تعداد بازدید: 3186

توصیه به دیگران 2

چهارشنبه 29 مرداد 1393-16:43

ابراز تاسف امام جمعه میاندورود از عملکرد مخالفان دولت

رسولی: تمام هم و غم عده ای، كوبيدن دولت است

حجت الاسلام سیدمجتبی رسولی: امروز ما دغدغه انحراف از دين نداريم چرا كه ريیس اين دولت يك انسان با شخصيت، باكرامت و تربيت شده در مكتب دين است/عملكرد دولت تا به امروز يكي از بهترين عملكردها در طول نظام اسلامي است/اگر مي خواهيم به دولت كمك كنيم بايد از فرماندار شروع شود تا به استاندار و وزرا و ريیس دولت برسد/تنها دانشگاه رسمي در مياندورود منابع طبيعي بوده است كه به مركز استان برده اند.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، محمداسماعیل بخشی سورکی: سومین جلسه شورای اداری شهرستان میاندرود در سال 93 با حضور خیریان پور -معاون توسعه و نیروی انسانی استانداری مازندران- در سالن همایش دخانیات این شهرستان برگزار شد.

ارسطو قادری-فرماندار میاندورود- در این جلسه گفت: در مسیر تحقق اهداف دولت موانع بسیاری ایجاد شده و سنگ اندازی های زیادی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه کسانی که امروز رویکرد و عملکرد دولت را باور ندارند مدام در حال به چالش کشاندن دولت هستند، افزود:امروز اگر بنده نباشم مطمئن باشید شخص دیگری نیز که خواهد آمد با همین نگاه مکلف به اجرای سیاست های دولت است.

فرماندار دولت تدبیر و امید با اشاره به جلسه همزمان استیضاح وزیر علوم در مجلس با زمان برگزاری این جلسه اظهار داشت:دولت به مردم قول داده است که نشاط و امید را در بین مردم زنده کند و این نگاه توسط مسئولان در رده های مختلف اجرایی خواهد شد.

قادری با اشاره به اقدامات گروه ترویستی و منحرف داعش در سوریه و عراق گفت: داعش با داعیه حکومت دینی در مسیر اسلام قرار گرفته است اما واقعیت این است که آنها در برابر اسلام ایستاده اند.

وی با بیان اینکه تفکر داعش نیازمند عبور از مرزهای جغرافیایی نیست افزود:ممکن است افرادی در کنار ما با این تفکر همراه باشند و در وقت مقتضی همراه با این جریان شوند.

فرماندار میاندورود ادامه داد: تفکر این گروه منحرف بسیار خطرناکتر از جریان نفاق و منافقین زمان انقلاب است و باید همه مسئولان و ملت مراقب باشند.

قادری به آسیب های فراوان شهرستان در زمان ورود خود به این منطقه اشاره کرد و گفت:در تاریخ حضور نمایندگان دولت سابقه ندارد سیل و یا اتفاق ناگواری در شهرستان رخ دهد و مردم به جای آنکه مقابل دولت بایستند در کنار دولت باشند و او را تشویق کنند.

وی اینکار را به دلیل حضور در کنار مردم دانست و تصریح کرد:علی رغم نبود اعتبار بیش از 100 کیلومتر از انهار این منطقه لایروبی شده است و سعی کردیم در همه زمینه ها مردم را در جریان اتفاقات شهرستان قرار دهیم.

قادری به عدم تخصیص اعتبارات زیرساخت به شهرستان های جدیدالتاسیس اشاره کرد و گفت:مشکل نبود زیر ساخت در این شهرستان بسیار جدی است که البته ما سند چشم انداز این شهرستان را تدوین کرده ایم که امیدواریم با تصویب در کارگروه استانی به عنوان سند بالادستی راهنمای راه باشد.

* نگاه سلبي به كشور آسيب خواهد زد

حسن خیریان پور-معاون توسعه و منابع انسانی استانداری مازندران- نیز در این جلسه با اشاره به هفته دولت و ضرورت بیان خدمات و عملکرد نظام مقدس جمهوری اسلامی اظهار داشت:تشریح دستاوردهای دولت در طول این مدت برای مردم حایز اهمیت است چرا که کشور ما با هدایت های داعیانه رهبری، قدرتمندانه در اقیانوس متلاطم و ناموزون جهانی در حال فعالیت است.

خيريان پور ابراز داشت: مروز به برکت انقلاب اسلامی شاهد اقامه اعتماد به نفس در بین مسلمانان جهان هستیم و باید پذیرفت که اسلام گرایی روز به روز در جهان در حال افزایش است.

معاون استاندار با بیان اینکه باید این نعمت بزرگ را پاس بداریم افزود: نظام اسلامی با تکیه بر مشروعیت الهی از طریق حاکمیت دین خدا و اصل ولایت فقیه و مقبولیت عمومی با رای و نظر مردم شکل گرفته است و رای مردم در اداره امور کشور تاثیرگذار است.

وي با بيان اينكه علي رغم وجود تنگناها و مشكلات تحريم كشور به دستاوردهاي بزرگي رسيده است گفت:مجموعه مسئولان از مردم براي مردم و در خدمت مردم هستند و اگر جز اين باشد به بيراهه خواهيم رفت.

معاون توسعه و منابع انساني استانداري مازندران ابرازداشت: بايد با نگاه خدمت و ملاطفه با مردم سخن گفت چرا كه نگاه تسلط و نگاه سلبي به كشور آسيب خواهد زد.

وي اشراف اطلاعاتي، تسلط بر كار و دانش كاري را از ملزومات بهتر شدن خدمت به مردم عنوان كرد و گفت: يكي از نيازهاي اصلي در نظام اداري برنامه ريزي خوب، نظارت و مراقبت بر اجراي قوانين و پروژه ها است.

خيريان پور آسيب شناسي مديريت را يكي ديگر از فاكتورهاي سنجش مديران دانست و گفت: با روزمرگي كاري از پيش نخواهد رفت.

وي قدرت پيگيري را يكي ديگر از الزامات مديريتي عنوان كرد و افزود: موارد بايد تا حصول نتيجه پيگيري شود و دستگاه ها بايد با هم تعامل و همگرايي داشته باشند.

اين مسئول در ادامه وظيفه فرماندار را اجراي سياست هاي عمومي دولت و نظارت عاليه بر امور دانست و گفت: بايد از افراط و تفريط پرهيز و در زمينه هاي مختلف عادلانه برخورد كرد.

وي با اشاره به شعار سال و ايجاد عزم همگاني و مديريت جهادي ابراز داشت:شيوه هاي جديد،خلاقيت و استفاده از ظرفيت ها براي تحول و مديريت بسيار حايز اهميت است.

خيريان پور تشكيل كميته پيگيري براي انجام و پيگيري كارهاي خرد و كوچك را ضروري دانست و گفت: بايد براي خدمت به مردم كوتاه ترين راه را انتخاب كرد.

*تمام هم و غم عده ای، كوبيدن دولت است

حجت الاسلام سيدمجتبي رسولي نيز در اين مراسم باتسليت فرا رسيدن ايام شهادت امام صادق(ع) اظهار داشت: آن امام بزرگوار رئيس مكتب بوده و حق بزرگي بر گردن همه شيعيان دارد.

امام جمعه مياندورود با اشاره به اينكه شيعه زينت امام معصوم خود است افزود: آيا ما به عنوان كشور اسلامي كه داعيه دار ام القراي اسلامي هستيم اعمال و رفتارمان مورد رضايت ائمه است؟

وي با بيان اينكه بنا به روايت شريفه منقول از امام صادق(ع) اعتقاد داريم كه اگر خطايي از ما سر بزند،امام معصوم خجالت مي كشد و هر كاري كه ما انجام مي دهيم به اسم و نام شيعه تمام مي شود افزود:امروز برخورد ناصحيح و نابجا از هر يك از مديران و دستگاه هاي دولتي به نام اسلام و شيعه تمام خواهد شد.

خطيب جمعه سورك ابراز داشت: ما مدعي هستيم كه كشور ما كشور امام زمان(عج) است پس بايد تمام حركات ما بر مبناي رضايت آن بزرگوار باشد.

وي ادامه داد: امام زمان شاهد و ناظر اعمال ما است و نبايد به گونه اي برخورد كرد كه عده اي بگويند اينها ادعاي شيعه بودن دارند اما چيزي جز نام شيعه از خود به ارث نگذاشته اند.

امام جمعه مياندورود با اشاره به اينكه بايد نفس خود را كنترل كرد تا كارها بر اساس نيت الهي انجام شود ابراز داشت: اگر خطايي از فلان اداره ي كوچك يك روستا سر بزند، هرگز مردم آن شخص را ملامت نمي كنند بلكه مي گويند اداره نظام اسلامي تخلف كرده است و مشكل ساز شده است چرا كه كار و حركات ما به نام نظام اسلامي و در رده هاي بالا به نام دين و به نام امام زمان (عج)ثبت مي شود.

وي با بيان اينكه نبايد خود را دست كم گرفت افزود: مديران و مسئولان نماينده نظام و در مجموع نماينده اسلام و قرآن هستند و كارهاي شان با ولايت ارتباط دارد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: اگر قرار است ديگران را هم به تزكيه نفس دعوت كنيم، اين دعوت با بخشنامه، قانون و ابلاغيه محقق نخواهد شد، تصریح کرد: همه ما وظيفه داريم كه بر اساس تغيير در رفتار و اعمال خود اينكار را انجام دهيم، چرا كه رفتار ما بايد منطبق بر مشي نظام اسلامي، امام (ره) و رهبري باشد.

حجت الاسلام رسولي تصريح كرد: كار كردن در اين نظام به اين معنا نيست كه ساعت خاص وارد اداره شويم و ساعت خاصي هم خارج شويم كه اگر اين باشد فرقي بين كشور اسلامي و كشورهاي غربي و اروپايي وجود ندارد و لازم است كه اخلاق و رفتار ما تابع انديشه هاي اسلام و قرآن باشد.

امام جمعه مياندورود با اشاره به هفته دولت و گرامي داشت شهيدان رجايي و باهنر اظهار داشت: در هفته دولت بايد از عملكرد دولت گفت و مردم را با عملكرد دولت آشنا كرد تا اشتياق مردم به نظام و دولت بيشتر شود.

وي گفت: امروز دولت ما درست است كه مانند دولت هاي گذشته خدمتگزار است اما خصوصيتي كه اين دولت دارد آن است كه در راس آن يك شخصيت بسيار بزرگ، دانشمند، فرهيخته و شخصيت برجسته حوزه و دانشگاه حضرت آيت الله دكتر روحاني قرار دارد.

حجت الاسلام رسولي با بيان اينكه اين موقعيت بسيار ممتاز است افزود: شخصيتي كه تمام انديشه هايش بر مبناي دين بنا نهاده شده است نتيجه اش اين مي شود كه رويكرد دولت به لطف الهي تماما ديني است.

وي ادامه داد: بايد اعتراف كنيم كه به لطف الهي امروز ما دغدغه انحراف از دين نداريم چرا كه ريیس اين دولت يك انسان با شخصيت، باكرامت و تربيت شده در مكتب دين است كه با سلاح دين مجهز است و كاملا نگهبان و حافظ دين و منافع جمهوري اسلامي است.

خطيب جمعه سورك با بيان اينكه در بعضي از مقاطع بسياري از بزرگان نسبت به رويكرد و عملكرد دولت ها نگران بودند افزود: اما امروز حقيقتا اين نگراني وجود ندارد.

وي گفت: در بين همه انتقاداتي كه متاسفانه از دولت مي شود، اين دغدغه ديني بسيار كم است به اين دليل كه چه بخواهيم و چه نخواهيم و چه آنهايي كه مخالف اند، اعتراف بكنند و چه نكنند، دولت ما برخاسته از دين و آموزه هاي ديني است و در راس آن آيت الله دكتر روحاني است.

امام جمعه مياندورود با بيان اينكه بنده اهل مطالعه ام و هر روز بيش از دو ساعت از وقت خود را به مطالعه سایتهای مجازی اختصاص مي دهم گفت: البته مسايل سياسي و حاشيه اي را بسيار مطرح مي كنند اما دغدغه دين در بين منتقدان دولت بسيار اندك است كه اگر بعضا در اين زمينه هم مسئله اي را بيان مي كنند به چيز ديگري بر مي گردد و مطمئنا دغدغه نيست، بلكه سر از جاي ديگر در مي آورد.

وي با بيان اينكه رويكرد دولت رويكري بسيار مناسب است افزود: عملكرد دولت به لطف الهي تا به امروز يكي از بهترين عملكردها در طول نظام اسلامي است.

رئيس شوراي فرهنگ عمومي مياندورود به همه مسئولان و مديران دستگاه هاي اجرايي توصيه كرد كه در هفته دولت خدمات و عملكرد خود را به مردم معرفي كنند .

وي با بيان اينكه در بيان عملكردها مقايسه هايي هم انجام مي شود و بنده خواهش مي كنم كه اين مقايسه ها تخریبی نباشد افزود: هميشه گفتيم هر كسي به وسع و توان خود كار كرده است اما وسع ، توان و ظرفيت هاي اين دولت حقيقتا بسيار بالا است.

حجت الاسلام رسولي به چالش ها و دست اندازهاي فراوان ايجاد شده در مسير دولت اشاره كرد و گفت: بايد موقعيت و عملكرد دولت براي مردم تبيين شود تا اعتماد مردم به دولت بيشتر شود زيرا كساني كه به دنبال حواشي هستند همه عملكردها را با نگاه سياسي و حاشيه اي به قلم و بيان مي آورند تا مردم دلسرد شوند.

وي ادامه داد: اما اگر مردم بدانند كه البته كمتر موقعيت و عملكرد اين دولت را مي دانند، احتمال دلسردي كاهش مي يابد.

امام جمعه مياندورود به بعضي گلايه هاي نابجا از بعضي دوستان انقلابي و مومن نظام اسلامي اشاره كرد و گفت: متاسفانه اين به دليل اطلاعات غلطي است كه به آنها داده مي شود.

حجت الاسلام رسولي تاكيد كرد: واقعا جاي تاسف دارد، عده اي كه شبانه روز تلاش مي كنند كه عليه دولت بتازند، بدانند تاختن عليه دولت، تاختن عليه نظام اسلامي و ولايت فقيه است، ندانسته بعضي ها كارهايي مي كنند كه آب به آسياب دشمن مي ريزند و آن هم فكر مي كنند كه براي دفاع از نظام و ولايت فقيه است.

وي با بيان اينكه بعضي اصطلاحات را به كار نمي برم افزود: واقعا جاي تاسف دارد كه چرا عده اي تمام هم و غمشان براي كوبيدن دولت است.

حجت الاسلام رسولي با بيان اينكه سايت ها و فضاي مجازي را همواره رصد مي كنم ابراز داشت: واقعا بعضي از مقالات و يادداشت ها را كه مي خوانم غصه دار مي شوم نه از باب اينكه انتقادي كرده اند، بلكه به اين دليل كه بدون اطلاع و به غلط حرفي را بيان مي كنند.

وي با طرح اين سوال كه اين افراد به دنبال چه هستند؟ افزود:اگر نظام مقتدر مي خواهيم، بايد از دولت حمايت كنيم، بايد از دولت در استان و شهرستان حمايت كنيم، دولت در استان، استاندار محترم و در شهرستان فرماندار محترم است، اگر مي خواهيم به دولت كمك كنيم بايد از فرماندار شروع شود تا به استاندار و وزرا و ريیس دولت برسد.

حجت الاسلام رسولي ابراز داشت:متاسفانه ما گاهي در لاك خود فرو مي رويم و در اكثر ادارات كمتر اينكار را انجام مي دهيم و اين جاي نگراني است.

وي با بيان اينكه واقعا جاي نگراني دارد كه چرا پس از گذشت عمري از دولت هنوز هم هستند بعضي ها كه تفكر و بينش آنها همراه دولت نيست، افزود: داخل پرانتز بگويم اينكه کسانی از دولت هاي گذشته مانده اند كاري نداريم، اين سياستي است كه دولت خودش مي داند كه چكار كند، هر چند دغدغه هايي وجود دارد، چون آن بينش و تفكر، امروز به روز و همراه و مناسب و سازگار با دولت نيست.

خطيب جمعه سورك ادامه داد: هيچ كس مانع انجام كار خير براي افراد و مسئولان نيست، اما مناسب سازي و همگام سازي بايد اتفاق بيفتد و اين كاملا طبيعي است.

وي با اشاره به سال اقتصاد و فرهنگ ابراز داشت: اينكه تعبير و برداشت ما از فرهنگ چيست و چه رويكردي در ادارات ما وجود دارد جاي بحث است چرا كه بنده بارها گفته ام تعريف درستي از اين امر ارائه نشده است.

رئيس شوراي فرهنگ عمومي مياندورود با بيان اينكه كار فرهنگي تنها به زدن حديث و روايت و يا يك شعار در سربرگ نامه هاي ادارات خلاصه نمي شود، افزود:همه پروژه ها و برنامه هاي ما نيازمند پيوست فرهنگي است.

وي پيوست فرهنگي را تنها يك شعار و يا يك دستوري كه به نامه ادارات منگنه مي شود ندانست و تصريح كرد: نگاه فرهنگي و ديني بايد در تمام برنامه ها وجود داشته باشد و تنها انديشه ديني و فرهنگي در ذهن مسئولان ادارات است كه مي تواند راهگشا باشد.

حجت الاسلام رسولي با بيان اينكه امروز معضلات فرهنگي بلاي جان خانواده و كشور شده است افزود: دشمن با تمام قدرت و توان كار فرهنگي مي كند و ما نشسته ايم و فقط شعار مي دهيم ، در اين صورت اگر دشمن سلطه پيدا كند، چه كسي را بايد ملامت كرد؟

وي نگاه فرهنگي بعضي از مسئولان ادارات را نامناسب دانست و گفت: نگاه منفي فرهنگي اين مديران از كجا نشات مي گيرد معلوم نيست و اين يعني ما كمتر كار كرده ايم در حالي كه فضاي فرهنگي ايجاد شده از طرف دشمن بسيار مسموم و سهمگين است و بايد مواظب بود و براحتي از كنار اين موضوع عبور نكرد.

حجت الاسلام رسولي به نبود بعضي از ادارات فرهنگي در شهرستان هم اشاره كرد و گفت: در بحث استقرار بعضي موسسات فرهنگي علي رغم نشست هاي فراوان راه به جايي نبرده ايم، در بحث حوزه نشست هاي فراواني صورت گرفت اما به نتيجه نرسيدیم.

وي ادامه داد: در بحث دانشگاه نيز چندين سال است كه جلسات متعدد تشكيل مي شود اما نتيجه اي نمي دهد، تنها دانشگاه رسمي در مياندورود منابع طبيعي بوده است كه از مياندورود به مركز استان برده اند و اين مركز را پرديس دانشگاهي كردند، كسي با پرديس دانشگاهي مخالف نيست اما برگشتن دانشگاه بر سر جاي اولش خودش مورد نظر است . دانشگاهي كه از 40 سال پيش و از روز اول اينجا مستقر بوده براي بازگرداندن نيازمند عزم ملي و مديريت جهادي است كه از فرماندار شهرستان درخواست مي كنيم در اين امر به صورت جدي ورود پيدا كنند.

حجت الاسلام رسولي به نشست هاي متعدد خود با فرماندار و مسئولان دانشگاه منابع طبيعي اشاره كرد و گفت: در دقيقه نود بي مهري هايي صورت گرفته است كه اميدواريم با مرتفع شدن موضوع شاهد بازگشت دانشگاه به اين منطقه باشيم.

وي همچنين با اشاره به سالروز ورود آزادگان به ميهن اسلامي اظهار داشت:ما قدر آزادگان را ندانستيم چرا كه از تجربه و انديشه آنها استفاده نشده است.

امام جمعه مياندورود همچنين به موضوع مسكن مهر سورك اشاره كرد و گفت:دغدغه كوچكي در اين موضوع وجود دارد كه ما و همه مسئولان بنياد مسكن پيگير هستيم تاحقي از كسي ضايع نشود.

در پايان جلسه شوراي اداري نيز يكي از آزادگان سرافراز به بيان خاطرات و مشكلات جامعه آزادگان پرداخت.

جعفر حيدرزاده مشكلات دارويي آزادگان، عمل نكردن بعضي از ادارات به تعهدات قانوني و مشكلات شغلي فرزندان آزادگان را از مشكلات اين قشر بيان كرد و گفت: حقوق در زمان اسارت بعضي از آزادگان نيز پرداخت نشده است كه اميدواريم اين مشكل با پيگيري مسئولان حل شود.


  • یک مستقل.بازگشت نقد از دیگران برخودماست.پاسخ به این دیدگاه 1 0
    جمعه 31 مرداد 1393-12:16

    1:هیچ دولتی کامل نیست ، همانطور که مانسانها داری ضعف هاوقوت هایی هستیم ، دولت ها هم همینطور هستند
    2:تقصیر احمدی نژاد یا روحانی ؟
    به نظر یک مستقل فرقی میان این دونیست ، شاید دربرهه ای از زمان تدابیر احمدی نژاد وشاید دربرهه ای دیگر تدابیر روحانی به صلاح مملکت باشد هرچند شاید هرکدام درمحل هایی اشتباه هم کنند .
    3:دولتی که شعار رجایی بودن و پیرو آن رامی دهد باید در عمل نیز پیرو باشد شاید احمدی نژاد در پرداخت یارانه ها وسهام عدالت تاحدودی نگاه رجایی بودن ومردم داری داشته است ولی درعمل نتوانست آن چنان با موفقیت عمل کندوهمین سبب افزایش قیمت و مشکلات مردم شد ، سهام عدالت هم به بیشتر مردم داده نشد.
    واما روحانی :بیش از یک سال است که دولت تدبیر وامید شکل گرفته است ، وی از بدنه دولت احمدی نژاد بوده ونسبت به فضای مملکت ومشکلات آن کاملا آگاهی داشته است .به نظر می رسد دادن شعار کلید مشکلات ، راه حل تدبیر امید ، رفع مشکلات جوانان کمی از روی واقع مداری نبوده است.
    چه بسا ما به عنوان یک فرد عادی ، اگر دربرداشتن قدمی مسیر را مشخص کرده ایم وراه روشن است دلیلی نیست که بگوییم دیگران مسیر را خاموش کرده اند چون دراین معنا درحقیقت به شیوه کارخود نقد داشته ایم.
    بازگشت نقد از دیگران برخودماست.
    در پایان از این روحانی گرامی که امام جمعه میاندرود است می خواهم :همانطور که نقد دولت گذشته راداریم ، نقد دولت جدید نیز از وظایف ماست.شما امام جماعت ونماد فردی مومن هستید ، در زندگی مردم ، مسایل ومشکلات بدون درنظر گرفتن حزب وجناح وواقع بینانه بنگرید آیا تغییری شاهد بوده اید؟
    واما سایت مازندنومه:امیدوارم روند نقد مداری را ادامه دهید . موفق وسربلند باشید

    • پنجشنبه 30 مرداد 1393-10:35

      تموم تقصير ره اين محمود دارنه !
      اين محمود ره چشي بار م نلند ه حسن كارش هاكنه اي محمود اي محمود مه وزير ره چشي سه بيتي اگه اين محمود دني بو من ايرون ره گلستان كردمه نانا ايرون ره ابرقدرت جهون كردمه تموم اينها زير سره محموده !؟


      ©2013 APG.ir