تعداد بازدید: 3483

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 6 شهريور 1393-16:33

وزیرصنعت، معدون و تجارت مطرح کرد:

تا پایان فصل برداشت، برنج وارد نمی شود

گزارش+عکس از بازدید وزیر صنعت، معدن و تجارت از واحدهای صنعتی میاندورود


مازندنومه؛ سرویس اقتصادی، محمداسماعیل بخشی سورکی: عصر پنج شنبه وزير صنعت، معدن و تجارت در ادامه بازديدهاي خود از واحد هاي صنعتي، از كارخانه البرز ايرانيان مياندورود بازديد كرد.

محمدرضا نعمت زاده در بازديد از اين كارخانه اظهار داشت: خوشحاليم كه شاهد تلاش هاي دوستان در امر توليد هستيم.

وي با بيان اينكه بخشي از كارخانه به سرعت راه اندازي شده است، افزود: اميدواريم تا با تكميل فرايند توليد خط نورد و مقاطع سنگين به 1.4 ميليون تن ظرفيت توليد در بازارهاي داخلي و خارجي دست يابيم.

وزير صنعت،معدن و تجارت با قدردانی از مشاركت مدير اين مجموعه در امور اجتماعي و خيريه ابراز داشت: امروز واحدهاي صنعتي و توليدي غير از عمل به وظايف صنعتي خود، وظايف اجتماعي نيز دارند كه در گزارش های ماهانه خود به آن اشاره مي كنند.

وي ادامه داد: هر چه كه انسان بيشتر برخوردار مي شود، مسئوليت هاي اجتماعي او هم بيشتر مي شود كه با عمل به آن هم دنياي خوب و هم آخرت خوبي را براي خود ترسيم مي كنند.

وزير دولت تدبير و اميد با بيان اينكه در اين واحد صنعتي از ماشين آلات داخلي كمتر استفاده شده است، افزود: سرعت در واردات و استقرار دستگاه ها نكته مثبتي بوده است كه آن كمبود را جبران مي كند.

وي افزود: بايد در ساخت و راه اندازي خط هاي توليد به توانمندي داخلي هم توجه داشت، چرا كه امروزه كشور در ساخت كوره و نورد خودكفا است و به رشد و توسعه خوبي دست يافته است.

نعمت زاده ابراز داشت:به دوستان حافظ طبيعت كشور هم عرض مي كنيم كه به ما و صنعت نزديك تر شويد چرا كه هر چه اين رابطه نزديك تر شود، دوستان ما در توليد و صنعت نيز علاقه نشان خواهند داد كه هم صنعت را توسعه و رشد دهند و هم به وظايف خود در قبال محيط زيست بيشتر عمل كنند.

*دولت برنج وارد نکرده است

در ادامه بازديدها وزير صنعت، معدن و تجارت از كارخانه آرين سينا و بعد از آن نيز از مجموعه محل احداث نمايشگاه دائمي ساري بازديد كرد.

گفتني است نعمت زاده شامگاه پنج شنبه در كياسر كارخانه سيمان اين شهر را با حضور احساني –معاون برنامه ريزي و اشتغال استانداري- و شجاعي و دامادي -نمايندگان ساري و مياندورود- افتتاح كرد.

محمدرضا نعمت زاده عصر پنج شنبه در حاشیه بازدید از کارخانه فولاد البرز ایرانیان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کشاورزی نیازمند حمایت دولت است.

وزیر صنعت معدن و تجارت ابراز داشت :همانطوری که می دانید مطابق قانون مجلس شورای اسلامی که در اواخر سال 91 تصویب شد، از اول امسال مسئولیت تنظیم بازار و سیاست گذاری و برنامه ریزی برای تولید و واردارت کلیه محصولات کشاورزی و دامی بر عهده وزرات جهاد کشاورزی گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه در طرح انتزاع این چنین دیده شده است افزود: واردات هم برابر قانون صادرات-واردات انجام می شود.

نعمت زاده ادامه داد: از زمانی که دولت تدبیر و امید شروع به کار کرد، علی رغم اینکه در سال قبل شرکت های دولتی هم واردات برنج داشتند، دولت واردات را ممنوع کرد که بنابر این شرکت بازرگانی دولتی ما هیچ گونه برنجی را از ابتدای دولت جدید وارد نکرده اما در انبارها موجودی داشته که به تدریج برابر مقررات عرضه می کنیم.

وی ابراز داشت: دستور دادیم که در فصل برداشت تا اتمام آن از عرضه محصول خودداری کنند، اما بخش خصوصی که وارد می کنند اختیاراتش دست خودشان است و نظارت بر آنها هم امسال بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است.

وزیر صعنت معدن و تجارت دولت تدبیر و امید گفت: آنچه که امسال به ما تفویض شده است خرید 300 هزار تن برنج است که دستور دادیم تا اتمام فصل برداشت نسبت به خرید خارجی و واردات اقدام نشود که این چنین هم شده است.

وی ادامه داد: امیدواریم که مردم عزیز هم اولویت را به برنج داخلی بدهند و از طرفی دیگر هم تلاش کنیم تا تولید داخلی ما افزایش پیدا کند که هم قیمت تمام شده مناسب تر و هم تولید برای کشاورزان اقتصادی شود.

نعمت زاده گفت:بهر حال در سال هایی ما در مازندران و گلستان تولید پنبه زیاد داشتیم که کاهش پیدا کرده است اما در مقابل امسال خوشبختانه برداشت گندم خوب بوده است.

وی با بیان اینکه مطابق آنچه که وزارت جهاد کشاورزی بیان می کند، برداشت گندم به هفت میلیون تن خواهد رسید افزود: بنده رقم 6.8 میلیوت تن را چند روز پیش در آمار دیدم که با این روند برداشت نزدیک به هفت میلیون تن تولید خواهد شد.

این مسئول اظهار داشت: در سال های آینده به وارادات گندم یا نیاز نخواهیم داشت یا مختصر خواهیم داشت که جای تشکر دارد، چرا که هم دولت قیمت را به موقع و مناسب اعلام کرد و هم اینکه کشاورزان همت کردند که علی رغم اینکه سال مناسبی به لحاط آبی نبود، اما خوشبختانه خرید گندم ما از داخل بیش از 50 درصد رشد داشته است.

نعمت زاده گفت: برابر قانون ما جلوی واردات مردم را جزو از طریق تعرفه نمی توانیم بگیریم که البته وزرات جهادکشاورزی می تواند اعلام کند که جز در زمان معین این کار صورت نگیرد و البته بنده چند وقت پیش یادداشتی به وزیر محترم جهاد نوشتم که در این خصوص هر طوری که می دانند تصمیم بگیریند و به مجموعه ذی ربط ابلاغ کنند.

وی ادامه داد: دولت هیچ اقدامی در این زمینه نمی کند، چرا که توسط بخش خصوصی وارد می شود که بخش خصوصی هم عاقل است، اگر ببیند سود نمی کند حتما واردات نخواهد داشت.

وزیر دولت تدبیر و امید ابراز داشت: متاسفانه برنج ما بیشترین رقم واردات را به خود اختصاص می دهد که بخشی از آن مربوط به مصرف نامعقولی است که در جامعه ه بوجود آمده است.

وی گفت: در هر صورت کشاورزی ما نیاز به حمایت دارد که اجازه دهید ما در مباحث مربوط به وزارت جهاد کشاورزی وارد نشویم.


  • شنبه 8 شهريور 1393-9:7

    از وزير كهنه كاربعيد بود برناه هاي آينده وزارت را لو بده وقتي گفت خريد300هزارتن تبعداز برداشت برنج و...همين حرف تاثيرگذاره !؟
    بالطبع درحال خريدبرنج ازسوي مردم كاسته ميشه و ماههاي آينده بعدفصل برداشت نيز قيمت برنج كاهش پيدا ميكنه...


    ©2013 APG.ir