تعداد بازدید: 2818

توصیه به دیگران 2

سه شنبه 14 مرداد 1393-22:59

افتتاح نمایشگاه سه روزه مطبوعات، خبرگزاری ها و رسانه های مجازی

فلاح: از هیچ نقدی ناراحت نمی شویم

قائم مقام اجتماعی وزیر کشور: شاید اعتبارات مازندران امسال در طرح های دریا به هزار درصد افزایش یابد/استاندار:هر روز رسانه های مازندران را رصد می کنم.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، کلثوم فلاحی: دهمین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مجازی مازندران عصر 14مرداد افتتاح شد.

مرتضی میرباقری -قائم مقام اجتماعی فرهنگی وزیر کشور- به همراه استاندار مازندران و دیگر مسئولان استانی در این مراسم حضور یافت.

میرباقری در حاشیه برگزاری این نمایشگاه اظهار داشت: نمایشگاه در سطح بسیار عالی برگزار شده و تصور نمی کردم مازندران چنین ظرفیت رسانه ای داشته باشد.

وی با اشاره به ملی بودن ظرفیت‌های مازندران یادآور شد: ظرفیت رسانه های مازندران هم ملی است.

قائم مقام وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در زمینه اینترنت و فضای مجازی باید اقداماتی صورت گیرد و برای فضای رسانه ای مکتوب هم برنامه های جدی داریم، تصریح کرد: اجرای این سیاست ها از طریق وزارت ارشاد است و مورد حمایت جدی ما قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت های نشریات محلی را تقویت می کنیم، گفت: در اجرای برنامه ششم، روی قطب ها در مناطق مختلف سرمایه گذاری می کنیم.

وی با بیان اینکه برخی مناطق دارای ظرفیت ملی هستند، یادآور شد: مازندران، خراسان و اصفهان از این مناطق در کشور هستند.

میرباقری درباره طرح های دریا در مازندران اظهار داشت: اراده دولت بر این است که از اعتبارات و اختیاراتی که دارد به صورت خارق العاده برای سواحل استفاده کند و شاید اعتبارات مازندران امسال در طرح های دریا به هزار درصد افزایش یابد که 10 برابر اعتبارات سال قبل است.

وی با اشاره به اعتبار 26 میلیاردی دولت برای سواحل که از مصوبات دو هفته قبل دولت است، گفت: بخش عمده این اعتبار به مازندران تخصیص می یابد.

قائم مقام وزیر کشور خاطرنشان کرد: اراده جدی دولت بر این است که در دوره فعلی ریاست جمهوری، به صورت مبنایی، مسائل ساحل را حل کند.

حضور شجاعی -نماینده ساری- و احمدی -معاون اداری، مالی ارشاد- مازندران درغرفه مازندنومه

*هر روز رسانه های مازندران را رصد می کنم

استاندار مازندران هم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هر روز رسانه های مازندران را رصد می کنم.

ربیع فلاح با اشاره به اینکه هیچ نقدی از سوی رسانه ها ما را ناراحت نمی کند، گفت: از نقدها خوشحال می شویم.

وی با بیان اینکه ظرفیت رسانه های مازندران بیشتر کمی است تا کیفی، ادامه داد: کیفیت هم باید مورد توجه قرار گیرد.

فلاح افزود: تعامل سازنده و همه جانبه با رسانه ها داریم و رسانه ها با رویکرد مختلف که برخورد و نگاه منصفانه دارند را ظرفیت می دانیم.

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه جهت به بار نشاندن ظرفیت ها، نیازمند تلاش هستیم، تصریح کرد: رسانه ها هم باید فعالانه برخورد کنند.

وی با بیان اینکه برخی از جلسات ما به گونه ای است که نیازی نیست رسانه ها از ابتدا تا انتها حضور داشته باشند چراکه برخی مسائل داخلی و یا کارشناسی است، ادامه داد: اما آنجا که باید خبررسانی شود از ظرفیت همه رسانه ها استفاده می کنیم.

بازدید میرباقری و فلاح از غرفه مازندنومه

*درباره کاربرد ادبیات بولتنی در خبر نگرانی داریم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران هم در نشست خبری اظهار داشت: حسین انتظامی -معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد- در روز 17 مرداد و مراسم روز خبرنگار، مهمان مازندران است.

حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی درباره تولید محتوا در رسانه ها با اشاره به اینکه برخی رسانه ها بسیار فعال بوده و برخی هم مصرف کنند تولیدات دیگران هستند، گفت: باید بین اینها وجه تمایز قائل شد.

وی با بیان اینکه کسانی که در عرصه رسانه در حال کار و تلاش هستند باید مورد توجه قرار گیرند، گفت: اخلاق رسانه ای از دغدغه های ما است که باید به آن پرداخته شود.

ابراهیمی با اشاره به مسئله خبر فروشی و با بیان اینکه در مازندران هم کم و بیش شاهد نمونه های خبر فروشی هستیم، ادامه داد: حاکمیت سیاسیون بر خبر و ظهور خبرنگاران غیرتخصصی ضبط صوت به دست از دیگر دغدغه های ما است.

وی با بیان اینکه درباره کاربرد ادبیات بولتنی در خبر نگرانی داریم، خاطرنشان کرد: نیت خوانی و مسائل این چنینی در رسالت خبرنگاری جایگاهی ندارد و باید در مقابل توهین و تهدید ایستادگی کرد.

ابراهیمی با اشاره به اینکه اگر فردی شم خبرنگاری ندارد باید از این عرصه خارج شود و به تقویت کسانی بپردازیم که دارای شم خبرنگاری هستند، گفت: آموزش های تخصصی برای خبرنگاران را در برنامه کاری داریم.


  • جمعه 17 مرداد 1393-19:12

    ناراحت نمی شویم فقط شکایت می کنیم که خوشحالی مان را نشان دهیم

    • پنجشنبه 16 مرداد 1393-16:31

      درود....اقای فلاح بابلی؟از نقد ناراحت نمیشی؟پس چرا شکایت میکنی؟حالا چرا همه مدیرها بابلی هستن؟زورتون زیاده؟غرب استان مرکز استان مدیر ندارن؟به نظرتون کارتون سیاسی نیست؟اتحاد مازندران از بین نبرین

      • چهارشنبه 15 مرداد 1393-14:9

        آقاي مهندس فلاح، در زمينه راه و كندي پيشرفت راهسازي بخصوص محورهاي مواصلاتي به شما انتقاد وارده ، اين چيزيه كه با چشمام مي بينم . شما توان جذب اعتبارات راهسازي را نداريد آنهم در نيازمند ترين استان كشور به زيرساخت راه. وقتي سردار مومني از راههاي مازندران شكايت كرد شما به عنوان مسئول فعلي استان بايد عرق شرم از پيشانيتون جاري بشه!

        • چهارشنبه 15 مرداد 1393-8:17

          قسم حضرت عباس و دم خروس ؟؟؟
          قضيه شكايت از رسانه چي بود؟؟....................


          ©2013 APG.ir