تعداد بازدید: 3180

توصیه به دیگران 0

دوشنبه 16 تير 1393-8:52

دردسرهای تور مازندران

احتمال تعلیق فدراسیون دوچرخه‌سواری!

دبیر فدراسیون دوچرخه‌سواری: باید هرچه سریع‌تر جوایز دلاری تور مازندران به رکابزنان خارجی پرداخت شود، در غیر این‌صورت احتمال تعلیق فدراسیون وجود دارد/ما به مدیر کل ورزش و جوانان و رئیس هیأت مازندران اعتماد کردیم.


مازندنومه، سرویس اجتماعی: تور دوچرخه‌سواری مازندران که در رده سنی جوانان برگزار می‌شود، در سال گذشته و در بیستمین دور برگزاری خود به دلیل تأمین نشدن اعتبارات لازم برای پرداخت جوایز مشکلات فراوانی را رقم زد و جدا از بحث برگزار نشدن مراسم اختتامیه، جوایز دلاری نفرات برتر نیز پرداخت نشد و نفرات اول تا سوم تور که از قزاقستان و ازبکستان بودند بدون دریافت جوایز راهی کشورهای خود شدند.

 با گذشت 9 ماه از برگزاری این مسابقات هنوز هم کشمکش‌ها بر سر پرداخت جوایز دلاری تور میان هیأت دوچرخه‌سواری مازندران و اداره کل ورزش و جوانان این استان وجود دارد.

در این میان فدراسیون نیز با اولتیماتوم‌هایی که فدراسیون جهانی داده تصمیم به مداخله گرفته تا به کمک وزارت ورزش چاره‌ای بیندیشند زیرا به خاطر این مشکل احتمال رویارویی آن با عنوان تعلیق وجود دارد.

اصغر خالقی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی ایسنا درباره‌ آخرین وضعیت پرداخت جوایز دلاری تور مازندران اظهار کرد: نماینده‌ی فدراسیون جهانی در تور آذربایجان طی صحبتی با خسرو قمری، رئیس فدراسیون گفت، جوایز دلاری دوچرخه‌سواران خارجی را تأمین کنید تا تعلیق نشوید. بر این اساس قرار شده وزارت ورزش مبلغی را تعیین و به حساب ما بریزد و مقداری هم خود فدراسیون تأمین کند تا جوایز دلاری خارجی‌ها را پرداخت کنیم.

خالقی در پایان به این پرسش که وقتی اعتبارات لازم برای تور مازندران فراهم نبود چرا اقدام به برگزاری آن کردید؟ گفت: ما به مدیر کل ورزش و جوانان و رئیس هیأت مازندران اعتماد کردیم اما نتوانستند اعتبارات را تأمین کنند. در حال حاضر نیز فدراسیون جهانی، فدراسیون را می‌شناسد و احتمال دارد تعلیق شود، زیرا در جلسه‌ی هیأت رئیسه کنفدراسیون دوچرخه‌سواری آسیا به چند کشور فرصت 6 ماهه برای پرداخت جوایز تور خود داده شد و در صورتی که آن کشورها در این 6 ماه کاری انجام ندهند تعلیق می‌شوند. احتمال دارد در بازی‌های آسیایی اینچئون نیز این اولتیماتوم به ماه هم داده شود.

خالقی درباره‌ی مشخص نبودن وضعیت تیم ملی جاده نیز بیان کرد: دوچرخه‌سواری جاده ایران در آسیا حرف اول را می‌زند و نفرات ملی‌پوش در باشگاه‌های خود مشغول تمرین هستند. ما در بازی‌های آسیایی به 2 نفر در استقامت جاده و یک نفر در تایم تریل احتیاج داریم. بر این اساس 4 نفر در استقامت جاده و 2 نفر را برای تایم تریل در نظر گرفته‌ایم تا از میان آن‌ها نفرات اصلی مشخص شوند. در مورد مربی تیم ملی جاده نیز هنوز مشخص نیست چه کسی انتخاب می‌شود اما 100 درصد داخلی خواهد بود.



    ©2013 APG.ir