تعداد بازدید: 4183

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 18 تير 1393-12:42

سهم مالیات در بودجه؛ فقط 30 درصد!

مدیرکل امور مالیاتی مازندران: آن دسته از افرادی که مبادرت به ارائه فاکتورهای غیر واقعی می‌کنند بدانند که صادرکننده و استفاده کننده این فاکتورها طبق قانون پولشویی و سلامت اداری مورد تعقیب قرار می‌گیرند.


مازندنومه؛ سرویس اقتصادی، کلثوم فلاحی: علی‌اکبر حمزه‌ای - مدیرکل امور مالیاتی مازندران - در نشست خبری در سالن اجتماعات این اداره‌کل در ساری اظهار داشت: حدود 80 درصد از درآمد دولت‌ها در دنیا از محل مالیات تامین می‌شود و هیچ دولتی چاهی ندارد که منابع را بخواهد از آن خارج کند.


مدیرکل امور مالیاتی مازندران با بیان اینکه مردم با پرداخت مالیات، هزینه‌های دولت را تامین می‌کنند، افزود: افزایش سهم مالیاتی و قطع وابستگی دولت از درآمد نفتی، از مولفه‌های مهم در اقتصاد مقاومتی است.

حمزه‌ای با اشاره به اینکه مالیات، مهم‌ترین درآمد غیرنفتی است، ادامه داد: مالیات در اقتصاد کلان هم نقش بی‌بدیل ایفا می‌کند، درآمدهای مالیاتی پایدار و باثبات بوده و درون‌زا و سالم است.

 این مسئول با بیان اینکه 30 درصد از بودجه عمومی کشور توسط امورمالیاتی تامین می‌شود، تصریح‌کرد: این رقم در کشورهای همسایه 50 تا 80درصد است.

حمزه ای افزود: نسبت درآمد بر هزینه جاری در کشور 45 درصد و در کشورهای همسایه بین 85 تا 90 درصد است. همچنین سهم درآمد مالیاتی از تولید ناخالص ملی در کشور حدود هفت درصد و در کشورهای همسایه حدود 20 درصد است.

 وی با اشاره به اینکه کل درآمد مالیاتی مازندران در سال 92 به میزان 637 میلیارد تومان بود که نسبت به دوره مشابه آن 30 درصد رشد داشته است، یادآورشد: این رقم نسبت به سهمیه ابلاغی 89 درصد و نسبت به قانون بودجه حدود 102 درصد رشد داشته است.

مدیرکل امور مالیاتی مازندران  تصریح کرد: سهم درآمد مالیاتی مازندران در سال جاری نسبت به پیش‌بینی سازمان امور مالیاتی کشور 943 میلیارد تومان است که نسبت به دوره قبل 48درصد رشد داشته است.
حمزه‌ای با بیان اینکه مصوب درآمدهای عمومی استان در سال جاری 906 میلیارد تومان است، گفت: از این رقم 780 میلیارد تومان درآمد مالیاتی و 126 میلیارد تومان از سایر درآمدهای استان است.

وی با اشاره به اینکه در سه ماهه امسال 172 میلیارد تومان درآمد مالیاتی حاصل شده، اظهار داشت: این رقم نسبت به سال قبل از 32درصد رشد برخوردار بوده است.

حمزه‌ای در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اصلاح امور مالیاتی کشور، لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی است، خاطرنشان‌کرد: مرحله نخست اجرای طرح جامع مالیات از اردیبهشت ماه شروع شده و از آذرماه امسال مرحله دوم این طرح اجرا می‌شود.

 وی با بیان اینکه با اجرای طرح جامع مالیاتی می‌توانیم درآمدهای استان را افزایش دهیم، گفت: شفافیت در گردش مبادلات پولی، کالا و اطلاعات مالی و تقویت ضمانت‌های اجرایی قانون مالیات از دستاوردهای اجرای این طرح است.

حمزه‌ای با اشاره به اینکه مودیان می‌توانند علاوه بر اینکه اظهارنامه مالیاتی را به صورت الکترونیمی ارسال می‌کنند مالیات را هم از طریق مراجعه به سامانه الکترونیکی مودیان پرداخت کنند، اظهار داشت:اظهارنامه پستی و کاغذی مشمول توافق خوداظهاری قرار گرفته نمی‌شود.

 وی افزود: سازمان امور مالیاتی در جهت اداره توسعه‌های مالیاتی وترویج فرهنگ تمکین مالیاتی، امسال طرح خوداظهاری درآمد مشمول مالیات را در گروه‌های اصناف و کسبه، پزشکان، دفاتر اسناد رسمی، کارشناسان رسمی دادگستری و صاحبان املاک استیجاری پیگیری می‌کند.

این مسئول ادامه داد: مشاغل خودروری تاکسی و وانت‌بار از پرداخت مالیات معاف هستند.

حمزه‌ای با اشاره به اینکه 40درصد از مالیات‌های قطعی شده عملکرد سال 92 و همچنین رشد دستور‌العمل، نقدی است که به صورت الکترونیکی پرداخت می‌شود، گفت: مابقی مالیات در شش دوره مساوی تقسیط شده و تا دی‌ماه باید پرداخت شود.

وی با بیان اینکه اجرای مقررات ماده 169 مکرر قانون مالیات‌های مستقیم از مهم‌ترین مباحثی است که مودیان مالیاتی باید آگاه باشند، تصریح‌کرد: اجرای این قانون، اساس و پایه ورود به اجرای طرح جامع مالیاتی است و شفافیت مبادلات اقتصادی و توسعه عدالت اجتماعی را به همراه دارد.

 حمزه‌ای با اشاره به اینکه دریافت شماره اقتصادی را دروازه ورود به طرح جامع مالیاتی می‌دانیم، ادامه داد: آن دسته از افرادی که مبادرت به ارائه فاکتورهای غیر واقعی می‌کنند بدانند که صادرکننده و استفاده کننده این فاکتورها طبق قانون پولشویی و سلامت اداری مورد تعقیب قرار می‌گیرند.

وی یادآورشد: سند راهبردی سال 93 پیاده‌سازی کامل طرح جامع مالیاتی، تحقق وصول درآمدهای مالیاتی و گسترش دامنه شمول قانون مالیات بر ارزش افزوده و ارتقای سلامت اداری است.

 



    ©2013 APG.ir