تعداد بازدید: 2415

توصیه به دیگران 0

شنبه 14 تير 1393-8:33

رییس بیمه سلامت در همایش ما دل آرامیم:

در دو دولت گذشته کمترين توجه به بخش سلامت شد

انوشیروان محسنی: متاسفانه در دولت‌هاي نهم و دهم توجه به بخش سلامت در اولويت‌هاي 9 و 10 قرار داشت.


 

مازندنومه، سرویس سیاسی: به همت حزب مردم‌سالاري و با حضور شخصيت‌هاي سياسي، اجتماعي و فرهنگي، همایش ما دل آرامیم در پاسخ به همایش دلواپسان برگزار شد.

در این همایش که چهره های مختلف سیاسی، از جمله حسن قشقاوی سخنرانی کردند، انوشیروان محسنی -رييس بيمه سلامت وعضو شوراي مرکزي حزب مردم‌سالاري- با بيان اينکه يکي از شاخص‌ها و معيارهاي اساسي و مهم در ارزيابي عملکرد يک دولت، شاخص موفقيت و توجه آن دولت در مسائل اجتماعي است، اظهار کرد: مهمترين مولفه‌هاي حوزه اجتماعي، سلامت، امنيت و آموزش است.

وي با اشاره به مولفه سلامت اظهار کرد: اگر نگاهي به وضعيت سلامت به عنوان يک دغدغه و نگراني و دلواپسي آحاد جامعه داشته باشيم متوجه مي‌شويم دولت‌هاي نهم و دهم به چه ميزان به اين موضوع توجه داشته و در دولت تدبير و اميد در چه جايگاهي قرار دارد و چه ميزان به اين موضوع توجه مي‌شود.

به نوشته روزنامه مردم سالاری، نماينده ادوار مجلس شوراي اسلامي با انتقاد از ميزان توجه دولت‌هاي نهم و دهم به موضوع سلامت با وجود درآمدهاي ارزي بالاي دو دولت گذشته گفت: متاسفانه در دولت‌هاي نهم و دهم توجه به بخش سلامت در اولويت‌هاي 9 و 10 قرار داشت. با وجود درآمدهاي ارزي بالغ بر 900 ميليارد دلار دولت، ما شاهد هيچگونه دلواپسي در ميان حاميان دولت نبوديم و برخلاف تاکيدات مقام معظم رهبري، در دو دولت گذشته کمترين توجه از سوي دولت به بخش سلامت معطوف بود.

محسني‌بندپي با اشاره به نگراني‌ها در حوزه سلامت گفت: عدم پوشش بيمه همگاني، لاغر شدن دست سلامت و پرداخت هزينه‌هاي سلامت توسط مردم مهمترين نگراني‌ها در حوزه سلامت است.

وي با اشاره به استراتژي دولت يازدهم در بخش نظام سلامت با توجه به نگراني‌هاي موجود اظهار کرد: دولت سه استراتژي پوشش بيمه‌اي فراگير، توجه به بسته خدمتي بيمه‌اي و حفاظت از مردم در برابر پرداخت هزينه‌هاي درماني را، مورد توجه قرار داده است.

 


  • شنبه 14 تير 1393-21:45

    طرح ارجاع پزشک خانواده روستایی که از گذشته همه را فلج کرده بود به شهری سرایت کرد و میلیارها تومان از حساب بیت المال خرج می گیره و نارضایتی عمومی را در خدمت رسانی درمان به دنبال داره.

    • شنبه 14 تير 1393-20:36

      اگر بیمارستان ها صرفه جویی کنند می توانند هزینه کمتری به مردم تحمیل کنند.

      • شنبه 14 تير 1393-20:34

        آره راست می گی. پزشک می گه بیمه ها ما را تهدید می کنن که داروهای مورد نیاز را کم بنویس. چون درآمد بیمه ها بیشتر بشه.


        ©2013 APG.ir