تعداد بازدید: 4413

توصیه به دیگران 2

چهارشنبه 5 شهريور 1393-10:23

نگاه بارانی در ژیوار

به بهانه برنامۀ افتتاحیه و برگزاری نمایشگاه نقاشی ندا مقدم نژاد در نگارخانه ژیوار تهران


مازندنومه؛ سرویس فرهنگی و هنری، محمدرضا زمانی درمزاری( فرهنگ): " نگاه بارانی"، عنوان نمایشگاه رنگ روغن ندا مقدم نژاد است. مراسم افتتاحیه این نمایشگاه ، جمعه، هفتم شهریور ماه از ساعت 16 تا 19 در نگارخانه ژیوار تهران برگزار خواهد شد و تا دوازدهم شهریور ماه نیز ادامه دارد.

بخشی از عواید این نمایشگاه، بنا به هماهنگی به عمل آمده با جامعه فرهنگی یاوری، گروه مردم نهاد فعال در امر مدرسه سازی، برای ساخت مدرسه و ایجاد امکانات آموزشی و فرهنگی برای دانش آموزان مستعد، اما محروم از تحصیل در مناطق محروم کشور اختصاص خواهد یافت.
 
تابلوهایی که در این نمایشگاه در معرض دید علاقه مندان قرار می گیرد، برگرفته از آموزه های طبیعی نسبت به محیط زیست، طبیعت و حیوانات است.

مقدم نژاد در این نمایشگاه بر لزوم توجه به طبیعت پاک و حفظ محیط زیست و پرهیز از تخریب آن و ترویج " نگاه بارانی" نسبت به آنها به عنوان رسالت امروز و تکلیف و آرمان جامعه فردای ایرانی و جهانی تاکید دارد و بر این باور است که " محیط زیست، میراث مشترک بشریت" است.

 این هنرمند به وسیله هنر و نقش آفرینی های هنری خود در طبیعت، بر اهداف زیست محیطی مزبور از منظر هنری در این نمایشگاه تاکید دارد.

علاوه براین، نظر به لزوم مشارکت هنرمندان به مانند سایر مردم در کنار دولت، در تامین امکانات اولیه آموزشی برای دانش آموزان و کودکان توانمند، اما محروم از تحصیل در مناطق دور افتاده کشور، بخشی از عواید این نمایشگاه از سوی این هنرمند با هماهنگی به عمل آمده و تجویز حاصله از جامعه فرهنگی یاوری؛ گروه مردم نهاد فعال در امر مدرسه سازی که تاکنون نزدیک به 800 مدرسه  و مراکز فرهنگی و آموزشی در مناطق محروم ساخته است برای ساخت مدارس و ایجاد امکانات آموزشی و فرهنگی برای دانش آموزان مستعد، اما محروم از تحصیل در مناطق محروم کشور اختصاص خواهد یافت.

ندا مقدم نژاد متولد 1350 در تهران، هنرآموختۀ رشته های نقاشی و گرافیک دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران(1372، 1382 )،خوشنویسی در انجمن خوشنویسان ایران(1373) و مشاور هنری و مدیر گالری هنری ندا در تهران است.

مشاوره، آموزش و تدریس تخصصی و حرفه ای هنر در زمینه های نقاشی، طراحی و گرافیک، پتینه، سرامیک، مداد رنگی، طراحی روی پارچه و لباس به مدت 20 سال، ترسیم  و عرضۀ بیش از 1000 اثر نقاشی مدرن و سنتی حرفه ای(آب رنگ، رنگ روغن، مداد رنگی) در ایران و خارج از کشور، طراحی پُرتره های مشاهیر و دانشمندان علمی و فرهنگی و انتشار آنها و آموزش هنری و تربیت حرفه ای صدها هنرجوی حرفه ای در زمینه های یاد شده در خلال دو دهه گذشته از دیگر فعالیت های حرفه ای اوست.

ندا مقدم نژاد در آبان ماه سال 1391 پُرتره استاد داوود رشیدی را خلق و با حضور در سالن هلال احمر مازندران، آن را به نفع مردم سیل زده مازندران اهدا کرد.

عکس:مصطفی کاظمی

از دیگر فعالیت های هنری مقدم نژاد می توان به این موارد اشاره کرد:
1-    نمایشگاه و عرضه محصولات هنری و صنایع دستی سرامیک و آینه کاری، گالری ندا، تهران، 1386
2-     نمایشگاه و عرضه محصولات هنری و صنایع دستی سرامیک و آینه کاری، گالری ندا، تهران، 1386
3-     نمایش و عرضه آثار نقاشی، مداد رنگی و سیاه قلم، گالری ندا، تهران، سالهای مختلف دهه 70 و 80 .
4-     نمایش و عرضه آثار هنری متعدد(نقاشی، پتینه، مداد رنگی و....) در کشورهای مختلف اروپایی و آمریکائی( اطریش:1381/2000م، آلمان(ماینز و ویس بادن،1378/ 1999، سوئد(استکهلم،1387/ 2008)،آمریکا(نیویورک،1375/1996و استرالیا( سیدنی،1387/2008 و....).
5-     انتشار و چاپ پُرتره پرفسور محمد حسن گنجی(برجسته ترین جغرافیدان آسیا و دانشمند سال هواشناسی جهان در سال 2001) در کیش، همایش نکوداشت پرفسور گنجی، انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان کیش، 1391
6-    انتشار آثار هنری مربوط به کتب و منابع تخصصی و دانشگاهی از سوی ناشران و مراکز علمی و فرهنگی متعدد در سالهای 92-1389
7-     نمایشگاه " چشم باران " (زخم چشم)، با استفاده از هنر مدرن و سنتی نقاشی و طراحی و ابزار کمکی هنری و آینه کاری( برنامه آتی هنری این هنرمند در تهران که اسفندماه برپا خواهد شد.
8- آثار و تالیفات هنری این هنرمند، شامل نگارش کتب و تصویر سازی هنری با عناوین " تصویر سازی کتاب کودک، آموزش هنری پتینه، آموزش هنری کار با سرامیک و آینه، آموزش طراحی و  نقاشی به کودکان، نوجوانان و جوانان و  پُرتره مشاهیر ایران و... " در دستور انتشار قرار دارد.

گفتنی است نگارخانه ژیوار در تهران، خیابان شریعتی، خیابان ظفر، خیابان آقازاده فرد، کوچه بنفشه، شماره 14 قرار دارد..


  • پنجشنبه 6 شهريور 1393-2:33

    آفرین بر هنر. افرین بر هنرمند

    • شمالی ریکاپاسخ به این دیدگاه 5 0
      پنجشنبه 6 شهريور 1393-0:41

      مازندنومه جان، تِه بلارم. باز گُل بکاشتی برار. هرجا هنر و فرهنگ دره، ته هم دری.! هر جا طبعیت و محیط زیست دره، ته هم دری.! " نگاه بارانی" را بیاردی به شمال! امما خیس بهیمی! من تِه ره بلارم صادقی جان، فدایی دانی مازندنومه، فدایی...ته هِد سایت ها و رسانه هایی مازندنومه، فدایی دانی، فدائی....!!!!

      • پنجشنبه 6 شهريور 1393-0:28

        ای کاش می شد این نمایشگاه که با الهام از طبیعت و محیط زیست بوده در مازندران برگزار می شد یا لااقل، مازندنومه نسبت به پوشش خبری آن و گزارش تصویری نمایشگاه برای مازندرانی ها و شمالی هایی که امکان سفر به تهران و بازدید از نمایشگاه را ندارند، اقدام نماید..

        • پنجشنبه 6 شهريور 1393-0:19

          آفرین بر مازندنومه و نگاه هنری و دغدغه های محیط زیستی آن.

          • مهر آفرینپاسخ به این دیدگاه 7 0
            پنجشنبه 6 شهريور 1393-0:18

            آفرین بر این هنرمند که هنر را با فرهنگ و طبیعت پیوند زده و بر لزوم احترام به طبعیت، محیط زیست و فرهنگ دوستی تاکید داشته و نسبت به مشارکت در امر مدرسه سازی و ایجاد کمک های آموزشی و فرهنگی برای کودکان محروم از تحصیل با همکاری جامعه فرهنگی یاوری در تهران اقدام کرده اند.


            ©2013 APG.ir