تعداد بازدید: 4264

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 4 شهريور 1393-13:7

علی بابایی کارنامی:

اصولگرای معتدلم/در جبهه احمدی نژاد نبودم

در گفت و گو با مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران مطرح شد: وقتی فرماندار نشدم گلایه‌ای نکردم در حالی که همین الان حکم بخشداری عده‌ای که به هم می‌خورد می‌خواهند دنیا را بر هم بزنند/جریان‌های تندرویی در استان بودند که نمی‌خواستند من فرماندار شوم. الان هم این جریان‌ها در استان حضور دارند/به گفتمان روحانی رای دادم.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، کلثوم فلاحی: علی بابایی کارنامی -مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران- علاوه بر وجهه دولتی داشتن، یک فعال سیاسی است. او در دولت تدبیر و امید در سمت اش ابقا شد. با بابایی کارنامی درباره برخی موضوعات سیاسی  استان گفت و گو کردیم.

*نظر عده ای بر این است که علی بابایی مدیر احمدی‌نژادی است. در این باره چه نظری دارید؟

اصلا موافق این نظر نیستم چون من در جبهه احمدی نژاد نبودم. من اصولگرای معتدل بودم و اکنون هم این گونه هستم. حاضرم با کسانی که تصور می‌کنند من فردی احمدی نژادی بودم، صحبت و گفت‌و گو کنم. همان افرادی که در زمان احمدی نژاد علیه من تومار می‌نوشتند، دلیلی بر احمدی نژادی نبودن من هستند. من اصولگرا هستم همانگونه که وزیر کشور هم اصولگرا است. در انتخابات سال 84 به آقای هاشمی رای دادم، سند وجود دارد و نیاز به بررسی هم نیست، چون من مسئول واحد کارگری هاشمی در انتخابات 84 بودم و در شرکت خوش‌نوش هم سخنرانی کردم. بعد از آن برای همکاری در بخشداری چهاردانگه از من دعوت شد. همیشه اصولگرا و مردم‌گرا بودم و کاری به احزاب نداشتم. در آن مقطع برای تصدی سمت بخشداری، چند گزینه راست دیگر هم مطرح بود. تا سه ماه این مسئولیت را نمی‌پذیرفتم. اما فرماندار وقت در جمع بندی به این نتیجه رسید که من را به عنوان بخشدار انتخاب کند. تنها بخشداری بودم که برای پذیرش این مسئولیت، شرط گذاشتم. گفتم تا با استاندار دیدار نداشته باشم این مسئولیت را نمی‌پذیرم. در ملاقاتم با استاندار وقت، این سوال را مطرح کردم که من بخشدار شما هستم یا بخشدار برخی از جریان‌های سیاسی؟ در آن مقطع احمدی نژادی‌های تندرویی هم حضور داشتند. من آدم حزبی نیستم. هر جریان قانون‌مند که در کشور حاکم باشد و در آینده از من دعوت به کار کند اگر پذیرش آن مسئولیت از سوی من، به مصلحت کشور باشد حتما آن کار را می‌پذیرم، چون من برای افراد کار نمی‌کنم. وقتی فرماندار نشدم هم گلایه‌ای نکردم در حالی که همین الان حکم بخشداری عده‌ای که به هم می‌خورد می‌خواهند دنیا را بر هم بزنند.

*جریان استخاره برای فرماندار نشدن شما چه بود؟ چرا جلوی حکم فرمانداری شما را گرفتند؟

موضوع استخاره را از کسی بپرسید که این مسئله را مطرح کرد. جریان‌های تندرویی در استان بودند که نمی‌خواستند من فرماندار شوم. الان هم این جریان‌ها در استان حضور دارند. جریان‌های لابی آنها قوی بود، فرماندارن دولت احمدی نژاد را اصلا دولت انتخاب نمی‌کرد، کمیته تندروی سه نفره‌ای در استان بودند و آنها باید درباره فرمانداران تصمیم می‌گرفتند. حکم فرمانداری من در محمودآباد توسط کسانی به هم خورد که امروز خود را به رنگ تفکر روحانی درآورده‌اند. در مدت شش ماه باقی مانده دولت قبل هم عده‌ای از همین جریان‌ها سعی کردند که من را از مسئولیت مدیرکلی بردارند اما موفق نشدند. به وزیر وقت فشار آوردند که حتی یک روز هم که شده، بابایی را از این مسئولیت بردار ولی به نتیجه نرسیدند. حتی علیه من گزارش شده بود که چرا اعضای خانه کارگر به اداره کل کار رفت و آمد می‌کنند. شیخ‌الاسلامی در این زمینه با من تماس گرفت. به او گفتم می‌تواند من را از این مسئولیت بردارد. من بابایی در سال 74 کارگر شدم و کارگران به من رای دادند. من عین کارگر و مصداق کارگر هستم. ارتباط من با خانه کارگر، یک ارتباط عمقی است و این ارتباط، تشکیلاتی نیست. هیچ‌وقت جامعه اسلامی کار را برتر از خانه کارگر نمی‌بینم، من به همه تشکل‌ها احترام می‌گذارم و هیچ‌وقت به خانه کارگر خیانت نمی‌کنم.

*عده‌ای می‌گویند بابایی شب انتخابات به روحانی پیوست. در این باره چه نظری دارید؟

در دیدار خصوصی که چند ماه قبل از انتخابات با آقای دکتر فلاح داشتم اعلام کردم که حاضرم از مسئولیت خود استعفا بدهم و به گفتمان آقای دکتر روحانی خدمت کنم. من به گفتمان روحانی رای دادم. روحانی گفتمان جدیدی را در کشور معرفی کرد و جامعه هم به این گفتمان نیاز داشت.

*چرا این همه حساسیت نسبت به شما وجود داشت؟

بعضی جریان‌های چپ و راست وجود دارد که من و آنها همدیگر را قبول نداریم. من از ابتدا معتدل بودم، در کار و قدرت نگاه چپ و راست ندارم. وجدانم راضی است چون احساس می‌کنم باید به مملکت، شهدا و مردم خدمت کنیم. به بالا دستی‌های خودم، هر فردی که باشد خیانت نمی‌کنم و همانگونه که به شیخ‌الاسلام وفادار بودم به ربیعی هم وفادار هستم. میز برای من مهم نیست. می‌توانید از استاندار مازندران بپرسید که آیا بعد از رای آوردن دولت، من اصرار کردم که در دولت بمانم؟ من تجربه‌ام را از شورای روستا و با رای مردم شروع کردم. همواره رای مردم با من بود. با سند حرف می‌زنم که هرجا انتخاب شدم با رای مردم بوده است. کدام مدیر را این گونه سراغ دارید؟ به من معرفی کنید. وقتی بین مردم حضور پیدا می‌کنم احساس رضایت دارم.

*از منظر یک فعال سیاسی، چه تصوری از آینده سیاسی شهرستان ساری دارید؟

سیاست در شهرستان ساری بر خلاف دیگر شهرستان‌ها است. گاهی یک فرد اصولگرا، لیدر جریان چپ است و یا برعکس. من هیچ‌وقت در این دایره‌ها نبودم و لابی‌های قدرت هم از ما حمایت نکردند. احساس می‎‌کنم ما جمعی هستیم که گفتمان خدمت داریم، جمع ما، پشتوانه باند قدرت و مافیا ندارد. باید در ساری گفتمان جدید مطرح کنیم و مردم قضاوت کنند. آینده سیاسی ساری به دست افراد اهل آن سپرده می‌شود. تاکنون ترک‌تازی‌ها و لابی‌گری‌های قدرت و ثروت بودند و اینها نگذاشتند افراد نخبه ظهور و بروز کنند. پشت صحنه و اتاق فکر همان است و فقط شاید افراد عوض شده باشند. اگر قرار است در ساری اتفاقی بیفتد پشت صحنه و اتاق فکر باید تغییر کند. فضا باید فراهم شود تا اتاق فکرها مردمی شود. ساری نیازمند گفتمان جدید است.

*اگر قرار باشد در مسئولیت جدیدی مشغول به کار شوید، کدام مسئولیت را می‌پذیرید؟

من به دنبال مسئولیت نمی‌روم. اگر قرار است از اینجا بروم باید بدانم در جای دیگر، من را برای چه مسئولیتی می‌خواهند. احساس می‌کنم در اداره کل کار، جامعه هدف از من راضی است. به هیچ وجه به دستگاه غیرتخصصی نمی‌روم. استاندار سابق، سه دستگاه را به من پیشنهاد داد اما قبول نکردم چون حرفه من نبود. از نظر وجدانی هم در این اداره کل، احساس رضایت داشتم چون مدیر قبلی بازنشسته شده بود و بعد از بازنشستگی آقای نیلچیان، من این مسئولیت را پذیرفتم.

*مسئولیت شما در سازمان همیاری شهرداری‌ها، چگونه بود؟ گفته می‌شود این سازمان حیاط خلوت استانداری است. این را تایید می‌کنید؟

دوره طلایی سازمان همیاری شهرداری‌ها، در زمان مسئولیت من بود. در سه سال فعالیتم در این سازمان، هیچ‌وقت حیاط خلوت استانداری نبود اما برای توسعه استان تلاش می‌کردیم و نمونه بارز آن هم پروژه زباله سوز است اگرچه که سیاسیون ادعا می‌کنند زباله سوز کار آنها است اما این عملکرد سازمان همیاری بود. سازمان را با سود 200 میلیون تومان تحویل گرفتم و با سود چهار میلیارد تومانی تحویل دادم. هیچ کسی نمی‌تواند خلاف قانون عمل کند، اگر اساسنامه ایراد دارد باید اصلاح شود.

 


  • چهارشنبه 30 مهر 1399-12:20

    ......من حاضرم با دکتر بابایی مناضره کنم...اما تو جمع مردم....

    • سه شنبه 11 شهريور 1393-9:7

      یک کارگر ساده شرکت چوب وکاغذ در دولت احمدی نراد ابتدا بخشدار/معاون سیاسی فرماندارساری/مدیر عامل سازمان همیاری/مدیر کل کارمیشوداما هیچ وقت در جبهه دکتر احمدی نزاد نبوده است..........................................

      • يکشنبه 9 شهريور 1393-11:38

        مهترین تهدید نظام جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر در داخل کشور مفسدان اقتصادی وسیاست بازان فاسد میباشد که بااستفاده از رشوه سیاسی فساد را جامعه گسترش می دهند امید است دستگاه مقتدر قضایی کشوراقدامات شایسته دراین خصوص معمول داشته تا ارواح طیبه شهدا شاد وراضی گردند

        • شنبه 8 شهريور 1393-19:4

          انشالاه بزودی بساط رشوه سیاسی و.......دراین مرزوبوم برچیده شود

          • شنبه 8 شهريور 1393-13:25

            اقای افراشته ریس شورای اسلامی استان ایا مخبر دارید درسازمان همیاری چه میگذارد /چه نظارتی ازشورای اسلامی استان به درامد وهزینه این سازمان صورت گرفته است...

            • پنجشنبه 6 شهريور 1393-22:23

              آقای بابایی از احوالات جناب شجاعی چه خبر؟...

              • پنجشنبه 6 شهريور 1393-14:50

                آقای صادقی نظر منو بذار لطفا.بابایی نون به نرخ روز خور هستش...

                • پنجشنبه 6 شهريور 1393-14:41

                  اگر کسی ذره ای ازسیاست بدونه متوجه می شه که در سخنان این اقا جز سیاسی کاری چیز دیگه ای نیست

                  • پنجشنبه 6 شهريور 1393-11:1

                    اقای بابایی/درخصوص پرونده ...پاسخ دهند/اسناد در سازمان موجود است/ایا کسی هست پیگری نمایید

                    • پنجشنبه 6 شهريور 1393-8:31

                      آقای بابایی کارمندان سازمان همیاری معتقدند جنابعالی سازمان را با 16 میلیارد و 200 میلیون تومان تحویل گرفتی در حالیکه خودت اذعان نمودی با 4میلیارد تومان تحویل دادی ...

                      • پنجشنبه 6 شهريور 1393-7:4

                        من هنوز در عمر 40 ساله ی خود کسی را ندیده‌ام که خودش را معتدل نداند. از اصلاحگرایان تا محافظه‌کاران همه خود را مرکز اعتدال می‌دانند و بقیه را با توجه به فاصله ی دیگران از این مرکز اعتدال! آنها را تندرو یا معتدل می‌نامند.
                        حتی متعصب‌ترین افراد هم ادعای اعتدال دارند اما ایشان را خوب نمی‌شناسم ممکن است واقعا اصولگرای معتدل باشند.

                        • صفری - کارشناس جامعه کارگریپاسخ به این دیدگاه 6 0
                          پنجشنبه 6 شهريور 1393-6:58

                          واقعا سیاسی کار است... اینکه میگوید به ستاد روحانی رفتم واقعیت اینست بدلیل سیاسی کاری به همه ستادهای نامزد ها رفت و هیچ طرح یا برنامه برای اشاعه فرهنگ کار و کارآفرینی و حل مشکلات صنایع ندارند و اگر داشتند در رسانه ها اعلام میکردند...

                          • پنجشنبه 6 شهريور 1393-8:38

                            شرمنده ام جمله ام را اشتباه نوشتم. تصحیح می شود:
                            بقیه را با توجه به مقدار فاصله از این مرکز اعتدال! تندرو یا معتدل می‌نامند.

                          • ساروی ریکاپاسخ به این دیدگاه 1 0
                            پنجشنبه 6 شهريور 1393-6:0

                            مهم نیست که تو کدوم جبهه باشی مهم اینه در ایران اسلامی به مردم خدمت کنین و برای مردمی بودنت بهت احترام میزاریم حاج علی

                            • پنجشنبه 6 شهريور 1393-5:49

                              شنیدم یه عده ای دارن بابایی رو برای فرستادن به مجلس آماده می کنن اگر این اتفاق درست باشه خوبه ما استقبال می کنیم حاج علی دوستت داریم

                              • پنجشنبه 6 شهريور 1393-5:47

                                به نظر من اگر کسی دیگه جای بابایی کارنامی دو بار حکم فرمانداریش لغو میشد چه غوغایی به پا میکرد سکوت وی نشان از در خدمت نظام بودنش داره

                                • پنجشنبه 6 شهريور 1393-8:37

                                  ...دلتان برای سرمایه خودتان و فرزندان تان نمی سوزد رحمی به حال آینده استان کنید.

                                • پنجشنبه 6 شهريور 1393-5:45

                                  ما که ازش راضی هستیم مدیری با اخلاق سختکوش و مردمی هستش شما رو نمیدونم

                                  • پنجشنبه 6 شهريور 1393-4:45

                                    علی بابایی کارنامی از جمله مدیرانی است که همچنان در جنوب شهر ساری زندگی میکند و ساده گی او ما را مجذوب خود کرد
                                    کارمند جنوب شهری

                                    • کارشناس سازمان همیاری شهرداریهای مازندران پاسخ به این دیدگاه 4 0
                                      چهارشنبه 5 شهريور 1393-20:51

                                      ایشان سازمان رابا دویست میلیون تومان وجه نقد /مجتمع 110واحدی امیرکلا باارزش ده میلیارد تومان /مبلغ قرادادکارگزاری بهدشت به ارزش شش میلیارد تومان /و........که همگی درزمان مدیریت اقای هاشمپور تحقق یافته است تحویل گرفته است که ... /اتفاقا ایشان سازمان راحیاط خلوت استانداری نموده است

                                    • پورموسویپاسخ به این دیدگاه 3 0
                                      چهارشنبه 5 شهريور 1393-19:58

                                      اصولگرای معتدلم در جبهه احمدی نژاد نبودم
                                      این یک دروغ بزرگ است !!!

                                      • چهارشنبه 5 شهريور 1393-10:25

                                        مصاحبه گرم و خوبی بود. بابایی شفاف و خوب جواب داد. البته بنظرم می شد برخی سئوالهای دیگر را هم پرسید. مثل وضعیت روسای اکنون ستادهای روحانی و مخالف خوانیها علیه دولت در استان

                                        • چهارشنبه 5 شهريور 1393-9:59

                                          حیف مازندنومه.کجارفت سایتی که طرفدارمردم ومردم گرابود.پس اخبارمردم وکارگران کجاست................................................................................................................................................یعنی با عوض شدن یک دولت انقدرآدم ها عوض می شوند.

                                          • کارشناس سازمان همیاریپاسخ به این دیدگاه 1 0
                                            پنجشنبه 6 شهريور 1393-10:14

                                            ... عزیزم سعی کن با خودت صادق باشی.. اگر راست میگی یک مناضره مستقیم در سیما درخواست کن تا من خدمت برسم

                                            • شنبه 8 شهريور 1393-9:40

                                              آقای کارشناس، مناظره درسته نه مناضره! از سوادت معلومه چقدر حرف حق میزنی. لابد با اومدن بابایی رانت و پول خوردن هات ته کشیده موضع داری. همیشه این جوریه. حداقل سه چهارتا کامنت اینجا علیه بابایی گذاشتی. این یعنی مرض در وجودت هست و لاغیر.

                                              • کارشناس سازمان همیاریپاسخ به این دیدگاه
                                                شنبه 8 شهريور 1393-9:35

                                                جناب صادقی . رسانه بهترین ابزار برای رسیدن به عدالت و حقوق مدنی است . پس لطفا ان را وسیله سوء استفاده افراد ناکارامد وفرصت طلب نسازیم. من که از مازند نومه ناامید شدم.متاسفم


                                            ©2013 APG.ir