تعداد بازدید: 2886

توصیه به دیگران 3

يکشنبه 2 شهريور 1393-19:41

حمایت امام جمعه از استاندار

رسولی: استاندار از نيروهاي قوي، انقلابي و با پشتوانه محكم است

امام جمعه میاندورود: عملكرد دولت در مقايسه با چالش ها و مشكلات بسيار مناسب است/ اگر يك سال اين دولت را با يك سال دولت هاي قبل قياس كنيد مشاهده مي كنيد كه شرايط چقدر تفاوت کرده است/دولت فراجناحی عمل کرده است/ متاسفانه كساني كه قلم، قدم و رقم مي زنند، به دنبال مچ گيري هستند .


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، محمداسماعیل بخشی سورکی: حجت الاسلام سید مجتبی رسولی در جمع فرماندار و روسای ادارات شهرستان میاندورود اظهار داشت: علت نامگذاری این ایام به نام هفته دولت کار خالصانه شهید رجایی و باهنر است.

وی با بیان اینکه بهترین و شاخص ترین مولفه دولتمردان کار با اخلاص و بدون منت است، افزود: این دو عزیز، جزو معدود افرادی بودند که انقلاب را خوب درک کردند و برای انقلاب در کنار امام و رهبری تلاش کردند و به همه نشان دادند که رمز ماندگاری، کار خالصانه و بدون منت است.

*لازمه ماندگاري، اخلاص در كار است

امام جمعه میاندورود نگاه اسلامی و اعتقادی به کارها را محدود به کمیت کار ندانست و تصریح کرد: اصل در این نگاه، توجه به کیفیت کار است.

وی با تاکید بر اینکه اگر کاری بخواهد ماندگار باشد و آیندگان با نگاه مثبت به آن بنگرند باید با اخلاص انجام شود، افزود: شاخصه اصلی دولت اسلامی حکومت مردم بر مردم است و نباید دولت را به این محدود کرد که تنها عده ای از مردم، وظیفه کار و خدمت دارند.

حجت الاسلام رسولی ادامه داد:متاسفانه اکنون در حکومت اسلامی این نگاه وجود ندارد که تک تک مردم خود را عضو دولت بدانند، در حالی که در حکومت اسلامی همه مردم در سرنوشت خود دخیل هستد.

وی با بیان اینکه اگر کار خوب در دولت انجام شود متعلق به نظام اسلامی است و نه شخص خاصی، افزود: اگر کشور نمره منفی در زمینه ای دریافت کند، نمی گویند که آقای فلانی یا دولت فلانی نمره منفی گرفه است، بلکه می گویند ملت ایران ضرر کرده است.

خطیب جمعه سورک مسئولان و مدیران را امانت داران جامعه اسلامی دانست و گفت: افتخار در امانتداری این است که انسان خوب از عهده امانت و مسئولیت برآید، نه اینکه فخر و مباهات کند و خود را بالاتر از مردم بداند.

امام جمعه میاندورود لباس شیک پوشیدن و پشت میز نشستن را از نظر اعتقادات اسلامی مورد پذیرش ندانست و گفت: البته اینکه ما لباس خوب بپوشیم بد نیست، اما نباید منتظر ماند که فقط مردم به سراغ ما بیایند، بلکه باید به میان مردم رفت و پادویی مردم را کرد.

*لباس مسئولیت، لباس خدمت است

وی با تشریح وظایف مسئولان از منظر حکومت دینی و علوی اظهار داشت: مسئولیت در نظام اسلامی یعنی بین مردم، از مردم و برای مردم کار کنیم تا آقایی مردم حفظ شود، چرا که لباس مسئولیت لباس خدمت است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی میاندورود ابراز داشت: کار کردن برای مردم تنها به این معنا نیست که بايد برای مردم تصمیم گرفت بلکه باید بین مردم رفت و با آگاهی از وضعیت مردم برای آنها تصمیم گرفت.

وی وظیفه خود را به عنوان امام جمعه ایجاد ارتباط صمیمی با فرماندار و مدیران دستگاه ها اجرایی دانست و تصریح کرد: امام جمعه بنا به فرمایش رهبری بخشی از کار دستگاه رهبری را انجام می دهد.

حجت الاسلام رسولی با بیان اینکه حضرت آقا به ندرت در کار دستگاه اجرایی با حکم حکومتی دخالت می کند افزود: رهبری همواره در موارد متعدد نصیحت، سفارش و هدایت می کند.

وی با اشاره به اینکه کار امام جمعه نیز هدایت و نظارت است افزود: ما تاکنون در هیچ موضوعی دخالت نکردیم اما دخالت نکردن به معنای بی خیال بودن نیست.

خطیب جمعه سورک با تاکید بر اینکه كار دستگاه رهبری یقه گیری، مچ گیری و پا گرفتن نیست گفت: در این چند سال که مسئولیت داشته ایم کمتر اتفاق افتاده است که گلایه ها را از پشت تریبون مطرح کنیم چرا که اعتقاد داریم ارتباط باید دوستانه باشد.

*مچ گيري به زمين زدن و دستگيري بلند كردن است

حجت الاسلام رسولی تصریح کرد: مچ گرفتن و دست گرفتن تنها چند سانت با هم اختلاف دارند، انسان باید مردانگی کند و در هنگام خطا، مچ نگیرد چرا که مچ گرفتن به معنای بر زمین زدن و تخریب است اما دست گیری به معنای بلند کردن و همکاری است.

وی با بیان اینکه عنوان نماینده ولی فقیه در استان را فقط یک نفر دارد اما ائمه جمعه همگی از جانب رهبری حکم دارند و نماینده ایشان هستند، گفت: این گونه نیست که امام جمعه یک شهر کوچک وظیفه کمتری نسبت به امام جمعه شهر بزرگ تر داشته باشد و یا اینکه محدوده اختیارات و اظهار نظر او کمتر باشد، بلکه هیچ تفاوتی بین این دو نیست.

خطیب جمعه سورک مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی در شهرها و شهرستان های بزرگ و کوچک را از این امر مستثنی نکرد و اظهار داشت: همه باید تلاش کنند تا به مردم خدمت شود چرا که مردم یک شهر کوچک و بزرگ هر دو شهروند جامعه و نظام اسلامی هستند.

*به حمايت از جريان و جناحي حرف نمي زنيم

حجت الاسلام رسولی با بیان اینکه بنده هرگز سخنی را به خوشایند عده ای مطرح نکرده و نمی کنم افزود: این گونه نیست که ما به حمایت از حزب یا جناحی به دلیل تعصب خاصی سخن بگوییم، بلکه از اعتقادات خود دفاع می کنیم.

وی ابراز داشت:دولت تدبیر و امید به معنای واقعی کلمه دولت تدبیر و امید است، چرا که با عقلانیت، تدبیر و با معیار اعتدال کار می کند.

امام جمعه میاندورود با بیان اینکه عده ای معنای تدبیر و ایجاد امید برای مردم را نمی دانند یا چیز دیگری تفسیر می کنند، افزود: به همین دلیل دائما در حال سنگ اندازی اند چرا که مطابق رویکرد و اندیشه آنها نبوده و نیست.

وی تصرح کرد:اعتدال، تدبیر و ایجاد انگیزه برای مردم شعار قرآنی است و چیز جدیدی نیست، اما شیوه مدیریت جدیدی است که البته این شعار در حال تحقق است چرا که پشتوانه این شعار شعور انقلابی است.

حجت الاسلام رسولی انگیزه و نیت خالصانه و جهادی در شخص آيت الله دكتر روحاني را مثال زدني دانست و تاكيد كرد: به لطف الهي عملكرد دولت در مقايسه با چالش ها و مشكلات بسيار مناسب است.

وي با بيان اينكه شما اگر يك سال اين دولت را با يك سال دولت هاي قبل قياس كنيد مشاهده مي كنيد كه شرايط چقدر تفاوت داشته است، افزود: حقيقتا در اين مدت كوتاه كارهاي بسياري انجام شده است.

*تيرهاي بي شماري به سوي دولت روانه شده است

امام جمعه مياندورود ادامه داد: آنهايي كه با چالش ها و مشكلات از نزديك درگير بوده اند دقيقا حجم و نوع كاري كه انجام شده است را بهتر درك مي كنند، چرا كه چالش هاي پيش روي دولت بسيار زياد بوده است.

وي با بيان اينكه شمار تيرهايي كه به سمت دولت روانه شده است، بي شمار بوده است افزود: هر كدام از اين تيرها مي توانست دولتي را از پاي در بياورد و بخشي از دولت را تخريب كند اما دولت با عزمي راسخ و ايماني قوي ايستاده است.

حجت الاسلام رسولي به شرايط حساس سياسي كشور و جهان اشاره كرد و گفت: دولت با تمام توان خود در حال فعاليت است اما عده اي جلوي قطار حركت دولت، سنگي مي اندازند كه بتوانند فرمان حركت اين قطار را از دست دولت خارج كنند و ما اين حركات را مشاهده مي كنيم.

وي با اشاره به اينكه خشت هاي اين انقلاب توسط بزرگاني بنا نهاده شده است كه ما امروز در اوج قله افتخار ايستاده ايم، گفت:اين خشت هاي زيرين بايد اين قدر قوي باشند كه كساني كه بر قله ايستاده اند احساس قدرت كنند.

خطيب جمعه سورك ادامه داد: بعضي از افراد چشم ديدن اين خشت هاي محكم را ندارند و دائما با چكش، تبر و كلنگ به جان اين خشت ها افتاده اند كه عده اي را بزنند اما بدانند كه اگر خشتي شل شود، قله در خطر خواهد بود چه رسد به اينكه بخواهند خشتي را بردارند.

وي با تاكيد بر اينكه اكنون بهترين فرصت براي خدمت به مردم است افزود: دولت نيروي محركه نظام است و خدا را شكر بسيار قوي در حال حركت و فعاليت است.

حجت الاسلام رسولي به شخصيت ويژه و ممتاز حضرت آيت االله دكتر روحاني اشاره كرد و گفت: وي شخصيتي برجسته با جايگاه علمي و الهي و از متن حوزه و دانشگاه است كه موقعيت ها و مسئوليت هاي ايشان در انقلاب قابل انكار نيست.

وي ادامه داد: در زمان طاغوت اولين شخصي كه لقب امام را به بنيان گذار كبير انقلاب داد، شخص ايشان بود و انديشه پاك و زلال اين مرد جاي ترديد ندارد.

*استاندار مازندران از نيروهاي قوي، سابقه دار، انقلابي و با پشتوانه محكم است

امام جمعه مياندورود ضمن حمايت از فرمانداران و استاندار مازندران اظهار داشت: وزرا، استانداران و فرمانداران از نيروهاي فهيم و انقلابي هستند كه البته اين به معناي اين نيست كه همه آنها داراي يك فكر و سليقه سياسي اند كه اعتدال نيز به معناي اين است كه از همه گروه ها و جناح هاي سياسي در اداره كشور استفاده شود.

وي ادامه داد: دولت يازدهم جزو معدود دولت هايي است كه فراجناحي عمل كرده است و از همه جناح ها در دولت استفاده شده است.

ريیس شوراي فرهنگ عمومي مياندورود ابراز داشت: در استان با وجود همه هجمه ها عليه استاندار، اما حقيقتا ايشان از نيروهاي قوي، سابقه دار، انقلابي و با پشتوانه محكم است.

وي گفت:البته افراد معصوم نيستند و ضعف ها در همه افراد وجود دارد اما بايد دست به دست هم دهيم تا مشكلات حل شود، چرا كه اعتقاد داريم اگر نسبت به استاندار و فرماندار دست گيري شود مشكلات مرتفع خواهد شد.

*كساني كه قلم، قدم و رقم مي زنند، مچ گيرند

حجت الاسلام رسولي با ابراز تاسف نسبت به برخي افراد و مجامع رسانه اي اظهار داشت: متاسفانه كساني كه قلم، قدم و رقم مي زنند، مچ گيرند و به دنبال مچ گيري هستند و اين موضوع مشكل ساز است چرا كه اگر دستگيري كنند مشكلات حل مي شود.

وي ابراز داشت:اگر فرد را تنها بگذاريم، سايت و روزنامه فلان به دنبال مچ گيري از استاندار مي رود در حالي كه اگر همان سايت يا روزنامه منتقد، راهكار علمي ارائه كند يا برنامه ارائه دهد بسياري از مشكلات حل خواهد شد.

خطيب جمعه سورك گفت: دولت در مسير ولايت و رهبري است و اميدواريم با رفاقت و صميميت كارها پيش رود چرا كه با نگاه تقابلي سنگ روي سنگ بند نمي شود.


  • منتقدان با ادبپاسخ به این دیدگاه 1 0
    جمعه 7 شهريور 1393-19:0

    به منتقدان بي ادب بايد گفت ،درسته هر كس به شما و دولت انتقاد ميكنه چه منصفانه و چه غير منصفانه بي ادب و بي سواده! تو جمهوري اسلامي فقط شما با سواديد...اوني كه در راس دولته هميشه داره بدو بيراه به منتقدان نثار ميكنه به جهنم و...شماكه صحبتت نيست به قول كيهان كه هميشه خوب ميزنه توخال ((رييس جمهور با به جهنم خطاب كردن منتقدان از گفتمان اعتدال رو نمايي كرد)) شما (تدبير و اميدي ها))بالا بريد پايين بيايد به گرد احمدي نژاد هم نميرسيد ،احمدي نژاد با اين همه هجمه كه بهش وارد ميشد جواب يكي از اونا رو نداد اما روحاني به جاي وقت گذاشتن در حل مشكلات مردم در حال جواب دادن منتقدانه اونم خيلي عصباني ...آقاي روحاني هرچه شعار داده نسبت تحمل مخالف در عمل نشان داد مثل همه عملكرد هاش فقط شعار بود ....شعار...برويد...برويد مشكلات مردم را حل كنيد واي به حال آن روزي كه مردم از باطن شما باخبر شوند....
    ...

    • چهارشنبه 5 شهريور 1393-7:49

      اقای رسولی...
      لفظ ایت الله را برای شخصی که به این درجه حوزوی نرسیده چرا بکار می گیرید...
      ...

      • شنبه 8 شهريور 1393-7:52

        آیت الله به کسی اطلاق می شود که دوره خارج فقه را با موفقیت به پایان رسانده باشد و به درجه اجتهاد رسیده باشد.اجنهاد به این معناست که فرد توانایی این را دارد که خود با استفاده از ادله و مبانی فقهی و اصولی، احکام را استخراج نماید.

        ضمنا طبق بند(ب)ماده سوم قانون انتخابات خبرگان رهبری نامزد انتخابات خبرگان باید دارای درجه اجتهاد باشد در حدی که قدرت استنباط برخی مسایل فقهی را داشته باشد و بتواند ولی فقیه واجد شرایط رهبری را تشخیص دهد.

        علاوه بر مطالب ذکر شده در سایت شخصی آیت الله دکتر حسن روحانی هم با آدرس http://www.rouhani.ir/zendeginame.php در قسمت تحصیلات حوزوی ، ایشان دوره خارج فقه و اصول را با موفقیت سپری کرده اند. لذا با توضیحات فوق الذکر اطلاق کلمه آیت الله به ایشان بی دلیل نیست.

      • دوشنبه 3 شهريور 1393-15:22

        سر به لاک خویش بردید ای دریغ!
        نان به نرخ روز خوردید ای دریغ!

        • منقدان بي ادبپاسخ به این دیدگاه 2 1
          سه شنبه 4 شهريور 1393-13:46

          منتقدان امام جمعه و دولت يه عده بي سوادن كه به دليل اين همه منطق و قدرت تحليل و تعقل امام جمعه اين گونه بر آشفته مي شن.نان رو به نرخ روز شما خورديد كه از يه ادم بي ريشه حمايت كرديد و هنوز هم اين حمايت تداوم داره.......


        ©2013 APG.ir