تعداد بازدید: 6680

توصیه به دیگران 5

سه شنبه 17 تير 1393-9:21

چهره به چهره با مدیرکل جدید فنی و حرفه ای مازندران

مردی بدون گذشته

رضا گرزین: شریعت نژاد مشاور من است/80 درصد انرژی مدیران، در جهت ابقای خودشان است/هیچ فشار سیاسی در عزل و نصب‌ها نداشتم/نیرو و تجهیزاتی از شهرداری قائم شهر به ساری نیاوردیم/ وام های کارآفرینی که در زمان دولت قبل پرداخت می شد به بیراهه رفت/در هشت سال دولت قبلی، کشور تونل وحشت را گذراند/ربیع فلاح شخصی باتجربه اجرایی است و سیاسی نیست/اگر نگاه انتخاباتی داشتم هرگز به سازمان نمی آمدم.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، سردبیر+کلثوم فلاحی: «سال 89 وقتی مسئول فنی و حرفه‌ای قائمشهر بودم در مراسم عزل من گفتند: «گرزین فرد بسیار توانمند و موفقی است، اما شرایط سیاسی کشور به ما اجازه نمی‌دهد از او استفاده کنیم».

این جمله مقدمه صحبت ها و طرح پرسش های ما از رضاگرزین -مدیرکل فنی و حرفه ای مازندران- بود. هر چند این اداره کل ارتباط ارگانیکی با سیاست ندارد، ولی حداقل سه مدیرکل اخیر آن از فعالان سیاسی استان بوده اند: علی صابری، عبدالرضا شریعت نژاد و رضا گرزین.

گرزین اما خود ادعا دارد که به هیچ وجه در فنی و حرفه ای کار سیاسی نخواهد کرد. او مردی بدون گذشته است و اکنون قصد انتقام گیری از آن چه بر سر او آوردند را ندارد: «بعد از عزلم، شرایط سیاسی اجازه نداد من در قائم شهر بمانم اما همیشه این مسئله در ذهنم بود که اگر زمانی مدیر شدم، عزل و نصب افراد بر اساس کارآمدی باشد نه بر اساس اعتقادات سیاسی.

با وجود اینکه خودم بسیار فرد سیاسی هستم، اما اعتقاد ندارم عزل و نصب مدیرانم بر اساس اعتقادات سیاسی آنها باشد. ما بنگاه آموزشی هستیم و بنگاه آموزشی نمی‌تواند بر اساس اعتقادات سیاسی کار کند، این مسئله به سازمان ضربه می‌زند. کارآمدی ملاک ما است.»

مدیرکل جدید فنی و حرفه ای مازندران خود می گوید: «من به اصلاح‌طلبی در سازمان شهره هستم» اما در ادامه توضیح می دهد: علی صابری که مسئول اصولگرایان استان بود، من را به عنوان رییس فنی و حرفه ای قائم شهر منصوب کرد.»

گرزین تاکید کرد: «خودم فرد سیاسی هستم، اما کت سیاست را هنگام ورود به سازمان درمی‌آورم و هنگام خارج شدن از سازمان دوباره به تن می‌کنم.»

وی برای اثبات اظهاراتش از انتصاب شریعت نژاد به عنوان مشاور خود می گوید: «موقعی که به مدیرکلی سازمان منصوب شدم، از مدیر قبلی تقاضا کردم مازندران را ترک نکند و او پذیرفت که به عنوان مشاور در کنار ما باقی بماند، چون مسیری را که من می‌خواهم طی کنم، مدیرقبلی طی چهار سال مسیر را رفته و برگشته است.»

گرزین که دانشجوی مقطع دکترای مدیریت منابع انسانی است، ادامه می دهد: «معتقدم سرمایه‌ای بالاتر از سرمایه انسانی نداریم. تجربه تنها معلمی است که ابتدا امتحان می‌گیرد و سپس درس می‌دهد، ما قبل از امتحان پس ‌دادن می‌توانیم از این تجربیات درس بگیریم.»

توضیحات مقدماتی آقای مدیرکل که تمام شد، سئوال های خود را پرسیدیم و او شفاف به تمامی آن ها پاسخ داد:

* مازندنومه: شما رییسان چند مرکز را از افراد نزدیک به مدیرکل قبلی انتخاب کردید. تصور نمی‌کنید این گونه انتصاب‌ها باعث به وجود آوردن حلقه های محفلی و تشکیل گروه های غیر رسمی در سازمان شما می‌شود و ممکن است این افراد علیه مجموعه و شما دست به اقداماتی بزنند؟

گرزین: این بستگی به هنر مدیر دارد که چگونه از نیروهایش استفاده کند. در سازمان فنی و حرفه‌ای نگاه‌های خودی و غیر خودی از حفره تبدیل به دره شده بود و به افراد خاصی بها داده می‌شد. تبدیل سازمان به گروه‌های رسمی و غیررسمی، کار را برای همان سازمان سخت می‌کند. باید تلاش کنیم این حفره‌ها از بین برود.

اعتقاد دارم سازمان مثل یک پازل است و هر کسی در پازل خود جای می‌گیرد و نقشی دارد. ممکن است نقش عده‌ای کمرنگ باشد اما اگر همان نقش را ایفا نکند پازل ناقص است. هر نیروی انسانی حتما خاصیتی دارد و باید در جای خود مورد استفاده قرار گیرد. خداوند هیچ انسانی را بیهوده و هیچ انسانی را همه کاره نیافریده است.

*مازندنومه: حال که معیار شما شایستگی و کارآمدی است، آیا انتصاب خود شما بر اساس شایستگی بود؟

گرزین: در سال 73 از پایین‌ترین رده سازمانی کار را در فنی و حرفه‌ای آغاز کردم و می‌توانم ادعا کنم تنها نیرویی هستم که در تمام بخش‌های اداره کل سابقه کار دارم. سلسله مراتب اداری را طی کردم و در مدت 20 سال مدیر شدم. این گونه نبوده که بدون طی مراحل و مسیرهای اداری و حرفه ای،| یک شبه مدیر شده باشم. از گلوگاه تا رامسر همه کارکنان را با نام کوچک می‌شناسم و انتصاب من هرگز یک انتصاب سیاسی نبود.

*مازندنومه: نظرتان درباره ارتباط و اتصال مدیران دستگاه ها با چهره‌های سیاسی و مذهبی برای حفظ میز و ابقا در پست مدیریتی چیست؟

گرزین: از معضلات جامعه ما این است که 80 درصد انرژی مدیران، در جهت ابقای خودشان است. شاید به طور مستقیم بقای خود را دنبال نکند اما انرژی که در کارها صرف می‌کند برای بقای خودش است. اگر مدیر، توانمند کار کند نیاز به صرف انرژی برای ابقا نیست.

البته ارتباطات در دنیای امروز بسیار مهم است. مدیر حتما باید ارتباطاتی با دستگاه‌ها، استاندار و ... در جهت تعالی سازمانی داشته باشد، نه برای منافع شخصی. ملاک و معیار برتری در دنیای امروز بر اساس دانایی است نه آگاهی، سازمانی که دارای افراد داناتر باشد برنده‌تر است.

*مازندندمه: تا چه اندازه در مقابل انتصابات از بالا و تحمیل نیرو در پست های سازمانی مقاومت می‌کنید؟

گرزین: تاکنون تمام معیارها در انتصاب‌هایم بر اساس کارآمدی افراد بود. 20 سال در سازمان کار کردم و همه نیروها را می‌شناسم و بر مبنای نظر خودم عمل کردم. تاکنون هیچ فشار سیاسی در عزل و نصب‌ها نداشتم. من مسائل سیاسی را چشیده‌ام و سعی می‌کنم تسلیم خواسته‌های سیاسی افراد نشوم. خودم را در حیطه سیاسی و انتخابات، صاحبنظر می‌دانم. معتقدم نماینده‌ها می‌توانند در حیطه نظارت کار مدیران دخالت کنند، می‌توانند بررسی کنند که اعتبارات در کجا هزینه شده اما در حیطه مسئولیت نمی‌توانند به من دستور دهند، مسئولیت بر عهده من است.

*مازندنومه: درباره ابهاماتی که این روزها در رابطه با شورای شهر قائم شهر به وجود آمده است اگر توضیحاتی دارید ارائه کنید. قضیه کمک شهرداری قائم شهر به مرکز هتلداری چیست؟آیا انتصاب سعید میرزایی -عضو شورای شهر قائم شهر- در این مرکز بر مبنای شایستگی بود یا نگاه منطقه ای؟

گرزین: افتخار می‌کنم یکی از نیروهای فنی و حرفه‌ای که خودم استخدامش کردم و همیشه در کنارم بود و مورد اعتماد من است وارد شورای شهر قائم شهر شد. از این فرد شناخت کافی دارم که توانایی انجام کار را دارد. توانمندی‌هایش بیشتر از مسئولیت در یک مرکز هتلداری است.

ما هیچ نیرو و تجهیزاتی از شهرداری قائم شهر به ساری نیاوردیم. اصل ماجرا این است که برخی اعضای شورای شهر قائم شهر بر سر عزل شهردار اختلاف داشتند و چون عضو شورا که از کارکنان سازمان فنی و حرفه‌ای بوده تلاش در ابقای شهردار داشته، چنین پرونده کذایی برای او ساخته و پرداخته کرده‌اند. فضای مرکز هتلداری اصلا به گونه‌ای نیست که بخواهد لودر و تجهیزات راه سازی را در خود جای دهد.

*مازندنومه: پس چرا سکوت کردید و هیچ توضیح و جوابیه‌ای در مقابل این شانتاژ خبری ندادید؟

گرزین: من وقت ریز شدن در این موضوع و جواب دادن را نداشتم اما شهرداری قائم شهر می‌توانست این مسئله را تکذیب کند.

*مازندنومه: بیشتر سازمان ها از نبود اعتبار و بودجه گله دارند، اوضاع مالی سازمان فنی و حرفه‌ای چگونه است؟

گرزین: باید بپذیریم که کشور ما با تحریم‌هایی مواجه است و مشکلاتی در تامین منابع داریم و برنامه‌ها را باید به تناسب شرایط تنظیم کنیم، با درنظر گرفتن شرایط موجود به فکر آینده مطلوب باشیم. هنر مدیر این است که با شرایط موجود کار کند.

سازمان ما یک سازمان آموزشی است و قابلیت‌ها و ظرفیت‌هایی زیادی برای ایجاد درآمد دارد. طرح آموزش بازار محور را در دست اجرا داریم. هرچند که رسالت سازمان، دخالت در امور مربوط به اشتغال نیست اما در این طرح، چهار مولفه آموزش، تولید، بازاریابی و فروش را در دستور کار داریم و از این طریق درآمدی برای سازمان ایجاد می‌شود.

خودمان را محدود به منابع سازمانی و مرکز نکردیم، می‌توانیم منابع بسیاری را برای خودمان جذب کنیم و اهداف آموزشی را پیش ببریم. در اجرای طرح قراردادهای آموزشی با شهرداری ها دو جلسه با استاندار مازندران نشست برگزاری کردیم و آقای فلاح دستور اکید بر اجرایی شدن این پیشنهاد داشت. با کلیه شهرداری ها قرارداد می بندیم که آموزش کارکنان و شهروندان را بر عهده بگیریم.

اعتقاد دارم فنی و حرفه ای به تناسب تجهیزاتی که دارد تنها بانی آموزش های مهارتی است. مدارکی که عده ای جمع می کنند هیچ اصالتی ندارد و به کار نمی آید، مهارت افراد است که اصالت دارد. اگر قرار است کارهای توسعه ای انجام دهیم نباید این اقدامات نمادین باشد، بلکه باید به دنبال برنامه های بنیادی باشیم. برای مثال آموزش رانندگان تاکسی برای خودروهای بنزینی یکی از آموزش هایی است که در دست اقدام داریم تا راننده تاکسی بتواند در این امور آگاهی داشته باشد.

*مازندنومه: همین جا از طرح ها و برنامه های خودتان بگویید و توضیح دهید که برنامه های هفته ملی مهارت را چگونه برگزار می کنید؟.

گرزین: امسال بنا داریم نمایشگاهی از دستاوردهای سازمان دائر کنیم. بسیاری از خانواده ها، فرزندان خود را در تابستان در کلاس های متعددی ثبت نام می کنند اما آموزش مهارت در سبد زندگی خانوار جایگاهی ندارد. اگر قرار است جوانان ما آینده را بسازند این آموزش ها باید در سبد خانوار شکل بگیرد.

طرح آموزشی تابستانه اوقات فراغت را برای فرزندان کارکنان سازمان برای پایه اول تا ششم ابتدایی درنظر گرفته ایم که از ابتدای تیرماه آغاز شده است. این طرح های آموزشی شامل کامپیوتر، آشنایی با گل و گیاه، سجاده بافی، پرورش ماهیان زینتی، نقاشی روی شیشه، قرآن و ساخت جعبه های زینتی است. بچه ها باید از سنین پایین آموزش های مهارتی را فرا بگیرند.

*مازندنومه: درباره تسهیلات اشتغالزایی چه نظری دارید؟ آیا شما هم این تسهیلات را پرداخت می کنید؟

گرزین: اعتقاد دارم وام های کارآفرینی که در زمان دولت قبل پرداخت می شد به بیراهه رفت. چون مردم در شرایط بسیار بد اقتصادی بودند و این وام ها نمی توانست به درستی در مسیر خود هزینه شود.

بسیاری از این وام ها به سمت تهیه مایحتاج اولیه زندگی افراد رفت و خرج شد. هر یک از کارآفرینان و افرادی که در فنی و حرفه ای مهارت آموزی کردند اگر طرح قابل قبول داشته باشند ما به بانک مهر و بانک توسعه تعاون برای دریافت تسهیلات معرفی می کنیم و استاندار هم از این موضوع حمایت کرده است.

*مازندنومه: دولت احمدی نژاد در بخش های مختلف کشور را با چالش مواجه کرد و عملکرد ضعیفی داشت. در حوزه کاری شما چه اتفاقاتی افتاد؟

گرزین: در هشت سال دولت قبلی، کشور تونل وحشت را گذراند. سیاست های کاری احمدی نژاد به سمت و سویی بود که خیلی به نفع مردم ما نشد. وظیفه دولت است بهزیستی، سلامت و درآمدهای جامعه را تامین کند و ارتقا دهد. این مسائل در دولت قبل محقق نشد و به خاطر عملکرد رئیس دولت سابق، مشکلاتی در سیاست خارجی، بازار جهانی و ... به وجود آمد و این مشکلات باعث شد وزارتخانه ها در تامین منابع مالی دچار مشکل شوند.

فنی و حرفه ای سازمان هزینه ای است. قطعه کوچکی را شاید ما به مبلغ یکصد هزار تومن خریداری کنیم و ظرف مدت پنج دقیقه در اختیار کارآموز باشد و بعد تمام می شود. وقتی نتوانیم مواد اولیه خوبی برای کارگاه تهیه کنیم مردم هم به ما اعتماد نمی کنند. ما در هشت سال گذشته در تامین مواد مصرفی کارگاه ها با مشکل مواجه بودیم و این مسئله ما را با افت متقاضیان مهارتی روبه رو کرد.

*مازندنومه: هجمه زیاد و به احتمال برنامه ریزی شده علیه تیم دولت در استان وجود دارد. علت این هجمه را که از روزهای نخست ورود تیم جدید شروع شد، در چه می دانید؟

گرزین: این هجمه بیشتر رقابت برای کسب قدرت است تا خدمت. آنها که به این مسائل دامن می زنند تشنگان قدرت هستند. یک هفته بعد از روی کار آمدن استاندار مازندران، تخریب ها علیه آقای فلاح شروع شد و این تخریب ها همچنان ادامه دارد. چطور ممکن است بتوان یک استاندار را در عرض یک هفته ارزیابی کرد و رو به تخریب آورد؟ اینها دلسوزان استان نیستند و اگر هجمه وارد شده بر مبنای دلسوزی بود، مسائل را به صورت مشاوره با استاندار مطرح می کردند، استاندار مازندران در بدو ورود به استان همه را دعوت به مشاوره کرد و برخورد و حذف سیاسی هم نداشت. مدیران استان را جناحی انتخاب نکرد و توجه استاندار به کارآمدی افراد بود. تخریب کنندگان تیم دولت به دنبال منافع شخصی خود هستند. در انتخابات 24 خرداد جرات بروز موضع خود را نداشتند و بعد از انتخابات، از حالت دفاعی خارج شده و امروز مدعی کسب موقعیت سیاسی در استان هستند.

ربیع فلاح شخص باتجربه اجرایی است، فرد سیاسی نیست. استان ما استانی کشاورزی است و استاندار هم تجربیات و تحصیلاتی در این زمینه دارد و این امتیازی برای استان است، فلاح استاندار خوبی برای مازندران است.

دولت روحانی با شعار اعتدال، روی کار آمد و جناح مخالف و موافق تصور می کردند این شعار را برای پیروزی در انتخابات، انتخاب کرده و در اعماق دل خود، به اعتدال اعتقادی ندارد. اما وقتی دولت را شکل داد اعتدال را رعایت کرد. کسانی که دولت را تخریب می کنند -از جمله بعضی از نمایندگان مجلس- دلسوز نظام نیستند. .

*مازندنومه: به عنوان یک کارشناس و تحلیل گر مسایل سیاسی و انتخاباتی، بفرمایید دورنمای شما از نتیجه مذاکرات هسته ای چیست؟

گرزین: انقلاب اسلامی ما بر مبنای باورهایی شکل گرفته است و شاید از معدود انقلاب هایی است که با نام خدا آغاز شده و اعتقادات و خط قرمزهایی هم داریم. ماهیت انقلاب ما بر اساس استکباری ستیزی و مبارزه با زورگویان بوده است. عده ای تصور می کنند در مذاکره باید ماهیت انقلاب ما عوض شود در حالی که این امکان وجود ندارد. می توانیم در مذاکرات به مسائلی که به سطح تعاملات کمک می کند دست یابیم و غرور ملی ما خدشه دار نشود اما خوش باوری است که تصور کنیم در مذاکرات با همه زورگویان در همه مسائل، کنار می آییم، این امکان ندارد و شدنی نیست. بعضی ها برداشت بدی از مذاکره دارند، قرار نیست با دشمنان خود دوست شویم و اعتقادات خود را زیر پا بگذاریم. در مذاکره همه چیز نسبی است و می توان موقعیت برد برد را متصور شد.

*مازندنومه: با وجود حمایت های رهبری از تیم مذاکره کننده اما عده ای به تخریب تیم هسته ای می پردازند. در این باره چه نظری دارید؟ به نظر می رسد این تخریب ها با شعار ولایتمداری شان همخوان نیست!

گرزین: رهبری اعلام کردند که از آقای روحانی و ظریف در مذاکرات حمایت می کنند و اگر حمایت های ایشان نبود کسانی که موضع گیری های احساساتی دارند مانع کار می شدند. هدف این عده میز مذاکرات نیست بلکه صرفا دشمنی با دولت است. دنبال اهداف دیگری هستند که می خواهند در قالب مذاکره به آن اهداف خود برسند وگرنه چه حکمی بالاتر از حکم رهبری وجود دارد؟

*مازندنومه: الان بخشی از مجلس با دلواپسی و مخالف خوانی های مستمر، چوب لای چرخ دولت می گذارد. این ها به هیچ صراطی هم مستقیم نیستند و به قول آقای صالحی امیری چشم شان را می بندند و هرچه به نفع دولت باشد، این ها موضع مخالف می گیرند.  از طرفی انتخابات مجلس بعدی هم پیش روست و هم فکران و حامیان دولت باید نیم نگاهی به کسب کرسی های مجلس داشته باشند. یکی از طیف های حامی دولت در کنار اعتدالیون، اصلاح طلب ها هستند که حداقل در استان ما نسبت به برخی عزل و نصب ها حرف دارند و مدعی هستند از نیروی فکری و اجرایی اصلاح طلب های مازندران به خوبی بهره گیری نشده است. این وضعیت در انتخابات مجلس آینده چگونه ارزیابی می شود؟

گرزین: معتقدم کسانی که به هر دلیل انتخابات را تحریم می کنند سخت در اشتباه هستند چراکه اگر حرفی برای گفتن دارند باید سر صندوق ها حرف خود را بگویند. اگر در انتخابات شرکت نکنند گروه رقیب با اندک رای، پیروز می شود و این مشکلات را دوچندان می کند.

انتخابات میدان بسیار سختی است و با اینکه عده ای آن را کار جمعی می دانند اما اعتقاد دارم انتخابات کاری فردی است. فرد باید آن قدر توانمند باشد که در این بزرگ‌ترین پروژه روی زمین پیروز شود. باید از حفره های متعددی عبور کند و گاهی این حفره ها حقارت است و همه این مسائل، شخصی است.

بحث حمایت جناح ها و گروه ها می تواند در انتخاب فرد اثر بگذارد اما فرد باید سختکوش باشد تا بتواند پیروز انتخابات شود. افرادی که قصد کاندیداتوری دارند باید از الان برنامه های خود را تنظیم کنند اگر منتظر زمان باشند رقیب پیشی می گیرد.

*مازندنومه: قصد کاندیداتوری در انتخابات مجلس را دارید؟حرف هایی بیرون سازمان زده می شود.

در ذهن خیلی ها این سوال به وجود آمده که آیا گرزین قصد کاندیداتوری در انتخابات مجلس دارد، اگر نگاه انتخاباتی داشتم هرگز به سازمان نمی آمدم، من اصلا به این مسائل فکر نمی کنم. در این مدت کمی که تا انتخابات باقی مانده معنا ندارد بخواهم از این فضا برای پیشبرد انتخابات استفاده کنم و انجام این کار، خیانت بزرگی است. نظام هزینه های سنگینی پرداخت کرده تا فردی مدیر شود و نباید از هزینه های نظام برای منافع شخصی استفاده کنیم.

من برای مهارت جویان برنامه دارم و بر روی این برنامه ها سخت پافشاری می کنم. سازمان محل بسیار خوبی برای خدمت است چرا تصوی می کنیم لباس خدمت صرفا در نماینده شدن است؟ اگر تمام مشکلات جامعه ما از بی کاری است، کلید حل این مشکلات در سازمان فنی و حرفه ای نهفته است. 70 درصد از جویندگان کار از مهارت آموزشی برخوردار نیستند و این در حالی است که 60 درصد از مهارت آموزان ما بلافاصله وارد بازار کار می شوند. کشورهای توسعه یافته از مسیر مهارت آموزی به این سطح رسیده اند.

در همه جای دنیا به جای اصالت دادن به مدرک، به مهارت افراد اصالت داده اند و مسیر را تبدیل به اتوبان هموار کردند با قابلیت دادن به فرد نه با مدرک دادن. بسیاری از افراد دانش آموخته برای شغل به ما مراجعه می کنند اما از هیچ مهارتی برخوردار نیستند. افتخار من رسالتی است که دنبال می کنم.

در انقلاب 57 کشور حدود 175 هزار دانشجو داشت و امروز تعداد دانشجویان ما به مرز چهار و نیم میلیون نفر رسیده و حالت ایده آل این است که تحصیل کرده های ما مشکل اشتغال نداشته باشند اما در ادارات کاریابی تعداد افراد تحصیل کرده 10 برابر افراد دیپلم و زیر دیپلم است. به تناسب واحدهای درسی دانشجویان به توقعات آنها برای اشتغال و نشستن در پشت میز و شغل های یقه سفید اضافه می شود در حالی که دولت توان به کار گیری این افراد را ندارد. در جامعه ما مدرک دارای ارزش است نه مهارت.

انسان عامل آفرینندگی و هم هدف آفرینندگی است، این خصوصیت را هیچ موجود دیگری ندارد. اگر می خواهیم به توسعه برسیم باید به انسان ها قابلیت بدهیم. در کشورهای توسعه یافته 70 درصد از آموزش ها مهارتی و 13 درصد تئوری و در کشور ما برعکس است. نظام آموزشی ما نیازمند تغییر است.


  • چهارشنبه 10 آذر 1395-21:52

    زنده باد عمو غلام گرزين .....
    واقعا دكتر رضا گرزين عملكرد بسيار خوبي دارند....متشكريم.

    • سه شنبه 4 شهريور 1393-18:11

      البته بزرگوار می فرمایند که عملکردم سیاسی نیست. حالیه ما دم خروس را باور نمائیم یا قسم حضرت عباس را. بفرمایند که نیرو جابجا ننمودیمٰ ٰ فی المجلس این هایی که جابه جا نمودید بالغ بر 70 نفر چه بودند؟ ...

      • شنبه 4 مرداد 1393-13:3

        خانم فلاحی آقای گرزین حرفهای قشنگی زدند اما صدور حدود 40 ابلاغ طی 2ماه که اکثریت قاطع از دوستان نزدیک وهم ستادی ایشان هستند وفرستادن تمتم مدیران سابق به مراکز نمی تواند با بیانات ایشان هماهنگی داشته باشد
        اما مطلب دیگر اینکه ایشان دقیقا در فراینی سیاسی وبه لحاظ رفاقت برادرشان با وزیر به این سمت رسیدند
        مطلب آخر اینکه ایشان پس از عزل از ریاست قایم شهر توسط شریعت نژاد به ریاست دانشگاه منصوب شده بودند
        این در حالیست که ایشان ودوستانشان پس از عزل انواع رفتارها ایذایی از جمع آوری طومار تا شکایت به دیوان عدالت اداری را انجام دادند
        این مصاحبه هم در توجیه خرابکاری فجیع میرزایی اتفاق افتاد وای کاش شما سرمایه حرفه ای خود را هزینه این بازی نمی کردید

        • شنبه 21 تير 1393-21:32

          مازند نومه ترسو که بهت می گن. واقعا برات متاسفم که جرات نکردی نظرم رو ثبت کنی!!! واقعا یکجانبه نگر هستی....

          • قائم شهریپاسخ به این دیدگاه 4 2
            شنبه 21 تير 1393-11:27

            چرا دیدگاه من رو سانسور کردید
            عکسهای حضور کارگران شهرداری قائم شهر در مرکز هتلداری موجود است
            چقدر جانبداری می کنید
            حقیقت را بیان کنید
            آخرت را در نظر داشته باشید این حق الناس است

            • جمعه 20 تير 1393-15:48

              کارگر شهرداری می گوید ما به مرکز 22 بهمن ساری رفتیم و مامور 22 بهمن می گوید آنها آمدند؛ ولی چه کنند که جرات معرفی خود را ندارند؟

              • شنبه 21 تير 1393-0:3

                آقای شهری به دنبال چه میگردی؟ حالا ک ی چندتا مدیر لایق اومدن و دارن برای مردم کار میکنن شما از چه ناراحتی.نکند نگرانی که با مدیران سابق مقایسه شوند و برای مردم بی کفایتی مدیران گذشته بیش از پیش ثابت شود.تورو خدا اجازه دهید مردم یه نفعی از این مدیران جدید و بادانش ببرند

              • جمعه 20 تير 1393-11:8

                یکی از نقاط قوت تیم مدیریتی آقای گرزین همین آقای میرزایی است که برای موفقیت او و اهداف سازمانی از جان مایه میگذارد

                • پنجشنبه 19 تير 1393-22:4

                  از عزل ونصب های اقای گرزین پیداست که سیاست کورش کبیر پیروی می کند دورد بر شما اگر همه مدیران چنین تفکری داشته باشند که در اصل باید چنین باشد خوب است ادمهایی که دنبال منافع مادی نیستند و نقطه ضعف ندارند این چنین هستند کلا مدیران کمتر بر اساس شایسته سالاری انتخاب می شوند از حرفهای اقی گرزین پیداست که توانمند است در باره عملکرد دولت قبلی طبیعی است املای ننوشته غلط ندارد اصلا چرا مدیران و سیاسیون موقعی که سر کار و یا قدرت می گیرند سعی در عملکرد دولت قبلی مانور میدهند وخود را توجیه میکنند همین دور تسلسل برای شما هم ادامه دارد باید به قول اقا هر کس هر فرصتی دارد در هر سمت برای مردم وکشور کار کند البته وظیفه شان این است در قبال گرفتن حقوق از بیت المال کار کند از حرفهای اقای گرزین پیداست چون سلسله مراتب کار در سازمان را طی نموده قطعا مدیر لایقی است افراد این چنین در کشور که حرص طمعه به مادیات و پست و مقام نداشته باشند کم هستند باید اینها حفظ وتشویق و حمایت شوند انشااله همه مدیران تفکر اقای گرزین را داشته وبه فکر رفع گرفتاری مردم باشند نه افزودن پول سرمایه مادی خود چه اشکالی دارد مدیران اقای گرزین را الگو خود قرار دهند ارزوی پیروزی برای همه مدیران که با جان دل برای مملکت کار میکنند

                  • شنبه 21 تير 1393-16:35

                    آرش عزیز:نظرت بسیار جالب است اما بیاد داشته باشیم حرف ها نمی تواند دلیل بر توانایی های شخص باشد نمی دانم شما چقدر با فعالیت های فنی و حرفه ای آشنا هستی که اینچنین با شور و هیجان جابجایی مدیران این سازمان را حماسی و کوروش وار ارزیابی می کنی، اصولا در این مصاحبه رمز موفقیت از سوی دکتر گرزین بیان شده و آن هم عبارت از فعالیت بر مبنای وجدان کاری و عدم سیاست زدگی افراطی است، بنابراین تا اینجا که بنظر می رسد این مدیر ارزشمند تنها در حال جابجایی زیردستان است بنظر نگارنده اصلی ترین روش شناخت مدیر توانمند انتخاب معاون اوست باید کمی صبر کرد و دید دکتر هم، همانند گذشتگان از مدیری ضعیف تر بعنوان معاون خود استفاده خواهد کرد و یا اینکه جسارت ایستادگی در برابر فشارهای موجود و انتخاب معاونی در حد خود و یا حتی قوی تر از خود برای پست معاونت را دارد؟ آرزوی سلامتی برای همه ی بینندگان را دارم

                  • پنجشنبه 19 تير 1393-12:48

                    عرض ادب و احترام دارم خدمت مدیریت محترم سایت، به جهت درج این مصاحبه، همچنین آرزوی توفیق دارم برای برادر ارزشمند جناب دکتر گرزین، لازم دیدم بعنوان یکی از فعالان حوزه ی آموزش های مهارتی خدمت هم استانی های عزیز عرض کنم. بهار امسال و با انتصاب مدیریت جدید شاهد تغییرات گسترده در این اداره کل هستیم به طوری که این روزها علاقمندان به این حوزه هر صبح با چک کردن سایت فنی و حرفه ای از تغییرات روز گذشته جویا می شوند و بقول همکاران هرچه مدیر قبلی ثبات مدیران را مد نظر داشت، مدیر جدید تغییرات شدید مدیریتی را سرلوحه کار قرار داده است هرچند این موضوع با توجه به نوع نگرش این مدیر عزیز قابل پیش بینی بود اما بنظر می رسد در حالت افراط قرار گرفته است البته بقول این برادر بزرگوار این مساله بصورت پازل وار در حال اجرا است یعنی مدیران در شرق و غرب مازندران عملا جابجا می شوند این پدیده علی رغم نقاط مثبت پیش رو به نوعی موجب دلسردی نیروی انسانی خواهد بود هر چند بگوش می رسد تعدادی از نیروهای ابن الوقت که ناگهان حس خدمتگذاری شان به جوش آمده امانی برای این بنده ی خدا نگذاشته اند اما به نظر می رسد برخلاف رویه ی دولت سابق حداقل این تغییرات اگر با مشورت اتاق فکری با اعضایی بیشتر صورت پذیرد، سود دوچندانی خواهد داشت در پایان یادآور می شوم معزل اشتغال اصلی ترین مشکل نظام و فنی و حرفه ای اصلی ترین متولی رفع این معزل است، بنابراین از همه ی همکاران خاضعانه خواهشمندم نسبت به همکاری با این عزیزان در جهت کاستن از مشکلات همگام باشند. تشکر

                    • شنبه 21 تير 1393-0:11

                      برادر عزیز اصلی ترین وظیفه سازمان فنی و حرفه ای آموزش مهارت به افراد میباشد نه ایجاد اشتغال. کسی انتظار ایجاد شغل از فنی حرفه ای را ندارد

                      • شنبه 21 تير 1393-16:21

                        بدون شک انتخاب یک مدیر از بدنه سازمان متبوع امری بدیهی است و مسلما تا اینجا شکی در لیاقت و توانمندی دکتر گرزین در احراز این جایگاه نیست، اما جهت اطلاع آقا یا خانم محترم "مردی" و آن عزیزانی که از این سازمان اطلاع چندانی ندارند باید عرض کنم که فنی و حرفه ای خود یکی از سازمان های اصلی زیر مجموعه ی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است بهمین جهت نگارنده این سازمان را بعنوان یکی از اصلی ترین متولیان اشتغال در کشور می داند- پاینده باشید

                    • قائم شهریپاسخ به این دیدگاه 3 1
                      پنجشنبه 19 تير 1393-12:19

                      ...
                      مردم بهترین قاضی هستند جناب مدیر

                      • پنجشنبه 19 تير 1393-1:6

                        با انتخاب شریعت نژاد بعنوان مشاور، یکبار دیگر شعار "زنده باد مخالف من" از طرف یک اصلاح طلب ب عمل تبدیل شد. زنده باد عمو غلام

                        • چهارشنبه 18 تير 1393-19:18

                          مصاحبه خوبی بود ولی ای کاش درباره مربی های حق التدریسی فنی وحرفه ای که هرسال وعده رسمی شدن به آنها می دهند ودرعمل خبری نیست یه سوال می پرسیدی

                          • سه شنبه 17 تير 1393-15:6

                            نگاه ما به فنی و حرفه ای عوض شد. تا حالا کجا بود این آقا؟ چا سرمایه ها رو هرز بردند؟ حرفهایش بر دل نشست.

                            • سه شنبه 17 تير 1393-11:3

                              از عمو غلام چه خبر؟

                            • سه شنبه 17 تير 1393-9:48

                              چقدر شیوا و قاطع پاسخ دادند . درود به این مدیر جوان و تحصیلکرده استان

                              • شنبه 15 شهريور 1393-16:39

                                فیلم "مردی بدون گذشته" ساخته ی اکی کوریسماکی فیلمساز فنلاندی می باشد. در این فیلم شاهد هیچگونه قهقهه و خنده و یا اشک و گریه نیستیم.

                                ...


                              ©2013 APG.ir