تعداد بازدید: 3313

توصیه به دیگران 2

چهارشنبه 23 مهر 1393-22:2

امام جمعه ساری:

برخی نماینده ها می‌خواهند مرکز استان را ضعیف کنند

آیت الله نورالله طبرسی: جایگاه و حیثیت معنوی مرکز استان باید حفظ شود/ برخی از نمایندگان، به جای اینکه استان‌گرا باشند، شهرگرا هستند و می‌خواهند مرکز استان را ضعیف کنند و این گناه و خیانت است/ساری عقب‌ماندگی‌های زیادی دارد/شورا نوعی وزن‌کشی است.


 مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، کلثوم فلاحی: محمد دامادی -نماینده مردم شهرستان ساری- و آیت‌الله نورالله طبرسی -نماینده ولی فقیه در مازندران- امشب مهمان جلسه علنی شورای شهر ساری بودند.

علی‌اکبر زلیکانی -عضو شورای شهر ساری- در این جلسه اظهارداشت: بیشترین مراجعات مردم به ما درباره اشتغال است.

وی با بیان اینکه وضعیت ما در استان و کشور از همه جا بدتر است، گفت: باید برنامه‌هایی اجرا کرد که این مشکل با سرعت مناسب، حل شود.

زلیکانی با اشاره به اینکه بودجه سنواتی دولت اشکال دارد، یادآورشد: به بخش خصوصی و تعاونی‌ها توجه می‌شود، با اینکه تعاونی‌ها ساختار عنکبوتی دارند، اما به شهرداری‌ها به عنوان نهاد غیردولتی توجهی نمی‌شود.

در ادامه این نشست، محمد دامادی با بیان اینکه از هر دستگاه و نهادی باید انتظار انجام شرح وظایف همان دستگاه را تقاضا کنیم، اظهارداشت: نمی‌توان از اداره برق، انتظار گازرسانی داشت.

وی افزود: ایجاد اشتغال، نیازمند پازل کشوری است، قطعه مجلس و یا قطعه کوچک‌تر نماینده، نمی‌تواند این مسئله را به تنهایی حل کند اما دلیل نمی‌شود که برای رفع مشکل اشتغال هم‌نسل‌هایم تلاش نکنم.

نماینده مردم ساری در مجلس با بیان اینکه در نشست با دولت، دغدغه ما رفع مشکل بیکاری جوانان بود، تصریح‌کرد: 70 درصد از آخرین نطقی که در مجلس داشتم را به موضوع اشتغال جوانان اختصاص دادم و اعلام کردم مین بیکاری در زیر پای جوانان در حال ترکیدن است.

وی متذکرشد: دولت تلاش زیادی در زمینه رفع معضل بیکاری دارد و امیدواریم در آینده شاهد خروجی مثبت باشیم.

دامادی با اشاره به اینکه به ما هم مراجعات بسیاری درباره اشتغال می‌شود، تصریح‌کرد: مردم اگر به ما مراجعه نکنند پس چه کنند؟ باید با روی باز و آغوش گشاده، مردم را پذیرا باشیم و حداقل کار، این است که مردم را با لبخند بپذیریم.

وی ادامه‌ داد: در حوزه اشتغال، زودخواه و زیاده‌خواه نباشیم، این مسئله به سادگی حل نمی‌شود.

دامادی با اشاره به وعده دولت درباره اختصاص اعتبار 87میلیارد تومانی برای جاده فیروزکوه، گفت: برای کمربندی شمالی ساری هم 27 میلیارد تومان هزینه شد.

نماینده ولی فقیه در مازندران هم در سخنانی، اظهارداشت: مدیریت‌ها سیاسی است.

آیت‌الله نورالله طبرسی با بیان اینکه شورا نوعی وزن‌کشی است، ادامه‌داد: اگر در این سکوی پرش، خود را نشان دادید مردم متوجه می‌شوند چه کردید و برای مراتب بعدی هم با شما هستند.

وی با اشاره به اینکه اعضای شورا با رای مستقیم مردم انتخاب شدند و جز حکم مردم، هیچ حکم دیگری ندارند، متذکرشد: شهر ما عقب‌ماندگی‌های زیادی دارد.

این مسئول ادامه داد: جایگاه و حیثیت معنوی مرکز استان باید حفظ شود. برخی از نمایندگان، به جای اینکه استان‌گرا باشند، شهرگرا هستند و می‌خواهند مرکز استان را ضعیف کنند و این گناه و خیانت است.

 


  • دوشنبه 28 مهر 1393-11:17

    و شما هم با اصرار بر ماندن مديركل فرهنگ و ارشاد لطمه به فرهنگ و هنر استان و ضربه بزرگ به هنرمندان و نويسندگان مي زنيد. ...

    • دوشنبه 28 مهر 1393-0:59

      خود آیت الله به عنوان نماینده استان در مجلس خبرگان و نماینده ولایت فقیه در استان ، شهرگرایانه صحبت کردند یا استان گرایانه؟؟! تمرکز گرایی در ساری چه نفع خاص و عمده ای برای شهر های دیگر دارد؟جالب است در حالی که بسیاری از کشور ها به سمت تمرکززدایی حرکت می کنند ما به سمت تمرکزگرایی می رویم!!!

      • شنبه 26 مهر 1393-9:42

        نماينده اي كه داره اينطور عمل ميكنه مشخصه ...

        • جمعه 25 مهر 1393-12:8

          متاسفانه نماینده های کوتوله و کوتاه ذهن اینطور تفکر بچه گانه ای دارند این واقعیت می باشد اگر بخواهید بنده اسم این نماینده ها را برای شما می آورم

          • جمعه 25 مهر 1393-12:6

            ....کلانشهر ساری مرکز استان می باشد مگر خیلی از این مسئولین از کجا رفت بالا از ساری مرکز استان رفتن امثال سردار طلایی رویانیان مختاباد مشائی .متاسفانه مسئولین روستایی ما که کوتاه ذهن هستند فقط بفکر باصطلاح کوچک شمردن مرکز استان می باشند.انگار ساری شده خاری تو چشمشان .ولی خدا جای حق نشسته...

          • پنجشنبه 24 مهر 1393-13:26

            ساری یا مرکز استان مسئله این است. اتفاقا شهرگرایی بیشتر توسط نخبگان و بزرگان ساروی دامن زده می شود. زمانی ساری می تواند نقش تهران کوچک را ایفا کند که فضابرای غیر ساروی ها وجود داشته باشد. ساری برای پیشرفت و بزرگ شدن به مدیران توانمند نیاز دارد حتی اگربابلی باشندمثل دکتر نیاز!.
            شهربزرگ آدم بزرگ می خواهد فرض اگر براین باشد که مدیران پایتخت لزوما تهرانی باشند یا تهران می توانست پیشرفت کند.
            نخبگان و بزرگان ساروی مثل حضرت آیت الله باید فضارابرای چهر های توانمند غیر ساروی فراهم کننداگر می خواهند مرکز استان کلانشهر شود.


            ©2013 APG.ir