تعداد بازدید: 3485

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 30 شهريور 1393-23:52

5 مهر تا 18 آبان امسال اجرا می شود:

سرشماری کشاورزی با تبلت و لب تاپ

فرماندار میاندورود: با تغيير كاربري غير مجاز به شدت برخورد خواهد شد و هر دستگاهي كه در اين زمينه كوتاهي كند بايد پاسخگوي دولت و مراجع قضايي باشد/مديركل آمار و اطلاعات استانداري مازندران: داده هاي سرشماري کشاورزی هيچ ارتباطي به موضوع يارانه ندارد.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، محمداسماعیل بخشی سورکی: جلسه شوراي اداري شهرستان مياندورود پيش از ظهر امروز با حضور احمدي-مديركل آمار و اطلاعات استانداري مازندران- در كارخانه لبنيات لاله برگزار شد.

در اين مراسم ارسطو قادري-فرماندار مياندورود- با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس و گرامي داشت ياد و خاطره همه شهداي جنگ تحميلي اظهار داشت: هنوز دفاع و جنگ پايان نپذيرفته است و امروز نيز دشمن در عرصه جنگ نرم فعال است كه اميدواريم با تدبير و اقتدار در اين عرصه نيز موفق باشيم.

وي همچنين به 12 مهرماه و آغاز هفته نيروي انتظامي نيز اشاره كرد و گفت: به اعتقاد بنده نيروي انتظامي تنها نهادي است كه در همه زمينه ها در كنار ماست و مي توان از آن به عنوان قلب شهرستان و استان ياد كرد.

قادري افزود: اين عزيزان در دستگاه انتظامي نيازمندي هايي دارند كه همه دستگاه ها موظفند در راستاي تامين آن با توجه به محدوده اختيارات خود گام بردارند.

وي به مشكل كمبود آب در سال زراعي اخير اشاره كرد و گفت: اگر امسال تدبير درستي صورت نمي گرفت، كشاورزان بخش گهرباران مانند سالهاي قبل دچار آسيب مي شدند، اما به بركت تدبير اين دولت توانستيم با مديريت منابع آب در اين شهرستان مشكلات را مرتفع كنيم.

فرماندار مياندورود همچنين به ممنوعيت واردات برنج در فصل برداشت محصول توسط دولت نيز اشاره كرد و گفت: دولت با اين تدبير، نياز كشور را از برنج داخل تامين كرده و با خريد برنج، از شاليكاران حمايت كرده است.

وي در ادامه به اهميت تامين مواد غذايي در كشور اشاره كرد و گفت: مازندران قطب كشاورزي كشور است و اجازه نخواهيم داد عده اي با تغيير كاربري اراضي زراعي، امنيت غذايي مردم را تهديد كنند.

قادري با اشاره به حساسيت موضوع تغيير كاربري و ورود وزير كشور و استاندار مازندران به اين موضوع ابراز داشت: با تغيير كاربري غير مجاز به شدت برخورد خواهد شد و هر دستگاهي كه در اين زمينه كوتاهي كند بايد پاسخگوي دولت و مراجع قضايي باشد.

وي همچنين با اشاره به آغاز سال تحصيلي جديد و توجه مسئولان به آموزش و پرورش ابراز داشت: در آستانه بازگشايي مدارس همه ما وظيفه داريم كه جهت امر آموزش و پرورش نسل آينده آنچه كه در توان داريم به كار گيريم.

قادري با بيان اينكه سوم مهرماه با حضور نائب رئيس مجلس شوراي اسلامي و مسئولان استاني، مراسم يادواره شهداي مياندورود در روستاي وركلا برگزار خواهد شد، افزود: همه دستگاه ها همت كنند تا اين مراسم به شكل شايسته اي در شهرستان برگزار شود.

*سرشماری کشاورزی با تبلت و لب تاپ اجرا می شود

جعفر احمدي-مديركل آمار و اطلاعات استانداري مازندران- نيز در اين جلسه اظهار داشت: وظيفه بخش عمده اي از تامين منابع غذايي مردم ايران بر عهده كشاورزان مازندران است.

وي با بيان اينكه مازندران قطب كشاورزي كشور است، افزود: اين استان رتبه نخست ارزش افزوده را در اين زمينه در كشور داراست.

احمدي گفت: بيش از 15 درصد سهم ارزش افزوده كشور متعلق به مازندران است و نياز است تا اطلاعات و آمار حوزه كشاورزي به روز باشد.

وي اطلاعات و داده هاي كشاورزي را بسيار مهم ارزيابي كرد و ابراز داشت: اين موضوع به دليل رابطه مستقيم با امنيت غذايي مردم از اهميت ويژه اي برخوردار است و زماني قادر به پاسخگويي در اين زمينه خواهيم بود كه اطلاعات درستي در اختيار داشته باشيم.

مديركل آمار و اطلاعات استانداري مازندران با بيان اينكه طرح بزرگ چهارمين سرشماري كشاورزي از 5 مهر تا 18 آبان ماه به شكل سرشماري در كل كشور برگزار خواهد شد، افزود: ماموران آمارگير ما به تمام واحدهاي بهره بردار كشاورزي مراجعه كرده و اطلاعات آنها را دريافت خواهند كرد.

وي با بيان اينكه اين سرشماري چهارمين سرشماري كشاورزي در كشور ما است گفت: تفاوت اين سرشماري با دوره هاي قبل انجام الكترونيكي آن با تبلت و لب تاب است.

احمدي با مهم ارزيابي كردن اين سرشماري اظهار داشت: تدوين برنامه ششم مترصد اين سرشماري است، چرا كه 145 شاخص آماري در تدوين برنامه ششم توسعه از طريق اين سرشماري به دست خواهد آمد.

وي با بيان اينكه اطلاعات اين سرشماري كاملا محرمانه است و قابل ارائه به هيچ مرجع اطلاعاتي و اقتصادي نیست، افزود: داده هاي اين سرشماري هيچ ارتباطي به موضوع يارانه ندارد.

اين مسئول ابراز داشت: اين سرشماري در سطح 380 حوزه آماري و با 59 تيم عملياتي و در 22 شهرستان استان انجام خواهد شد.

وي مروجان جهادكشاورزي، دهياران و شوراهاي اسلامي شهر و روستا را از مهم ترين عوامل موفقيت انجام اين سرشماري دانست و گفت: اميدواريم با ماموران سرشمار همكاري شود تا موضوعي از قلم نيفتد.

احمدي همچنين به برگزاري كلاس هاي متعدد آموزشي در اين خصوص اشاره كرد و اظهار داشت: چهار كلاس با 89 كارشناس مسئول برگزار شد و 480 عامل اجرايي شهرستان نيز در اين كلاس ها در حال آموزش هستند كه از بين آنها 380 نفر انتخاب خواهند شد.

وي ادامه داد: با توجه به اينكه اغلب ماموران سرشماري ما خانم هستند انتظار مي رود كه نيروي انتظامي و دستگاه هاي مسئول تامين امنيت در اين خصوص نيز با ما همكاري داشته باشند.

در ادامه اين مراسم بهروز عرب-رياست آموزش و پرورش- ، سرگردجناسمي –فرمانده سپاه ناحيه مياندورود- و سرهنگ نصيري –فرمانده نيروي انتظامي شهرستان- نيز با توجه به ايام پيش رو مطالبي را بيان كردند.



©2013 APG.ir