تعداد بازدید:

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 2 خرداد 1384-0:0

3ماه با دهکده صنایع دستی

براساس تفاهم نامه میان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مازندران و مدیریت صنایع دستی در تله کابین نمک آبرود و عباس آباد بهشهر دهکده صنایع دستی به مدت 3 ماه برپا می شود.


 

دکتر "مهران عمادی" مدیر صنایع دستی مازندران افزود: با توجه به شرایط خاص مازندران در گردشگری و ارتباط مستقیم جذب جهانگرد با صنایع دستی، آثار هنرمندان دستی در معرض دید علاقمندان و ایرانگردان قرار می گیرد.

 وی گفت: با تقارن اولین سال برنامه پنج ساله چهارم و چشم انداز بیست ساله توسعه کشور، صنایع دستی از تصدی گری دولت خارج و مدیریت صنایع دستی نظارت و حاکمیتی خواهد بود.

عمادی در همین زمینه اظهار داشت: صنایع دستی در برنامه چهارم توسعه به دلیل تنوع محصولات و دگرگونی خدمات هنری نیاز به حمایت های همه جانبه دارد.

 وی تک محصولی بودن اقتصاد ایران را ضعف مدیریتی و اقتصادی خواند و افزود: صنایع دستی نقش به سزایی در تولید ناخالص ملی و صادرات دارد به طوری که از نظر تنوع محصولات، صنایع دستی در ایران مقام اول جهانی را در اختیار دارد.

عمادی گفت: ایران به لحاظ میزان فروش آثار هنرهای دستی صنعتگران بعد از کشورهای چین و هندوستان در مقام سوم قرار دارد.

وی عمومی بودن این صنعت را یکی از نکات برجسته صنایع دستی خواند و اظهار داشت: توجه به صنایع دستی در کاهش رفع بیکاری از آن جهت اهمیت دارد که در بیشترین نقاط برای عموم و زنان خانه دار می تواند منبع درآمد باشد.

مدیر صنایع دستی مازندران این هنر را حامل فرهنگ میراث گذشتگان خواند و یاد آور شد: اگر هنرمندان و صنعتگران دستی به صورت جدی حمایت شوند روح هنری دستخوش تغییر ماهیتی نخواهد شد.

وی در همین ارتباط بیمه هنرمندان را یکی از برنامه های مدیریت استان ذکر کرد و افزود: بیمه هنرمندان در قالب شرکت های تعاونی به زودی ساماندهی می شود.

وی در پاسخ به پرسشی درباره فعالیت هنرمندان مازندرانی در خارج از کشور اظهار داشت: هنرمندان دستی در سال 83 طی 4 گروه به کشورهای ژاپن، ترکمنستان، دبی در آلمان اعزام و اقدام به برپایی نمایشگاه کردند.

عمادی در بخش دیگری از سخنانش از آغاز به کار شهرک صنعتی صنایع دستی در حاشیه اتوبان شمال خبرداد و گفت: بعد از تهیه طرح توجیهی و فنی و تصویب در کار گروه صنعت و معدن عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.(syna)



    ©2013 APG.ir