تعداد بازدید: 3874

توصیه به دیگران 1

شنبه 22 شهريور 1393-16:26

مدیران اقتصادی استان:

نگران عملکرد بانک ها هستیم

در جلسه جلسه کارگروه اشتغال مطرح شد: بانک ها در هر حوزه ای که می خواهند تسهیلات بدهند باید به کارگروه اشتغال ارجاع دهند و کارگروه در جریان طرح ها و روند کار قرار داشته باشد/بانک ها نباید لبه تیزشان به سمت تولید باشد/بانک های عامل تا پایان ماه جاری تکلیف طرح های خویش را مشخص کنند.


مازندنومه؛ سرویس اقتصادی، مینا محسن پور: صبح امروز جلسه کارگروه اشتغال با حضور نمایندگان بانک ها و دستگاه های اجرایی استان، در سالن شهید مخدومی معاونت برنامه ریزی استانداری برگزار شد که طی آن عملکرد بانک ها جهت پرداخت تسهیلات به طرح های پیشنهادی مورد ارزیابی قرار گرفت.

علی بابایی کارنامی – مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران– در این جلسه با بیان اینکه 8 میلیارد تومان سهم مشاغل خانگی بانک ملی است، تصریح کرد: سهم کلی بانک ها، کمیته امداد و بهزیستی 75 میلیارد تومان جهت اعطای تسهیلات اشتغال است.

وی سهم توان بانک سپه را 20 میلیارد و 4 میلیون تومان عنوان کرد و افزود: تاکنون از این میزان، 13 میلیارد و 400 میلیون تومان به 11 طرح اختصاص یافته و پرداخت شده است.

بابایی با بیان اینکه مصوبه کارگروه اشتغال برای بانک سپه مبلغ 20 میلیارد تومان و در قالب 16 طرح بوده است، ابراز داشت: این عملکرد از نظر کارگروه صفر است.

علی احسانی – معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار مازندران – نیز با اشاره به بخشنامه برنامه اشتغال و خود اشتغالی، گفت: این ابلاغیه طرح های نیمه تمامی که نیاز به سرمایه گذاری دارند، طرح های توسعه ای و یا طرح های نیازمند سرمایه در گردش را شامل می شود و از این تاریخ به بعد بانک ها در هر حوزه ای که می خواهند تسهیلات بدهند باید به کارگروه اشتغال ارجاع دهند و کارگروه در جریان طرح ها و روند کار قرار داشته باشد.

وی با بیان اینکه اگر می خواهید پای کار باشید و به جوانان جویای کار اهمیت می دهید، باید ریسک کنید، تصریح کرد: مدیران عامل بانک ها از حداکثر اختیارات مدیران ریسک پذیر اقدام کنند.

در ادامه جلسه بابایی کارنامی، سهم بانک تجارت را 10 میلیارد تومان و مبلغ پرداختی این بانک را برای 2 طرح انجام شده، 4 میلیارد و 600 میلیون تومان عنوان کرد.

وی عملکرد بانک رفاه کارگران را بسیار خوب توصیف کرد و گفت: این بانک تا کنون 17 میلیارد و 900 میلیون تومان پرداختی داشته است.

محمود احمدی - مدیرکل امور هماهنگی اقتصادی و بین‌الملل استانداری مازندران- نیز درباره عدم همکاری بانک‌ها برای قبول وثیقه سرمایه‌گذاران گفت: بانک‌ها محل اجرای طرح را به عنوان طرح قبول نمی‌کنند و اگر سختگیری‌ها را ادامه دهند، مازندران به خاطر دریافت نکردن تسهیلات از صندوق توسعه ملی دچار مشکل خواهد شد.

احمدی همچنین افزود: بانک‌ها برای همکاری اصل ملک را قبول کنند و اگر ضامن ارائه شده کافی نبود از متقاضی ایجاد اشتغال درخواست تا نسبت به تکمیل ضمانت اقدام کنند.

در این جلسه سید مصطفی موسوی – مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی – با اشاره به 80 طرح در دست اجرا با پیشرفت حدود 70 درصدی شرکت شهرک های صنعتی، افزود: با وجود اینکه طرح های ما با اندک تسهیلاتی به بهره برداری خواهند رسید، این طرح ها همچنان به هر دلیل و حتی با گذراندن تمامی فیلترها معطل می شوند.

محمد محمدپور عمران – مدیر کل صنعت، معدن و تجارت مازندران – هم با بیان اینکه ما متولیان کارآفرینان هستیم، از عملکرد بانک ها اظهار نگرانی کرد و افزود: پرداختی ما در حال حاضر 10 درصد چیزی است که باید صورت می گرفت.

احسانی نیز در پایان با بیان اینکه تنها 8 درصد از پیش بینی 40 هزار میلیاردی سرمایه گذاری محقق شده است، گفت: بانک ها نباید لبه تیزشان به سمت تولید باشد و باید به بحث حمایت از تولید بیشتر توجه شود.

وی افزود: بانک های عامل تا پایان ماه جاری تکلیف طرح های خویش را مشخص کنند و گزارش کار دهند.

احسانی، با اشاره به وجود ضعف در بخش خدمات مشاوره ای در بحث اشتغال، گفت: با برنامه ریزی و شناسایی چالش ها و آسیب های این حوزه ، اقدامات موثری می توان انجام داد.

این مسئول با بیان اینکه موضوع اشتغال نباید تنها از طریق کارگروه اشتغال پیگیری شود، گفت: دستگاه های اجرایی هم باید طرح ها و برنامه هایی را که در زمینه اشتغال دارند، در اختیار کارگروه قرار دهند.

وی با اشاره به اهمیت و حساسیت زیاد موضوع اشتغال، خاطر نشان کرد: مدیران و مسئولانی که دعوت می شوند، شخصا در جلسه حضور یابند تا بتوان به درستی به موارد رسیدگی کرد.


  • يکشنبه 23 شهريور 1393-8:28

    امان از اين بانكها...
    بانكها با پول مردم اداره ميشوند و بهترين ساختمانهاي شيك درطبقات بزرگ مربوط به بانكهاست هرچند بانكها اگر بدهكار باشند فرافكني ميكنند مانند بانك هاي و....كه ميليونها تومان به شهرداري ساري بدهي دارد كه حق مردم ساريه وليكن بدهي خويش رانميده واگر كارگاهي هزينه برق راندهد سريع برق را قطع ميكند يه اهرم فشاردارند!!!!...

    • يکشنبه 23 شهريور 1393-6:22

      یکی از بدترین روش تحمیل شده از سوی بانکها در محاسبه میزان سود به روش من درآوردی است. ظاهراً بانک مرکزی هم روی این مسئله کنترلی ندارد. بانک وامی را که مثلاً 22 درصد می دهد با روش محاسبه ای که انجام می دهد حدود بیش از 25 درصد از آدم دریافت می کند. بانک می گوید سال اول با نرخ 22 درصد ابتدا سود را کم می کنیم و بعد میزان باقیمانده پرداختی را از وام شما کم کرده و به عنوان سرمایه بانک در اختیار شما در سال جدید حساب می کنیم و باز سود 22 درصد در سال جدید از شما کم می کنیم و همین روش را برای هر سال اعمال می کنیم که اختلاف این روش با فرمول معمول و پذیرفته شده سود برابر است با سرمایه ضربدر نرخ سود ضربدر تعداد اقساط بعلاوه یک تقسیم بر 2400 که در تمام دنیا از آن استفاده می شود بیش از 3 درصد سود پنهان و اعلام نشده است که بانک ها از متقاضیان وام می چاپند. یکی نیست این مشکل دزدی بانک ها از جیب متقاضیان وام را پیگیری و حل کند؟ قوه قضائیه باید دخالت کند و از این چپاول و تجاوز به حقوق مردم جلوگیری کند.


      ©2013 APG.ir