تعداد بازدید: 4521

توصیه به دیگران 0

يکشنبه 2 شهريور 1393-11:47

دو بیمارستان در قائم شهر در دست ساخت است

فرماندار:18 پروژه در قائم شهر افتتاح می شود

مهدی محمدی: قسمتی از زمین کارخانه نساجی که به کمیسیون ماده 5 رفته است، قیمت گذاری شده ودر اختیار بانک قرار گیرد/تا پایان سال 94 ، هزار کارگر در این کارخانه مشغول به فعالیت شوند/مسئولان بیمارستان نیمایوشیج به دنبال ساخت یک شبه هتل در کنار بیمارستان هستند.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، رضاشریعتی: از ساعت 10 صبح روز یکشنبه و همزمان با آغاز هفته دولت فرمانداری قائمشهر به عنوان مجری برنامه دولت تدبیر وامید در این شهرستان، با برگزاری دو مراسم تجدید میثاق با آرمانهای انقلاب و شهیدان وغبار روبی مزار شهدای گمنام در حسینه عاشقان ثارالله به استقبال هفته دولت رفت.

 این مراسم با حضور فرماندار قائمشهر، آیت الله معلمی-امام جمعه قائم شهر- سید جعفر حسینی -شهردار-و تعدادی از مسئولان شهری برگزار شد و پس از آن نشست خبری مهدی محمدی از ساعت 11 صبح آغاز شد.

 فرماندار قائمشهر در این نشست خبری با بیان اینکه در هفته دولت 28 پروژه داریم، مجموع هزینه کل پروژه‌ها را 234 میلیارد و 58 میلیون ریال برآورد کرد و گفت: در این هفته ده پروژه کلنگ زنی وهشت پروژه افتتاح داریم که از این تعداد برای 10 پروژه کلنگ‌زنی مبلغی بالغ بر 19 میلیارد و 731 میلیون ریال و برای هشت پروژه در دست افتتاح بالغ بر 214 میلیارد و 327 میلیون ریال هزینه برآورد شده است.

وی با اشاره به اینکه مجموع این پروژه ها از منابع دولتی و خصوصی به مرحله بهره‌برداری رسیده است، اظهار داشت: افتتاح پروژه ماهیان سردآبی، افتتاح آبرسانی مجتمع شیخ رجه و تلوک، کلنگ‌زنی همزمان چهار پارک در CNG سطح شهر و جایگاه، افتتاح بخش سنگ شکن برون اندامی بیمارستان ولی عصر، افتتاح کشتارگاه صنعتی طیور خزرکه جزو پروژه های بزرگ و مهم است و بخشی از تسهیلات توسط مالک و بخشی دیگر توسط بانک جهانی تامین شده است، کلنگ‌زنی تقاطع غیرهمسطح شهید مهدوی و افتتاح مجتمع آبرسانی بالا تجن قراخیل (فاز یک) از برنامه‌های مهم این هفته است.

محمدی با اشاره به دیگر برنامه های این هفته افزود: تجلیل از خیران مدرسه‌ساز با مدیریت اداره آموزش و پرورش، تجلیل از کارکنان نمونه شهرستانی، برگزاری یادواره شهدای کارمند، برگزاری مسابقات قرآن کارکنان دولت به صورت تفکیک شده، پیاده روی خانوادگی در روستای اسکندر کلا از دیگر برنامه‌های هفته دولت است.

فرماندار قائمشهر دربخش بعدی این نشست به سوال خبرنگاران هم پاسخ داد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری پیرامون همایش گردشگری سلامت در مازندران و ظرفیت بیمارستانی شهر، به اجرای پروژه و مراحل ساخت بیمارستان قائم و نیمایوشیج اشاره کرد و گفت: هر دو بیمارستان با مشکل وام مواجه بودند که به اتفاق آقای حسینی -نماینده شهرستان در مجلس- پیگیری هایی انجام شد تا بتوانند مشکلات خود را حل کنند.

این مسئول ادامه داد: برای بیمارستان قائم تنها یک بخش کوچک عملیاتی باقی مانده است که تا قبل از خرید تجهیزات و دریافت وام تکمیل می شود و مسئولان بیمارستان نیمایوشیج هم به دنبال ساخت یک شبه هتل در کنار بیمارستان هستند.

وی در پاسخ به سوال دیگری پیرامون وقایع اخیر کارخانه نساجی به مشکلات این کارخانه اشاره کرد و اظهار داشت: بانک ملی در سال 86 مبلغ 74 میلیارد تومان به کارخانه وام پرداخت کرد که به دلیل سوء مدیریت وقت کارخانه و جابجایی مدیران در کارخانه، این وام به 84 میلیارد تومان تبدیل شد که خواسته بانک این بود یا طلب وصول شود یا زمین کارخانه در اختیارش قرار بگیرد.

فرماندار قائمشهر ادامه داد: با پیگیری ها و جلساتی که با حضور استاندار، امام جمعه و نمایندگان مردم قائم شهر در مجلس شورای اسلامی، وزیر اقتصاد و دارایی و آقای همتی -مدیر عامل بانک ملی- برگزار شد، قرار بر این شد با حضور 3 کارشناس، قسمتی از زمین کارخانه نساجی که به کمیسیون ماده 5 رفته است، قیمت گذاری شده ودر اختیار بانک قرار گیرد.

وی همچنین با اشاره به دستگاه های چاپ و رنگرزی که از سال 86 تاکنون در اختیار گمرک بوده است و مشکل چک برگشتی و بدهی این کارخانه که مانع از ترخیص کالا می شد، با بیان اینکه آن چیزی که اتفاق افتاد به واسطه خرد جمعی است، اظهار داشت: با پیگیری های زیاد توانیستم این مشکل را مرتفع کنیم و دستگاه هایی که بلااستفاده بود و به دلیل چک های برگشتی کارخانه و نداشتن دسته چک اجازه ترخیص داده نمی شد را ترخیص کنیم.

محمدی در خصوص تعهدهای مالک هم گفت: مالک تعهد کرده با این روند تا پایان سال 94، هزار کارگر در این کارخانه مشغول به فعالیت شوند.


  • قائم شهریپاسخ به این دیدگاه 1 0
    سه شنبه 4 شهريور 1393-23:40

    امیدواریم در دولت تدبیر و امید شهرک صنعتی و پارک علم و فن آوری و شهرک الکترونیک در سایپا شمال باعث برگشت به اراده افزایش اشتغال بشیم.

    • سه شنبه 4 شهريور 1393-23:39

      وزارت کار به جای کمک به افزایش اشتغال فقط به فکر پرداخت پول به کارگران است.

      • سه شنبه 4 شهريور 1393-23:38

        یاد صنعت نساجی مازندران به خیر؛ با سیاسی کردن اشتغال، فقط تیم ورزشی آن ماند!

        • سه شنبه 4 شهريور 1393-23:37

          چرا بانک زمین را با تغییر کاربری می خواهد؟ آیا قصد غروب اشتغال را دارد؟

        • دوشنبه 3 شهريور 1393-15:21

          ...
          یک مشت اطلاعات سوخته و قدیمی رو دوباره تکرار کردند !
          ...


          ©2013 APG.ir