تعداد بازدید: 3141

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 1 مرداد 1393-0:4

القدس لنا

مراسم روز قدس يك آئين تشريفاتي نيست بلكه نمادي ازنفرت عمومي دنياي اسلام نسبت به جنايات رژيم اشغالگر صهيونيستي و حاميان آن است.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، علیرضا یونسی رستمی، معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استاندار مازندران: « القدس لنا، والحق لنا، النصر لنا، نحن الغالبون / الأرض لنا، والمجد لنا، القدس لنا، إلیها عائدون / یا قدس السماء نفدیک دماء / یا أرض المسیح مسرى الأنبیاء / نعلم یا یهود نحن الغالبون »

پس از پیروزى انقلاب اسلامى , امام امت در اولین فرصت، روزى را براى نجات قدس از چنگال صیهونیستهاى جنایتكار, به عنوان روز قدس تعیین نمودند كه از روز جمعه آخر ماه مبارك رمضان 1399 قمرى (1358 شمسى) شروع و مقرر گشت هر ساله در چنین روزى تمام مسلمین جهان راهپیمایى كنند و به این سان پیام پیامبر گونه امام راحلمان , نور امید به دل مظلومان فلسطینى تاباند و میلیون ها انسان آواره ومبارزه را براى مقابله عملى با توطئه هاى رژیم اشغالگر قدس و آمریكاى جهانخوار مصمم تر و استوارتر كرد.

روز قدس، روزى است كه یادآور یكى از ابتكارهاى امام راحل عظیم الشأن ماست. این روز را دنیاى اسلام باید گرامى بدارد. توده هاى مسلمان نگذارند كه بعضى از دولتهاى خود فروخته در فضاى آرام و سكوت مصنوعى كه به وجود آورده اند فلسطین را ذره ذره و لحظه به لحظه ذوب كنند و قضیه را به دست فراموشى بسپارند

پیام امام خمینى ـ رضوان الله تعالى علیه ـ نقطهء عطفى در تاریخ مبارزات ملت فلسطین شد و مسلمانان جهان را براى مقابله با جنایت پیشگان تاریخ , به یكپارچگى و وحدت كلمه دعوت كرد .

قسمتى از پیام امام خمینى قدس سره به مناسبت روز جهانى قدس :

روز قدس، جهانى است، و روزى نیست كه فقط اختصاص به قدس داشته باشد. روز مقابله مستضعفین با مستكبرین است، روزى است كه باید مستضعفین مجهز بشوند، در مقابل مستكبرین و ...  . من از عموم مسلمانان جهان و دولت هاى اسلامى مى خواهم كه براى كوتاه كردن دست این غاصب و پشتیبانان آن  به هم بپیوندند و جمیع مسلمانان جهان را دعوت مى كنم آخرین جمعهء ماه مبارك رمضان را كه ازایام قدر است و مى تواند تعیین كنندهء سرنوشت مردم فلسطین نیز باشد, به عنوان "روز قدس" انتخاب و طى مراسمى همبستگى بین المللى مسلمانان را در حمایت از حقوق قانونى مردم مسلمان فلسطین اعلام نمایند. روز قدس فقط روز فلسطین نیست، روز اسلام است، و روز حكومت اسلامى است.

قدس، قبله نخستین و حرم دوم مسلمانان جهان ، سرزمین اصلى و وطن میلیون ها آوارهء مسلمان فلسطینى است كه استكبار جهانى توسط صهیونیسم جنایتكار، از سال 1948 آن سرزمین را از دست ساكنانش خارج ساخت و تحت سلطهء نیروهاى اشغالگر قدس     قرار داد.  

این توطئه از همان اولین سال هاى اجرا ، با مقاومت مردم مسلمان فلسطین و اعتراض مسلمانان و انسان هاى آزاده و بیدار دل جهان مواجه شد و به شكل مبارزات پیگیر و  سیاسى ـ نظامى , چهره خود را نشان داد. ملت بزرگوار و مسلمان ایران نیز پس از پیروزى انقلاب شكوهمنداسلامى مسألهء آزاد سازى فلسطین از چنگال غاصبان قدس را سرلوحهء آرمانهایش قرارداده و همه ساله روزقدس را به روز فریاد كشیده بر سر ستمكاران تاریخ تبدیل كرده است .

رهبر معظم انقلاب حضرت آیة الله خامنه اى نیز مسأله فلسطین را یكى از مشكلات اساسى و عمدهء جهان اسلام مى دانند و نسبت به آن اهمیت فراوانى قائلند و در این رابطه فرمودند: (خیانت دولتهایى كه با رژیم غاصب ساختند و فلسطینیها را قربانى كردند, نباید از یاد برد و فراموش بشود.این یك قضیه كوچكى نیست , بیش از چهل سال است كه ملت اسلام نام فلسطین را مى آورد. مسلمین , متفكرین اسلامى , نویسندگان و سیاستمداران , هزاران بار گفته اند و هزارها نفر در این راه شهیدشده اند. مگر مى شود پاره تن جهان اسلامى را در اختیار دشمنان گذاشت كه او را تصرف كنند و ملتى را از خانه خودش بیرون كنند! مگر چنین چیزى مى شود؟ مگر اسلام اجازه مى دهد؟ مگر ملتهاى اسلامى اجازه مى دهند؟) .

وقتي سخن از « صهيونيسم » به ميان مي آيد فورا حكومت اسرائيل در ذهن آدمي مجسم مي شود و وقتي سخن از اسرائيل مطرح مي شود , آن را با « رژيم صهيونيستي » مترادف مي دانيم . دليل اين واقعيت، ارتباط تنگاتنگي است كه ميان صهيونيسم به معناي يك تفكر و اسرائيل به معناي يك نظام وجود دارد. آن تفكر خميرمايه اين نظام است « صهيون » در اصل نام كوهي است كه در جنوب بيت المقدس قرار گرفته و مشرف به آن است . بسياري قلعه ها و ابنيه مقدس يهوديان برفراز يا عمق اين تپه قرار گرفته است .

«صهيونيسم» اشاره به تفكري است كه خواهان احيا آئين يهود و گسترش نفوذ آن به سراسر فلسطين است. با اين همه مفهوم اين كلمه طي 50 سال اخير متفاوت از گذشته شده و به تفكري اطلاق مي شود كه از اجتماع رهبران گروههاي تندرو تروريست يهودي در دامنه اين كوه در 1326 شكل گرفت . گروههاي متعصب يهودي در سالهاي جنگ دوم جهاني تصميم گرفتند به طور مخفيانه يهوديان سراسر جهان را به فلسطين انتقال دهند.

شعار « كشتار و آزار يهوديان در اروپا » بهانه اي بود تا اين گروههاي تندرو يهودي تصميم قبلي خود را در مورد تشكيل حكومت واحد يهود در فلسطين از طريق كوچاندن خيل عظيم يهوديان اروپا به اين سرزمين عملي سازند. انتخاب فلسطين براي تاسيس حكومت يهودي بخاطر كثرت يهوديان در مقايسه با ساير نقاط جهان و همچنين تقدس اين سرزمين از نظر يهوديان بوده است . زيرا فلسطين به هر حال زماني موطن حضرت موسي پيامبر آئين يهود بوده است . مع الوصف يهوديان در زمان تاسيس اسرائيل نسبت به جمعيت مسلمانان بومي به شدت در اقليت قرار داشتند.

گروههاي تندرو يهودي با نامهاي « ايرگون » ، « اشترن » ، « پالماخ » « هاگانا » و... كه برچهره هائي مانند مناخم بگين ، اسحاق شامير ، موشه دايان و غيره رهبري و فرماندهي آنها را برعهده داشتند ، در سالهاي جنگ دوم جهاني موفق شدند به بهانه آزار يهوديان در اروپا به تصميم قبلي خود براي تاسيس دولت يهودي در فلسطين جامه عمل بپوشانند.

در اجراي اين تصميم آمريكا و بعضي دولتهاي اروپائي بخصوص انگلستان كه تا آن زمان بخش عمده خاورميانه ازجمله فلسطين را در اشغال خود داشت ، حامي يهوديان بودند.

دولت انگليس خود از عاملان و بانيان اصلي ظهور اسرائيل بود . انگليسي ها از 20 سال قبل از تاسيس اسرائيل ، از طرح ايجاد دولت يهود حمايت مي كردند و افكار عمومي دولتهاي غربي را براي مواجه شدن با پديده ظهور اسرائيل در فلسطين آماده كرده بودند.

به هرحال اين تصميم عملي شد و در ماه مه 1948 يكي از رهبران اصلي يهوديان به نام بن گوريون رسما در يك جلسه سياسي ، تاسيس حكومت « اسرائيل » را اعلام كرد. اين حكومت همانگونه كه گفتيم حاصل توافقي بود كه رهبران اصلي گروههاي تندرو يهودي با تباني و همفكري يكديگر ، يك سال قبل از آن در دامنه كوه صهيون ، بناي يك حاكميت نژادپرستانه را در فلسطين گذارده بودند. حكومتي كه بدين ترتيب در اسرائيل تاسيس شد از ابتداي ظهور خود به ترور، تخريب و كشتار صاحبان اصلي فلسطيني يعني مسلمانان عرب پرداخت تا زمينه هاي فرار آنان از اين سرزمين را فراهم آورد.

اين وقايع از دو نظر محكوم بود يكي ماهيت جنايات كه با كشتار روزافزون مردم و ويران كردن خانه و كاشانه آنها همراه بود و ديگري واهي بودن ادعاي تاريخي يهوديان براي تملك خاك اين سرزمين بوده است. زيرا اگر حضرت موسي در فلسطين سكونت يافت حضرت عيسي پيامبر مسيحيان اساسا در فلسطين متولد شد. در دوره حيات اسلام نيز اين سرزمين جز قلمرو خلافت اسلامي قرار گرفت و بيت المقدس به عنوان اولين قبله مسلمانان جهان شناخته شد و حضرت رسول (ص) از همين مكان به معراج رفتند.بنابراين فلسطين سرزميني است كه براي پيروان همه اديان الهي صاحب ارج و احترام است و چون حداكثر جمعيت آن طي حدود 1400 سال گذشته به مسلمانان اختصاص داشته و ابنيه اسلامي نيز به مراتب بيشتر از ابنيه مسيحي و يهودي در آن وجود دارد، تعلق خاطر فلسطين به اسلام يقينا بيشتر است .

مع الوصف اسرائيل خود را مالك فلسطين ناميد و از بدو تاسيس حكومت خود به سركوب و قتل عام مردم پرداخت . صهيونيستها چندين فاجعه بزرگ و تكان دهنده عليه مردم فلسطين براه انداختند كه در تاريخ از آن ها بعنوان فجايع « ديرياسين  , تل زعتر  , كفرقاسم و... » ياد مي شود.

اسرائيل در بيش از 50 سال حاكميت خود در منطقه دست كم 5 جنگ بزرگ و پرتلفات را با همسايگان عرب خود براه انداخته و چون در همه اين جنگها از حمايت نظامي آمريكا و اروپائي ها برخوردار بوده , پيروزي را از آن خود ساخته است . امروز نيز بخاطر همين برتري و همان حمايتهاي استکبار كه دولتهاي عرب خاورميانه , از موضع ضعف با صهيونيستها سازش مي كنند. به همين دليل صهيونيستها در روند سازش همواره امتيازگيرنده هستند. بديهي است هر دولتي كه با اسرائيل غاصب صلح كند، از نظر سياسي ذليل و از نظر افكار عمومي , خائن به ملت خويش است .

مسأله قداست و پايگاه ممتاز بيت‏المقدس و اين سرزمين در منابع اصيل اسلامى، آنچه كه در شرايط كنونى مسأله فلسطين را براى جهان اسلام از اهميت ويژه‏اى برخوردار نموده، موضوع اشغال آن به وسيله صهيونيسم و استكبار جهانى و رويارويى جهان غرب با جهان اسلام است. به گونه‏اى كه اشغال فلسطين، هرگز اشغال يك سرزمين و يك كشور نيست؛ بلكه ايجاد يك كانون استعمارى ضداسلامى - آنهم در قلب جهان اسلام - در جهت نابودى جهان اسلام و جلوگيرى از شكل‏گيرى مجدد تمدن اسلامى است.

از اين رو قضيه فلسطين علاوه بر بعد دينى، با استقلال، امنيت و منافع ملى ساير كشورهاى اسلامى نيز شديداً در ارتباط است. اين واقعيتى است كه هم از آرمان‏ها، اصول و برنامه‏هاى نژادپرستانه و توسعه طلبانه رژيم صهيونيستى (شعار گسترش اسرائيل از نيل تا فرات و ادعاى تصاحب بسيارى از اماكن اسلامى) و هم از نظر تاريخى و عملكرد آن رژيم در قبال مردم فلسطين و كشورهاى همجوار آن و بالاخره جهان اسلام، به خوبى قابل اثبات است.

بنابراين اسرائيل براى كشورهاى منطقه و جهان اسلام تهديدى بسيار جدّى است. مهم‏ترين اين تهديدها عبارت است از :
- تهديدهاى ناشى از فعاليت‏هاى نظامى؛
- تهديدهاى ناشى از حضور سياسى و فرهنگی؛
- تهديدهاى ناشى از عملكرد اقتصادى ؛

لذا هدف از روز قدس اين است كه از يكسو وابستگي فلسطين و بيت المقدس و قدس شريف به دنياي اسلام مورد تاكيد قرار گيرد و از سوي ديگر فكر آزادسازي قدس از چنگال صهيونيستها در ميان مسلمين جهان احيا گردد. در اين روز همه ساله مسلمانان جهان در كشورهاي خود با انجام تظاهرات باشكوه , برلزوم مرگ اسرائيل و بازگرداندن فلسطين و قدس شريف به صاحبان اصلي آن تاكيد مي كنند.

از اين رو مراسم روز قدس يك آئين تشريفاتي نيست بلكه نمادي ازنفرت عمومي دنياي اسلام نسبت به جنايات رژيم اشغالگر صهيونيستي و حاميان آن مي باشد.

هدف از روز قدس اين است كه از يكسو وابستگي فلسطين و بيت المقدس و قدس شريف به دنياي اسلام مورد تاكيد قرار گيرد و از سوي ديگر فكر آزادسازي قدس از چنگال صهيونيستها در ميان مسلمين جهان احيا گردد.

امید آنكه این روز جهانى , تمام مسلمانان جهان را در صف واحد قرار داده و آرزوى دیرین امام راحل (ره ) براى رهایى قدس , به زودى عملى گردد .


  • شنبه 4 مرداد 1393-1:55

    سپاس از توضیح مختصر ولی جامعتون. به امید روزی که اتحاد مسلمین قدس رو به اغوش ممالک اسلامی به طور کامل برگردونه.

    • چهارشنبه 1 مرداد 1393-17:56

      متشکرم آقای دکتر یونسی، مقاله ای بسیار عالی و متنی بسیار زیبا و روان داشت. دست شما درد نکند.


      ©2013 APG.ir