تعداد بازدید: 2354

توصیه به دیگران 2

جمعه 7 شهريور 1393-17:24

رسولی: رويكرد كلي دولت در زمينه فرهنگ مناسب است

امام جمعه میاندورود: دولت در بحث مهار تورم و ركود بسيار كارشناسانه عمل كرده است/تمام جناح هاي اين نظام را خودي مي دانيم/ دست به دست هم دهيم، متحد و يكصدا باشيم و به دولت كمك كنيم.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، محمداسماعیل بخشی سورکی: حجت الاسلام سيد مجتبي رسولي در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه مياندورود اظهار داشت:وعده خداوند محقق شد و پس از 50 روز مقاومت، ملت مظلوم غزه به پيروزي رسيد.

امام جمعه مياندورود با بيان اينكه انسان بايد گردنه ها و سختي هاي بسياري را پشت سر بگذارد تا به هدف و قله دست يابد، افزود:اسراييل در طول اين مدت از هوا، زمين و دريا بر روي ملت غزه آتش گشود، اما نتوانست به اهداف خود دست يابد.

 * دشمنان از قدرت و توان ايران هراس دارند

حجت الاسلام رسولي در بخش ديگري از سخنان خود به سرنگوني پهپاد اسراييلي در خاك ايران اشاره كرد و اظهار داشت: اين پهپاد با خيال اينكه ايران قادر نخواهد بود آن را شناسايي و رديابي كند وارد خاك كشور شد.

امام جمعه مياندورود ابراز داشت: خود جاسوسي خلاف است و جاسوسي در منطقه هسته اي كه زير نظر آژانس هسته اي فعاليت مي كند خلاف اندر خلاف است، چرا كه تاكنون به اذعان آژانس هسته اي هيچ تخلفي از ايران سر نزده است.

وي با بيان اينكه انجام اينكار نشان مي دهد كه دشمنان از قدرت و توان ايران هراس دارند، گفت: آنها از قدرت هسته اي ايران مي ترسند و آن را تهديد بزرگ براي خود قلمداد مي كنند و با اينكه مي دانند ايران به دنبال بمب هسته اي نيست، اما توان ايران در موضوع هسته اي براي آنها زجرآور است.

خطيب جمعه سورك سرنگوني اين پهپاد را نشان از توان،قدرت و اقتدار جمهوري اسلامي ايران دانست و گفت:هر كسي با هر نيت و هدفي به حريم هوايي كشور وارد شود ولو برای تصويربرداري، نظام با تمام توان در مقابلش خواهد ايستاد.

امام جمعه مياندورود توان فن آوري نظامي و اطلاعاتي كشور را بسيار قوي تر و پيشرفته تر از كشورهاي ديگر عنوان كرد و ابراز داشت: اينكه سپاه پاسداران اعلام كرده است نيازي به مهندسي معكوس اين پهپاد ندارد، يعني اينكه فن آوري پهپادهاي ما در اين زمينه بسيار پيشرفته تر هستند.

*دولت به دنبال ايجاد آرامش است

حجت الاسلام رسولي در بخش پاياني سخنان خود به هفته دولت اشاره كرد و اظهار داشت: امسال هفته دولت با نام اميد و آرامش نامگذاري شده است كه دولت نيز در طول يكسال گذشته ثابت كرده و به دنبال ايجاد آرامش است.

وي با بيان اينكه با تدبير و اعتدالي كه بر مبناي شعور و شعار دولت ايجاد شد آرامش خوبي در جامعه حكمفرماست افزود: دولت در بحث مهار تورم و ركود بسيار كارشناسانه عمل كرده است.

امام جمعه مياندورود كارهاي دولت در زمينه هاي مختلف از جمله فرهنگي را مناسب ارزيابي كرد و ابراز داشت: گام هاي خوبي برداشته شده است، هرچند در برخي از زمينه ها گلايه هايي وجود دارد كه اميدواريم مرتفع شود.

وي با بيان اينكه رويكرد كلي دولت در زمينه فرهنگ مناسب است، افزود: ريل گذاري دولت بسيار عالي است، اما در اين مسير گاهي ماشين دولت ريپ مي زند كه اميدواريم اصلاح شود.

حجت الاسلام رسولي با اشاره به فرمايش های اخير رهبري در خصوص دولت اظهار داشت: اصلاح و ارتقاي سلامت جامعه، ايجاد آرامش روحي و رواني، تثبيت قيمت ارز و موضع گيري هاي صريح و قاطعانه دولت در مجامع داخلي و بين المللي از موارد مورد تاييد رهبري بوده است.

وي گفت: در مجموع رهبري از روند كلي دولت و سياست هاي اجرايي دولت راضي هستند و اين جاي تشكر دارد.

*نبايد جامعه را دو قطبي كرد

حجت الاسلام رسولي گفت: نبايد با موضع گيري هاي بي جا، انتقادهاي مخرب، اشكال تراشي هاي بي مورد، سياست هاي مضر و تحليل هاي بي مورد و غلط جامعه را دو قطبي كرد.

وي ادامه داد:بنده نمي دانم چرا عده اي مي خواهند دولت را در يك قطب جداگانه اي به عنوان مخالف تعبير كنند و آن وقت حاميان دولت را در اين جبهه در مقابل عده اي در قطب مخالف به عنوان منتقد، مخالف و به عبارتي دلواپسان امروز قرار دهند.

امام جمعه مياندورود با بيان اينكه آيا نظام مبتني بر ولايت فقيه مي تواند چند قطبي باشد، افزود: قطب جمهوريت و اسلاميت با محوريت ولايت فقيه در كشور ما وجود دارد و تمام احزاب، گروه ها و جناح ها بايد بر اين محور باشند.

وي ادامه داد: تمام جناح هاي اين نظام را خودي مي دانيم مگر اينكه مطمئن شويم از جاي ديگر خط مي گيرند و در صف دشمنان نظام و انقلاب هستند.

خطيب جمعه سورك گفت: قطب مخالف در نظام اسلامي نبايد داشته باشيم و حال كه رهبري صريح و قاطع از دولت حمايت كردند بياييم دست به دست هم دهيم، متحد و يكصدا باشيم و به دولت كمك كنيم.

وي با بيان اينكه دولت مخصوص رييس جمهوری، وزرا و كابينه نيست، افزود: دولت يعني همه مردم و همه نظام اسلامي كه اگر كمك كنيم حمايت از نظام اسلامي است.

امام جمعه مياندورود نقدهاي منصفانه و دلسوزانه را لازمه حمايت از دولت دانست و گفت: اگر همه يكجا صف بكشيم و گاهي براي حمايت از دولت نقد منصفانه نكنيم دولت فكر مي كند كه تمام كارهايش درست است.

وي ادامه داد: آنچه كه باعث رشد و ترقي مي شود نقد است و نقد منصفانه هم از هر فرد و جناحي باشد پذيرفته است و هيچ شخصي هم تعصب خاصي نسبت به هيچ فرد يا جناح مشخصي ندارد.

* همه وظيفه داريم كه از دولت حمايت كنيم

ارسطو قادري-فرماندار مياندورود-در سخنراني پيش از خطبه هاي اين شهرستان در جمع نمازگزاران اظهار داشت: خداوند بعضي از انسان ها را به عنوان الگوي ديگران بر مي گزيند.

وي با بيان اينكه شخصيت هاي بزرگ همواره به جايگاه عظمت مي بخشند افزود: شهيد رجايي و باهنر به جايگاه رياست جمهوري عظمت بخشيدند و امروز مردم و مسئولان افتخار مي كنند كه چنين شهدايي الگوي رفتاري ما هستند.

فرماندار مياندورود به آرای مردم و انتخاب دولت تدبير و اميد اشاره كرد و گفت: دولتي كه با عقلانيت و تدبير بر سر كار آمده است از امور احساسي پرهيز مي كند و احساسات دخيل در تصميم گيري هايش نيست.

وي به شرايط حساس كشور در زمان تحويل رياست جمهوري توسط دكتر روحاني اشاره كرد و افزود: در زماني كشور تحويل ايشان شد كه فضاي بسيار سختي در همه زمينه ها حاكم بود.

نماينده دولت در مياندورود ادامه داد: بزرگترين پروژه اي كه دولت آن را اجرا كرد و مسئولان و نمايندگان دولت ملزم به اجراي آن سياست شدند، ايجاد آرامش در كشور بود.

قادري به لزوم تعامل ساير دستگاه هاي اجرايي كشور در برقراري آرامش اشاره كرد و گفت: اگر در راستاي برقراري آرامش دستگاهي تعلل كند بقيه دچار چالش خواند شد و امروز همه موظفيم كه در اين فضا تعامل داشته باشيم.

وي با بيان اينكه در اين شهرستان هم مانند همه جاي كشور بنده به دنبال ايجاد آرامش و امنيت هستم، افزود: در تمام زمينه ها امنيت برقرار شده است و سعي كرديم تا در توسعه سياسي، اجتماعي ،اقتصادي و عمراني فضاي آرامي را در شهرستان برقرار كنيم.

نماينده دولت تدبير و اميد در مياندورود گفت: فضاي سنگيني در بعضي از بخش هاي سرمايه گذاري در شهرستان وجود داشت كه سعي كرديم فضا را به سمت همدلي و تعامل پيش ببريم تا در سايه آرامش بتوان به رشد و توسعه شهرستان كمك كرد.

فرماندار مياندورود به نشست هاي متعدد با افراد از گروه ها و احزاب مختلف در شهرستان اشاره كرد و گفت: امروز همه وظيفه داريم كه از دولت حمايت كنيم چرا كه روز گذشته رهبر معظم انقلاب از دولت حمايت كردند.

وي در ادامه به برخي اقدامات انجام شده در شهرستان مياندورود در طي هشت ماه تصدي گري مسئوليت خود اشاره كرد و گفت: اميدواريم بتوانيم شعارهاي دولت را در شهرستان عملي كنيم.

لازم به توضيح است كه مراسم قدردانی از كارمندان نمونه شهرستان نيز در نماز جمعه اين هفته مياندورود برگزار شد .


  • شنبه 8 شهريور 1393-10:38

    عجبيا قريبا بزگترين كار دولت در عرض يكسال ايجادآرامش بود؟! كار ديگري نكردند درست ميگي حاج آقا !!؟


    ©2013 APG.ir