تعداد بازدید: 3350

توصیه به دیگران 4

چهارشنبه 18 تير 1393-22:14

حمایت آیت الله از استاندار

صاحبان قلم و تریبون، از تخریب و تضعیف استاندار دست بردارند

ربیع فلاح: کلام رهبری در دیدار با کارگزاران نظام مایه خرسندی ما است/تورم در مازندران پایین تر از میانگین کشوری است.(گزارش+عکس از جلسه شورای اداری)


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، محمد اسماعیل بخشی سورکی: عصر امروز سومین جلسه شورای اداری استان به ریاست استاندار،  در سالن شماره یک استانداری مازندران برگزار شد.

حسن خیریان پور -معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی استانداری مازندران- در ابتدای این مراسم اظهار داشت: طبق گزار های رسیده از ابتدای سال جدید تا پایان خرداد ماه 39 جلسه شورای اداری شهرستان ها به ریاست فرمانداران برگزار شده است.

* صاحبان قلم و تریبون، از تخریب و تضعیف استاندار دست بردارند

 آیت الله نورالله طبرسی-نماینده ولی فقیه در استان مازندران-  در این مراسم با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با کارگزاران نظام، اظهار داشت: ایشان در این دیدار مجددا بر روی اقتصاد و معیشت مرم تاکید کردند.

 وی با بیان اینکه اگر جامعه ای اقتصادش ناسالم باشد، فقر و فحشا در آن بیشتر خواهد بود افزود: 35 سال از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد و نیاز است تا به خدمات نظام اسلامی در این سالها پرداخته شود.

 آیت الله طبرسی ابراز داشت: در مقاطع مختلف استانداران مختلفی در این استان خدمت کرده اند اما باید عملکرد آنها بررسی شود و ببنیم برای استان چه کرده اند که در حال حاضر بیش از 50 هزار مددجو در استان وجود دارد.

وی با طرح این سوال که استان با این همه ظرفیت منابع ملی و طبیعی چرا باید مردمش گرسنه باشند؟ افزود: بر ما مسئولان است که در راستای حفظ و حراست از بیت المال مسلمین اندکی دقیق تر عمل کنیم .

 نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری به ارائه آماری از وضعیت بدحجابی و بی حجابی در استان و کشور پرداخت و گفت: متاسفانه برخی از این موضوع برداشت سیاسی و به دنبال اهداف سیاسی خود هستند.



وی گفت:زمانی که در جامعه بیکاری و بی عاری باشد، اعتیاد و طلاق، ماهواره و روابط جنسی نامشروع پیش می آید، لذا باید تلاش کرد که با افزایش تولید و صادرات به اقتصاد و معیشت مردم کمک کرد.

 آیت الله طبرسی با بیان اینکه به تبعیت از حمایت رهبری از نمایندگان دولت، ما هم از نماینده دولت در استان حمایت می کنیم و این را تکلیف شرعی خود می دانیم، افزود: باید با حفظ وحدت مانع از اعمال نفوذ دشمن در صفوف مسلمانان شد.

 نماینده ولی فقیه در استان مازندران ابراز داشت:همه ما موحدیم و به رساله عمل می کنیم، بنابراین هر صاحب قلم و تریبونی باید به تاسی از رهبری از نماینده دولت در استان حمایت کند و از تخریب و تضعیف وی دست بردارد.



وی تاکید کرد:ما از مسئولان استان به ویژه مسئول ارشد استان جناب آقای دکتر فلاح و مجموعه ای که بخواهند به مردم خدمت برسانند اعلام حمایت می کنیم و معتقدیم که مشکلات و نارسایی های موجود در استان را باید با مهربانی، دلسوزی و وفاق جمعی حل کرد.

خطیب جمعه ساری کل کل کردن و به جان هم افتادن را علامت انقراض جامعه دانست و تصریح کرد: از جناب استاندار می خواهیم که در راستای حفظ منافع استان روحیه وحدت و همدلی را در جامعه بیشتر کنند.

* تورم در مازندران پایین تر از میانگین کشوری است

ربیع فلاح جلودار-استاندار مازندران-هم در این مراسم با بیان اینکه دولت در سایه همبستگی، حفظ وحدت و انسجام مردم و حمایت های رهبری به کار خود ادامه می دهیم، افزود: کلام رهبری در دیدار با کارگزاران نظام مایه خرسندی ما است.



 وی با بیان اینکه تورم در مقطعی که دولت یازدهم سکان هدایت کشور را به دست گرفت در حدود 45 درصد بود، افزود:این رقم در اواخر خردادماه 92 به 30 درصد و در حال حاضر 26.7 درصد در کشور رسید.

نماینده عالی دولت در مازندران ابراز داشت: مازندران در خصوص مهار رشد تورم نسبت به کشور آمار قابل قبولی را داراست، چرا که نرخ رشد تورم در خرداد ماه امسال در استان مازندران 23.1 درصد است که از میانگین نرخ تورم در کشور پایین تر است.

 وی با بیان اینکه تا زمانی که در کشور مشکل فقر و بیکاری وجود دارد، بدهکار مردم هستیم، افزود: در صورتی می توانیم این مشکل را مرتفع کنیم که با کاهش درصد تورم و خارج شدن از رکود و با رونق کسب و کار در کشور کمک کنیم.

استاندار مازندران خارج شدن از رکود را مستلزم افزایش سرمایه گذاری،به کار گیری تکنولوژی و افزایش بهره وری دانست و تاکید کرد: در خوش بینانه ترین حالت تنها 40 هزار میلیارد تومان اعتبار در اختیار دولت جهت پیشبرد اهداف عمرانی در کشور است، در حالی که هم اکنون بیش از 600 هزار میلیارد تومان پول در اختیار بخش خصوصی است.

 وی ادامه داد: باید تلاش کرد تا با محور جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی اهداف و چشم انداز استان را تدوین کرد و در این راه نیز نیازمند حضور سرمایه گذاران و راهکار برای جذب آنها می باشیم.



 نماینده دولت تدبیر و امید در استان مازندران با بیان اینکه دولت تا پایان تیرماه لایحه بسته حمایتی خود در بخش تولید را به مجلس تقدیم خواهد کرد، افزود: با انجام این کار و تصویب در مجلس بسیاری از مشکلات واحدهای تولیدی در استان حل خواهد شد.

وی به لزوم خروج از روزمرگی مدیران تاکید کرد و گفت: مدیران باید خود را از این امر خلاص کنند و جلسات و کارهای خود را بر مبنای رسیدن به نتیجه درست تنظیم کنند.

 استاندار مازندران به استفاده از ظرفیت های علمی و دانشگاهی در این راستا اشاره کرد و اظهار داشت: ده ها سرمایه گذار برای حضور در استان اعلام آمادگی کرده اند که مقدمات کار بسیاری از آنها فراهم شده است و امیدواریم تا با امضای توافقنامه ها تا پایان سال شاهد شروع عملیات اجرایی کارهای بزرگ سرمایه گذاری در استان باشیم.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از عملکرد نیروی انتظامی استان ابراز داشت: نیروی انتظامی به عنوان یک نیروی پای کار و همراه تاکنون نهایت همکاری را با مجموعه اجرایی استان داشته است .



* بهانه ای برای کار نکردن وجود ندارد

 در پایان سخنان استاندار، آیت الله طبرسی با اعتراض به بسته شدن قهوه خانه ها و بیکاری افرادی که در آن به کسب و کار مشغول بودند، افزود: نباید به این شیوه عمل کرد بلکه باید همه جوانب را در نظر گرفت و کار را پیگیری نمود .

به دنبال اعتراض آیت الله طبرسی، فرمانده نیروی انتظامی توضیحاتی ارایه داد که نماینده ولی فقیه در استان مازندران اظهار داشت: مشاجره ی الان بنده با شما و جناب دادستان، مشکلی را مرتفع نخواهد کرد بلکه باید به دنبال راه حل باشیم.

در ادامه جلسه شورای اداری استان کلیپی از فعالیت های نیروی انتظامی در طول یکسال اخیر فعالیت فرمانده جدید انتظامی استان پخش شد و سپس سردار جعفری نسب خطاب به همه اعضای جلسه اظهار داشت:خوشحالیم فضای کنونی استان به شیوه ای مدیریت شده است که در فضای حاکم بهانه ای برای کار نکردن وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در شروع آغاز به کار بنده، استان مازندران به لحاظ داشتن محل های آلوده در کشور در صدر بود، افزود: با اقدامات یکسال اخیر و پاکسازی محل های الوده، دیگر در استان محلی را نداریم که افراد با انگشت خود به آن اشاره کنند که در این محل خلافکاران و اراذل به کار خود مشغول اند و کسی هم با آنها کاری ندارد.

فرمانده انتظامی مازندران با بیان اینکه برنامه امسال ما برای سرقت های خرد است افزود: متاسفانه در امر خدمات رسانی دستگاه های خدمات دهی از وضعیت مطلوبی برخوردار نیستیم .



 وی ابراز داشت: بهبود و تجهیز این فضاها در دستور کار قرار گرفت و در حال حاضر 12 کلانتری از 44 کلانتری استان به وضعیت مطلوب رسیده است و دو سوم باقیمانده نیز در دستور کار قرار گرفته است.

جعفری نسب با بیان اینکه با انجام اینکار در راستای شخصیت سازی در حوزه امنیت گام برخواهیم داشت، افزود:تلاش می کنیم تا با بهبود این فضاها به لحاظ ایجاد زیرساخت از نظر رفتاری،گفتاری نیروهای نظامی نیز تحولی ایجاد کنیم.

 وی ادامه داد: در راستای ایجاد امنیت و با همکاری و اعلان فرمانداران شهرستان ها، این آمادگی را داریم که برای ایجاد امنیت نهایت تلاش خود را به کار گیریم.


  • شنبه 21 تير 1393-2:20

    با سلام نرخ رشد تورم باسيلستهاي درست و كنترل دولت تدبيرواميد از 20 درصدافزايش سالانه كه به نرخ 38/6 در
    صدي اضافه ميگرديد به34/4 رسيده باتوجه به مهار ان كه بايد به حول وحوش 60درصدي ميرسيديم يعني از 38/6 درصدي بعلاوه 20درصد 58/6 درصدي حالا جاي سوال است چگونه ممكن است با رشد 23/4درصدي استان ونرخ ثابت 38/6 درصدي كه مجموعابه 62 درصدي دراستان ميرسيم از ميانگين كشوري پايين ترمشويم بايد متذكرشوم نه تنها در مهار موافق نبوديم بلكه به دلايل خسارت ناشي از برف سنگين وسيل وتاثيرات بي برنامگي وعدم جذب سرمايه گذار واطلاعات غلط وبي اساس افزايش ان دراوسط سال با عملكرد ضعيف مديران استاني كه مثل دولت قبل امار كيلويي به مردم ميدهند استان را درشرايط بحراني قرار ميدهدلازم به ذكر است ما بي برنامه ترين استان كشور هستيم چرا كه در 11ماه از حضور استاندار" استان با مديريت همان كساني اداره ميشود كه دردولت قبلي با ان همه درامد شاخص رشد توسعه اقتصادي كشور رو به منفي 5/8 درصد رساندن...

    • جمعه 20 تير 1393-18:58

      ای کاش میشد این حرفارو باور کرد!!!

      • جمعه 20 تير 1393-16:22

        آقای استاندار و نماینده محترم ولی فقیه: وقتی املاک نساجی را به جای ایجاد اشتغال و واگذاری سهام به خود کارگرها چوب حراج می زنیم تا حقوق کارگر را بدهیم و از آن طرف به کارگر وام می دهیم تا برای شغلش ملک بخرد و هنوز نتوانستیم پول داران را خوب بشناسیم تا مالیاتشان را درست بگیریم و مالیات فقط توسط فقرا داده می شود آیا برای دولت قدرتی می ماند تا اشتغال ایجاد کند؟

        • جمعه 20 تير 1393-16:19

          آقای استاندار، چه قدر ساده ای؟ بخش خصوصی پولش را جایی می گذارد که سهم بری بیشتری دارد؟ وقتی پول های بیت المال را بی حساب به بخش خصوصی دادیم و آن ها را چاق و قلدر کردیم آیا انتظار کمک به محرومین می توان داشت؟

          • جمعه 20 تير 1393-16:16

            ...مگر نمی دانید منابع طبیعی برای بهتر از اوناست؟ مردم گرسنه کیلویی چند؟

            • جمعه 20 تير 1393-16:14

              آن قدر محدوده کلانتری ها و پاسگاه ها بی حساب است که روستایی باید به شهر رفته و شهری از پاسگاه روستا خدمت گیرد....

              • جمعه 20 تير 1393-16:11

                یادمان نمی رود آقای رحمان زاده زمان بخشدار یا فرماندار خیلی متشرع بود و با خودروی شخصی اش سر کار رفته و بر می گشت و با خودروی اداری کار می کرد؛ وقتی به استانداری مازندران رفت او را دست می انداختند که چرا فکر کهنه دارد؛ برای همین بود که بهترین استاندار کشور شد و استان ناآرام را آرام کرد. آقای استاندار مثل بقیه مردم ایراد دارد؛ مانند در اختیار داشتن چند خودروی مدل بالا تنها برای خودش، باید نقدها را خریده و برای پیشرفتش اصلاح کند.

                • جمعه 20 تير 1393-16:6

                  روزی روزگاری: آقای ابوالحسن حیدری شهردار قائم شهر بود قرار بود چند روز بعد عوض شود؛ دغدغه پیشرفت کارهای در دست اجرایش مثل ادامه توسعه کارخانه آسفالت، طرح جامع و حمل و نقل را داشت. به او گفتند شما چند روز دیگر می روید؛ چرا این قدر دلهره اداری دارید؛ او پاسخ داد من هر وقت رفتم مسوولیتی ندارم اگر این گونه باشد هر نفسی که حرکت می کند ممکن است بایستد پس تلاش و امید به آینده باید تعطیل شود. آقای استاندار و دیگران نباید با نقل یک خبر مبنی بر کارت زرد یا تغییر، وا پس بزنند!


                  ©2013 APG.ir