسبت به تملک کاربری ها و تامین سرانه مورد نظر اقدام کنند که معمولا به دلیل مشکلات مالی، موفقیت در این حوزه کم تر است.

 موضوع سوم شبکه معابر و تعریض و بازگشایی این معابر بر اساس طرح تفضیلی است. شهروندانی که قصد احداث بنا را دارند، باید نسبت به تعریض ملک اقدام کنند. شهرداری معمولا" برای تملک املاک تعریضی، بودجه کمی اختصاص می دهد که باعث می شود ما در این بخش هم موفقیت کم تری داشته باشیم.

طرح تفصیلی قائم شهر تا سال 95 اعتبار دارد و شهرداری هم اکنون بر اساس آن اقدام می کند.



*اتوماسیون اداری، تا آخر امسال
یکی از برنامه ها و اقدامات شهرداری، اجرای سیستم اتوماسیون و یکپارچه سازی امور مالی است. با این کار شفاف سازی عملکرد مالی شهرداری به گونه ای می شود که مسئولان مرتبط، هر لحظه می توانند عملکرد ما را مونیتور و رصد کنند.

سیستم یکپارچه سازی شهرسازی به منظورصدور پروانه ساختمان و اتوماسیون اداری را تا آخر امسال اجرا می کنیم. فعلا" مجوز شورا را گرفته ایم و در حال انتخاب پیمانکار هستیم.

* ادامه آزادسازی سیاهرود
در بحث آزادسازی حریم سیاهرود، دو ملک از قبل باقی مانده که همکاران شهرداری در حال توافق و تملک آن هستند. البته آزادسازی در یک سمت سیاهرود است و اجرای طرح در سمت دیگر آن بنا به دلایل بودجه ای مدنظر نیست. این نکته را هم اضافه کنم که بودجه امسال شهرداری قائم شهر 65 میلیارد تومان است.

*چالش در پسماند
ما در موضوع پسماند دچار مشکل و چالش هستیم. میزان زباله سرانه هر شهروند قائم شهری 850 گرم است و ما هر شب 170 تن زباله جع آوری می کنیم.

طرح تفکیک زباله از مبدا را در 6 ماه اول امسال به صورت آزمایشی در برخی محلات شهر اجرا می کنیم.

*ساماندهی چهارشنبه بازار سنتی
یکی از اقدام های مثبت شهرداری، ساماندهی چهارشنبه بازار است که از ابتدای انقلاب مردم، گرفتار آن بودند، چرا که امکان تردد وجود نداشت.

این اقدام با همکاری نیروی انتظامی، کسبه و اصناف، اداره صنعت، معدن و تجارت، شورای شهر، و حمایت فرمانداری اجرا شد که مردم نیز استقبال خوبی از خود نشان دادند.

*کافی نبودن اعتبار فرهنگی
تلاش شهرداری این است که در حوزه فرهنگ و ورزش، حضور پررنگ تری داشته باشد.امسال نخستین سال فعالیت معاونت فرهنگی ماست و به همین دلیل میزان اعتبار تخصیصی شورا، کافی نیست که امیدواریم در سال های آتی با تخصیص اعتبار بیشتر، شهرداری فعالیت های فرهنگی ارزشمندی را انجام دهد و ما شرمنده اهالی فرهنگ و هنر نشویم.

افق دید ما اجرای برنامه های فرهنگی و هنری در همه زمینه ها و نه فقط مناسبت هاست، ولی فعلا" با مشکل اعتباری مواجهیم و تنها در مناسبت ها برنامه داریم.

تصمیم داریم امسال هم جشنواره فرهنگی-بومی کلیا را که از سال گذشته کلید خورد، در زمان مناسب و در فصل تولید شکر قرمز برگزار کنیم.

* تکذیب شایعات
من خودم را عضو دوازدهم شورا می دانم و امیدوارم با همکاری هم بتوانیم شهری در شان مردم قائم شهر بسازیم. برای یکایک اعضای شورا، حتی مخالفانم احترام قائلم و باور دارم انتقاد سالم باعث پیشرفت می شود.

در بحث استیضاحم، دو سئوال از سوی شورای شهر مطرح شد که من در جلسه 31 خرداد ماه امسال به هر دو سئوال پاسخ دادم و سئوال کننده ها هم قانع شدند.

شایعه مهلت چند ماهه شورا به بنده به خاطر تغییر عملکردم را رد می کنم و اصلا" در بحث استیضاح، مهلت 3-2 ماهه مفهومی ندارد!

در موضوع استیضاح، به احدی وعده ندادم تا نگاه مثبت تری نسبت به من داشته باشد و هرگونه شایعه را در این زمینه تکذیب می کنم.

 در حد توان مشغول خدمت به شهروندان هستم و تصور می کنم به مراتب بهتر از شهرداران پیشین انجام وظیفه می کنم.

به گمانم، مخالفت ها علیه من چه در رسانه ها و چه در جاهای دیگر، ریشه در موارد قانونی ندارد و شاید در سهم خواهی ها و اختلاف سلیقه ها و مواردی از این دست ریشه داشته باشد.

ملاک ما بودجه و قانون است و بخش اصلی مشکلات ایجاد شده و اعمال فشارها، به یکسان نبودن و مغایرت در سلیقه ها مربوط است، وگرنه عملکرد ما در راستای نیاز شهر و شهروندان و بر اساس مقررات است.

هم اکنون نیروهای شهرداری با انگیزه کافی مشغول خدمت رسانی هستند و ما طبق قانون حقوق، پاداش، اضافه کاری ها و .. را در موعد مقرر پرداخت می کنیم .


  • جمعه 13 تير 1393-16:16

    آقای شهردار وعده های خوبی داد اگه فوری عمل کنه. ما راهی جز انتظار تا نقش آفرینی های بعدی نداریم!

    • جمعه 13 تير 1393-12:8

      ما به اعضای شورا رأی دادیم تا برای همه مفید باشند نه دست یکی را گرفته و بی خیال دیگران، همانند اعضای شورای قبلی که آخر کار گرفتار شدند.

      • جمعه 13 تير 1393-12:7

        به نظر می رسد با تغییر در حال انجام، مثل آقایان احمدی و فضلی موتور دیزلی شهرداری حرکتش را شتاب بخشد.

        • جمعه 13 تير 1393-1:23

          در زمانی که روحانی طرفدار سردار سازندگی رییس دولت شد اعضای شورای شهر و شهرداری باید به فکر سازندگی شهر باشند و دست اندرکاران فرهنگی به جای برگزاری جشن ها و صرف هزینه های یک بار مصرف، اقدام به نصب تابلوهای راهنمای فضاهای فرهنگی مانند مساجد نمایند تا گردش گران سر در گم نباشند و به اوقاف و سازمان تبلیغات بگویند مساجد را ساماندهی کنند تا چندمنظوره شده و شبانه روزی به مردم خدمت دهند و اگر نمی شود به زمینی مانند مدارس که امکانات و نگهبان دایمی دارد منتقل شود.

          • جمعه 13 تير 1393-1:18

            بیشتر مشکل ها مربوط به اعضای شورایی است که ما انتخاب کردیم یا با رای ندادن، آمدند. کسی نیست بفهماند شما اجازه مداخله ندارید و در پی پارتی بازی نباشید؟ چه کسی است که به آنها بگوید شما به جای این که در تصمیم گیری از مشارکت ما استفاده ببرید حتی خبرنگاران را دعوت نمی کنید؟ به جای این که نظارت کنید تا صرفه جوی و درست مصرف کردن فرهنگ شود هر اتاق ساختمان میدان طالقانی شهرداری را که ماهی چند میلیون تومان اجاره اش هست تبدیل به پاتوق خصوصی عضو شورا کردید و شرکت تعاونی پایین شورا بدون پرداخت اجاره در اختیار گذاردند.

            • جمعه 13 تير 1393-1:12

              آقای شهردار، نیروهایی که بدون آگهی و مسابقه وارد شهرداری شدند را چرا بیرون نمی کنید؟ چگونه خود را بهتر از شهرداران قبلی می دانید؟

              • جمعه 13 تير 1393-1:9

                شهردار جان، از پاکی و صداقتتان تشکر؛ اما تو که معاون فنی شهردارمان بودی انتظار داریم در اجرای طرح جامع برای تعریض و تملک سماجت کنی.

                • جمعه 13 تير 1393-1:7

                  مازندنومه جان، اگر توانستی مصوبه شورا راجع به استیضاح یا سوال را منتشر کن تا مردم بدانند چه خبر است.

                  • دوست میرزاییپاسخ به این دیدگاه
                    جمعه 13 تير 1393-1:6

                    آقای شهردار اگر به اعضای شورا باج نمی دهی کارگران شهرداری با دستگاه ها در فنی و حرفه ای 22 بهمن ساری چه می کرد؟

                    • جمعه 13 تير 1393-1:3

                      آیا حق مردم قائم شهر نیست هزینه کمتری برای آشغال بپردازند؟ چه وقت طرح تفکیک از مبدا کامل می شود؟

                      • جمعه 13 تير 1393-1:2

                        ما نفهمیدیم چرا دستگاه های فرهنگی مثل سازمان تبلیغات و ارشاد و اوقاف و...پول های فرهنگی را بدون نظر شوراها در جاهای کم اهمیت تر خرج می کنند؟

                        • جمعه 13 تير 1393-1:0

                          آقای شهردار، پول شهرداری محدود است؛ کمی از پول وقف که باید برای کار خیر خرج شود و در اختیار متولیان است را بردارید و برای کارهای فرهنگی خرج کنید.

                          • جمعه 13 تير 1393-0:57

                            یک کم کمک به دستگاه ها یا کارهای غیر اصلی را کم کنید و طلب ها را از بدهکاران به شهرداری دریافت کنید تا کارهایی مثل آزاد سازی حریم سیاه رود را تمام و مانند بابل یا بابلسر به قایق رانی و گردش گری و استفاده حمل و نقل بدل شود.

                            • جمعه 13 تير 1393-0:54

                              آقای شهردار: به دلیل مغایرت طرح تفصیلی با طرح جامع و تعرفه عوارض با قانون، دیوان عدالت اداری آن را ابطال کرد. هنگام طراحی طرح تفصیلی بدون نظر خواهی از شورا مالکیت زمین ها طبق سند مالکیت مشخص نیست. چه وقت این ها حل می شود؟

                              • جمعه 13 تير 1393-0:50

                                ما که در شهرک یثرب ساکنیم دیدیم شهرداری از گذشته با تعاونی مسکن همراهی می کرد تا فضای سبز و دیگر کاربری های عمومی را فروخته و هنوز جلوی زمین خواری را نمی گیرد.

                                • جمعه 13 تير 1393-0:48

                                  دست آقای شهردار درد نکنه که تلفن 3 رقمی خدماتی روابط عمومی را راه انداخت. ولی ما چه چند بار زنگ زدیم یا کارمان حل نشد یا نتیجه قضیه مان را نفهمیدیم.

                                  • جمعه 13 تير 1393-0:47

                                    ما که از رینگ شمالی شهر رد می شویم علاوه بر دست اندازهای سرعت گیر که بدون علائم هشدار دهند قبلی احداث شد، وارد چاله چوله ها شده که کمک های خودرو را از کار انداخت.

                                    • سوادکوهی کیجاپاسخ به این دیدگاه
                                      جمعه 13 تير 1393-0:3

                                      از زحمات شما و همکارانتون نهایت سپاس و تشکر رو داریم. من خود شاهد اسفالت تلفنی شما بودم که واقعا در کمال ناباوری عالی بود. امیدواریم مدیرانی با این خط مشی که برای مردمشون ارزش قائلن در مملکتمون بیشتر و بیشتر شه تا دیگه جا برای مدیران انچنانی نباشه. خدا قوت

                                      • پنجشنبه 12 تير 1393-18:38

                                        اعزام کارگران فضای سبز به فنی و حرفه ای ساری را ذکر نکردید

                                        • شهابی-آلمانپاسخ به این دیدگاه 1 0
                                          پنجشنبه 12 تير 1393-9:23

                                          از همه کسانی که به فکر تمیزی و توسعه شهرمان هستند تشکر میکنم. از را دور دست همه را می بوسم.

                                          • پنجشنبه 12 تير 1393-2:2

                                            از زحت کشان شهردرای تشکر میکنیم. اما آقای شهردار لطفا وضعیت باجه های بانک داخل شهرداری را سامان دهید. وقت ملت تلف می شود

                                            • چهارشنبه 11 تير 1393-19:9

                                              اززحمات شهرداروشورای شهر تشکرمی کنم وعلاوه برکارهای عمرانی به کارهای فرهنگی هم اهمیت بدهندودرسال فرهنگ به مشکلات فرهنگی ودینی مردم هم اهمیت بدهندنگویندوظیفه شورا و شهرداری مسایل فرهنگی و مذهبی نیست و اینها مربوط به سازمان های فرهنگی دولتی میباشد نه این حرف اشتباه است بلکه شهرداری از بودجه همین مردم اداره میشود وبایدازپول مردم برای نشاط وشادی وفرهنگ ودین همین مردم هزینه وخرج کند همان طور که جشن نیشکرکه مربوط به فرهنگ بومی ومحلی ما واجداد ما میباشد را برگزار میکند بایدیادوخاطره ایثارگران و شهیدان را گرامی داشته باشندویاد دوستان باشد اگرامروزاز اعضای شورای شهر وشهردارهستند وامنیت برجامه حاکم هست همه اینها رامدیون خون پاک شهداوایثارگران گمنام و بی نام نشان میباشندکه بایدپاسخگو این عزیزان درصحن استیحضای واقعی وحقیقی در روز قیامت باشند ارادتمند شهروند


                                              ©2013 APG.ir