تعداد بازدید: 3255

توصیه به دیگران 2

پنجشنبه 3 مهر 1393-9:43

ریبع فلاح با حجت الاسلام رسولی دیدار کرد

زنده باد تدبیر!

گزارش+عکس از دیدار استاندار مازندران با امام جمعه میاندورود


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، محمداسماعیل بخشی سورکی: پيش از ظهر امروز ربيع فلاح جلودار -استاندار مازندران- به همراه ارسطو قادري -فرماندار مياندورود- در دفتر امام جمعه این شهرستان حاضر شد و با حجت الاسلام سید مجتبی رسولی جویباری ديدار كرد.

امام جمعه میاندورود در اين ديدار ضمن قدردانی از زحمات استاندار مازندران اظهار داشت: در شهرهايي كه نمازجمعه در آن تازه تاسيس است، مشكلات بسياري پيش روي ائمه جمعه است.

وي با بيان اينكه هنوز فرهنگ نماز جمعه در شهرستان جا نيفتاده است، افزود: مقدمه و موخره نمازجمعه، نبود آشنايي با وظايف امام جمعه و همچنين كمبود امكانات از دفتركار و منزل گرفته تا مصلا و نبود منابع درآمدي از مشكلات ما در اين نهاد است.

امام جمعه مياندورود با بيان اينكه بنده هشت سال است كه در اين منظقه هستم، ابراز داشت: سه سال بعد از حضور در اين شهر زمين پنج هزار متري از اوقاف تحويل گرفته و كلنگ ساخت مصلا را پس از يك سال بر زمين زديم.

وي با اشاره به این که ايده ما تنها ساخت مصلا نبود، گفت: تلاش كرديم تا يك مجموعه فرهنگي و هنري براي ساختمان مصلا طراحي شود.

حجت الاسلام رسولي با اشاره به برآورد هزينه شش ميلياردي اجرا و ساخت اين مجموعه فرهنگي در شهرستان اظهار داشت: يك سال و نيم فقط براي طراحي نقشه زمان سپري شد و سه بار هم متخصصان طراح نهاد نمازجمعه از تهران به اينجا آمدند و نظرات را دريافت كردند.

وي با بيان اينكه چهار بار نقشه طراحي شده تغيير پيدا كرد تا به دلخواه ما طراحي شود، افزود: علاوه بر همه اين مسايل راضي كردن مردم و مسئولان منطقه نيز براي ايجاد چنين مجموعه فرهنگي بسيار سخت و دشوار بود.

امام جمعه مياندورود با اشاره به نبود منابع اعتباري براي نهادهاي نمازجمعه ابراز داشت: ساخت مصلاي معمولي در شهرهاي كشور در حدود 20 سال زمان مي برد، اما اعتقاد ما بر اين است كه وقتي قرار است اين مجموعه در آينده در اختيار حضرت ولي عصر(عج) قرار گيرد و زماني طولاني نيز طي مي شود، نياز است تا تمام تمهيدات فرهنگي در آن رعايت شود تا مجموعه اي كامل در شهرستان مورد استفاده مردم باشد.

وي با بيان اينكه تاكنون 500 ميليون تومان براي اين پروژه هزينه و 2800 متر پي در 11 هزار مترمربع زمين بنا شده است، افزود: با اين اعتبار تنها توانستيم نيمي از پي را بتن ريزي كنيم.

حجت الاسلام رسولي به خريد دفتر امام جمعه و مراجعات مردمي در شهر سورك با همكاري مردم اشاره كرد و گفت: در خصوص منزل مسكوني امام جمعه نيز با معاوضه 300 متر زمين اهدايي مردم به نمازجمعه با شهرداري، زمين جنب مسجدجامع شهر براي ساخت منزل امام جمعه در نظر گرفته شد كه تاكنون دو سقف آن نيز اجرا شده است.

وي به وعده هاي مسئولان در دولت قبل مبني بر كمك و مساعدت در خصوص ساخت مصلاي شهرستان هم اشاره كرد و گفت: متاسفانه وعده آقايان عملي نشد و اميدواريم در دولت تدبير و اميد، با تدبير استاندار محترم روند انجام و ساخت مجموعه فرهنگي تسهيل شود.

* یک ایده خوب

ربيع فلاح جلودار-استاندار مازندران-نيز در اين ديدار با قدردانی از تلاش هاي امام جمعه مياندورود و همراهي او با دولت تدبير و اميد اظهار داشت: ايده شما براي ساخت يك مجموعه فرهنگي، بسيار خوب است.

وي با بيان اينكه بنده در سفر به شهر استامبول تركيه نيز چنين مجموعه را از نزديك ديدم، افزود: بسيار برايم جالب بود كه در آن محل قشر زيادي از جوانان هم نماز جماعت مي خواندند و هم پس از نماز به ورزش مي پرداختند.

استاندار مازندران با اشاره به نيازمندي جوان نسل امروز به هر دو بعد ورزش و خودسازي اظهار داشت: اين تفكر براي ساخت مجموعه فرهنگي خوب است اما اگر منابع اعتباري هم به موقع ديده نشود، مستلزم زماني طولاني و موضوع افزايش تورم و درصد قيمت ها است.

وي با اشاره به خاطره اي از دوران معاونت خود در سازمان جهادكشاورزي اظهار داشت: آن زمان بنده به ملاقات رهبر انقلاب رفته بودم و امام جمعه ي مهريز كه قبل از انقلاب در منطقه گتاب بابل امام جماعت بود و فعاليت داشت نيز در آن جلسه حضور داشت.

استاندار مازندران ادامه داد: رهبري وقتي از ايشان در مورد نماز جمعه توضيح مي خواست بنده حساس بودن مقام معظم رهبري را در اين موضوع به عينه احساس كردم و اين نشان از اهميت اين جايگاه دارد.

در ادامه ربيع فلاح با پيگيري بعضي از مشكلات ساخت مجموعه فرهنگي مصلا، از سالن جلسات ساخته شده در طبقه دوم دفتر امام جمعه مياندورود نيز بازديد کرد و قول مساعدت در خصوص تجهيز اين سالن داد.

لازم به ذكر است استاندار مازندران بعد از اين ملاقات قصد حضور در مراسم يادواره شهداي شهرستان داشت كه به دليل تاخير حجت الاسلام ابوترابي فرد و برنامه بعدي استاندار در شهرستان ديگر از حضور در اين مراسم عذرخواهي كرد.


  • کم سواد روستاییپاسخ به این دیدگاه 7 4
    دوشنبه 7 مهر 1393-2:1

    : در خصوص منزل مسكوني امام جمعه نيز با معاوضه 300 متر زمين اهدايي مردم به نمازجمعه با شهرداري!!!!! جناب استاندار و شهردار امید و تدبیر و فرهیخته با درایت و انسانهای پاک و نیکو کار!!!
    بیاییم برای رضایت خداوند و جدم حضرت محمد ( ص ) و یازده امام و حضرت ولي عصر(عج)! این زمینهای اهدایی را برای کودکان کار و خیابانی و جوانهای دم بخت و بدبخت و بیکار بسازیم و به دست این کودکان و جوانان دهیم!!! همه نیک می دانیم که آقایان و آقا زاده ها هم از منازل خوب چند اتاقی برخوردار هستند و هم از حقوق بسیار خوب ماهانه!!! هم خود و هم کودکانشان هم در این دنیا بهشت دارند و هم در دنیا!!! بنابراین بیایم برای کودکان و جوانانی که برای حفظ و حضانت این کشور ( اسلامی ) جان خود را فدا کردند! بهشت کوچکی بسازیم! که هم پروردگار و هم دل جدم پیغمبر و هم 11 امام و حضرت ولي عصر(عج) را شاد کنیم!!! جناب استاندار و شهردار دولت تدبیر و امید و حجت الاسلام سید مجتبی رسولی فرهیخته با درایت عزیز کدام بهتر است؟!!! خودم سید هستم! پیروز باشید.

    • محمد یاسرپاسخ به این دیدگاه 3 4
      دوشنبه 7 مهر 1393-8:15

      سلام سید بزرگوار
      حضور امام جمعه در یک شهر نیاز به یک منزل مسکونی دارد، نه امام جمعه حتی امام جماعت یک مسجد که به آن می گویند خانه عالم.
      پس جدای بفکر بودن برای کودکانو جوانان باید بخشی از افکارمان را در این سو حرکت دهیم.

    • شنبه 5 مهر 1393-17:22

      این بخشی سورکی چقد دم پر استاندار می چرخه...

      • شنبه 5 مهر 1393-9:4

        از پروژه خودروسازی در ملک ۶۰ هکتاری میاندرود که سالهاست راکد مانده حرفی به میان نیامد؟

        • جمعه 4 مهر 1393-21:10

          احسنت بر جناب بخشی بابت پوشش خبری امام جمعه رسانه ای.
          ماشالله به همت رسولی.

          • جمعه 4 مهر 1393-20:46

            سلام جالبه فقط تملق از تیتر گرفته تا...

            • جمعه 4 مهر 1393-20:22

              خب کل مشکلات شهرستان و بیکاری جوانان حل شد


              ©2013 APG.ir