تعداد بازدید: 4647

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 22 مهر 1393-9:13

فرماندار بابل:

مجوز بگیرید، کنسرت بگذارید

رجب ملایی رییسی: ضمن احترام به عقاید علما و متدینان، گروه هایی که مشکلات قانونی و شرعی نداشته باشند، می توانند با گرفتن مجوز از ارشاد کنسرت برگزار کنند/ در شرایط فعلی نیاز نیست سرمایه گذار جدید بیاریم، همین سرمایه گذاران را اگر داشته باشیم کار بزرگی کرده ایم.


 مازندنومه؛ سرویس سیاسی، بابک ابهرزاد: رجب ملایی رییسی  فرماندار دولت تدبیر و امید در شهرستان بابل است که البته فرمانداری بابل ماه هاست با لفظ ويژه هم معرفی می شود. با او در مورد موضوعات مختلف حوزه مدیریتش گفت و گو کردیم.

* مازندنومه: وضعیت امنیت عمومی شهرستان بابل چگونه است ؟ آیا آماری دارید که در 6 ماهه نخست امسال سرقت ها و خشونت ها کم یا زیاد شده است ؟

ملایی: وضعیت امنیتی بابل  بسیار مطلوب است. بر اساس آمار و ارقام، جرائمی مانند زورگیری، سرقت های مسلحانه، فعالیت باندهای شرارت و سایر موضوعات مهم امنیتی با توجه به برخوردهای مهمی که بر اساس مصوبات شورای تامین در روزهای نخستین کاری ما صورت گرفت، کاهش یافت. هم چنین ما برخوردهای قاطع با باندهایی داشتیم که از شهرهای دیگر وارد بابل می شدند و آن ها به نقاط دوردست کشور تبعید شدند. در مجموع شاهد امنیت بسیار خوبی در شهرستان هستیم .

* مازندنومه: در روستاهای منطقه وضعیت امنیت چگونه است؟

ملایی: در هر بخش و روستا کمیته امنیت تشکیل دادیم که در این مورد نیز وضعیت امنیتی مطلوب است.

*مازندنومه: چرا فعالیت های فرهنگی در شهر کمرنگ است؟ مثلا" چرا کنسرت موسیقی در این بابل همانند شهرهای دیگر برگزار نمی شود. آیا این روند در دوران مدیریت شما هم ادامه خواهد داشت؟ تدبیر شما چیست ؟

ملایی: برخی افراد نسبت به کنسرت موسیقی حساس هستند که این حساسیت از قبل وجود داشته است.  ما ضمن احترام به عقاید علما و متدینان، گروه هایی که مشکلات قانونی و شرعی نداشته باشند، می توانند با گرفتن مجوز از ارشاد کنسرت برگزار کنند و  ما منعی برای اجرای آنها نمی بینیم. بودن برخی افراد در

برای مثال گروه موسیقی مازندرانی برادران محمدی که اجرای آن ها با مخالفت بعضی نهادهای حساس روبرو شد، چرا که در گروه آنها خواهران نیز اجرا داشتند. ما به آنها پیشنهاد کردیم در صورت حذف خواهران می توانند اجرا داشته باشند که با مخالفت این گروه مواجه و اجرای آن ها در بابل لغو شد .

یک سری حساسیت هایی هست که شاید کمی بیش از حد باشد، اما شاید اگر این حساسیت ها نبود، شهر ما مثل شهرهایی می شد که الان شاهد آن هستیم که در وضعیت مطلوب فرهنگی هنری به سر نمی برند.اعتقاد بنده این است که گذشت زمان این مشکلات را حل می کند .

مازندنومه: بالاخره جشنواره وارش در بابل ماندنی شد و به ساری نرفت . تمهیدات شما برای برگزاری آبرومندانه این جشنواره در آذرماه چیست ؟

ملایی: متاسفانه جشنواره وارش هنوز ضابطه مند و قانونمند نشده و با وجود اینکه زائیده شهر بابل است و در هشتمین دوره ی خود در این شهر به سر می برد و همچنین توانسته هنرمندان بسیار بزرگی را به عرصه های ملی و جهانی معرفی کند، هر سال با تغییر مدیران، رویکردهای آنان نیز تغییر می کند .

هر سال شورای شهر و شهردار تغییر می کنند و به تبع سلایق آنان نیز تغییر می کند که به خصوص شهرداری و شورای شهر باید با برنامه ریزی ردیف بودجه ای برای این کار در نظر بگیرند که هر دوره شاهد مشکلات عدیده ی مالی برای برگزاری این جشنواره نباشیم. برگزاری جشنواره علاوه بر تاثیرات فرهنگی که دارد، نام شهر بابل را روی آنتن می برد .

اخیرا نیز جلسه ای که با معاون سیاسی، امنیتی استاندار، مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان و شهرداری و شورا داشتیم، تقسیم کار و قرار شد هر یک از این نهادها سهم خود را پرداخت کنند و تامین منابع را داشته باشند .

*مازندنومه: چه مقدار پروژه بر زمین مانده از دولت قبل در بابل داریم؟ بفرمایید مهمترین پروژه اقتصادی در دست اجرا در بابل کدام است ؟
 
دولت دهم که بر روی کار آمد حجم پروژه ها در مقایسه با تمام دولت های دیگر بیشتر بود و به دلیل شرایط سختی که تحریم ها به وجود آوردند، بالغ بر 256 پروژه نیمه تمام ماند. امسال با تخصیص اعتبارات چیزی حدود 43 میلیارد تومان در این بخش داشتیم. الان مهمترین پروژه ای که در شهرستان داریم و به آن رسیدگی می کنیم، انتقال آب از سد البرز به شهرهای گروه الف است که این پروژه هزینه سنگینی در برداشته، در سال جاری هم 39.7 میلیارد تومان این پروژه از ردیف اعتبارات ملی اعتتبار گرفته و پیوست قانون بودجه اعتبار دارد .

در سال گذشته از بدو ورود ما به وسیله پیگیری هایی که به عمل آمد، فاز اول آن که انتقال تسویه آب و اجرای تسویه خانه موقت و انتقال آب بود، انجام شد که این میزان به اندازه ی 400 لیتر بر ثانیه آب شرب را به شهرهای گروه الف بهبود بخشیده شد . در منطقه طلوت، تسویه خانه آن اجرا و در شرایط ایده آل 24 ماهه انجام خواهد شد .

در بخش بعدی هم پروژه کنار گذر جنوبی را که حدود 11 سال پیش کلنگ خورده در دست بررسی داریم . امیدواریم در هفته دولت سال آینده اجرائی شود .

بنده حدود 20 سال است در مجموعه فرمانداری و شهرداری کار می کنم و بابل را هیچوقت به این اندازه منسجم ندیدم که مسئولان این قدر اتحاد و همدلی داشته باشند .

 شاخصه دولت یازدهم  دوری از عوام فریبی و کارهای سطحی است . کارها به صورت دقیق و کارشناسی است و در آینده شاهد اقدام های بزرگی از دولت خواهیم بود .

*مازندنومه:عملکرد دو نماینده شهرستان بابل را در بحث جذب سرمایه گذار و انتقال و تزریق پول به شهر و نیز اتخاذ مواضع شان در مجلس چگونه ارزیابی می کنید ؟

ملایی: الان در وضعیت موجود ساختار به طوری پیچیده است که تمام نهادها هم اگر دست به دست هم دهند، باز دارای مشکل خواهیم بود و بیشتر آن نیز سیاست های پولی و بانکی است. البته نمایندگان می توانند در بهبود سیاست های پولی اثر گذار باشند و اخیرا دولت نیز بسته ی خارج از رکود را معرفی کرده است که امیدوارم در این بسته سیاست های پولی نیز مد نظر قرار گرفته باشد .

سرمایه گذار جایی سرمایه گذاری می کند که سرمایه اش ارزش افزوده داشته باشد و احساس امنیت مالی کند. قطعا" بسته بودن فضا زمینه را برای انجام کارهای سرمایه گذاری تنگ می کند .

ما در سال های گذشته شعار سیاسی دادیم، حاصل آن اقتصادی بود، شعار اقتصادی دادیم، حاصل آن رکود بود. زمانی که دولت سازندگی شروع به کار کرد، شاخص تورم حدود 14 درصد بود، زمانی که دولت سازندگی دولت را تحویل دولت اصلاحات داد، شاخص تورم رسیده بود به بالای 17 درصد، زمانی که دولت اصلاحات شعار سیاسی داد و خیلی شعار اقتصادی نداد، شاخص تورم از 17 درصد رسید به 10.31 ولی دولتی که شعار اقتصادی داده بود، شاخص تورم آن از 10.31 رسیده به 43 درصد !

آقای روحانی در شرایط خاصی رئیس جمهور شد. در شرایطی که تمام کانالها و منفذهای خارجی بسته شد. صنایع کلان دچار مشکل شدند. از همان اول رویکرد سیاستهای دولت در حمایت از سرمایه گذار جدی بود .

اعتقاد بنده در این است که در شرایط فعلی نیاز نیست سرمایه گذار جدید بیاریم، همین سرمایه گذاران را اگر داشته باشیم و کمک کنیم ساقط نشوند، کار بزرگی کرده ایم .

مثلا سرمایه گذاری که 5 تا 10 میلیارد تومان سرمایه گزاری می کند، در بخشی اگر لنگ 500 میلیون تومان سرمایه در گردش است اگر به او بدهیم، می تواند تعادل خود را حفظ کند، وگرنه همین سرمایه گذار می شود یک ورشکسته مالی و سر از زندان در می آورد. این تسهیلات و منابع مالی در گردش می خواهد که اگر واقعا سیاست های پولی اصلاح نشود، با این سیاست پولی سرمایه گذار دچار مشکل خواهد شد .

 


  • پنجشنبه 24 مهر 1393-13:10

    اقای فرماندار خواهش میکنم به علماو متدینین متعصب شهر بگویید یعنی از رهبر انقلاب بهتر و بیشتر اسلام را میفهمند؟؟!! اگر چنین نیست چرا و چطور در تهران و سایر شهرهایی که علمایشان از نظر علمی به مراتب بسیار بالاتر از این اقایان هستند در طول سال و به بهانه های مختلف گروههای موسیقی کنسرت برگزار میکنند؟!!!واقعیت اینست که علما و ...متدینین متعصب شهر بابل چون از نظر تعداد بسیار در اقلیت هستند به معنای واقعی کلمه کاسه ی داغتر از آش شده اند و با پشتوانه شخصیتهای نامرئی!! بنای ناسازگاری با اکثریت مردم شهر گذاشتند. کارتان با این جماعت بسیار سخت است جناب فرماندار.

    • جلال محمدی سرپرست گروه موسیقی تبری برادران محمدیپاسخ به این دیدگاه 6 0
      پنجشنبه 24 مهر 1393-12:29

      سلام وعرض ادب تا آنجایکه بنده یاد دارم برای هیچ کنسرت یا مجوزی خدمت فرماندارمحترم نرسیدم تا اجازه کنسرت بدهند یا نه

      • پنجشنبه 24 مهر 1393-0:41

        ... گل گفتی!!
        خداییش تو بدون اجازه حساسان میتونی...؟ خودمونیما...؟!!
        خداییش گل گفتی که خواهران مکرمه تو گروه محمدی نباشن!! چه راهکار زیبایی ارایه دادی؟! زن موجود حقیر و ضعیف و دست دوم و ... هست از نظرت؟ کجای این افکار ... حساسان با فرهنگ و آداب و رسوم مازنی ارتباط داره؟
        اگر این حساسان عزیز قدرت داشتند تو عروسی های مردم هم دخالت می کردند، که البته در مواقعی چنین کارهایی می کردن!!
        جدا از بحث پست و مقام و فرمانداری ویژه و حساسیت و ...، راستشو بگو خودت هوس نکردی با خانواده توی یه کنسرتی شرکت کنی و لذت ببری؟
        ...
        اون وقت چیکار میکنی؟! میری کنسرتی تو شهرهای دیگه؟! ...
        به این فکر کردی که چه طنز تلخیه...
        دمت گرم و سرت خوش باد

        • شهرداری بابلپاسخ به این دیدگاه 6 0
          چهارشنبه 23 مهر 1393-15:37

          جناب فرماندارپس شما که دنبال مجوزهستید چرا برای جذب .. که در ... مجوز از انها نخواستید!!!!!اقای صادقی جرات داشته باش ومحبت کنید این کامنت رابگذارید

          • چهارشنبه 23 مهر 1393-9:24

            جناب فرماندار سئوال آخر خبرنگار چی بود شما چی جواب دادید؟لطفا یکم دقت کنید.

            • سه شنبه 22 مهر 1393-22:19

              اقای فرماندار در مورد اجرای موسیقی طوری حرف زد که از فرمانداری نیفتد واقعا باید در باره صحبت های فرماندار تاسف خورد...

              • سه شنبه 22 مهر 1393-15:8

                خیلی جالب بود ، ما همین فردا برای مجوز کنسرت اقدام میکنیم !!!!!!

                • سه شنبه 22 مهر 1393-12:37

                  برای مثال گروه موسیقی مازندرانی برادران محمدی که اجرای آن ها با مخالفت بعضی نهادهای حساس روبرو شد، چرا که در گروه آنها خواهران نیز اجرا داشتند!!!
                  با سلام و درود! هدف از اینکه بعضی از آقایان و نهادها از نواختن موسیقی توسط خانمها، فقط در بابل! نه در شهرهای دیگر کشور حساسند، چیست ( در زمینه شرعی )! آیا همگی بابلی ها به (بهشت )خواهند رفت و بقیه مردم کشور که از نواختن موسیقی خانمها لذت می برند، به ( جهنم )؟!!! یا اینکه همه خانمهای دنیا از کشورهای عربی مسلمان که زادگاه پیامبر و 12 امام عزیزمان بوده تا پاکستان و ترکیه و افغانستان و ترکیه و کشورهای کافر و کمونیستی و مادرها و خواهرهای روستایی بنده که بر طبل و لگن و قابلمه می زدند و می رقصیدند در روستاها، هرگز از نماز و روزه و عبادت و کار شبان و روزی دست بر نمی داشتند! همگی جایشان در جهنم است!!! و( فقط جای پدران در بهشت )؟!!! آیا ما قوانین اسلامی را حتی از پیامبر و امامان بهتر می دانیم؟!!! که می گفتند جای مادران در بهشت است!!! ( بنابراین در بهشت بایستی میلیاردها مرد باشند و 20 خانم!!! پیروز باشید.

                  • سه شنبه 22 مهر 1393-11:14

                    جناب آقای فرماندار ویژه
                    از نظر قانون و مقررات همه ی شهرهای کشور مثل هم هستند، اگر عده ای تمامیت خواه قانون و مقررات را دور می زنند و قدرتشون رو به رخ می کشند شما به عنوان نماینده عالی دولت چه قدرتی دارید؟ اصلا قدرتی دارید؟
                    مگر مملکت ملوک الطوایفی است که هرکس هرکاری دوست دارد بکند؟
                    فرض کنید ما هفت خوان و هشت خوان را گذراندیم و مجوز گرفتیم، امنیت برگزاری کنسرت را شما تضمین می کنید؟


                    ©2013 APG.ir