تعداد بازدید: 4104

توصیه به دیگران 1

جمعه 21 شهريور 1393-10:21

در مازندران چه کسی شهردار شهر موش ها می شود؟

نماینده تهیه کنندگان فیلم سینمایی شهر موش‌ها: آماده‌ایم اعضای شورای اسلامی شهرهای استان را به عنوان اعضای افتخاری شورای شهر موش‌ها و شهرداران محترم استان را به عنوان شهرداران افتخاری این شهر اعلام کنیم(ویرایش دوم)


 مازندنومه، سرویس فرهنگی و هنری: سال 1360 بود که سریال تلوزیونی مدرسه موش‌ها از گروه کودک شبکه یک سیما با کارگردانی «مرضیه برومند» تهیه و پخش شد.

اگرچه سری اول مدرسه موش‌ها تنها یازده قسمت بود، اما به علت استقبال زیاد مردم، سری دوم مدرسه موش‌ها در ۱۰۴ قسمت ساخته و به نمایش گذاشته شد.

سال ۶۳ در دوره اوج سریال مدرسه موش‌ها، سری اول شهر موش‌ها ساخته شد و در سال ۱۳۶۴ به نمایش گذاشته شد. این فیلم سینمایی برای رده‌ سنی کودکان ساخته شده و عروسک‌های بازیگر آن قبلا در سریال تلویزیونی مدرسه موش‌ها ایفای نقش کرده بودند.

برخلاف سریال تلویزیونی مدرسه موش‌ها، بخش بسیاری از این فیلم در فضای باز فیلمبرداری شده بود، به همین دلیل در سال ۱۳۶۴ برای نخستین بار، فیلم سینمایی «شهر موش‌ها 1» با بودجه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به کارگردانی مرضیه برومند و محمدعلی طالبی ساخته و به سینما‌ها راه یافت.

شهر موش در سال ۶۴ پس از فیلم عقاب‌ها توانست، دومین فیلم پرفروش سال شود. فاطمه معتمد آریا، حمید جبلی و ایرج طهماسب از جمله مشهورترین گویندگان و عروسک گردان‌های «شهر موش‌ها 1» بودند و اینک فیلم سینمایی «شهر موش‌ها 2» در آستانه اکران قرار دارد.

*دکور شهر موش ها2 مکان گردشگری می شود

  محمد حسن زاده-نماینده تهیه کننده های فیلم سینمایی شهر موش‌ها در مازندران- پیرامون شهر موش‌ها اظهار داشت: تعداد بزرگترهایی که به تماشای کلاه قرمزی رفتند به مراتب از بچه‌ها بیشتر بود و با توجه به اینکه این فیلم نوستالژی کودکی بسیاری از مردم است، مخاطبان زیادی را پوشش خواهد داد.

وی افزود: فیلمبرداری فیلم سینمایی «شهر موش‌ها 2» از 5 مهر ماه سال 92 به کارگردانی «مرضیه برومند» و تهیه‌کنندگی مشترک «منیژه حکمت» و «علی سرتیپی» در چهار آشیانه هواپیما در بوستان ولایت آغاز شد که به زودی در سینماهای مازندران اکران خواهد شد.

حسن زاده تصریح کرد: همزمان با اکران «شهر موش‌ها 2»، عروسک‌ها، لوازم جانبی و بازی رایانه‌ای مرتبط با «شهر موش‌ها» عرضه خواهد شد و در صورت امکان کنسرت «شهر موش‌ها» نیز در مازندران برگزار خواهد شود.

این فعال فرهنگی ادامه داد: دکور فیلم «شهر موش‌ها 2» به علت آن که جزوی از خاطرات کودکان ایرانی محسوب می‌شود، قرار است در اختیار شهرداری تهران قرار بگیرد تا به عنوان یک مکان گردشگری از آن استفاده شود.

وی تاکید کرد: درصدی از فروش فیلم به کودکان کار ایران و کودکان آسیب‌ دیده از جنگ کشورهای دیگر منطقه، اختصاص خواهد یافت و با دوبله به زبان عربی برای کودکان غزه، سوریه، عراق و پخش خواهد شد.

*آشتی سه نسل با اکران شهر موش‌ها 2

نماینده تهیه کنندگان فیلم سینمایی شهر موش‌ها در مازندران اظهار داشت: سینما نیازمند آشتی ملی است که این موضوع می‌تواند با اکران «شهر موش‌ها 2» رقم بخورد.

حسن زاده ادامه داد: «شهر موش‌ها 2» یک پروژه ملی است که باعث آشتی سه نسل مختلف در کنار هم خواهد. چراکه نقش آفرینان مدرسه موش‌ها در دهه شصت، پس از گذار سال‌ها بزرگ شده‌اند و آنچه که طی این سال‌ها برای آنان رقم خورده است در «شهر موش‌ها 2» به نمایش در خواهد آمد، لذا برای کودکان امروز از این جهت که از عروسک‌های زیبا استفاده شده است جذاب خواهد بود و برای کودکان دیروز نیز به دلیل مرور خاطرات و بیان تمثیلی مسائل زندگی شخصی و اجتماعی شان مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

 وی بیان داشت: فیلم سینمایی «شهر موش‌ها 2» یکی از پر هزینه‌ترین تولیدات بخش خصوصی بوده است. گروهی حدود دو هزار و پانصد نفر از دی‌ماه سال 91 مشغول پیش‌تولید این فیلم شدند و در ابتدا بودجه این فیلم دو میلیارد پیش‌بینی شده بود که با تورمی که به وجود آمد با هفت میلیارد به پایان رسید.

*معرفی شهرداران و اعضا افتخاری شورای شهر موش‌ها

حسن زاده اظهار داشت: طی بازدید رئیس وقت شورای شهر تهران از لوکیشن اصلی شهر موش‌ها، «منیژه حکمت» و «مرضیه برومند»، احمد مسجدجامعی را به عنوان رئیس افتخاری شورای شهر «شهر موش‌ها 2» به عوامل تولید و موشوند‌های شهر معرفی ‌کردند که احمد مسجدجامعی با آغوش باز این مسوولیت را پذیرفت.

وی افزود: انتظار می‌رود اعضای شورای اسلامی شهر‌های مازندران نیز با اقدامی نمادین ضمن حمایت از اکران فیلم شهر موش‌ها 2 در استان مازندران، برای ترویج فرهنگ آشتی با سینما یاری‌گر ما باشند.

این فعال فرهنگی تصریح کرد: آماده‌ایم اعضای شورای اسلامی شهرهای استان را به عنوان اعضای افتخاری شورای شهر موش‌ها و شهرداران محترم استان را به عنوان شهرداران افتخاری این شهر اعلام کنیم.

وی افزود: اگرچه در دهه‌های گذشته مازندران رتبه نخست در تعداد سالن‌های سینمای کشور را دارا بود، اما در حال حاضر تنها در 7 شهر مازندران سالن سینمای فعال وجود دارد. با این وجود «شهر موش‌ها 2» تمام سینماهای فعال در مازندران اکران خواهد شد.

حسن زاده در پایان گفت: همجواری شهرهای مازندران به یکدیگر این امکان را فراهم آورده است تا شهروندان شهرهای فاقد سینما بتوانند برای دیدن فیلم به شهرهای همجوار مراجعه کنند، به همین دلیل علاوه بر تبلیغات درون شهری، برای تبلیغات برون شهری در شهرهای فاقد سینما و فروش بلیط در آن شهرها پیش‌بینی‌هایی صورت گرفته است.

*گره سینماهای مازندران با دندان شهر موش‌ها باز شد

حضور والدین به همراه فرزندان خود در سینماهای استان، تصاویر با شکوه و شادی را رقم زد.

 در لابی سینماها کودکان با قرار دادن ماسک شخصیت های فیلم شهر موش‌ها، بازی‌های خود را قبل از ورود به سالن سینما آغاز کردند. عکس‌های دسته جمعی و شادی کودکان بخشی از حواشی زیبای روز آشتی با سینما بود.

*سینما مهمترین ابزار بهبود سبک زندگی جوامع شهری

یکی از شهروندانی که به همراه خانواده خود برای دیدن این فیلم به سینما سپهر ساری آمد، کوروش یوسفی -عضو شورای شهر ساری- بود.

وی در گفتگو با ما اظهار داشت: یکی از مهمترین دغدغه های شورای استان و شورای اسلامی شهر ساری ارتقا سطح کیفی سبک زندگی شهروندان از حیث فرهنگی است.

یوسفی افزود: یکی از محیط های مناسبی که می تواند ضمن پرکردن اوقات فراغت شهروندان زمینه ساز تبادل اطلاعات و حامل پیام های فرهنگی باشد، سینماست.

عضو کمسیون فرهنگی شورای اسلامی استان افزود: محیط سینما مخصوصا در فیلم‌های مربوط به حوزه کودکان باعث ایجاد رفاقت و دوستی میان نسل های مختلف و در میان اعضا خانواده می شود.

دیگر عضو شورا -سید محمد جعفری- هم به همراه خانواده خود برای دیدن فیلم شهر موش ها 2 به سینما آمد.

 وی نیز در گفتگو با ما اظهار داشت: خیلی خوشحالم که روز سینما در ساری با اکران فیلم شهر موش ها 2 همزمان شد.

*خاطره ناخوشایند مخاطبان از وعده های محقق نشده مسئولان

محمد رضا فامیلی –یکی از شهروندان ساروی- گفت: یکی از مهمترین معضلات رونق نیافتن سینما، قول هایی است که محقق نمی شود، همچنان که طی طرح سلام سینما قرار بود برای آشتی مخاطبان با سینما بلیط سینما نیم بها باقی بماند که این گونه نشد.

وی ادامه داد: عملی نشدن وعده های طرح سلام سینما، خاطره ناخوشایندی را در ذهن مخاطبان سینما حک کرد.

هم استانی دیگری که با همسر و کودک خود به سینما سپهر ساری آمده بود، تاکید کرد: کیفیت پایین فیلم ها از یکسو و کمبود سالن های نمایش از سوی دیگر باعث کاهش رونق صنعت سینما شده است.

وی افزود: اهل ساری نیستم و از شهر همجوار به ساری آمده ام، چراکه در شهر قائمشهر سالن سینما وجود ندارد.

این شهروند ادامه داد: فیلم شهرموش ها را هنوز ندیدم اما شنیدم تاکنون رکورد فروش فیلم های سینمایی کشور را زده است.

شهروند دیگری اظهار داشت: برخی از شهروندان حتی سالی یک بار هم به سینما نمی روندو آنچه که به وفور وجود دارد، لوح های فشره فیلم های خارجی است که در بازار به فروش می رسد.

وی ادامه داد:تقریبا تمام سینماهای استان زیر نظر حوزه هنری است و مخاطبان مجبورند فیلم انتخابی حوزه هنری را تماشا کنند و حق انتخاب چندانی ندارند.

شهروند دیگری بیان داشت: هزینه بلیت سینما چندان هم گران نیست. اگر بهانه برخی، هزینه بالای بلیت است، پس چرا از جشنواره ی یاس که رایگان هم بود استقبال چندانی نشد.

وی تاکید کرد: رونق عرصه ای همچون سینما خود نیاز به کار فرهنگی دارد. سینما یک فرهنگ تعریف شده می خواهد، شاید برای همین موضوع سینما هم باید فیلم ساخت.


  • يکشنبه 23 شهريور 1393-18:52

    ممنون از آقای حجازی که اسپانسر تئاتر رستم و سهراب شدند.
    از عبوری ها و تشکیلاتشان بعید است وارد این بازی ها شوند.

    • شنبه 22 شهريور 1393-17:48

      شهردار ساری می تواند، فرهنگی بودن خود را نشان دهد

      • شنبه 22 شهريور 1393-16:58

        همينجوريشم از دست موشها بلا دكتيمي...

        • شنبه 22 شهريور 1393-9:34

          این اقایون در تعیین رییس شورای خودشون مونده اند، شهردار و شورای شهر موشها پیشکش!!

          • شنبه 22 شهريور 1393-8:57

            خیلی خوب. شهردار ساری پیشقدم شود


            ©2013 APG.ir