تعداد بازدید: 3340

توصیه به دیگران 0

دوشنبه 16 تير 1393-19:20

ارسطو قادری:

مذاکره کنندگان در صف مقدم مبارزه هستند

فرماندار میاندورود: برخی فکر کرده اند اعتدال به معنای مخالفت با نظام جمهوری اسلامی است، در حالی که این برداشت ها به دلیل منافع حزبی و سیاسی است


 

مازندنومه؛ سرویس سیاسی، محمداسماعیل بخشی سورکی: عصر امروز ارسطو قادری –فرماندار میاندورود- به همراه غلامیان معاون و ولی زاده شهردار سورک از دفتر خبرگزاری فارس مازندران در ساری بازدید کرد.

فرماندار میاندورود در این دیدار با بیان اینکه نسبت به رسانه و مطبوعات نگاه مثبتی دارم افزود: خبر برای جامعه و مردم بسیار مهم است و باید تلاش کرد تا اطلاع رسانی فضای جدیدی در جامعه ایجاد کند.

قادری تاثیرگذاری خبر در جامعه و کشور را بسیار مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: ممکن است خبری تیتر شود که جوی ایجاد کند و فضای عمومی جامعه را تغییر دهد و این خود بیانگر میزان نقش آفرینی خبر در کشور است.

وی با بیان اینکه اگر در مسیر خبر نویسی با صداقت گام برداریم هم مردم از ما راضی خواهند بود و هم خود از این موضوع خرسند خواهیم شد افزود: این بسیار مهم است که در نظریه پردازی و تحلیل ها حفظ نظام و ارزشهای اسلامی مورد نظر قرار گیرد.

نماینده دولت تدبیر و امید در میاندورود ادامه داد: اگر در اطلاع رسانی سلایق را در فضا دخیل کنیم حتما عده ای به عنوان دوست و عده ای هم به عنوان دشمن در مسیر با ما خواهند بود.

وی تصریح کرد: نیاز است تا ضمن رعایت مصالح و حفظ سلایق شخصی سیاسی با رویکرد حفظ نظام و دستاوردهای آن مشوق مردم در این مسیر باشیم.

قادری به تفاوت خبرگزاری ها و سایت های خبری در کشور اشاره کرد و گفت: اقبال مردم به سمت و سوی خبرگزاری ها بیشتر است و حساسیت خاصی نسبت به این امر وجود دارد اما ممکن است از سایت های خبری عده ای با رویکرد خاص سیاسی بازدید کنند.

وی گفت:سایت های سیاسی ممکن است با یک فضای سیاسی خاصی راه اندازی و اداره شود اما فضای سیاسی خبرگزاری ها باید فارغ از این مسیر و در راستای احیای ارزشهای دینی و سیاسی انقلاب باشد.

فرماندار میاندورود تاکید کرد: باید تلاش کرد تا سلیقه های سیاسی کمتر در این مسیر دخیل شود تا با تحلیل درست و منطقی کمک حال کشور و مسئولان نظام بود.

وی به سیطره قدرت های استعماری بر رسانه های جهان اشاره کرد و گفت: بیش از 95 درصد رسانه های جهان در اختیار امریکا و هم پیمانانش است، در حالی که کمتر از تنها یک درصد این رسانه ها در اختیار کشور ماست و باید تلاش کرد تا با همین بضاعت اندک حقانیت جمهوری اسلامی و نظام ولایت فقیه را به گوش جهانیان رساند.

* عده ای از رسانه ها و افراد در جامعه سنگ اندازی می کنند

قادری در بخش دیگری از سخنان خود به رویکرد نظام و مسئولان کشور در راستای رسیدکی به مشکلات اقتصادی مردم اشاره کرد و گفت:کشور به این نتیجه رسیده است که باید امروز به اوضاع اقتصادی مردم سر و سامان داد.

وی با اشاره به برداشت اشتباه برخی از افراد و رسانه ها از شعار اعتدال دولت تدبیر تصریح کرد: برخی فکر کرده اند اعتدال به معنای مخالفت با نظام جمهوری اسلامی است، در حالی که این برداشت ها به دلیل منافع حزبی و سیاسی است.

نماینده عالی دولت در میاندورود به تلاش همه جانبه دولت در همه زمینه ها با تمام توان اشاره کرد و گفت: مذاکره کنندگان ارشد نظام در عرصه سیاسی امروز با اختیاراتی که رییس جمهوری به آنها داده است و با حمایت و پشتیبانی رهبری در صف مقدم مبارزه هستنند اما باز هم مشاهده می کنید که عده ای از رسانه ها و افراد در جامعه سنگ اندازی می کنند و در راستای تخریب دولت و تیم مذاکره کننده گام برمی دارند.

وی ادامه داد:راهی که دولت انتخاب کرده است با حمایت رهبری است که امیدواریم به نتیجه مطلوب برسد.

*رسانه ها و خبرنگاران فراجناحی عمل کنند

فرماندار میاندورود به لزوم فراجناحی بودن رسانه ها و خبرنگاران تاکید کرد و گفت: باید واقعیات را برای مردم بیان کرد، چرا که تنها در این صورت است که اقبال مردم بیشتر خواهد بود.

وی با بیان اینکه بنده از جریان خاصی در منسب دولتی قرار گرفته ام اما نگاه بنده نباید به مردم سیاسی باشد، افزود: باید از همه ظرفیت ها برای آبادانی شهرستان و کشور استفاده کرد.

قادری به مدیریت فضای شهرستان پس از تصدی مسئولیت فرمانداری اشاره کرد و گفت: مدت ها زمان صرف شد تا با جمع شدن فضای قبل شعار دولت در میان مردم برده شود و این ادعا را دارم که امروز در شهرستان میاندورود فضای جدیدی ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه یکی از محاسن دولت تدبیر و امید این بوده است که در های اتاق مسئولان در طول هفته به روی مردم باز است افزود: آسیب ها فراوان است اما شایسته است که نقدها نیز دلسوزانه باشد.

*دغدغه مردم، دغدغه بنده است

فرماندار میاندورود به برنامه کوتاه مدت خود در راستای تجمیع آبهای سطحی شهرستان اشاره کرد و گفت: شاید عمر مدیریتی بنده اجازه ندهد اما اکنون در حال بسترسازی زیرساخت های شهرستان هستیم.

  قادری در خصوص جاده گهرباران اظهار داشت:دغدغه مردم دغدغه بنده است، اما این جاده فضای خاصی دارد.

نماینده دولت تدبیر و امید در میاندورود گفت:این جاده در قدیم با نگاه محلی و بومی ساخته شده بود اما اکنون با توسعه روستاها و استقرار صنایع و شرکت های صنعتی و همچنین توسعه ساحل تردد وسایل نقلیه مانند جاده های اصلی شهرستان های دیگر است.

وی با بیان اینکه در این خصوص مکاتبات لازم با استاندار و نمایندگان مجلس انجام شده است، افزود: آنچه مشخص است این است که استفاده از این جاده در مسیر منافع ملی است و شایسته است که جهت تعریض و توسعه آن نیز از اعتبارات ملی بهره گرفت، چرا که اعتبارات اندک استانی و شهرستانی پاسخگو نخواهد بود.

قادری به ایجاد آرام سازها در این مسیر هم اشاره کرد و گفت: برای برچیدن این آرام سازها از سوی مسئولان استانی تحت فشارم اما با تایید این مطلب که به لحاظ فنی انجام اینکار قابل پذیرش نیست و با توجه به مسایل سنگین اعتراضات مردمی و شدت تصادفات مجبور به انجام اینکار شده ایم، چرا که اگر اینکار هم صورت نگیرد با مشکلات امنیتی در شهرستان مواجهه خواهیم شد.

وی ابراز داشت:برخی از کارها مانند خط کشی،نصب عائم هشدار دهنده و همچنین ایجاد روشنایی در چهار راه ورکلا انجام شده است اما همه این کارها مسکن هستند و برای تعریض این مسیر باید از اعتیارات کشوری استفاده شود.

قادری همچنین به مدیریت بحران سیل اخیر در میاندورود هم اشاره کرد و گفت: شما کمتر سراغ دارید تا حادثه ای مانند سیل رخ دهد و مردم به جای اینکه علیه دولت باشند له دولت شعار می دهند.

وی در خصوص پروژه ماهان نیز اظهار داشت:این پروژه با منابع شخصی بخش خصوصی در حال پیگیری است که با فضای ایجاد شده پیشرفت فیزیکی خوبی داشته است و در حال حاضر نیز در حال فعالیت هستند.

قادری ابراز داشت:شهرستان پتانسل خوبی دارد و امیدواریم در آینده نزدیک با افتتاح شرکت البرز ایرانیان شهرستان از بن بست های ایجاد شده خارج شود.

وی همچنین با بیان اینکه وقتی فرمانداری مستقر می شود باید زیرساخت ها هم آماده شود افزود:هنوز مراجعات مردمی به ساری وجود دارد و تلاش می کنیم تا با استقرار دستگاه های اجرایی از میزان مشکلات بکاهیم.

فرماندار میاندورود در پاسخ به سوالی در خصوص تغییر کاربری زمین پروژه خودروسازی سایپا شمال نیز اظهار داشت:از این مورد اطلاعی ندارم اما برخی موارد وجود دارد که مسئولان استانی باید تصمیم گیری کنند.

 


  • پنجشنبه 19 تير 1393-0:36

    علی عمو صادقی این قادری و بخشی اب و نون نمیش .بزرگ فکر کن و خبرهای بزرگ رو کار کن .نه اخبار از روستای سورک

  • سه شنبه 17 تير 1393-13:12

    برای جناب آقای مهندس قادری که خود از یادگاران 8 سال دفاع مقدس است آرزوی توفیقات روزافزون دارم...

    • جمعه 20 تير 1393-0:15

      اگه از قدرت فكر و سختكوشي اي فرماندار خبر داشته باشي هيچوقت همچين حرفي نميزدي، سطح قادري از استان هم بالاتره، قادري مياندورود رو متحول كرده ، استاندار بايد اونو به جايي بالاتر شيفت كنه مثل فرمانداري ساري


    ©2013 APG.ir